Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2008, 16:07   #141
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
In drie rondes dan toch?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 16:07   #142
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Je snapt het blijkbaar niet. Jouw formalistisch antwoord is gewoon een spiegel van een bepaald systeempje. Ik zie niet goed in waarom ik mij zou moeten onthouden van kritiek, vermits ik jouw contractdenken idioot vind en dus niet meestap in dat formalisme. Dat is alles.
Waarmee je niet antwoordt op de vraag: waarom zou ik jouw mening of een willekeurig iemand zijn mening daarover moeten laten meespelen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 16:36   #143
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Het stond gewoon in het financieel jaarverslag van Fortis.
Ja, maar niet die bonussen
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 16:47   #144
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Maes_P heeft op dat vlak wel gelijk, maar blijkbaar straft de beurs het niet af en is er dus bijgevolg weinig aan te doen.
U gaat er blijkbaar vanuit dan een beurs als een soort ethisch controle-orgaan functioneert
Een beurs dient om geld te verdienen.punt.
Een simplistisch voorbeeld ter illustratie:
CEO loon = stijging 1.5 miljard
Totale kosten = daling 1.6 miljard
Resultaat; de aandeelhouder tevreden.

Citaat:
Niet akkoord, u blijft geen klant en/of u verkoopt uw aandelen.
Zolang het bedrijf winsten boekt en niet failliet dreigt te gaan zal dit aanvaard worden.
Zie boven: zolang de CEO maar genoeg snijdt in de kosten, is er voor een aandeelhouder geen probleem. Wat kan dat loon van die CEO hun wat schelen?
En trouwens, stel nu dat één of ander bedrijf door wanbeheer in de problemen komt op de beurs: wie kan dan beslissen of de directeur moet opstappen: opnieuw de raad van bestuur. En wie heeft de ontslagvergoeding vastgelegd: opnieuw de raad van bestuur.

Citaat:
Wat stelt u dan voor als alternatief om het loon te bepalen van een CEO Maes_P?
Relatieve inkomenslimiet:
het hoogste loon in een bedrijf mag niet hoger zijn dan een bepaald aantal keren het laagste loon in datzelfde bedrijf. Die coefficient kan dan worden vastgelegd in de code lippens (waar het zo oorverdovend stil rond is...of is dat mijn indruk?)

Laatst gewijzigd door Maes_P : 2 april 2008 om 16:47.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 16:47   #145
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Door wie anders?
algemene vergadering...
Citaat:
Denk jij echt dat ze alle aandeelhouders laten samenkomen om te beslissen over het loon van een CEO????
Z'n loon �* la limite niet maar ik kan er niet inkomen dat de eindejaarsbonus ook zelf gegeven wordt...
Citaat:
Hoe stel je je dat dan voor?
In een veilingzaal met 7000 mensen en bieden per opbod of zo?
Waarom niet? Iedereen heeft toch zijn geld in dat bedrijf zitten... En dan evenredig met je inbreng... nuja doet er niet toe.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 16:49   #146
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Al dat gezaag over die toplonen begint me nu toch te vervelen hoor. Als de RvB, aandeelhouders vinden dat hun manager zo'n bedrag verdient dan is dat gerechtvaardigd, as simple as that.

Je kan dat inkomen ook niet vergelijken met wat die idioten in Laken daar jaarlijks opstrijken, dat geld is letterlijk gestolen van het volk en het koningshuis dient geen enkele prestatie ervoor te leveren.
x2
Oud 2 april 2008, 16:53   #147
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
algemene vergadering...

Binnen de Raad van Bestuur zijn drie commissies ingesteld: het Nomination and Remuneration Committee, het Risk and Capital Committee en het Audit Committee. Deze commissies hebben uitsluitend een adviserende functie aan de Raad van Bestuur, die als enige beslissingsbevoegdheid heeft. De bestuurscommissies bestaan uitsluitend uit niet-uitvoerende en onafhankelijke bestuurders. In het Fortis Governance Statement zijn de rol, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van die afzonderlijke commissies vastgelegd, alsmede de structuur en organisatie ervan.

Nomination and Remuneration Committee
Het Nomination and Remuneration Committee adviseert de Raad van Bestuur over de (her)benoeming van de leden van de Raad van Bestuur en het Executive Management, over het beloningsbeleid en de bezoldiging van leden van de Raad van Bestuur en het Executive Management en over de aandelenen optieplannen voor de medewerkers en het management van Fortis.
zie ook: http://fortis.be/nl/governance/bestu...deringenin2005

Citaat:
Z'n loon �* la limite niet maar ik kan er niet inkomen dat de eindejaarsbonus ook zelf gegeven wordt...
Zie hoger
Oud 2 april 2008, 16:58   #148
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over die kerel zijn loon, noch over jouw loon, noch over mijn loon, hoeft er een maatschappelijke consensus te bestaan; de enige census die nodig is, is er eentje tussen hemzelf en zijn werkgevers (zijn de RVB)
En als je 't er toch niet mee eens bent hoef je ook geen rekening te hebben bij Fortis.
Oud 2 april 2008, 17:10   #149
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
En als je 't er toch niet mee eens bent hoef je ook geen rekening te hebben bij Fortis.
En als je nu eens bij Fortis werkt.
En jij en je collega's moeten het met 500 collega's minder stellen omdat het besparen 'noodzakelijk' is.
En dan komt de baas een paar weken later zeggen:
'gasten ik heb mezelf een mijoentje meer gegund dit jaar'
En als jij dan uitrekent dat de carriere van 1 man (en ik spreek nog maar enkel van 36jaar loon voor de directeur, niet van zijn aandelenopties en bonusjes) het bedrijf evenveel kost als het schrappen van 500 jobs in 1 jaar.
Wat zou je dan doen?
Ontslag nemen zeker?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 2 april 2008 om 17:10.
Oud 2 april 2008, 17:11   #150
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Al dat gezaag over die toplonen begint me nu toch te vervelen hoor. Als de RvB, aandeelhouders vinden dat hun manager zo'n bedrag verdient dan is dat gerechtvaardigd, as simple as that.

Je kan dat inkomen ook niet vergelijken met wat die idioten in Laken daar jaarlijks opstrijken, dat geld is letterlijk gestolen van het volk en het koningshuis dient geen enkele prestatie ervoor te leveren.
RvB,aandeelhouders...En de werknemers,die lijdzaam ondergaan,nog enkel indexatie krijgen en opdraaien voor ieder kostenbesparend plannetje van de top,mogen die ook hun mening geven?Want ik vrees dat je dan een ander plaatje zou krijgen.

Maarja,wie nie akkoord is moet maar oprotten zeker?
Oud 2 april 2008, 17:22   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het geeft alleszins weer es aan hoe decadent vele bedrijfsleiders zich laten vergoeden. Okee, een topfunctie brengt veel verantwoordelijkheid, stress, overuren, verplaatsingen enz... met zich mee. Geen enkel probleem dat een manager daar vet voor wordt betaald, maar dit is gewoon overdreven, het is decadent.
Volledig mee akkoord, maaar, het zijn in de eerste plaats het andere personeel die daar paal en perk aan moeten stellen vind ik. Als hje nu aan de post werkt en je verneemt, ik zeg zo maar, dat de directeur generaal meer dan tien maal zoveel verdiend dan gij, en gij moet eidere dag daar voor om 6 u 's ochtends de deur uit door wind en regen met een postzak of brieventas van om en bij de 35 kg rond je hals, dan ben je toch de gekste dat je dat doet. Stop er mee en ga samen met je kolegas lekker een koffie drinken en zeg tegen je overste dat de directeur ze zelf mag gaan bedelen. Kijk, als die brave schaapjes eens wat meer haar op de tanden zouden hebben zou dat snel veranderen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 18:33   #152
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
En als je nu eens bij Fortis werkt.
En jij en je collega's moeten het met 500 collega's minder stellen omdat het besparen 'noodzakelijk' is.
En dan komt de baas een paar weken later zeggen:
'gasten ik heb mezelf een mijoentje meer gegund dit jaar'
En als jij dan uitrekent dat de carriere van 1 man (en ik spreek nog maar enkel van 36jaar loon voor de directeur, niet van zijn aandelenopties en bonusjes) het bedrijf evenveel kost als het schrappen van 500 jobs in 1 jaar.
Wat zou je dan doen?
Ontslag nemen zeker?
Gesteld dat ik daar een probleem mee zou hebben? Ja...
Oud 2 april 2008, 18:49   #153
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Het was niet de bedoeling dat dit aan het publiek zijn oren zou komen, maar nu hebben de journalisten echt goed speurwerk verricht.

De directeur van Fortis krijgt een opslag van 75% op zijn brutto wedde
Dit zou nu rond de 1.400.000€/ per jaar zijn - ok geen probleem

War eveneens naar boven is gekomen, in werkelijkheid met zijn bonussen heeft deze man nu meer dan 4.500.000€/jaar. (180.000.000 Oude Belgische franken)
Dit kan je nooit met de lotto winnen en deze heeft dit per jaar ??????????

Met alle respect, maar nu denk ik toch dat er een reukje bij Fortis zit.
Personeel wordt afgevloeid en filialen gesloten omdat de Bank zogezegd niet rendabel meer is.

Wedden dat er hier een lijk uit de kast gaat vallen ?
Dergelijke banken rekenenen met 100 miljoenen. Dat miljoentje meer of minder gaat het niet maken.
En hoeveel belastingen betaalt ie eigenlijk?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 19:48   #154
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Nee, dat krijgt ie niet...

Albert en Paola : 8,195 milj Euro
Fabiola : 1,388 milj Euro
Filip en Mathilde : 0,888 milj Euro
Laurent : 0,300 milj Euro
Astrid: 0,300 milj Euro
-------------------------------------------
Totaal: 11 Milj. Euro

m.a.w. iets meer dan 1 € per inwoner per jaar.
Ja als je het loon van een topmanager vergelijkt met de dotaties van een overheidsinstelling...
Het is niet omdat Herman Van Rompuy voorzitter is van de kamer van volksvertegenwoordigers dat hij daarom de 115.000.000€ dotaties op zijn persoonlijke rekening mag schrijven.
Trouwens Albert en Paola krijgen geen dotatie hé. Er wordt een civiele lijst opgesteld als werkingsmiddelen voor het staatshoofd. Het is ook niet Filip en Mathilde maar Prins Filip.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 20:03   #155
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat het probleem is. Een bedrijf is er om winst te maken en enkel daarom, alles wat het bedrijf onderneemt is dan ook daar op gericht.
Dat bedrijf stelt dan ook heel wat mensen tewerk.
Daarnaast stel ik voor dat je het loon van de CEO omzet in procenten van de totale loonlast van Fortis en dan hetzelfde doet voor de KMO met veertig werknemers bij jou om de hoek...
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 22:03   #156
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gesteld dat ik daar een probleem mee zou hebben? Ja...
Goed zo!
Oud 2 april 2008, 23:28   #157
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
RvB,aandeelhouders...En de werknemers,die lijdzaam ondergaan,nog enkel indexatie krijgen en opdraaien voor ieder kostenbesparend plannetje van de top,mogen die ook hun mening geven?Want ik vrees dat je dan een ander plaatje zou krijgen.

Maarja,wie nie akkoord is moet maar oprotten zeker?
De bijdrage van de gemiddelde werknemer bij Fortis is dan ook peanuts i.v.g. met die van de CEO. Nogal logisch dat de CEO bijgevolg zwaarder vergoed wordt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 00:02   #158
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Dergelijke banken rekenenen met 100 miljoenen. Dat miljoentje meer of minder gaat het niet maken.
En hoeveel belastingen betaalt ie eigenlijk?
Dat begrijp ik ook, dat zulke bedrijven met 100 miljoenen rekent - maar dat is werkingsgeld om het bedrijf runend te kunnen houden.
Wat met de vroegere loketbediendes, die nu stempelen of nogmaar 1/2 time mogen werken omdat er gesnoeid moet worden in de banksector ?
Zeggen die misschien " Proficiat Herr Director - goede oplossing - 500 man buiten -enkele duizenden 1/2 time en filialen ingekort - NEEM GERUST EEN PAAR MILJOEN ERELOON ERBIJ "
Wees nu toch eens eerlijk, die man zal wel kwaliteiten hebben, maar die wedde kan nooit in verhouding staan.
Zeker dat in de USA den banksector aan het crashen is ( dit ligt natuurlijk weeral aan de gewone burger die zijn afbetalingen niet voldoet)
Wie zegt dat dit niet naar hier gaat overwaaien (als het al niet is )
Gemakkelijk he - het ligt aan de wanbetalers en wij Directors, oogjes dicht want wij hebben ieder jaar toch een lottopot.

Sabena al vergeten ? - Raad van bestuur weg met zakken vol geld - Sabena kon toch niet failliiet gaan ?
Wie zat er op TV naast die directeur aan de tafel ? DIEN DIKKOP DIE EVENEENS BIJ SABENA IN DE RAAD ZAT EN ALLES EENS GING OPLOSSEN (sorry ben de namen kwijt)

Iets anders : Wie heeft er hier 2500€ netto per maand ? ( zonder bonussen, firmawagens enz...)
Dit is maar 100.000 oude Belgische franken - DIT KAN DIE GAST PER DAG UITGEVEN AAN SPEELTJES
ik denk dat we GOD hebben ontdekt
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 06:40   #159
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zolang we MARX maar niet ontdekken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 08:02   #160
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Dat begrijp ik ook, dat zulke bedrijven met 100 miljoenen rekent - maar dat is werkingsgeld om het bedrijf runend te kunnen houden.
Wat met de vroegere loketbediendes, die nu stempelen of nogmaar 1/2 time mogen werken omdat er gesnoeid moet worden in de banksector ?
Zeggen die misschien " Proficiat Herr Director - goede oplossing - 500 man buiten -enkele duizenden 1/2 time en filialen ingekort - NEEM GERUST EEN PAAR MILJOEN ERELOON ERBIJ "
Wat hadden de aandeelhouders moeten zeggen? "Het is niet erg directeur dat je het eigenlijk met 500 man minder kan doen, maar dat niet doet. Dat is immers toch maar 30M€ op jaarbasis, die kunnen we wel opofferen wanr wij werken graag wat inefficiënter"?

Citaat:
Wees nu toch eens eerlijk, die man zal wel kwaliteiten hebben, maar die wedde kan nooit in verhouding staan.
Omdat jij dat zegt?
Blijkbaar vinden de rvb en aandeelhouders hem wel in verhouding staan, dus wat is dan het probleem?

Citaat:
Zeker dat in de USA den banksector aan het crashen is ( dit ligt natuurlijk weeral aan de gewone burger die zijn afbetalingen niet voldoet)
Wie zegt dat dit niet naar hier gaat overwaaien (als het al niet is )
Gemakkelijk he - het ligt aan de wanbetalers en wij Directors, oogjes dicht want wij hebben ieder jaar toch een lottopot.

Sabena al vergeten ? - Raad van bestuur weg met zakken vol geld - Sabena kon toch niet failliiet gaan ?
Wie zat er op TV naast die directeur aan de tafel ? DIEN DIKKOP DIE EVENEENS BIJ SABENA IN DE RAAD ZAT EN ALLES EENS GING OPLOSSEN (sorry ben de namen kwijt)

Iets anders : Wie heeft er hier 2500€ netto per maand ? ( zonder bonussen, firmawagens enz...)
Dit is maar 100.000 oude Belgische franken - DIT KAN DIE GAST PER DAG UITGEVEN AAN SPEELTJES
ik denk dat we GOD hebben ontdekt
En dan? Wat dan nog dat hij dat kan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be