![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Racisme is toch nooit goed te praten? Of wel? Net zomin als dat een allochtoon een meisje uitscheldt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik begrijp er niks meer van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik snap echt wat daar nu zo moeilijk aan is. Als je iemand discrimineert op basis van geslacht/ras/ouderdom/godsdienst is dat strafbaar. Op internet of 'real life': maakt niks uit. En dat racisme gaat niet in 1 richting en is in beide richtingen strafbaar en reeds veroordeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Parlementslid
|
![]() Uiteraard niet.. maar WIE heeft nagelaten de allochtonen op te vangen, jaren geleden? Wie heeft er voor gezorgd dat het zo ver kwam? WIJ hé: ik herinner mij nog heel goed de eerste generatie, die hier voor een appel en een ei kwam werken: we hebben ze weggeduwd, nooit gedacht dat die ook kinderen konden krijgen, waar we ook niets mee gedaan hebben, en nu maar jammeren datbwe met de gebakken peren zitten, maar ja, Vlaanderen, het Heilige Katholieke Vlaanderen, mocht niet besmet worden, geen Waal, geen Maghrebijn (wel een goed-betalende Nederlander in de Kempen, maar ja, die heeft geld): arm Vlaanderen...En dit terwijl dé Vlaming niet eens bestaat: wie dit leest heeft minstens én Spaans, én oostenrijks én Frans bloed in zijn aderen ( en de ECHTE Vlamingen misschien zelfs Duits) (en dan sptreken we nog niet over de Ghoten, de Noormannen, de Franken....) Als er iemand wereldburger is, dan wel de Vlaming zeker, maar hij gedraagt zich zo bekrompen als maar zijn kan, precies of dat zijn overgrootvader ook reeds Vlaming was - neen dus, dat was een Franse soldaat van Napoleon, en zijn overgrootmoeder was een Oostenrijkse bastaard: DAT is Vlaanderen!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Banneling
|
![]() Ik herinner mij dat ook nog, maar toen liepen die mensen nog rond als "gastarbeiders". Net alsof men de bij de bevolking de indruk wou wekken dat die mensen hier enkel waren om te werken, en later zouden terugkeren.
Als men die mensen TOEN "de eerste generatie" had durven noemen waren de zaken waarschijnlijk wel anders verlopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#471 |
Burgemeester
|
![]() ....geeft belgie 10x maal meer aan onze broeders in wallonie dan aan onze zusters in afrika.
![]() |
#472 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In elk geval, dat ben ik wel zeker, al onze discussies over integratie en rechten van allochtonen maakt die mensen pijnlijk bewust zelfs in de tweede generatie (dus hier geboren en getogen) dat zij vermoedelijk maar tweederangsburgers zijn...
En dat mijn heren vind ik een spijtige zaak, het zou goed zijn dat we eens scherper definieren welk type allochtoon gedrag wij precies afkeuren en waar wij precies over debatteren, zonder te willen veralgemenen naar alle allochtonen of erger nog de allochtonen van tweede generatie willen hun zelfvertrouwen afnemen ! Dus denk ik dat het nuttig is dat er gediscuteerd wordt, maar des te nuttiger dat het gedrag die we van onze eigen belgen niet tolereren op basis van gelijke rechten gelijke plichten niet willen zien van allochtonen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
In die tijd wel ja. Laatst gewijzigd door daiwa : 7 april 2008 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als een groep met kenmerk x , bvb Marrokaanse afkomst of islamietisch , 5% bedraagt vd totale bevolking maar 50% vd gevangenispopulatie, dan lijkt mij redelijkerwijze een verband tn criminaliteit en ... kenmerk x evident. Zoniet stel ik voor bvb farmaceutisch (en ander medisch) onderzoek te verbieden wgs overtreding vd anti-discriminatiewetten.
![]() |
![]() |
#476 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Minister
|
![]() Precies omdat we onze naaste moeten liefhebben als onszelf moeten we hem beschermen tegen alle gevaren en geweld. Een laks beleid is een onchristelijk beleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Altijd leuk om de paternalisten samen te zien spannen.
"wij" hebben de onderontwikkelden geen kans gegeven "wij" hebben ze niet "opgevangen" "wij" hebben ze geen nederlands LATEN leren vul maar aan. toch een wonder dat al die mensen ZELF de weg naar Europa gevonden hebben, hoe zouden ze daar nu in geslaagd zijn. Toch iemand hun polleke vastgehouden? Want volgens de Mbeya en de boontjes staan ze echt pas op het niveau van zevenjarigen: die moet je ook hun polleke vasthouden. gelukkig toch dat de Mbeya's en de boontjes wèl weten hoe het moet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Minister
|
![]() WIJ? Ik in elk geval niet, en het Vlaams Belang ook niet. Onze economie had best wat trager op gang mogen komen zonder al die gastarbeiders. Nu zitten we met de aangebrande peren.
|
![]() |
![]() |