Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2008, 14:50   #121
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
NET NIET!!

enkel in die studie die jij aanhaalt wordt PER UITZONDERING melding gemaakt van de afkomst van de "zogenaamde belgen".

Net daarom was de vermelding van het aantal moslims zo belangrijk.

Men heeft namelijk decennialang de opgesloten criminelen liefst zoveel mogelijk onderverdeeld in "belgen" en "vreemdelingen", zonder OOIT MAAR EEN KEER rekening te willen houden met de afkomst of dubbele nationaliteit.

Allez zotteke! waar haalt ge d�*t nu uit, dat bij de "belgische criminelen" de vreemdelingen nu eens niet gingen worden bijgeteld --- buiten in dat éne document uiteraard.

het document dat je aanhaalt is trouwens ondertussen reeds tig keer ondermijnD door mensen met een iets beter inzicht in wiskunde. (zoals een Jos Verhulst: zie zijn postings op het verdwenen forum van kifkif hierover en ook op The Brussels Journal meen ik).

maar nogmaals: waarom zou

- 50% vreemdeling + 50 % belgen niet kunnen betekenen dat er ook 50% moslims en 50% hindoes in het gevang zitten?

- 50% vreemdeling + 50% belgen: waarom kan dat niet 100% allochtoon zijn?

- 50% vreemdeling + 50+ belgen: waarom kan dat niet 95% chinezen zijn?
man, man, man

wat een zottekes spel
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 15:36   #122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
NET NIET!!

enkel in die studie die jij aanhaalt wordt PER UITZONDERING melding gemaakt van de afkomst van de "zogenaamde belgen".

Net daarom was de vermelding van het aantal moslims zo belangrijk.

Men heeft namelijk decennialang de opgesloten criminelen liefst zoveel mogelijk onderverdeeld in "belgen" en "vreemdelingen", zonder OOIT MAAR EEN KEER rekening te willen houden met de afkomst of dubbele nationaliteit.

Allez zotteke! waar haalt ge d�*t nu uit, dat bij de "belgische criminelen" de vreemdelingen nu eens niet gingen worden bijgeteld --- buiten in dat éne document uiteraard.

het document dat je aanhaalt is trouwens ondertussen reeds tig keer ondermijnD door mensen met een iets beter inzicht in wiskunde. (zoals een Jos Verhulst: zie zijn postings op het verdwenen forum van kifkif hierover en ook op The Brussels Journal meen ik).

maar nogmaals: waarom zou

- 50% vreemdeling + 50 % belgen niet kunnen betekenen dat er ook 50% moslims en 50% hindoes in het gevang zitten?

- 50% vreemdeling + 50% belgen: waarom kan dat niet 100% allochtoon zijn?

- 50% vreemdeling + 50+ belgen: waarom kan dat niet 95% chinezen zijn?
Toch wel. Waar haal jij het dat men enkel rekening hield met de nationaliteit en niet met de afkomst?
We hebben het immers al eens over deze cijfers en het aanverwante artikel gehad.
http://forum.politics.be/showthread....78#post3342078
http://forum.politics.be/showthread....34#post3342434
Je had toen kritiek op het artikel, maar ging akkoord met de cijfers.
http://forum.politics.be/showthread....85#post3344185

En waarom moet jij altijd beginnen schelden en beledigen?
Welke woorden heb jij al gebruikt tegen mij? Heb ik je ooit al eens uitgescholden?
Kan jij echt niet meer dan 2 a 3 berichten schrijven, zonder scheldwoorden?
Is dat typisch voor oudere antwerpse vrouwen of zo? Of is dat typisch voor jij alleen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 15:42   #123
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

The Brussels Journal, moeilijk een onbevooroordeelde bron te noemen.

Laatst gewijzigd door goodwill : 7 mei 2008 om 15:42.
Oud 7 mei 2008, 15:58   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
The Brussels Journal, moeilijk een onbevooroordeelde bron te noemen.

geen idee. Jos Verhulst heeft dezelfde post ook op kifkif geplaatst.

Is het dan goed?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 16:06   #125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch wel. Waar haal jij het dat men enkel rekening hield met de nationaliteit en niet met de afkomst?
We hebben het immers al eens over deze cijfers en het aanverwante artikel gehad.
http://forum.politics.be/showthread....78#post3342078
http://forum.politics.be/showthread....34#post3342434
Je had toen kritiek op het artikel, maar ging akkoord met de cijfers.
http://forum.politics.be/showthread....85#post3344185

En waarom moet jij altijd beginnen schelden en beledigen?
Welke woorden heb jij al gebruikt tegen mij? Heb ik je ooit al eens uitgescholden?
Kan jij echt niet meer dan 2 a 3 berichten schrijven, zonder scheldwoorden?
Is dat typisch voor oudere antwerpse vrouwen of zo? Of is dat typisch voor jij alleen?

ik heb het hier al eens gezet: er is een reden waarom ik niet in het onderwijs gestapt ben.

Ik verwacht namelijk een minimum aan kennis, en mede-begrijpen van mijn leerlingen, en verder is mijn geduld te kort.

bye bye. Gewogen en te licht bevonden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 18:25   #126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb het hier al eens gezet: er is een reden waarom ik niet in het onderwijs gestapt ben.
Ik dank je van harte dat je nooit in het onderwijs bent gestapt.

Citaat:
Ik verwacht namelijk een minimum aan kennis, en mede-begrijpen van mijn leerlingen, en verder is mijn geduld te kort.
Opnieuw een sterke uitleg om niet te moeten toegeven dat je geen argumenten meer hebt en moet toegeven dat je ongelijk hebt.

Citaat:
bye bye. Gewogen en te licht bevonden.
Als je jezelf te licht inschat kan je inderdaad beter wegblijven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 10:07   #127
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Het gebeurt niet vaak, meer ik moet Circe eventjes gelijk geven.

De cijfers die bestaan, houden enkel rekening met de nationaliteit, niet met afkomst, religie of wat dan ook.

Hier een aantal bijkomende cijfers (bron: NIS - dus officieel) : http://www.npdata.be/Data/Gevangenis...t-c-totaal.htm
Oud 8 mei 2008, 13:02   #128
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
In de VS zijn het vooral gevangenen die zich bekeren. Een duidelijk geval van soort zoekt soort: Islam en misdadigers(meestal met een laag IQ of opvoeding)
daar zijn twee redenen voor:
- iemand die zich tot de Islam bekeert worden alle zonden kwijtgescholden. Je begint gewoon met een schone lei, ook als je een pedofile massamoordenaar bent.
- als gelovige van een of andere godsdienst maak je in Amerika veel meer kans op voorwaardelijke vrijlating.

Wel een verontrustende evolutie dat meer en meer Moslims (voormalige?) misdadigers zijn.
Oud 8 mei 2008, 13:08   #129
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
- iemand die zich tot de Islam bekeert worden alle zonden kwijtgescholden. Je begint gewoon met een schone lei, ook als je een pedofile massamoordenaar bent.
- als gelovige van een of andere godsdienst maak je in Amerika veel meer kans op voorwaardelijke vrijlating.

Wel een verontrustende evolutie dat meer en meer Moslims (voormalige?) misdadigers zijn.
Er is hier enige verwarring want mijn moslimvrienden vertellen me dat Allah twee zaken niet vergeeft, moord en homo's.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 13:15   #130
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook in Vlaanderen ontdekken moslims de ware islam en worden zij door hun broeders hiertoe bekeerd.
Er is geen enkel zicht op de mensen die als 'aalmoezenier' voor moslims bijstand verlenen in gevangenissen. De moslimexecutieve die 'advies' verleent geeft dit in wezen helemaal niet; ze zeggen gewoon dat iedere aalmoezenier ene opleinig heeft gehad in ene madrassa ( gebedsschool) en dan knikt de goegemeente braaf.
Maar een madrassa zegt niets over welke richting er gevolgd is of welke interpretatie er wordt gegeven aan islam en al evenmin leer je in een madrassa waar deze samenleving voor staat.
Inplaats van mensen in een kwetsbare situatie te leren hoe ze hun plaats binnen de samenleving kunnen vinden krijgen ze een visie over islam opgedrongen die uitgaat van een conflictmodel naar de samenleving toe en dat is jammer; en te wijten aan de onkunde van een bestuur wat maar niet wil weten dat ze zelf de deur openzet voor 'bekeringen ' van broeders naar broeders!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 13:18   #131
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als Allah een probleem heeft met moslims is dit zijn zaak; zolang zijn volgelingen zich maar realiseren dat 'de wil van Allah' hier niet telt, homo's zijn volwaardige medeburgers met gelijke rechten.
Oud 8 mei 2008, 13:32   #132
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Er is hier enige verwarring want mijn moslimvrienden vertellen me dat Allah twee zaken niet vergeeft, moord en homo's.
Rare vrienden heb jij.
Oud 8 mei 2008, 13:36   #133
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Als Allah een probleem heeft met moslims is dit zijn zaak; zolang zijn volgelingen zich maar realiseren dat 'de wil van Allah' hier niet telt, homo's zijn volwaardige medeburgers met gelijke rechten.
Elk geloof blijft een prive-aangelegenheid en mag geen zaken opleggen/opdringen aan anderen, die anders zijn of een andere mening hebben. Punt ander lijn.
Dit houdt dan ook in dat ieder van ons zich aan de regels moet houden die in een samenleving zijn, zowel ik als jij !!
Oud 8 mei 2008, 13:37   #134
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Wie zegt dat dat zo is ?

Zoals gewoonlijk veel lucht zeker, he rikbe.
Oud 8 mei 2008, 13:40   #135
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ook in Vlaanderen ontdekken moslims de ware islam en worden zij door hun broeders hiertoe bekeerd.
Er is geen enkel zicht op de mensen die als 'aalmoezenier' voor moslims bijstand verlenen in gevangenissen. De moslimexecutieve die 'advies' verleent geeft dit in wezen helemaal niet; ze zeggen gewoon dat iedere aalmoezenier ene opleinig heeft gehad in ene madrassa ( gebedsschool) en dan knikt de goegemeente braaf.
Maar een madrassa zegt niets over welke richting er gevolgd is of welke interpretatie er wordt gegeven aan islam en al evenmin leer je in een madrassa waar deze samenleving voor staat.
Inplaats van mensen in een kwetsbare situatie te leren hoe ze hun plaats binnen de samenleving kunnen vinden krijgen ze een visie over islam opgedrongen die uitgaat van een conflictmodel naar de samenleving toe en dat is jammer; en te wijten aan de onkunde van een bestuur wat maar niet wil weten dat ze zelf de deur openzet voor 'bekeringen ' van broeders naar broeders!
Ik dacht juist dat de almoezeniers goed gescreend worden.

niet te veel insinueren over zaken waarvan je denkt dat het zo moet zijn of je goed uitkomt.

Vergeet niet: wetten zijn wetten, en iedereen die ze overschrijdt moet de gevolgen van dragen. Dus, deze 'almoezeiers' (waarvan jij zoveel weet) mogen niet tot geweld of haat oproepen, want dat is strafbaar.
Oud 8 mei 2008, 13:48   #136
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat men voor aalmoezeniers zich baseert op het oordeel van de executieve ( de scheening' die u bedoelt!)stond in de media naar aanleiding van een parlementaire vraag ( artikel vorig jaar in oa Gazet van Antwerpen) en bovendien ken ik enkele van die aalmoezeniers; ik insinueer dus niets maar baseer me op wat de media zegt en op eigen ervaring met die aalmoezeniers, en leden van de executieve.

Laatst gewijzigd door alice : 8 mei 2008 om 13:48.
Oud 8 mei 2008, 13:58   #137
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat men voor aalmoezeniers zich baseert op het oordeel van de executieve ( de scheening' die u bedoelt!)stond in de media naar aanleiding van een parlementaire vraag ( artikel vorig jaar in oa Gazet van Antwerpen) en bovendien ken ik enkele van die aalmoezeniers; ik insinueer dus niets maar baseer me op wat de media zegt en op eigen ervaring met die aalmoezeniers, en leden van de executieve.
als de almoezeniers gescreend worden, en aldus een gecontroleerd programma moeten volgen, dan vind ik het raar dat je zegt dat ze oproepen tot het volgen van een conflictmodel.
Als dit zwart/wit kan bewezen worden dan zijn ze strafbaar en horen ze zelf in de gevangenis, maar als gevangene.

Laatst gewijzigd door goodwill : 8 mei 2008 om 13:59.
Oud 8 mei 2008, 14:06   #138
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Er wordt er anders nogal op los gemoord door Moslims.
Is een ongelovige doden wel moord?
Oud 8 mei 2008, 14:14   #139
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Wie zegt dat dat zo is ?

Zoals gewoonlijk veel lucht zeker, he rikbe.
Lees en leer, o gij ongelovige:

Citaat:
When someone converts to Islam, God forgives all of his previous sins and evil deeds. A man called Amr came to the Prophet Muhammad, may the mercy and blessings of God be upon him, and said, “Give me your right hand so that I may give you my pledge of loyalty.” The Prophet stretched out his right hand. Amr withdrew his hand. The Prophet said: “What has happened to you, O Amr?” He replied, “I intend to lay down a condition.” The Prophet asked: “What condition do you intend to put forward?” Amr said, “That God forgive my sins.” The Prophet, may the mercy and blessings of God be upon him, said: “Didn’t you know that converting to Islam erases all previous sins?”[1]
http://www.islamreligion.com/articles/248/
Oud 8 mei 2008, 14:22   #140
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Lees en leer, o gij ongelovige:

http://www.islamreligion.com/articles/248/
Nee, tegenwoordig ontsnap je niet zo gemakkelijk aan je zonden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be