![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#641 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is daar iets mis mee? Wist je dat al die zaken - ziekte, gehandicapten, onderwijs - op dit moment ook betaald worden? En 'blijkbaar' - in uw verbeelding - lukt dat toch vrij goed? Wat als nu die 1 000 000 (!) ambtenaren (in België alleen al) nu allemaal ook eens zouden bijdragen aan de welvaartsproductie... Zou dat niet al een veel welvarendere - en dus ruimte voor welzijn - wereld zijn? Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#642 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En ik krijg al medelijden met de echt meer gegoede burgers. Ze moeten nu al soms de "vrienden" van hun lijf slaan ... Daarbij brengt dat inderdaad relaties in gevaar.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 18:34. |
|
|
|
|
|
|
#643 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Wat wil zeggen dat je in ons voorbeeld geen €10 uit de economie haalt, maar je haalt €20 uit de economie en je krijgt slechts een opbrengst van €10. Die €10 opbrengst moet dan nog een op productieve manier uitgegeven worden. De overheid is hier niet goed in. Zoals je zegt die €10 worden uitgegeven aan wegenwerken of iets dergelijks. De €10 wordt gegeven aan een wegenwerker die een perfect goede weg openbreekt om hem te heraanleggen. Geen nuttige productie dus. Verder moet je ook nog rekening houden met de opportuniteitskost van de wegenwerker. Als die wegenwerker zich bezighoudt met niet-productieve taken, kan hij geen productieve taken vervullen. In geval van verregaande depressie kan je argumenteren dat de wegenwerker zoiezo thuiszit en er dus geen opportuniteitskost is. Maar in het hedendaagse belgie is dit helemaal niet het geval. Ambtenaren hebben wel een opportuniteitskost. De meeste onder zijn redelijk geschoold en zouden snel een job kunnen vinden in de privé sector. In ons voorbeeld, stel dat de wegenwerker een evenhoge productiviteit in de privé kan realiseren als zijn loon uitgekeerd door de overheid, dan is zijn opportuniteitskost €10. In je poging om de economie €10 rijker te maken, heb je de economie €30 gekost. |
||
|
|
|
|
|
#644 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
als er dan er een paar politiekertjes doorflippen en wat soldaatjes op de kar springen, ga je blij zijn dat sommige mensen nog een geweer in huis hebben tenzij je je plooit naar de machthebbers natuurlijk de staat weet het best |
|
|
|
|
|
|
#645 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Meiske; die private bewaking beschermt ook de cliënten. 't is (1) bad voor business als ge uw klanten laat neerknallen en (2) 't is iets puur menselijk omdat te doen. Citaat:
In ieder geval; die firma lijkt me niet ineens - zoals Metternich 'voorspelt' - ineens de rampage tour opgaan. Zou ook wat dom zijn.
|
|
|
|
|
#646 | ||
|
|
Citaat:
Maar zoals ik al zei kan ik u niet garanderen dat er enkele mensen zijn die per persoon veel meer hebben dan jij met je groep bij mekaar krijgt gelegd, ook al bestaat die groep uit 5000 man... Citaat:
Herinner u het voorbeeld over uitkeringen waarbij een uitkeringsgerechtigde volgens u nog belastingen moest betalen ook... wat, ik herhaal (mezelf niet graag), niet waar is. Wat als nu die 1 000 000 (!) ambtenaren (in België alleen al) nu allemaal ook eens zouden bijdragen aan de welvaartsproductie... Zou dat niet al een veel welvarendere - en dus ruimte voor welzijn - wereld zijn? [/quote] Het ambtenarenapparaat mag afslanken, akkoord.
|
|
|
|
|
#647 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#648 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#649 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar 'het zou kunnen'. En dan? Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#650 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
it isn't hard to do |
|
|
|
|
|
|
#651 | |||||
|
|
Citaat:
Die inkomsten waar jij voortdurend tegen komt fulmineren. Citaat:
Nog even, en we zijn verder terug dan de arbeidersomstandigheden in het begin van het industrieel tijdperk. Citaat:
Citaat:
Ik vind iemand verdedigen schoner dan iemand afbreken. Vooral als blijkt dat de afbreker geen argumenten heeft, en de verdediger wel... Citaat:
Je hebt hier boven toch net geïllustreerd dat iedereen danst naar de pijpen van degene van wie hij geld krijgt.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 18:41. |
|||||
|
|
|
|
|
#652 |
|
|
Heb ik gezegd dat ze dat zijn misschien geactiveerde dubbelnick?!?! Kom je de discussie wat opvrolijken met one-liners die je in iemand anders schoenen schuift. Tof.
|
|
|
|
#653 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
je schetst hier een tegenstelling die er geen is zeg misschien eerst eens wat je met wittebroodcriminelen bedoelt of is dat te semanties? |
|
|
|
|
|
|
#654 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#655 | |
|
|
Citaat:
een relatie waarbij het de één of de ander niet te doen is om het bezit van de ander is een opersoonlijke relatie volgens Dope.
|
|
|
|
|
#656 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#657 |
|
|
Mensen in maatpak die crimineel zijn door voor miljoenen/miljarden te frauderen, op te lichten, ... vooral te situeren in de hogere regionen van privaat-bedrijven. Ik sluit niet uit dat ze ook te situeren zijn bij de overheid.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juni 2008 om 18:45. |
|
|
|
|
|
#658 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
één van de heel vele of ik al dan niet een geactiveerde dubbelnick ben, doet niet terzake. activering is goed trouwens, meen ik begrepen te hebben van het gewauwel dat politiekers plegen ten gehore te brengen |
|
|
|
|
|
|
#659 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://mises.org/rothbard/lawproperty.pdf Een private maatschappij; hé. Compleet met lekstokken en tasers.
|
|
|
|
|
#660 |
|
Gouverneur
|
wees eens concreet, wil je?
|
|