![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 |
|
Gouverneur
|
zeg eens wat er fout is aan die zin?
Laatst gewijzigd door Dope : 10 juni 2008 om 22:04. |
|
|
|
|
|
#702 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als we nu eens allemaal vriendjes zijn?
|
|
|
|
|
#703 |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Is dat nu niet meer iets voor de emo's op de groenplaats
|
|
|
#704 |
|
Burgemeester
|
Libertarisme is, indien tot in het extreme doorgetrokken, naar mijn mening onrealistisch en onwenselijk. Hun stokpaardje, het eigendomsrecht, is immers nogal moeilijk tot in het extreme door te trekken. De theorie over eigendomsverwerving van dingen die nog geen eigendom zijn hangt met haken en ogen aan elkaar. Ook is mij niet duidelijk wat er bijvoorbeeld, in een samenleving zonder staat, met de lucht boven uw stuk grond moet gebeuren, of met de oceanen. Laat staan met het heelal.
Ook de afkeuring van enige interventie in de economie vind ik nogal radicaal, en het gezaag over centrale banken nogal eentonig. Ik vraag mij eigenlijk af of al die zogezegde libertariërs hier ook maar enig idee hebben over recente evoluties in het macro-economisch denken, ipv altijd die Oostenrijkse school, die niet eens de wetenschappelijke methode wil aanvaarden, te lezen. Maarja, ze studeren geschiedenis en weet ik wat nog allemaal. Dat libertariërs een centrale bank afkeuren omdat ze het bestaansrecht ervan in twijfel trekken ok, maar dat een centrale bank per definitie ook altijd slecht is vind ik nogal bij de haren gesleurd. Dat wil echter niet zeggen dat er geen waardevolle gedachtegangen te vinden zijn in het libertarisme, integendeel veel dingen spreken mij aan alleen niet tot in het extreme. Geef mij maar een (minimale) staat. |
|
|
|
|
|
#705 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Niet dat het uitmaakt, want niet durven posten onder je eigen nick zegt meer dan genoeg.
|
|
|
|
|
#706 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het is pas onder vrienden dat je goed kunt discussiëren hé
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#707 |
|
Staatssecretaris
|
Omdat jij het zegt?
Tot zover het Libertarisme
Laatst gewijzigd door Maes_P : 11 juni 2008 om 09:17. |
|
|
|
|
|
#708 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
|
#709 |
|
|
Er is altijd dwang. Van het moment dat jouw ego wordt gevormd, is er externe structurele dwang tot adaptatie. Indien er die niet was, zou je zelf geen identiteit of zelfbewustzijn hebben.
|
|
|
|
|
|
#710 | |
|
Minister
|
Citaat:
Misschien heb je erover gelezen, maar AH heeft dat eerder in deze (veel te lange...) draad ook al gezegd : Indien schendingen van leven, vrijheid en eigendom en masse gebeuren, gedragen door een groot deel van de bevolking, kan daar niks aan gedaan worden. Dat is een probleem voor zowel jouw etatisme als voor mijn non-etatisme. De mate waarin hangt af van de context, neem ik aan. Maar in het geval van discussies 'in het ijle' zoals hier, onoverkomelijk. Datgene wat libertariërs ergert, en de reden waarom ze er soms op reageren met irritante spelletjes, is dat dat probleem dan als Grote Fundamentele Ontkrachting Van Het Libertarisch Denken wordt beschouwd, waarna dan iedereen zijn schop kan afkuisen en naar huis gaan. Terwijl het eigenlijk een onoverkomelijk probleem vormt, voor elke politieke stroming.
Laatst gewijzigd door Casca : 11 juni 2008 om 16:54. |
|
|
|
|
|
|
#711 | |
|
Minister
|
Citaat:
Redelijk asociaal. Woot woot voor de exemplarische bewijsvoering.
|
|
|
|
|
#712 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goede evolutie, jongen! Ge gaat er nog komen!
|
|
|
|
|
#713 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wat is eigenlijk de definitie van "geldverspilling" in de economische leer? Het lijkt me een begrip dat moeilijk objectief te definiëren is. Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 11 juni 2008 om 17:47. |
||
|
|
|
|
|
#714 | |
|
|
Citaat:
mijn punt is dat het bestaat, meer niet. Ik vind dat al een prestatie, vergeleken met het "libertarisme" (idem met het anarchisme), dat gewoonweg nergens te vinden is. |
|
|
|
|
|
|
#715 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vermits 'verspiling' een subjectieve notie is, betekent dat a fortiori elke taak die betaald wordt met gestolen geld of waarvan de opbrengst diefstal is. Citaat:
Een sociale zekerheid in Congo. HOERA!
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 11 juni 2008 om 18:33. |
|||
|
|
|
|
|
#716 |
|
|
definieer: productief
|
|
|
|
|
|
#717 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#718 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ge een inleiding praxeologie wilt, lees dan dit bestandje even: http://mises.org/rothbard/mespm.PDF
Als je nog vragen hebt, dan zullen we ze wel beantwoorden.
|
|
|
|
|
#719 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|