Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2008, 19:23   #941
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Ik heb die vraag hier al beantwoord.
Nogmaals, dat is géén antwoord op de vraag of ik gebukt ga onder een "geestesdodende religie". Dié vraag had ik graag beantwoord gezien, niet de vraag hoe waardevol je mijn ervaringen inschat.

Kennelijk weiger je er dieper op in te gaan. Ik neem je dat niet kwalijk, je hebt dat recht. Maar niet antwoorden houdt ook een antwoord in.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 19:26   #942
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je nog eens moet nakijken hoe genetische manipulatie precies in zijn werk gaat, beste, want uit het bovenstaande blijkt dat je daar geen benul van hebt. Genen pas je niet aan door eventjes bij de dokter langs te lopen.
Wat niet is kan nog komen. Je grijpt voortdurend triviale nevenkwesties aan om de hete aardappel te ontlopen. Zo ken ik er nog wel hoor...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PS
Voor iemand die liever blauwe ogen heeft dan bruine, bestaat er al lang een oplossing: lenzen. Je vergelijking slaat nog steeds nergens op. Maar ik apprecieer deze leuke poging wel.
Goed, en stel nu eens dat die oplossing niét bestond. Er zijn nog tal van lichamelijke ("uiterlijke") kenmerken waartegen alsnog geen kruid gewassen is. Obesitas bijvoorbeeld, en ik ken lui die ondanks alle diëten geen grammetje verliezen.

Dus, vooralsnog heb je mijn vergelijking niet ontkracht.

Ik wacht niet meer op je volgende poging de aandacht van het werkelijke onderwerp van discussie af te leiden door je over triviale nevenkwesties te buigen.
Oud 3 augustus 2008, 19:29   #943
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
We moeten ook begrijpen dat in die tijd water niet zuiver was en dat een alcoholische drank vaak de enige manier was (alcohol ontsmet/desinfecteert) om niet ziek te worden als je wat dronk. Paulus raadt Timotheus bijv aan om wat wijn te drinken zodat hij niet meer ziek wordt van het drinken van water. (dit kan enkel effect hebben als er alcohol in zat )
Wijn wordt gemaakt van druiven. Er wordt geen water aan toegevoegd. Daarom dat het beter is wijn te drinken dan drinkwater als het drinkwater vervuild is. Bier wordt tijdens de productie verhit en beter bier wordt van schoner water gemaakt.

De werking van alcohol heeft hier niets mee te maken.
Oud 3 augustus 2008, 19:30   #944
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Dat zou wel zo netjes moeten zijn, ja.

Ik hoorde vandaag over twee gelovige mensen die beiden een echtscheiding achter de rug hadden, omdat hun partners hen bedrogen met overspel en hun partners echtscheidingen hadden aangevraagd. Ze hebben nu een relatie samen (zonder seks, want dat mag niet voor het huwelijk) en hebben een inzegening van hun huwelijk aangevraagd bij hun kerk. Maar dat werd geweigerd, want zij zouden daarvoor te zondig zijn.

Zij kunnen wel enkel voor de wet trouwen, maar zij zijn bij voorbaat door hun kerk al uitgesloten. Een erg vervelende praktijk van die kerk, maar op zich nog tot daar aan toe. Stel nou dat die kerk zou pleiten dat deze (en andere gescheidenen) ook voor de wet niet zouden mogen hertrouwen.

Dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen overspeligen, gescheidenen en mensen met een homoseksuele relatie, ligt er volgens mij voornamelijk aan dat overspel en scheiding bij elk kerklid voor kan komen en bij velen voorkomt, en dat homoseksuele contacten en relaties minder frequent voorkomen en daarom harder aangepakt kunnen worden zonder direct 'in je eigen vlees te snijden'.
Mja als uw partner de scheiding aanvraagt sta je toch echt wel voor een voldongen feit lijkt me ... . Ik vind dat de kerk daar niet moeilijk moet over doen en ze dit koppel moeten laten trouwen voor de kerk. Ja God haat scheiding en het mag normaal gezien niet als christen, maar er zijn nu eenmaal situaties die zich voordoen waar je zelf geen vat op hebt. Dit lijkt me zo een vervelende situatie te zijn waar deze mensen zelf niks kunnen aan doen en dan denk ik dat de kerk niet correct is om zo een huwelijk niet toe te staan.

Dat excuus van die kerk is trouwens totale nonsens. We zijn allemaal zondaars, wat een hypocrieten. Als ze zich nu nog zouden beroepen op het feit dat God scheiding haat en dat het onbijbels is ... maar dan nog ze moeten die bijbel dringend eens lezen. We leven op een puinhoop en scheiding komt nu eenmaal voor. Het is niet wat God wil, maar als je bent met 2 en als de partner wil scheiden wat doe je dan ? Je kan niemand dwingen om niet te scheiden. Weet je toevallig wat voor kerk dat is ? (denominatie .. )

Laatst gewijzigd door dirk001 : 3 augustus 2008 om 19:30.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 19:30   #945
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Nogmaals, dat is géén antwoord op de vraag of ik gebukt ga onder een "geestesdodende religie". Dié vraag had ik graag beantwoord gezien, niet de vraag hoe waardevol je mijn ervaringen inschat.

Kennelijk weiger je er dieper op in te gaan. Ik neem je dat niet kwalijk, je hebt dat recht. Maar niet antwoorden houdt ook een antwoord in.
Het antwoord staat er nochtans klaar en duidelijk. Je moet het willen lezen natuurlijk.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 19:30   #946
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Obesitas bijvoorbeeld, en ik ken lui die ondanks alle diëten geen grammetje verliezen.
Dat is niet mogelijk, tenzij ze meer gaan drinken en vocht vast gaan houden.
Oud 3 augustus 2008, 19:31   #947
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de kerk daar niet moeilijk moet over doen en ze dit koppel moeten laten trouwen voor de kerk. Ja God haat scheiding en het mag normaal gezien niet als christen, maar er zijn nu eenmaal situaties die zich voordoen waar je zelf geen vat op hebt. Dit lijkt me zo een vervelende situatie te zijn waar deze mensen zelf niks kunnen aan doen en dan denk ik dat de kerk niet correct is om zo een huwelijk niet toe te staan.
Een beetje vergelijkbaar met homoseksualiteit dus...
Oud 3 augustus 2008, 19:33   #948
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wijn wordt gemaakt van druiven. Er wordt geen water aan toegevoegd. Daarom dat het beter is wijn te drinken dan drinkwater als het drinkwater vervuild is. Bier wordt tijdens de productie verhit en beter bier wordt van schoner water gemaakt.

De werking van alcohol heeft hier niets mee te maken.

Je weet toch wel hoe men (vroeger) wijn maakte hoop ik ? .. Met blote voeten .... . En ik kan u garanderen dat ze zich toen niet al te vaak wasten .. .
Oud 3 augustus 2008, 19:33   #949
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je toevallig wat voor kerk dat is ? (denominatie .. )
Protestants.
Oud 3 augustus 2008, 19:33   #950
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het antwoord staat er nochtans klaar en duidelijk. Je moet het willen lezen natuurlijk.
En dat willen ze nét niet,dat is het hele probleem met gelovigen,die willen alleen maar je antwoord lezen als het in hun kraam past, en anders negeren ze het gewoon....

Zulks zit er al eeuwenlang ingebakken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 19:34   #951
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat niet is kan nog komen. Je grijpt voortdurend triviale nevenkwesties aan om de hete aardappel te ontlopen. Zo ken ik er nog wel hoor...Goed, en stel nu eens dat die oplossing niét bestond. Er zijn nog tal van lichamelijke ("uiterlijke") kenmerken waartegen alsnog geen kruid gewassen is. Obesitas bijvoorbeeld, en ik ken lui die ondanks alle diëten geen grammetje verliezen.

Dus, vooralsnog heb je mijn vergelijking niet ontkracht.

Ik wacht niet meer op je volgende poging de aandacht van het werkelijke onderwerp van discussie af te leiden door je over triviale nevenkwesties te buigen.
Wie buigt het onderwerp hier af met triviale nevenkwesties over lichamelijke onvolkomenheden? En dat allemaal om de aandacht af te leiden van het zelfmedelijden waarin jouw 'goede vriend' zich wentelt.
Oud 3 augustus 2008, 19:36   #952
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nee , dat is van een andere orde, dat is een abominatie en vrije keuze. Een echtscheiding is niet altijd uw keuze. Er zijn een aantal situaties waarin echtscheiding de enige oplossing is nl als 1 van de partners de andere partner misbruikt op wat voor manier dan ook en niet in therapie wil gaan. Als de andere partner de echtscheiding aanvraagt. Als uw partner verslaafd is aan iets en er niks wil aan doen. Dit zijn situaties waar u niet veel keuze heeft. Dit verandert echter niks aan de zaak dat scheiden verkeerd is en een zonde is, maar soms wordt die u opgedrongen en dan kan je daar niks aan doen.
Oud 3 augustus 2008, 19:37   #953
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Schaakmat!
Oud 3 augustus 2008, 19:40   #954
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Schaakmat!
Hehe,dat was ik nu ook net aan het denken ,prima gedaan van okke zou ik zo zeggen...
En wat gaan ze doen ,het accepteren of zichzelf een poot afbijten om uit de val te ontsnappen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 19:44   #955
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, jij maakt jezelf iets wijs door dat te stellen.
Doe normaal Patsy. Zonder het kunnen voortplanten is onze planeet binnen de pakweg 100 jaar zo goed als dood. Dus het kunnen voortplanten heeft zeker en vast een meerwaarde. het is de reden van ons bestaan.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 19:48   #956
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou iets dat minder functioneel is, automatisch ook minder waard zijn?
Hoe meer opties iets heeft hoe meer het kost en hoe meer iemand kan, hoe hoger zijn loon.

Op enkele uitzonderingen na, is dat de gebruikelijke gang van zaken. Niemand die dat waardeoordeel onlogisch of onredelijk vindt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 augustus 2008 om 19:49.
Oud 3 augustus 2008, 19:52   #957
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het �*s géén argument mijn beste,aangezien al die bewust kinderloos gebleven hetero-koppels in Uw oogpunt gezien ook minderwaardig zullen zijn....
Hoe vaak ga je die zever nu nog herhalen?

Ik heb het over de mogelijkheid tot...

Citaat:
Een relatie enkel en alleen gebaseerd op sex is geen echte relatie mijn beste...
Beweert iemand van niet?

Citaat:
U zit hopeloos gevangen in Uw cirkelredenering....
Welke circelredenering?

Citaat:
U bent het schoolvoorbeeld van de onverdraagzame christenfundamentalist die zodanig overtuigd is van zijn eigen gelijk dat hij het échte leven uit het oog verliest....
En u bent het schoolvoorbeeld van iemand die op de man begint te spelen ipv op de bal bij gebrek aan redelijke argumenten.

Typisch....

Paulus.
Oud 3 augustus 2008, 19:57   #958
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Fantastisch hoe je de verantwoordelijkheid van jouw eigen woorden op iemand anders afschuift.

Inderdaad, je antwoord is er. Niet antwoorden is immers óók een antwoord.
Oud 3 augustus 2008, 19:57   #959
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Doe normaal Patsy. Zonder het kunnen voortplanten is onze planeet binnen de pakweg 100 jaar zo goed als dood. Dus het kunnen voortplanten heeft zeker en vast een meerwaarde. het is de reden van ons bestaan.

Paulus.
Absoluut. Maar hier ging het nu niet over het (kunnen) voortplanten, maar over het vormen van duurzame relaties. Voortplanting heeft daar niets mee te maken.
Oud 3 augustus 2008, 19:59   #960
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Fantastisch hoe je de verantwoordelijkheid van jouw eigen woorden op iemand anders afschuift.

Inderdaad, je antwoord is er. Niet antwoorden is immers óók een antwoord.
Alleen heb ik in dit geval wèl geantwoord. Dat het antwoord niet aan jouw eisen of verwachtingen voldoet, kan ik ook niet helpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be