Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 21:13   #101
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het weze zo. Ik zou dat moeten natrekken. Hoe komt het dan dat Amnesty International deze toestand met opgesloten kinderen in België aanklaagt? U antwoordt daar niet echt op. Ook die 14-dagen periode van u klopt niet volgens de tekst.
Stelt u Amnesty International ooit wel eens in vraag?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:34   #102
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Natuurlijk. Maar AI komt meestal met een degelijk dossier. Nogmaals, moest AI regelmatig grof in de fout gaan, zouden het niet lang geloofwaardig blijven. Het voordeel van een organisatie van AI is dat zij geen politieke standpunten inneemt en zich niet moeit met de politiek van een bepaald land. Dat staat ook in haar statuten. En zo zien we dat AI bijvoorbeeld zowel de wantoestanden aanklaagt in Iran, de VSA, Rusland, China en noem maar op. Weliswaar kan AI zich vergissen, maar tot nu toe heb ik dit nog niet meegemaakt. Maar misschien u wel.

Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2008 om 21:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 23:08   #103
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Maar AI komt meestal met een degelijk dossier. Nogmaals, moest AI regelmatig grof in de fout gaan, zouden het niet lang geloofwaardig blijven. Het voordeel van een organisatie van AI is dat zij geen politieke standpunten inneemt en zich niet moeit met de politiek van een bepaald land. Dat staat ook in haar statuten. En zo zien we dat AI bijvoorbeeld zowel de wantoestanden aanklaagt in Iran, de VSA, Rusland, China en noem maar op. Weliswaar kan AI zich vergissen, maar tot nu toe heb ik dit nog niet meegemaakt. Maar misschien u wel.
Hoewel ik elke maand een kleine bijdrage stort aan Amnesty International heb ik mij nooit verdiept in hun statuten. Ik stel alleen vast dat er weinig berichtgeving is rond hun eventuele campagnes rond thema's zoals gedwongen besnijdenissen; executies van homosexuelen e.d. Het kan zijn dat AI nadrukkelijker ageert in landen die wel mensenrechten onderschrijven omdat deze landen gevoeliger zijn voor morele druk en slechte publiciteit. Dat maakt het voor hen natuuurlijk een stuk makkelijker om hun doelstelling uit te voeren.

Trouwens, ik had een goed gesprek met de persoon die namens AI mij vroeg om donor te worden. Volgens hem waren NGO's zoals het Rode Kruis volstrekt niet politiek neutraal. Ik kan me zo voorstellen dat iemand van het Rode Kruis hetzelfde zou kunnen beweren van AI.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 23:16   #104
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Storten van ontwikkelingshulp aan syndicaten en boerenorganisaties, eerder dan aan regeringen of liefdadigheidsNGOs
OOPS, néé, dat zal ons bedrijfsleven niet willen.
Stort de gelden voor ontwikkelingshulp maar op mijn rekening, ik zal wel zorgen dat dat goed besteed word
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 07:52   #105
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoewel ik elke maand een kleine bijdrage stort aan Amnesty International heb ik mij nooit verdiept in hun statuten. Ik stel alleen vast dat er weinig berichtgeving is rond hun eventuele campagnes rond thema's zoals gedwongen besnijdenissen; executies van homosexuelen e.d. Het kan zijn dat AI nadrukkelijker ageert in landen die wel mensenrechten onderschrijven omdat deze landen gevoeliger zijn voor morele druk en slechte publiciteit. Dat maakt het voor hen natuuurlijk een stuk makkelijker om hun doelstelling uit te voeren.

Trouwens, ik had een goed gesprek met de persoon die namens AI mij vroeg om donor te worden. Volgens hem waren NGO's zoals het Rode Kruis volstrekt niet politiek neutraal. Ik kan me zo voorstellen dat iemand van het Rode Kruis hetzelfde zou kunnen beweren van AI.
Het feit dat AI zowel Iran als de VSA op de korrel neemt, zowel België als China, bewijst dat ze op dit punt niet bevooroordeeld zijn. In sommige landen is AI trouwens niet welkom of wordt AI tenzeerste gewantrouwd omdat deze landen geen pottenlijkers zoals AI willen.

AI zegt het volgende in dit verband:

Amnesty International spreekt zich niet uit over de ideologie of de politieke situatie in een land.

Zij wijst elke regering, waar ook ter wereld en ongeacht haar politieke strekking of de aard van het regime, op haar verantwoordelijkheid voor het respecteren en beschermen van de mensenrechten.

Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2008 om 07:58.
Oud 27 augustus 2008, 08:02   #106
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Als je hier niet moet zijn dan moet je niet janken dat je opgesloten wordt.
Ik vind het ronduit schandalig dat die mensen hun kinderen gebruiken als chantagemiddel om hier te kunnen blijven.
Een keihard asielbeleid moet er komen,geen medelijden en desnoods met harde dwang uitzetten.Kinderen of geen kinderen.
concentratzion und deportazion, he Vlaamsekracht.

vanwaar kennen we dat weer ...
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 08:05   #107
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat goedkoop argument.
groot gelijk.

Volgens sommigen reageert het AI in het wilde weg, een soort hobby-club, die niets anders te doen heeft.
Oud 27 augustus 2008, 08:08   #108
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
AI is een non-profit organisatie die bekommert is om het lot van mensen. Ze krijgen van mij veel krediet, in plaats van als die andere die enkel zijn bekommerd zijn om 'ik'
Oud 27 augustus 2008, 08:09   #109
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het feit dat AI zowel Iran als de VSA op de korrel neemt, zowel België als China, bewijst dat ze op dit punt niet bevooroordeeld zijn. In sommige landen is AI trouwens niet welkom of wordt AI tenzeerste gewantrouwd omdat deze landen geen pottenlijkers zoals AI willen.

Amnesty International spreekt zich niet uit over de ideologie of de politieke situatie in een land.

Zij wijst elke regering, waar ook ter wereld en ongeacht haar politieke strekking of de aard van het regime, op haar verantwoordelijkheid voor het respecteren en beschermen van de mensenrechten.
Dit is waar.
Oud 27 augustus 2008, 08:09   #110
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Dit is waar.
Oud 27 augustus 2008, 08:15   #111
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Die "minderjarigen" net als andere mensen die zonder
papieren uit het vliegtuig stappen worden in de regel altijd opgesloten tot de nationaliteit bekend is en hun motieven van hun reis bekend zijn......
De andere kinderen zijn daar altijd samen met hun familie, zoals hierboven ook al gezegd voor een duur van gemiddeld 14 dagen. Die families met kinderen zijn uitgeprocedeerd en verblijven in het gesloten centrum zodat de repatriëring verzekerd is.

Trouwens de meeste families met kinderen die in de 127bis zitten hebben voor ze opgesloten worden geweigerd om op een gewone reguliere vlucht te stappen.

Best eens goed dat iemand met kennis van zaken hier de verschillende voor-oordelen komt rechttrekken.
D�*�*rover zou de MSM eens wat meer en beter moeten berichten!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 08:33   #112
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Best eens goed dat iemand met kennis van zaken hier de verschillende voor-oordelen komt rechttrekken.
D�*�*rover zou de MSM eens wat meer en beter moeten berichten!
Maar die persoon 'met kennis van zaken' zegt hier wel niet altijd de waarheid.
Oud 27 augustus 2008, 08:37   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Kinderen opsluiten kan niet. punt uit ! Maar we mogen de pocos hun gangen niet laten gaan om die vluchtelingen hoop te geven als die er niet is. Zeer korte procedure en dan blijven of terug naar herkomst. zodat de kinderen niet de dupe zijn. Trouwens voor mij is iedere persoon die wegvlucht van de islam een vluchteling ! Ik zou liever hen houden en de aanhangers van Mo de pedo die hier verblijven en zich misdragen terugsturen. Helaas de pocos hebben gezorgd dat dit niet mogelijk is.
Kinderen worden ALTIJD onder toezicht geplaatst.

Als de ouders niet naar behoren functioneren en hun kinderen niet zèlf onder toezicht houden, dan noemen we het in Belgie de kinderBESCHERMING die ze dan in tehuizen onderbrengt.
Ouders die hun kinderen zeer bewust (en vast meestal met de moed der wanhoop) als minderjarige asielzoekertjes naar Europa sturen, blijven ouders die hun kinderen bewust niet onder toezicht houden.
zulke kinderen moeten worden BESCHERMD. In tehuizen waar ze ook niet buitenkunnen, maar waar ze wel voorzien worden van onderdak, eten, en opleiding.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 augustus 2008, 08:56   #114
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Soms denk ik dat het vluchtkinderprobleem nodeloos groot wordt gehouden door niet-efficiënte adoptie-wetgeving ...... ?

Aan de andere kant zal het adopteren van pubers niet zeer vaak goed in te passen zijn in een bestaande gezinssituatie.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 augustus 2008 om 08:58.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 09:02   #115
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Soms denk ik dat het vluchtkinderprobleem nodeloos groot wordt gehouden door niet-efficiënte adoptie-wetgeving ...... ?

Aan de andere kant zal het adopteren van pubers niet zeer vaak goed in te passen zijn in een bestaande gezinssituatie.
dat is dan weer een ontzettend schuine helling waar men zich op zou begeven.

Toevallig zag ik de laatste weken twee reportages over zogenaamde adoptiekinderen.

In China pakken ze de mensen hun enig kind af als ze hun belastingen niet betalen (of hun tweede "onwettig" kind wordt gestolen en hier in Europa verkocht aan goedbedoelende wensouders), of zoals het geval uit India: een weduwenaar die zijn kinderen "tijdelijk" in een opvangtehuis had ondergebracht omdat hij niet én kon werken én voor zijn drie of vier kleine kinderen zorgen, en bij het volgende bezoek bleek dus dat ze reeds (ongewenst door de vader) waren afgestaan ter adoptie aan Deense wensouders.

Een versoepling van de adoptiewetgeving zou nog tot ergere misbruiken leiden.

Oud 27 augustus 2008, 11:33   #116
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Maar die persoon 'met kennis van zaken' zegt hier wel niet altijd de waarheid.
A ja juist.....die 14 dagen
Oud 27 augustus 2008, 11:36   #117
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Adopteren ? Maar de meeste van de niet begeleide minderjarigen hebben ouders......het is dan ook de taak van de overheid en de maatschappelijk werkers in de verschillende opvangcentra om in eerste instantie zich de vraag te stellen.....waar zijn de ouders....en niet hoe kunnen we dit kind in Belgiê houden.

Laatst gewijzigd door Astar : 27 augustus 2008 om 11:38.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 11:46   #118
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
A ja juist.....die 14 dagen
Waar u zo op hamerde. Uw citaat:

Citaat:
De andere kinderen zijn daar altijd samen met hun familie, zoals hierboven ook al gezegd voor een duur van gemiddeld 14 dagen. Die families met kinderen zijn uitgeprocedeerd en verblijven in het gesloten centrum zodat de repatriëring verzekerd is.

Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2008 om 11:49.
Oud 27 augustus 2008, 14:46   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar u zo op hamerde. Uw citaat:
Weet U wat een GEMIDDELDE is System?

Volgens Godfried Bomans:
"een statisticus waadde door een rivier die GEMIDDELD één meter diep was. Hij verdronk".

en nu nog eens nadenken.

Oud 27 augustus 2008, 15:00   #120
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
concentratzion und deportazion, he Vlaamsekracht.

vanwaar kennen we dat weer ...
Wat heeft "Den Duits" hier nu weer mee te maken?
Het heeft weer lang geduurd vooraleer dat er weer bij getrokken werd.
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be