Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2008, 20:19   #581
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ni zeveren. Ze waren daar om een politiek debat onmogelijk te maken. Ge moet ni proberen daar wat gezeik over 'vreedzaam protest' bij te gooien want een politiek debat blokkeren is per definitie niet vreedzaam.
Daar ben ik het helemaal eens mee!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 21:54   #582
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Je vergeet dat we in een maatschappij leven die gebaseerd is op repressieve tolerantie. Zo een maatschappij rechtvaardigt directe vormen van actie.
je moet geen excuses proberen te verzinnen. Een politiek debat fysiek blokkeren is niet vreedzaam.

Citaat:
Om de democratie te waarborgen mogen totalitaire ideeen niet aanvaard worden.
en wie bepaalt wat 'totalitaire ideeën' zijn? Het ging om een debat over samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen, dat is dus totalitair? Als ik uw ideeën totalitair vind, mag ik u dan ook fysiek komen afdreigen?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 11:16   #583
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat vind ik niet, hij is er in de juiste positie voor. En hij heeft het me eenmalig uitgelegd hoor.
Ik heb hem gevraagd het ergens te noteren zodat ik 't kan plakken, maar hij heeft 't nogal druk en ik denk dat hij er geen graten in zal zien om dat te doen omwille van wat een paar mensen denken op een discussieforum. Wat kan hem dat schelen? En gelijk heeft hij.

Dat heb ik niet beweerd en het interesseert me eerlijk gezegd geen zier.

Hoe krom moet je redeneren om dat aan een willekeurig forummer te vragen die je hebt ingedeeld als extreem-links?
Verschillende 'linkse' getuigen spreken van stokken, matrakken, ... om aan te tonen dat 'rechts' geweld heeft gebuikt. En nu kan het jou plots geen zier schelen.

Ik heb het niet over een willekeurige forummer, maar over een van de organisatoren die dit laat optekenen in een intervieuw te lezen op indymedia.

Laatst gewijzigd door Objectief : 17 oktober 2008 om 11:16.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 13:43   #584
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik vind dat een vrij totalitair idee eigelijk..

Soit, ik ben ook niet voor te ver doorgedreven democratie, nergens goed voor, maar schermen met deze begrippen en tegelijk andere ideeën willen verbieden is nogal contradictorisch he.
Een totalitair idee zou zijn dat democratische meningen niet toegelaten mogen worden. Alle ideeën moeten aanvaard worden, buiten totalitaire of ondemocratische. Indien je zo een ideeën vrij spel laat, dan zie je de gevolgen in de geschiedenis.

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 13:45   #585
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
je moet geen excuses proberen te verzinnen. Een politiek debat fysiek blokkeren is niet vreedzaam.

en wie bepaalt wat 'totalitaire ideeën' zijn? Het ging om een debat over samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen, dat is dus totalitair? Als ik uw ideeën totalitair vind, mag ik u dan ook fysiek komen afdreigen?
Kan u mij zeggen waarom een blokkade niet vreedzaam is? Kan u mij zeggen wie het debat organiseerde? Kan u zeggen of u dit een democratisch aanvaardbare vereniging vind? Kan u van alle gastsprekers zeggen dat zij democraten zijn? En waarom zijn zij dan democraten?

Oud 17 oktober 2008, 13:49   #586
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een totalitair idee zou zijn dat democratische meningen niet toegelaten mogen worden. Alle ideeën moeten aanvaard worden, buiten totalitaire of ondemocratische. Indien je zo een ideeën vrij spel laat, dan zie je de gevolgen in de geschiedenis.
En wie bepaalt wat totalitaire meningen zijn, wie bepaalt wat ondemocratische meningen zijn?
Ik vind uw mening ondemocratisch en totalitair, dus ze mogen u opsluiten en u verbieden ooit nog iets te zeggen.
Oud 17 oktober 2008, 13:50   #587
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neig filosofisch naar het anarchisme, en voor de rest ben ik apolitiek maar stellig anti-democraat.

Ik zou dus van u spreekverbod krijgen?
Oud 17 oktober 2008, 13:50   #588
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan u mij zeggen waarom een blokkade niet vreedzaam is? Kan u mij zeggen wie het debat organiseerde? Kan u zeggen of u dit een democratisch aanvaardbare vereniging vind? Kan u van alle gastsprekers zeggen dat zij democraten zijn? En waarom zijn zij dan democraten?
zou je niet beter eens antwoorden in plaats van te proberen semantische mist rond te spuien?
Oud 17 oktober 2008, 13:59   #589
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En wie bepaalt wat totalitaire meningen zijn, wie bepaalt wat ondemocratische meningen zijn?
Ik vind uw mening ondemocratisch en totalitair, dus ze mogen u opsluiten en u verbieden ooit nog iets te zeggen.
Waarop baseert u zich om mij totalitair te noemen? Kan u meerdere voorbeelden geven? Waarom vindt u dat mensen met een totalitair gedachtegoed moeten opgesloten worden? Waarom zouden zij niets meer mogen zeggen?

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 17 oktober 2008 om 14:04.
Oud 17 oktober 2008, 14:01   #590
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik neig filosofisch naar het anarchisme, en voor de rest ben ik apolitiek maar stellig anti-democraat.

Ik zou dus van u spreekverbod krijgen?
Natuurlijk dient u geen spreekverbod te krijgen. U mag echter geen forum krijgen om totalitaire gedachten te verspreiden.

Oud 17 oktober 2008, 14:02   #591
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
zou je niet beter eens antwoorden in plaats van te proberen semantische mist rond te spuien?
Ik tracht mijn antwoorden uit jullie te krijgen. Zolang ik kritische vragen kan stellen, staat jullie theorie niet op punt. Pas wanneer ik geen vragen meer kan stellen, heb ik antwoorden... Ik merk wel reeds op, dat u blijkbaar niet de persoon bent die met de bevredigende antwoorden naar buiten komt. U antwoordt in de meeste gevallen zelfs niet.

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 17 oktober 2008 om 14:04.
Oud 17 oktober 2008, 14:06   #592
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk dient u geen spreekverbod te krijgen. U mag echter geen forum krijgen om totalitaire gedachten te verspreiden.
Het gaat u misschien verbazen, maar ik ben geen totalitarist. Ik ben tegen de democratie - dat is geen heilig huisje en veronderstelt niet dat wie er tegen is onmiddellijk gecategoriseerd kan worden als "totalitarist".
Oud 17 oktober 2008, 14:14   #593
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het gaat u misschien verbazen, maar ik ben geen totalitarist. Ik ben tegen de democratie - dat is geen heilig huisje en veronderstelt niet dat wie er tegen is onmiddellijk gecategoriseerd kan worden als "totalitarist".
Het verbaast mij niet dat u geen totalitarist bent. Veel mensen hebben niet veel vertrouwen in de democratie, waarmee ze de huidige democratie bedoelen of een ideaalbeeld van de democratie. Of je dus anti-democratisch bent, hangt in veel gevallen af van de definitie van democratie die je hanteert? Wat is jouw definitie van democratie? Toch blijf ik bij de stelling dat totalitaire ideeën niet aanvaard mogen worden. Ook ideeën die een achtergang van de democratie of een gevaar voor de democratie inhouden, mogen niet aanvaard worden. U hebt gelijk dat louterweg anti-democraat zijn niet voldoende is om te kunnen oordelen over iemand, uiteraard moet er ook gekeken worden naar de alternatieven die naar voren geschoven worden voor de democratie. Vaak zijn dit totalitaire ideeën.

Oud 17 oktober 2008, 14:16   #594
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Dubbel gepost.

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 17 oktober 2008 om 14:26.
Oud 17 oktober 2008, 14:19   #595
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarop baseert u zich om mij totalitair te noemen? Kan u meerdere voorbeelden geven? Waarom vindt u dat mensen met een totalitair gedachtegoed moeten opgesloten worden? Waarom zouden zij niets meer mogen zeggen?
Jij bent degene die ondemocratische en totalitaire meningen wil censureren.

Dus jij moet je hier verantwoorden.

Wat is een ondemocratische mening? Wat is een totalitaire mening?

En kom niet af met nog meer vragen eh, ik wil graag een antwoord.
Oud 17 oktober 2008, 14:24   #596
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik tracht mijn antwoorden uit jullie te krijgen. Zolang ik kritische vragen kan stellen, staat jullie theorie niet op punt. Pas wanneer ik geen vragen meer kan stellen, heb ik antwoorden... Ik merk wel reeds op, dat u blijkbaar niet de persoon bent die met de bevredigende antwoorden naar buiten komt. U antwoordt in de meeste gevallen zelfs niet.
Uiteraard antwoord ik niet, ik stel u juist de vragen.
Oud 17 oktober 2008, 14:35   #597
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jij bent degene die ondemocratische en totalitaire meningen wil censureren.

Dus jij moet je hier verantwoorden.

Wat is een ondemocratische mening? Wat is een totalitaire mening?

En kom niet af met nog meer vragen eh, ik wil graag een antwoord.
Onder totalitaire meningen versta ik meningen zoals fascisme, nazisme, dictatoriaal communisme (zoals in rusland en china) en alle meningen die hiermee vergelijkbaar zijn, zoals neofascisme, neonazisme, neobolsjewisme enz. De verantwoording hiervoor spreekt vanzelfsprekend uit de geschiedenis. Door het te bekritiseren van het heden wensen we een betere toekomst te bekomen, uiteraard mogen de fouten uit het verleden dan niet getolereerd noch overgedaan worden.

U had gelijk dat ik dit diende uit te klaren. Maar waarom wou u niet antwoorden? U noemt zichzelf toch een linkse vlaams nationalist? U hangt een bepaalde stroming aan? Toch kan u niet antwoorden op bepaalde essentiele vragen? Ik ben slechts een kritische vrager? Ik probeer antwoorden te vinden in het bos van verschillende theori[en. U hangt een theorie aan, maar u weigert ze te verdedigen. Ik veronderstel zelfs dat u ze niet kan verdedigen.

Oud 17 oktober 2008, 14:36   #598
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Uiteraard antwoord ik niet, ik stel u juist de vragen.
Met welk doel stelt u vragen? Ik veronderstel dat u niet het zelfde doel als de frankfurters nastreeft.

Oud 17 oktober 2008, 14:41   #599
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder totalitaire meningen versta ik meningen zoals fascisme, nazisme, dictatoriaal communisme (zoals in rusland en china) en alle meningen die hiermee vergelijkbaar zijn, zoals neofascisme, neonazisme, neobolsjewisme enz. De verantwoording hiervoor spreekt vanzelfsprekend uit de geschiedenis. Door het te bekritiseren van het heden wensen we een betere toekomst te bekomen, uiteraard mogen de fouten uit het verleden dan niet getolereerd noch overgedaan worden.
Dat is nochtans een arbitraire definitie van 'totalitair' en 'antidemocratisch'. Naar mijn definities is liberalisme bvb ook ondemocratisch. Mag ik dan elk debat van LVSV en Liberales en Nova Civitas met 'vreedzaam protest' gaan saboteren?

Citaat:
U hangt een theorie aan, maar u weigert ze te verdedigen. Ik veronderstel zelfs dat u ze niet kan verdedigen.
ik kan ze verdedigen hoor. Ik heb daar alleen geen redenen toe.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 17 oktober 2008 om 14:41.
Oud 17 oktober 2008, 14:51   #600
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is nochtans een arbitraire definitie van 'totalitair' en 'antidemocratisch'. Naar mijn definities is liberalisme bvb ook ondemocratisch. Mag ik dan elk debat van LVSV en Liberales en Nova Civitas met 'vreedzaam protest' gaan saboteren?

ik kan ze verdedigen hoor. Ik heb daar alleen geen redenen toe.
Wat vind u ondemocratisch aan het liberalisme? Wat is voor u het verschil tussen liberalisme en kapitalisme? Ik denk dat er genoeg redenen zijn om het liberalisme te bekritiseren, maar wanneer is de laatste keer geweest dat liberalen overgingen tot volkerenmoord? En indien u zo een voorbeeld geeft, in welke mate ondersteunt lvsv dan die moord en uitroeiing?

Waarom verdedigt u ze dan niet? Kan u ook bewijzen dat u ze kan verdedigen?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be