![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als iemand akkoord gaat met de schade die aan hem wordt betrokkent, is het dan nog misbruik?
|
|
|
|
|
#502 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Een artikeltje om even over na te denken:
Citaat:
Edit: bron. Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 30 oktober 2008 om 19:06. |
|
|
|
|
|
|
#503 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
cannabis verbied men omdat het schadelijk is voor de gebruiker , tabak laat men toe terwijl deze de medemens willens nillens mee vergiftigd, logica ? of is de tabaksindustrie te machtig ??!!c
|
|
|
|
|
|
#504 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#505 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat, alweer, een oneerlijke steek. Poogt u eigenlijk wel om de argumentatie van ons correct weer te geven of is dat voor u niet belangrijk?
|
|
|
|
|
#506 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik wijs er enkel op dat het absurd is te verwachten dat alle kleine regeltjes afgedwongen kunnen worden, door de overheid.
|
|
|
|
|
#507 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#508 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#509 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#510 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het is inderdaad hoogst oneerlijk dat de wetgever dit soort van schendingen van de wet toelaat.
Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 30 oktober 2008 om 19:07. |
|
|
|
|
|
#511 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat dan wel komt bovendrijven, is de reaktie van iemand die "al vele jaren gestalkt werd door familie, vrienden, kennissen en onbekende anderen die mijn pad kruisten" met hun vuile rook. Op den duur gaat dat diep zitten. En zoals men nu niet meer mag roken op de trein, zo vind ik het maar een kleine inspanning van de rokers om buiten te gaan om een sigaretje op te steken, in plaats van in 't kaffee de lucht te verpesten. Die kleine moeite vanwege die roker, zal vele andere mensen een plezier doen. Het zal zelfs een plezier doen aan rokers zelf, die er misschien moed uit putten om eentje minder per avond op te steken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#512 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
hehe, hoe grappig toch dat patsy stone, adriean haeley volledig owned.
en adrian maar proberen zen gelijk te halen
|
|
|
#513 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U poogt het dus niet. Dat staat genoteerd.
|
|
|
|
|
#514 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#515 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#516 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#517 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar je kent dat in openbare diensten: zelfs tien klanten die beweren dat een ambtenaar illegaal rookt, moeten plooien voor de vakbondsafgevaardigde die zegt dat zulks geen bewijs is ... Daarom een tip: gebruik het fototoestel (vb. van je gsm, heb je toch altijd bij), en trek meerdere foto's van het gebeuren (een dichtbij, een wat verder, nog een uit een andere hoek ...) Ik kan je garanderen: die vent (of die vrouw, die kunnen ook roken) gaat dat niet graag hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#518 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou het leuk vinden als u eens mijn argumenten zou herhalen, kwestie van zeker te zijn dat u weet wat ik zeg. Zou u dat kunnen doen?
|
|
|
|
|
#519 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Leuk geprobeerd, d�*t wel. |
|
|
|
|
|
|
#520 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar goed, het meest fundamentele argument is dat ik niet vind dat de overheid recht heeft om die beslissing te maken. En het meest belangrijke tegenargument tegen de gehele 'niet-rokers moeten ook een sociaal leven hebben', is dat hun sociaal leven niet wordt aangetast door te roken, in tegenstelling tot, bijvoorbeeld, neergeklopt worden. Ik vind dat daar een significant verschil in gradatie aan is. Het laatste punt is dat ik vind dat mensen verantwoordelijkheid moeten opnemen voor hun handelingen & dit niet moeten externaliseren via de overheid op anderen.
|
|
|