![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#721 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
ahja, ik wil in elke cafe van belgie gaan zonder mee passief te roken, want dat is ongezond. Maar dat gaat niet, want u vindt dat er gerookt mag worden.
|
|
|
#722 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet dat u dat niet begrijpt & niet verder kan geraken met uw hersencapaciteit dan: 'het is ongezond!!!!!!!!11!!11!!' Dat was me namelijk al opgevallen.
|
|
|
|
|
#723 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat wilt u.
|
|
|
|
|
#724 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#725 |
|
Parlementsvoorzitter
|
De overheid zorgt ook voor de aanleg en het onderhoud van wegen en fiets- en voetpaden. Ik weet niet of je al eens een firma aan het werk zag die bezig is met de aanleg of het onderhoud van wegen? Daar komen vervaarlijke machines aan te pas, maar geen wapens hoor.
|
|
|
|
|
|
#726 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#727 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Mag ik vragen wat het doel is van dat citaat in je handtekening?
|
|
|
|
|
|
#728 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ha, sorry, u vindt wrslk iemand zijn overtuiging degraderen naar 'nul & generlei waarde' en dat het eerder iets is voor 'kleine, studentikoze, theoretische werelde' dat duidelijk tegenover 'de echte wereld' staat, geen schelden.
Natuurlijk niet. Dat is natuurlijk een feature van uw machtswellust. Indien het toch schelden is, vind u het perfect op de vorige pagina. Hierzo.
|
|
|
|
|
#729 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mensen laten genieten van uw uitspraak! U staat daar toch 100% achter, niet waar?
|
|
|
|
|
#730 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Voor mij houdt elke verdere discussie met jou hier en nu op. Mensen die niet kunnen discussiëren zonder hun opponent(en) proberen belachelijk te maken, zijn mijn tijd en aandacht niet waard. Nog een prettige avond verder. |
|
|
|
|
|
|
#731 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Als er te weinig rookvrije cafees zijn, kan misschien de vraag gesteld worden waarom dat zo is. Misschien is de behoefte niet zo groot als u denkt. En indien men het aantal rookvrije cafees wil verhogen dan zie ik mogelijkheden dit te doen zonder ingrijpende maatregelen zoals een totaal verbod op rookcafees. Je kan via belastingen ook rookvrije cafees stimuleren bijvoorbeeld. Toch al iets minder 'autoritair'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 november 2008 om 20:25. |
||
|
|
|
|
|
#732 |
|
Banneling
|
Allez is die stoombootdiscussie nog steeds niet gedaan ?
Seffes zijt ge nog altijd aant memmen en hebben ze het al gestemd |
|
|
|
|
|
#733 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
er staan intelligente dingen in deze thread, je moet gewoon goed zoeken.
|
|
|
|
#734 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alkohol en tabak worden al eeuwen gebruikt.
Maar de laatste jaren is er, vooral vanuit de medische wereld die meer en meer begint te begrijpen over de oorzaken van kanker, een tendens merkbaar om het gebruik van tabak maatschappelijk te ontmoedigen. (buiten diskussie: met de beruchte Wet Vandevelde is er al veel langer iets soortgelijks bezig tegen de uitwassen van alkohol; de rokers moeten niet denken dat ze 'bevoordeeld' worden) De nep-argumenten van verstokte rokers, tesamen met de nep-argumenten van angsthazen die in elke nieuwe wet een aantasting zien van hun vrijheidsgevoel, zullen die maatschappelijke tendens niet tegenhouden. Zelfs de kaffeebazen, die als elke zelfstandige iedere morgen en iedere avond beweert dat zijn omzet achteruitgaat - om de fiskus een voetje te lichten natuurlijk -, zullen die tendens niet tegenhouden. ps: en dat gezever over het geweld van de overheid mag hier ook wel stoppen; begin er een aparte draad over als je het onderwerp toch zo leuk vindt nog een ps: toch ook raar dat wij hierover zitten leuteren met al onze argumentjes, maar dat die tendens ook aanwezig is in (en al langer tot tastbare maatregelen geleid heeft) in andere landen van de EU. Ik denk hier vooral aan Ierland en aan Italië. en nog een ps: toch ook raar dat op de werkplek je beschermd bent tegen tabaksrook van kollega's of klanten, maar niet op je uitgangsplek tegen tabaksrook van vrienden of klanten-kaffeebezoekers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#735 |
|
Banneling
|
Ik lach me nog altijd een breuk met jullie "giftige gassen"
![]() PS: De CO2 die ook jij met iedere adem uit je longen blaast is ook een giftig gas. Ik wil dus dat de staat iedereen verbiedt van nog te ademen op openbare plaatsen. ![]() |
|
|
|
|
|
#736 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Zijn er al veel gevallen bekend van mensen die kanker kregen van de adem van anderen? Je hebt vast wel een link naar een wetenschappelijk onderzoek dat jouw bevindingen bijtreedt?
|
|
|
|
|
|
#737 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#738 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
sommigen begrijpen zelfs het begrip vrije tijd niet meer. Ze willen ons 24 uur per dag in een keurslijf steken.
|
|
|
#739 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Net daarom dat het door eens in een rokerig cafe te vertoeven hoogst onwaarschijnlijk is dat je kanker krijgt. Ik daag iedereen hier trouwens uit om bewijzen op tafel te leggen dat er mensen kanker gekregen hebben door passief te roken, en dat ze deze kanker niet zouden gekregen hebben indien ze niet passief hadden gerookt. |
|
|
|
|
|
|
#740 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|