![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
24 | 36,36% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 62,12% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De staten in de VS met het grootste wapenbezit zijn meteen ook de veiligste in de VS. Bewijs: Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De achterlijke figuren zijn of zeer achterlijk en zijn dood door autodarwinatie, of zijn voorzichtig genoeg om niks uit te lokken in een gewapende samenleving. En ik wil gerust een glockje of een Jericho, zelfs een GP'tje meenemen. Dat gewicht is echt niet het probleem. Maar voor jou, een Derringertje.... 2 schots met een .22 match. Je portefeuille weegt meer.
![]() |
![]() |
#204 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u dat gelooft bent u nog naïver dan ik dacht. Rolluiken zonder slot houden inbreker al zeker niet tegen. Rolluiken met slot worden op de plaats van het slot uitgeboord.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tis maar een vraagje he, ik vind het nogal voorbarig om "verplicht wapenbezit" te linken aan veiligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij zegt het verdomme zelf dat het een dief is. Uw uitleg over veroordeeld zijn slaat toch nergens. Kijk, toen ik klein was heb ik eens een mars gestolen in de snoepwinkel. Ik ben niet veroordeeld en toch heb ik de mars gestolen. Raar he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En volgens mij zelfs fiscaal aftrekbaar ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
New Hampshire is ook zo een veilige staat. http://money.aol.com/mortgage/safest-states-to-live-in New Hampshire wapenwetten zijn ook zo goed als onbestaande: http://crime.about.com/od/gunlawsbys.../gunlaw_nh.htm Maine: http://money.aol.com/mortgage/safest-states-to-live-in Wapenwet in Maine is ook onbestaande: http://crime.about.com/od/gunlawsbys...gunlaws_me.htm North Dakota: http://money.aol.com/mortgage/safest-states-to-live-in Wapenwet North Dakota: http://crime.about.com/od/gunlawsbys.../gunlaw_nd.htm Genoeg bewijs voor mijn punt of moet ik nog meer staten geven? Hetzelfde verhaal gaat ook op voor Zwitserland.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Burger
|
![]() Absoluut tegen.
Dronken mensen, lichtgeraakte mensen, 'zotte' mensen. Er zouden zoizo te veel ongelukken gebeuren. Die rechtse rakkers met hun geweldige ideeën toch altijd...
![]() |
#210 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aan de ander kant van het verhaal heb je Washington met de meeste criminaliteit en de strengste wapenwetten
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens al uw punten zijn reeds eerder in deze topic onderuitgehaald
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rural vs. stedelijk. Middenklasse blanken vs. etnisch gemixt. Werk vs. armoede. Ooit in DC geweest ? Dat is pauperij tot en met (buiten georgetown en government district). Net zoals downtown LA. En net die staten kunnen geen effectieve gun control houden omdat er een gigantische influx is van wapens uit andere staten. Algehele gun control in de VS zou dus goed zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Minister
|
![]() Dit is weer niets meer of minder dan een loze veronderstelling, ingelepeld door een pampermaatschappij die niets meer of minder op het oog heeft dan mensen te domesticeren. Assumptions are the mother of all fuck ups.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Minister
|
![]() Ik vind het verschrikkelijk erg dat je mijn mening bijna instinctmatig probeert te associëren met een politiek denkkadertje. Het is juist daar waar het serieus misgaat in deze samenleving, hokjesdenken. Zet me niet in een hokje omdat ik een eigen mening heb!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dan dat criminelen die wapens in mindere strenge staten kopen geen criminele feiten in die minder strenge staten plegen???? Ze hebben immers hun wapen en ze zijn ter plaatse. Wat houd hen tegen???? Heel simpel: een bevolking die even gewapend is dan zijzelf.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat u eens gaat praten met de mensen die op het terrein in LA of DC moeten werken tegen het feit dat ieder kind van 9 jaar en ouder aan een pistool kan geraken. En dat die wapens vooral uit de naburige staten worden geimporteerd (want die kennen geen serieuze handgun control). Algemeen wapenverbod, geheel VS, enkel nog jachtwapens voor hun favoriete hobby. Klaar. Ik zie geen enkele reden waarom mensen MP5s en Desert Eagles thuis moeten hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Compleet. Ik stel dat die staten niet omwille van hun wapenbezit minder crimineel zijn, maar omwille van het feit dat er nu eenmaal andere levensomstandigheden zijn. Een dichtbevolkte staat zoals DC vergelijken met Maine, das niet kosjer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens voor steden gaat die vergelijking ook op hoor. Strenge steden: veel criminaliteit Losse steden: weinig criminaliteit Blijkbaar hebt u geen enkele poot om op te staan aangezien u constant achter de feiten aanholt en tot nog toe geen enkele referentie of bron hebt aangehaald.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |