Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2008, 10:08   #401
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde

Struik500's schermafbeelding

Standaard

Geen teken van integratie, maar segregratie!
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:24   #402
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Uit hygienisch oogpunt mag er geen ondergoed onder de boerkini gedragen worden. Vrouwelijk badpersoneel zal daarop toezien.

Hoe gaat dat vrouwelijk personeel dat controleren? kijken in de boerkini? Ik vind dat nogal wat. Ik zou het ook geen prettig idee vinden als men bij mij in mijn badpak kijkt of ik er een onderbroek onder aan heb.

Citaat:

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/2368

Dit is gewoonweg GRANDIOOS!

Ofwel is die mijnheer Korting achterlijk, ofwel totaal sarcastisch.

- vrouwen KUNNEN zwemmen. er zijn geen vrouwen die niet kunnen zwemmen tenzij ze de juiste kleding aanhebben. Egeltjes kunnen niét zwemmen: het water zet zich tussen hun stekeltjes en ze verdrinken. Maar mensenvrouwen (ook moslima's, ook hindoevrouwen en zelfs kloosternonnen) KUNNEN zwemmen.
Er zijn hulpmiddelen waarmee vrouwen die nog leren zwemmen boven kunnen drijven zoals een luchtbandje of een steunkussentje, maar dat is geen kledingstuk.
Vrouwen die niet WILLEN zwemmen integreren dus helemaal niet als ze hun eigen zwem-eisen gaan opleggen: net dat is géén integratie.

Citaat:

en hier heb ik dus mijn grootste lol in!
Vrouwen-onder-mekaar hoeven helemaal geen burkini aan ! in hun heimweelanden doen ze niks anders dan met vrouwen-onder-mekaar naar het badhuis gaan in een minislipje! Niks burkini in het vrouwenbadhuis in het heilige heimweeland.

D�*�*rom denk ik dus dat die hoofdzwembadfuhrer of whatever écht met hun lieflijke voetjes aan het rammelen is!

Maar al bij al een schitterend idee hoor! Ik geloof dat hier in Belgie de gemeente Londerzeel de burkini verboten had, wat natuurlijk weeral op multicul commentaar kon rekenen (ik hoorde toevallig een radioprogramma met de meer dan verzuurde vragen van onze "onafhankelijke' journalist, hetzelfde toontje van de vroegere moeder overste !)

Ik heb echt zin om de gemeente Londerzeel een mailtje te sturen met het Berlijnse voorstel!
En ja, dat ze dan die apartheidsuurtjes aub niet tijdens het weekend plannen: dat is het enige moment waarop gezinnen samen kunnen gaan zwemmen.
Dat ze het op maandagochtend zetten of zo?

G R A N D I O O S !!!
Als ik dat hierboven allemaal lees, dan zie ik ze echt vliegen. Vrouwenzwemuren met burkini, gewoon zwemmen met zonder burkini, vrouwen naar het badhuis in een slipje ... Eén woord springt er uit : apartheid (in apartheidsuurtjes). Apartheid is wat we nu aan het creëren zijn. Het is hier in België toch altijd geweest : iedereen gelijk voor de wet. Waarmee bedoelt wordt : of het je bevalt of niet, iedereen heeft dezelfde rechten en plichten, iedereen houdt zich aan dezelfde reglementen en voorschriften. Als de zwembaden altijd aangepaste kledij hebben voorgeschreven in hun reglementen moeten er nu geen uitzonderingen gemaakt worden. Binnenkort zijn er meer uitzonderingen dan regels. Uiteindelijk zullen de vrouwen ook apart moeten zitten in het openbaar vervoer misschien? Terug naar aparte wachtkamers voor mannen en vrouwen in de stations? Terug naar de Victoriaanse tijd, terug naar apartheid, terug naar af.
Oud 26 december 2008, 16:34   #403
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
Apartheid is wat we nu aan het creëren zijn
niet we Marie! Als WIJ nog maar iets zouden durven dénken als "aparte moslimazwemuren", dan moeten we naar Youssof en op de pijnbank.

Neenee, ZIJ mogen EISEN dat ze een zwembad hebben voor zich alleen! Dat is een hele andere nuance, en trouwens iets wat wij, arm dhimmievolk nooit meer zullen hebben. Wij moeten bet�*len voor het zwembad, d�*t wel. En BLIJ zijn dat we er nog ergens bij mogen als we vooral maar braaf zijn en onze mond dichthouden.

En als je je bekeert dan mag je rustig mee gaan zwemmen tijdens het Burkini-uurtje! Daar mogen de bekeerde moslimmannen dan wel niet binnen, die mogen naar de westerse hoeren gluren tijdens het plebs/dhimmie zwemmen.

Got the picture zo'n beetje?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:42   #404
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
niet we Marie! Als WIJ nog maar iets zouden durven dénken als "aparte moslimazwemuren", dan moeten we naar Youssof en op de pijnbank.

Neenee, ZIJ mogen EISEN dat ze een zwembad hebben voor zich alleen! Dat is een hele andere nuance, en trouwens iets wat wij, arm dhimmievolk nooit meer zullen hebben. Wij moeten bet�*len voor het zwembad, d�*t wel. En BLIJ zijn dat we er nog ergens bij mogen als we vooral maar braaf zijn en onze mond dichthouden.

En als je je bekeert dan mag je rustig mee gaan zwemmen tijdens het Burkini-uurtje! Daar mogen de bekeerde moslimmannen dan wel niet binnen, die mogen naar de westerse hoeren gluren tijdens het plebs/dhimmie zwemmen.

Got the picture zo'n beetje?
Beste circe,

Kunnen wij eens een keertje samen 'online' zijn. Herr filo vreest dat u mij bent en ik u. Dan kunnen we hem het tegendeel bewijzen. Men heeft me verwezen naar u om het emailadres van shaddy te krijgen. Kan je me mailen?
Vette pittige posts van je ! Goed werk !

Laatst gewijzigd door gomer : 26 december 2008 om 16:42.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:46   #405
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
Is dat zo eenvoudig? Wie bepaalt wat 'aangepaste kledij' in een zwembad? Wat kan het jou schelen wat anderen in een zwembad dragen?
Mij kan het absoluut niet bommen wat de mensen dragen. maar het filtersysteem heeft daar wel moeite mee.
het materiaal van die burkini moet aangepast zijn.
laatst nog op radio gehoord van een prof over bacterieën.
wanneer de burkini iedere maal uitgewassen wordt zal hij maar zoveel bacterieën bevatten als een gewone bikini.
daar moet ge prof voor zijn, om niet te weten dat het aantal bacterieën, onder dezelfde omstandigheden, in het zelfde aantal per cm zitten. dus 1 bacterie op 1 cm = 100 bacterieën op 100 cm. dus diene prof heeft er denkelijk niet durven over spreken. want het was zeker niet politiek corect.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 18:18   #406
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat over ongelijkheid die je zo binnen de samenleving maakt; waarbij een groep op basis van religieuze overwegingen gescheiden sociaal verkeer vraagt en ook aparte kledij omdat binnen hun visie vrouwen lustobjecten zijn en alle mannen potentiele verkrachters.
Het gaat om het gedachten goed, waar dit voor staat volgens moslims die verwachten dat de samenleving zich aanpast aan hen en niet andersom. Want zoals Circe terecht aanhaalt zou dezelfde vraag van ongelovige dames die niet met moslims in bad willen helemaal anders worden bekeken. Dan zou je Filo nogal horen vrees ik...

Laatst gewijzigd door alice : 26 december 2008 om 18:19.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 18:33   #407
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het gaat over ongelijkheid die je zo binnen de samenleving maakt
Welke ongelijkheid? Jij kan toch ook in een burkini gaan zwemmen, als je dat wil?
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 19:20   #408
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omschrijf eens waar we dan volgens jou precies zo trots op zouden moeten zijn?
Als je dat niet weet ben je achterlijk.
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 19:20   #409
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke ongelijkheid? Jij kan toch ook in een burkini gaan zwemmen, als je dat wil?
En met zo een commentaar bevestig je het alleen maar.
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 19:43   #410
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Mij kan het absoluut niet bommen wat de mensen dragen. maar het filtersysteem heeft daar wel moeite mee.
het materiaal van die burkini moet aangepast zijn.
laatst nog op radio gehoord van een prof over bacterieën.
wanneer de burkini iedere maal uitgewassen wordt zal hij maar zoveel bacterieën bevatten als een gewone bikini.
daar moet ge prof voor zijn, om niet te weten dat het aantal bacterieën, onder dezelfde omstandigheden, in het zelfde aantal per cm zitten. dus 1 bacterie op 1 cm = 100 bacterieën op 100 cm. dus diene prof heeft er denkelijk niet durven over spreken. want het was zeker niet politiek corect.
Voor de hygiëne is het dan best dat iedereen naakt gaat zwemmen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 19:46   #411
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Citaat:
Omschrijf eens waar we dan volgens jou precies zo trots op zouden moeten zijn?
Ik weet waar we niet trots op kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door artisjok : 26 december 2008 om 19:47.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 19:49   #412
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
uiteraard. N�* het nemen van een douche natuurlijk.

het heeft ook weinig zin om aangekleed in een burkini te gaan douchen, net zomin als het zin heeft om met je pijama aan te gaan douchen alvorens te gaan slapen.

Waarschijnlijk is het in zo'n gevallen hygienischer om samen met je kleding in de wasmachine te kruipen. Binnenkort komen er vast nieuwe programma's uit: Burkini-bergère wasprogramma,
Burkini-roundabout wasprogramma,
Burkini-all-in-one wasprogramma

(en dan op verschillende temperaturen natuurlijk: hot, steamy, swimming-pool prone)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 20:50   #413
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Uit het forumreglement:

Citaat:
schelden in de loop van een onderwerp gericht aan forumdeelnemer (4 bp)
Gelieve uw toon wat te matigen.
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 20:57   #414
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
ja, als men zich gewassen heeft.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 21:18   #415
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Heb jij die burkinis eigenlijk al eens goed bekeken? Ik zou niet weten waarom die onhygiënischer zouden zijn dan andere badpakken. Trouwens als ge wilt moogt gij van mij ook in burkini gaan zwemmen hoor

Maar toch is het zo, gewoon al door hun grootte, dat burkini's veel onhygiënischer zijn dan gewone zwemslipjes. Dat kun je je toch wel voorstellen.

Nu, indien de burkinie na iedere zwembeurt zou gewassen worden, zou ik nog niet zozeer een probleem zien, maar.....aangezien dragers van burkinie's eerder uit armere milieu's komen kan ik me goed voorstellen dat dit niet altijd zou gebeuren.

En dan vind ik dit een vreselijke gedachte dat dit zomaar zou toegelaten worden. Of het zou zo moeten zijn dat mn niet zn eigen burkinie van thuis mag meedoen, maar enkel burkinie's van het zwembad, die na iedere zwembeurt naar de nieuwkuis gevoerd worden.

Maar voor mij persoonlijk maakt dit allemaal niets uit hoor, ik zou NOOIT naar zo'n vuile massamensenpoel gaan zwemmen, om allerlei ziekten en bakteriën op te doen.

Ik ga veel liever, lees: enkel, naar privézwembaden.
Oud 26 december 2008, 21:27   #416
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil in mijn onderbroek zwemmen. Ik eis dat als de muslims hun burkini krijgen. Ieder gelijk voor de wet. Ieder mag zijn zin aan doen. Nu jij.

Laatst gewijzigd door gomer : 26 december 2008 om 21:27.
Oud 26 december 2008, 21:34   #417
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Het beste wat we in dit geval doen is ervoor zorgen dat enkel blije mensen zijn:

Er is een zwembad voor allochtone mensen en
er is een zwembad voor autochtone mensen.

En elk zwembad heeft zn eigen richtlijnen.

Einde discussie.
Oud 26 december 2008, 21:46   #418
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het beste wat we in dit geval doen is ervoor zorgen dat enkel blije mensen zijn:

Einde discussie.
Dit soort apartheid is precies wat de die-hard moslims willen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 21:48   #419
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.

Een soort apartheidssysteem zoals indertijd in Zuid - Afrika dus?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 21:49   #420
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:

Einde discussie.
Dat is nu net wat de muslims willen : apartheid ! Goed bezig die linkse slinksen !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be