Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2008, 15:33   #601
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad is er in de VS een multiculturele samenleving.
Omdat en dit probeert Circe u net uit te leggen, mensen een gemeenschappelijke identiteit hebben als 'american' en daar trots op zijn, hun etnische identiteit staat naast hun identiteit als 'American.'
Dat is hier niet zo, daarin zit het probleem en ik kan me niet voorstellen dat u dit niet zelf had kunnen verzinnen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 15:51   #602
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik ben blij dat u inziet dat de VS een multiculturele samenleving is.

wat verstaat gij in feite onder "cultuur"?

Er is in the states maar één cultuur en dat is de amerikaanse cultuur! dié cultuur is gevormd door invloeden uit alle windstreken.

Maar denken dat je ginds de "chinese" cultuur hebt naast "vlaamse" cultuur en naast de "hollandse" cultuur is écht iets teveel gefantaseerd hoor.

Dat krijg je natuurlijk als je amerikaanse termen op z'n politiek correct naar Europa wil overhevelen. Multicultuur bestaat nèrgens: het werkt niet! het is een basis voor conflicten en constante onlusten. D�*t is multicultuur.

En verder heeft Alice het tenminste wèl begrepen: een Amerikaans Staatsburger is verondersteld zich te gedragen als Amerikaans staatsburger en zijn loyaliteit daaraan te verbinden. Ongeacht tot welk etnische groep hij behoort.

En ja natuurlijk zijn recente migranten nog niet geassimileerd. Maar dat is wèl de bedoeling op één generatie verder.

Of dacht jij ook dat Obama een "allochtoon" was??????

Schwarzenegger is een Amerikaanse allochtoon. Daarom kan die geen presidentskandidaat worden. Men moet namelijk op Amerikaans grondgebied geboren zijn om aan die verkiezingen mee te kunnen doen.
Dat is wat anders dan Europa dat zich laat neuken door alles wat er komt aanwaaien zeker hé!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2008 om 15:52.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 15:53   #603
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad is er in de VS een multiculturele samenleving.
Omdat en dit probeert Circe u net uit te leggen, mensen een gemeenschappelijke identiteit hebben als 'american' en daar trots op zijn, hun etnische identiteit staat naast hun identiteit als 'American.'
Dat is hier niet zo, daarin zit het probleem en ik kan me niet voorstellen dat u dit niet zelf had kunnen verzinnen.
Zij was nochtans eerst aan het argumenteren dat de VS geen multi culturele maar een multi etnische samenleving is.

Beweert u dat nieuw genationaliseerde Belgen niet trots zijn op hun nieuwe Belgische identiteit? En zich dus niet als Belg voelen?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 december 2008 om 15:57.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 16:05   #604
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat verstaat gij in feite onder "cultuur"?

Er is in the states maar één cultuur en dat is de amerikaanse cultuur! dié cultuur is gevormd door invloeden uit alle windstreken.

Maar denken dat je ginds de "chinese" cultuur hebt naast "vlaamse" cultuur en naast de "hollandse" cultuur is écht iets teveel gefantaseerd hoor.

Dat krijg je natuurlijk als je amerikaanse termen op z'n politiek correct naar Europa wil overhevelen. Multicultuur bestaat nèrgens: het werkt niet! het is een basis voor conflicten en constante onlusten. D�*t is multicultuur.

En verder heeft Alice het tenminste wèl begrepen: een Amerikaans Staatsburger is verondersteld zich te gedragen als Amerikaans staatsburger en zijn loyaliteit daaraan te verbinden. Ongeacht tot welk etnische groep hij behoort.
De Amerikaanse cultuur zoals je zelf ook al zei is een verzameling van culturen => multi culturele samenleving.
Citaat:
gewoon een mengeling van de culturen van de immigranten natuurlijk.
En waar heb ik beweerd dat immigranten zich niet aan de wetten van hun nieuwe land dienen te houden?

Jullie verwarren legislatieve aanpassing met culturele aanpassing.

Citaat:
En ja natuurlijk zijn recente migranten nog niet geassimileerd. Maar dat is wèl de bedoeling op één generatie verder.

Of dacht jij ook dat Obama een "allochtoon" was??????

Schwarzenegger is een Amerikaanse allochtoon. Daarom kan die geen presidentskandidaat worden. Men moet namelijk op Amerikaans grondgebied geboren zijn om aan die verkiezingen mee te kunnen doen.
Dat is wat anders dan Europa dat zich laat neuken door alles wat er komt aanwaaien zeker hé!
De grote Chinese immigratie dateert uit de 19de eeuw. Ettelijke generaties verder koesteren zij nog steeds hun culturele gewoonten.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 december 2008 om 16:10.
Oud 29 december 2008, 16:50   #605
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fallen Angel; voor veel allochtonen betekent de Belgische nationaliteit inderdaad niets.
Je mag best trots zijn op je roots maar wanneer dit verhindert dat je jezelf ook verbonden voelt met het land waarin je verkiest te leven en die problemen doorwegen tot derde generatie kun je moeilijk beweren dat veel allochtonen trots zijn op hun identiteit als Vlaming of Belg.
Natuurlijk moet je dit nuanceren; de ene groep lijkt daar minder moeite mee te hebben dan de andere groep, zo lukt dit Chinezen beter dan bijvoorbeeld Marokkanen. In ieder geval terroriseren Chineze nazaten niet het openbaar vervoer en nog minder vallen zij op binnen statestieken van detentie of vluchthuizen.
Blijkbaar voelen zij zich na een generatie veel meer verbonden met deze samenleving?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 17:01   #606
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
Als jij d�*t doet, is dat wel degelijk racisme, want dan discrimineer je mensen op basis van hun huidskleur.
Twee maten, twee gewichten, en jij vind dat normaal ?
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 17:03   #607
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is een andere situatie. Ik heb het heel duidelijk uitgelegd, het is mijn schuld niet dat het niet in die dikke kop van je gaat.
Niks andere situatie. Of " raciale voorkeur " is géén racisme, of het is wel racisme. Hak de knoop door. De wet is gelijk voor iedereen .
Oud 29 december 2008, 17:07   #608
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Huisjes en winkels worden dacht ik uitgebaat, bewoont en versierd door mensen. Mensen brengen hun culturele eigenheid naar voren op die manier. Net zoals je in Antwerpen naar de Turkse bakker kunt gaan waar je Turkse specialiteiten kan kopen.

Grappig. Wat is die American culture dan? De cultuur van de Indianen?
Of een mengeling van culturen van de kolonisten en immigranten?

Lees ook eens het spandoek in de foto van de Chinese wijk.
En voor zover ik weet wordt Chinees nieuwjaar niet door alle Amerikanen gevierd. Alleen door diegenen met Chinese roots.

Immigranten passen zich namelijk aan aan de wetten van de Amerikaanse samenleving maar behouden hun culturele eigenheid.
Zoek het verschil met de Marokkaanse en Turkse kerels die in België het gevang bevolken, en een belgische identeitskaart bezitten...
Oud 29 december 2008, 17:08   #609
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij was nochtans eerst aan het argumenteren dat de VS geen multi culturele maar een multi etnische samenleving is.

Beweert u dat nieuw genationaliseerde Belgen niet trots zijn op hun nieuwe Belgische identiteit? En zich dus niet als Belg voelen?
Ik heb er gekend voor wie het woord " belg " een belediging was.
Oud 29 december 2008, 17:12   #610
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Niks andere situatie. Of " raciale voorkeur " is géén racisme, of het is wel racisme. Hak de knoop door. De wet is gelijk voor iedereen .
Geen racisme dus. Zoals ik vanaf het begin al zei.

Graag gedaan hoor.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 17:25   #611
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Fallen Angel; voor veel allochtonen betekent de Belgische nationaliteit inderdaad niets.
Je mag best trots zijn op je roots maar wanneer dit verhindert dat je jezelf ook verbonden voelt met het land waarin je verkiest te leven en die problemen doorwegen tot derde generatie kun je moeilijk beweren dat veel allochtonen trots zijn op hun identiteit als Vlaming of Belg.
Ik zou u graag eens zien tegen eender welke Belgische migrant zeggen dat hij/zij eigenlijk geen Belg of Vlaming is, zonder dat u nijdige reacties terugkrijgt.

Citaat:
Natuurlijk moet je dit nuanceren; de ene groep lijkt daar minder moeite mee te hebben dan de andere groep, zo lukt dit Chinezen beter dan bijvoorbeeld Marokkanen. In ieder geval terroriseren Chineze nazaten niet het openbaar vervoer en nog minder vallen zij op binnen statestieken van detentie of vluchthuizen.
Blijkbaar voelen zij zich na een generatie veel meer verbonden met deze samenleving?
Mja voor zulke voorbeelden moet je gaan kijken naar het verschil tussen arm en rijk en niet naar de verschillende culturen of etnieën. De Chinese gemeenschap behoort tegenwoordig in de VS tot de middenklasse.
En ik zie niet veel middenklassers misdaden plegen.
De huidige Marokkaanse gemeenschap kan je over het algemeen niet bestempelen als middenklasse.
U vergelijkt dus appelen met peren.

Het zal een tijdje duren vooraleer de Marokkaanse gemeenschap zich kan opwerken tot de middenklasse.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 december 2008 om 17:29.
Oud 29 december 2008, 17:36   #612
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja voor zulke voorbeelden moet je gaan kijken naar het verschil tussen arm en rijk en niet naar de verschillende culturen of etnieën. De Chinese gemeenschap behoort tegenwoordig in de VS tot de middenklasse.
En ik zie niet veel middenklassers misdaden plegen.
De huidige Marokkaanse gemeenschap kan je over het algemeen niet bestempelen als middenklasse.
U vergelijkt dus appelen met peren.

Het zal een tijdje duren vooraleer de Marokkaanse gemeenschap zich kan opwerken tot de middenklasse.
Leg me dan eens uit hoe het komt dat de chinezen onmiddellijk tot de middenklassen gaan behoren en de marokkanen niet?

Want d�*t lijkt me nu wel eens interessant om uit te vissen, vooral omdat mensen zoals U vooral vinden dat ze tot de criminele klasse behoren omdat ze in de lage klassen zitten omdat de rassiestiese vlamingen ze dieskriemienieren mijnhier?. toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 december 2008, 17:46   #613
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leg me dan eens uit hoe het komt dat de chinezen onmiddellijk tot de middenklassen gaan behoren en de marokkanen niet?
Waar heb ik zoiets beweerd? In de 19de eeuw behoorden de Chinezen tot de armen.
Net zoals de Italianen en de Ieren later hebben zij zich opgewerkt via dubieuze praktijken zoals de mafia en de opiumhandel.

Het ideaal zou zijn om deze stap over te slaan door een sociaal beleid te voeren.
In de VS heeft men geen sociaal beleid.

Citaat:
Want d�*t lijkt me nu wel eens interessant om uit te vissen, vooral omdat mensen zoals U vooral vinden dat ze tot de criminele klasse behoren omdat ze in de lage klassen zitten omdat de rassiestiese vlamingen ze dieskriemienieren mijnhier?. toch?
En natuurlijk zorgt discriminatie ervoor dat een deel ook in die armoede blijft steken.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 december 2008 om 17:50.
Oud 29 december 2008, 18:59   #614
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Kinky en een burkini . Keep on dreaming *knip*.
Wil je wel eens een beetje op je woorden letten. Mensen uitschelden wordt niet goed onthaald op dit forum hoor.

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 29 december 2008 om 23:54.
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 19:00   #615
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb ik zoiets beweerd? In de 19de eeuw behoorden de Chinezen tot de armen.
Net zoals de Italianen en de Ieren later hebben zij zich opgewerkt via dubieuze praktijken zoals de mafia en de opiumhandel.

Het ideaal zou zijn om deze stap over te slaan door een sociaal beleid te voeren.
In de VS heeft men geen sociaal beleid.

En natuurlijk zorgt discriminatie ervoor dat een deel ook in die armoede blijft steken.
dus italianen en chinezen zijn criminelen? is dat wat je zegt? Het is maar dat ik het even aan Youssof ga voorleggen anders. Want ik mag dat niet zeggen van de Marokkanen zie je.

Oud 29 december 2008, 19:00   #616
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat geldt ook voor veel autochtonen, alice...
Oud 29 december 2008, 19:02   #617
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Twee maten, twee gewichten, en jij vind dat normaal ?
Dat zijn geen twee maten en twee gewichten, zoals kiko je ook al trachtte duidelijk te maken; dat zijn twee verschillende situaties.

En het is jij vindt.
Oud 29 december 2008, 19:07   #618
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dus italianen en chinezen zijn criminelen? is dat wat je zegt? Het is maar dat ik het even aan Youssof ga voorleggen anders. Want ik mag dat niet zeggen van de Marokkanen zie je.
Nope heb ik niet gezegd. Lees mijn post nog eens. Het enige dat ik zeg is dat een deel van de chinezen en italianen zich opgewerkt hebben via dubieuze zaken.
Ik heb het dus niet over hun etniciteit, maar over hun socio-economische toestand in relatie met criminaliteit.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 december 2008 om 19:17.
Oud 29 december 2008, 20:54   #619
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je wel eens een beetje op je woorden letten. Mensen uitschelden wordt niet goed onthaald op dit forum hoor.
I did not start the fire, my dear foorwijf.

Wie kaatst mag de bal verwachten ! :

Citaat:
Jij mag van mij gerust in je onderbroek zwemmen hoor. Doe wel even een schone aan als de gele en de bruine streep elkaar raken, oké?

Vrouwen en burkinis zijn foorwijven. Elke echte man zal dit beamen.

Laatst gewijzigd door gomer : 29 december 2008 om 21:01.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 20:59   #620
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:

En het is jij vindt.
Geef les aan al die brave muslims die het nederlands zo goed onder de knie hebben. Dat denk ik niet dat durf je niet als "slimme meid" zal je vlug op je plaatst worden gezet. Taalpolitie en regelnichten zo kennen we de slinkse linksen weer. Kijven op de inboorlingen en de muslims aanbidden.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be