![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
't Was op 'n nacht in de maand april D'r was geen enk'le gardevil, .....
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 april 2009 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ergens die boodschap van see it all, be it all die her en der voorkomt in de boeken die mij heeft gevangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet dus. Liberalisme is slechts een operator binnen een structuur. Libertarisme is de limiet van dezelfde operator. Men wikkelt een overheid af. Wat verder gebeurt, is niet dat het Slimme en Verstandige Individu plots alles begint te regelen. Wat verder gebeurt, hangt af van de paradigma van de mensen en de onderlinge verhoudingen daartussen. Zo zal hier iets anders gebeuren dan pakweg in Nigeria na toepassen van de operator. Het liberalisme heeft weinig inhoud op veel vlakken, het bevat enkel een juridisch en een economisch component. Verder wordt alles overgelaten aan de heersende sociale paradigma en structuren. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 20 april 2009 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iedereen gelijke startkansen, zeggen de liberalen dan. Maar 300 jaar geleden zijn de eerste liberalen natuurlijk niet gelijk begonnen... Er is brutale grondroof aan voorafgegaan, eerst in het perfide Albion en later in de rest van Europa. Oorspronkelijke accumulatie heet dat: eerst van grond en nadien van kapitaal. Protestanten, joden, handelaars, bankiers: het hele zootje ligt aan de basis van het liberalisme of de "opkomst van de derde stand" (burgerij). Ik heb het eerder al gezegd: hypothetische voorbeelden kennen de liberalen wel, maar historische?
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 23 april 2009 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kracht van deze "ideologie" is dat ze verkoopt: vrijheid en gelijkheid, klinkt goed. Precies de reden waarom pakweg N-SA met imagoproblemen kampt. Ontoegankelijkheid. Maar als men een beetje verder kijkt, ziet men wat ze juist bedoelen met vrijheid en vrije keuze. Een vaag begripje. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 23 april 2009 om 02:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Minister
|
![]() Wat een prachtig simplistisch denken! Hoe zit het bijvoorbeeld met de arme protestanten en joden? Lagen die ook aan de basis van liberalisme?
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat zal genetisch zo bepaald zijn zeker.
Net zoals Vlamingen genetisch bepaald zijn ooit hardcore communisten te worden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Minister-President
|
![]() Denkt ge nu echt dat ik mij wil bewijzen door daarover een exposé van hier tot ginder te geven? Ik geef alleen een voorzet... En blijkbaar zijn bepaalde woorden goede blikvangers daarvoor. Hoor mij gerust uit, slimme jongen!
Citaat:
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 23 april 2009 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je dan toch nog antwoorden? http://forum.politics.be/showthread....09#post4047309 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gestaafd door de feiten, in ieder geval. Dat hoeft niks met genetica te maken hebben. Doorheen de geschiedenis is het duidelijk dat de joodse cultuur meer handelsgericht is en dat de protestantse godsdienst individualistischer is dan de katholieke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Banneling
|
![]() Op Frankrijk na zijn katholieke landen ietsje minder ontwikkeld. Economie werd geremd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Verklaar u nader.
![]() |
![]() |
#319 |
Banneling
|
![]() De infrastructuur daar is ontelbare keren beter, de sociale zekerheid is van topkwaliteit, het land is niet toe aan nihilisme en individualisme (velen gaan nog steeds met plezier dienstplicht doen bij het klein maar zeer goed uitgerust legertje daar), de misdaadcijfers liggen behoorlijk laag en de corruptie is kwasi nihil.
Enige wat men die mensen kan verwijten is kilte. En dit terwijl het atheisten of protestanten zijn. Mijn antwoord is eentje op de nog niet uitgesproken doch onderweg zijnde stelling van mijnheer Ik-eigen-mij-onverdiend-een-rang-toe, die zegt dat de "goede zeden" beter zijn bewaard in een katholieke staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Minister-President
|
![]() Lees Werner Sombart. Waarom wordt die zoveel moeilijker aanvaard dan Max Weber? Als er niets aan is, dan zou je niet zo belachelijk verkrampt reageren op het J-woord.