![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moet ge aan de overheid vragen. Maar als ge het mij vraagt, ik gok op zoveel mogelijk vermijden van overlast (maar kan ook zijn, zoveel mogelijk stemmen halen bij de volgende verkiezingen, internationaal er niet uitkomen als "daar hebt ge die gekke belgen weer"...).
|
|
|
|
|
|
#223 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar waar blijft de objectieve informatie? Ook voor de ouders, want zij leren hun kinderen alcohol gebruiken. Meer info over het onderzoek van OIVO http://www.oivo.be/NL/doc/communique...ment-4208.html |
||
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar je verwacht toch dat wetten, KB's, maatregelen genomen worden met kennis van zaken in het "algemeen belang". Daarvoor kiezen we toch een parlement. Goede maatregelen kan je uitleggen aan de bevolking. |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik denk niet dat dit argumenten zijn om alcohol totaal te verbieden, om de eenvoudige reden omdat je van alcohol ook kan genieten als je er verstandig mee omgaat. Een glas wijn, wel of niet bij het eten, kan lekker zijn, en daar ondervindt niemand schade van, of het resulteert niet noodzakelijk in een verslaving. Zelfs al wil je het hard spelen zal er Europees een consensus moeten zijn. De economische belangen zijn nog steeds te groot. De Fransen zouden met een productieverbod niet kunnen lachen. Ik stel in ieder geval vast dat er, vergeleken met pakweg dertig jaar geleden, toch wat wordt gepraat over alcohol. Om niet te zeggen dat er vroeger totaal niet werd over gepraat, en alcohol ook nooit in vraag werd gesteld. Maar dat publiek is nog te gering. Ik drink graag een stevige pint (vooral trappist), en ik rook ook. Maar ik vind een ouder die uren met een kind in een rokerig café blijft plakken een zielig schouwspel. Er zal altijd een publiek zijn die moeilijk of helemaal niet te sensibiliseren is. Ik wil nog steeds de eerste horen die zegt gewoon eens te genieten van een shot heroïne. Als campagnes tegen alcohol niet helpen zullen we het op z'n minst moeten hebben van beperkingen. En ik vind dat die beperkingen moeten komen, ook al is alcohol binnen Europa een stuk goedkoper geworden. Laatst gewijzigd door Rudy : 26 april 2009 om 14:33. |
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://cannaclopedia.be/HASJIESJVERBOD.htm Je antwoordt niet meer op de rest : 1 Ik moet dus al zelf op zoek gaan naar alcohol + sensibilisering om er iets van weer te vinden? Sensibilisering zou ik toch moeten opmerken, anders is het geen sensibilisering. 2 Wat het probleem is bij de andere voorbeelden is nogal duidelijk; maar heeft niets te maken met druggebruik. Het probleem bij cannabisgebruik kan jij ook al niet duiden, anders zou je er geen zaken moeten bijsleuren die er niets mee te maken hebben. "De wetgever zal wel een reden hebben" is niet voldoende voor mij. Wat is die reden dan? Is het een geheime reden? 3 Nu antwoordt je toch kompleet naast de kwestie. Je vroeg me wat de schade van de illegaliteit van drugs is. Ik geef je de drie belangrijkste punten. Dan geef je zo'n antwoord. Ga je er niet mee akkoord dat dit schade veroorzaakt? Betwijfel je mijn stellingen? (alle drie? welke?) Kan je dan duidelijk antwoorden waarmee je niet akkoord gaat en waarom? |
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sorry A, maar ik denk dat de informatie juist net het doelpubliek niet zal bereiken. |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij kan genieten van een glas bier of wijn, zoals een ander kan genieten van een joint. En daar ondervindt ook niemand schade van. Alcohol is nog altijd een must. Test het uit. Ga eens naar een receptie of feest en drink er geen druppel alcohol. Je zal gegarandeerd moeten verantwoorden waarom je geen alcohol drinkt. Sensibiliseren gebeurt nauwelijks. In Nederland wordt bij elke reclameboodschap voor alcohol gewaarschuwd. In België weten we meer over de favoriete drank van sommige politici dan over hun standpunten. Let er eens op, tijdens TV-programma's, hoe alcohol aanwezig is. Ik pleit niet voor een verbod op alcohol. Ik pleit voor een weloverwogen doordacht consequent drugsbeleid en objectieve informatie. |
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Minister
|
DAT zou nu eens een goed idee zijn. Democratie werkt niet. Degenen met invloed en rijkdom komen automatisch aan de macht, simpelweg door het manipuleren van de domme massa. Alle macht aan het volk? Het volk is niet in staat.
|
|
|
#230 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niet enkel een overmaat (drinken tot je dronken bent) is slecht. Kinderen van 10-12 jaar geef je in geen geval alcohol. Geen tafelbier, geen proevertje, niets. Velen vinden geregeld dronken zijn zelfs normaal. Toch op zijn minst op feesten e.d. Hoor jij nooit zo'n verhalen bij vrienden of collega's? Lees anders toch eens het onderzoek van OIVO. http://www.oivo-crioc.org/files/nl/4207nl.pdf |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er wordt enkel een plat waterke gedronken, Zowel in "thuis" als in "de zevende dag"? De opening van het Vlaams huis in New York? Iedereen een plat waterke? De verkiezingsoverwinning? Ook iedereen een plat waterke? |
|
|
|
|
|
|
#233 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Slechte maatregelen leggen ze ook wel uit. Wees gerust.
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar bij de verslaggeving van de jupiler ligue wordt geen waarschuwing in beeld gebracht. 2 In de zevende dag zie ik wel veel alcohol. Wat je argumenten ook zijn voor de andere programma's, je bevestigt dus dat alcohol veelvuldig aanwezig is op TV. Dat was ook mijn stelling. |
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu kom. Geen paniek. Belgie heeft gewoonweg geen democratie. |