![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Minister-President
|
![]() Pedagogisch verantwoord uiteraard.
![]() |
#404 |
Minister-President
|
![]() Hertog is geen filosoof (op zijn zachtst gezegd). Dus waarom zou ik mij uitsloven voor hem?
![]() |
#405 |
Europees Commissaris
|
![]() Wees niet bang, ze hebben enkel 1 arm om mee uit te delen, hun rechterarm hebben ze immers in de lucht op een bepaalde manier
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |||||
Minister-President
|
![]() Dat de reëel bestaand wereld zo niet in elkaar zit. Het is u al honderd keer gezegd, niet alleen door mij.
Citaat:
Integendeel, onze regering heeft nu zelfs beslist dat fraudeurs voortaan niet maar naar de gevangenis moeten als ze hun achterstal hebben terugbetaald. Dan kunnen ze de mogelijke sanctie gewoon verdisconteren in hun boekhouding... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is nogal wiedes dat het afschaffen van de sociale transfers in onze huidige complexe maatschappij tot de ineenstorting van de middenstand, kmo's, vrije beroepen en publieke dienstverlening zal leiden. En spontane gemeenschapszin zal de anarchie ook niet (meer) tegenhouden. Waarom keert gij de "bewijslast" altijd om? Citaat:
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 26 april 2009 om 17:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#408 |
Minister-President
|
![]() Alleen jammer voor de complexe natuur der dingen.
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 26 april 2009 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | ||||
Minister-President
|
![]() Volkeren vermengen zich, sociale verbanden lossen zich op en ik zou dat allemaal moeten aanvaarden van u.
Waarom, waardoor en met welk gevolg, vraag ik u? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 26 april 2009 om 17:28. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#411 | |||
|
![]() Citaat:
1. Religie: Luther was Katholiek, Erasmus was Katholiek. Zij zijn binnen de Katholieke kerk tot andere inzichten gekomen. Luther was theoloog en leraar. Kerkscheuringen voorkom je dus niet, tenzij door dwang, tenzij je het denken verbiedt. En dan nog, dan gebeurt het nog stiekem. 2. Staten: Staten zijn kunstmatig. Ze komen op en vallen vervolgens weer uit elkaar. Er is lang gestreefd om van Italië een eenheidsstaat te maken, nu is er het streven naar regionalisme (Lega Nord). Belangen, interne maar ook buitenlandse belangen zullen altijd een rol spelen bij het opereren van staten. Ze blijven aan verandering onderhevig. 3. Volkeren. Als je geen muur om je land zet zullen volkeren zich vermengen. U ligt niet wakker van reizen zegt u verderop. Maar er zullen altijd volkeren verhuizen om welke reden dan ook. U kunt uw land niet afsluiten want economisch bent u afhankelijk van andere landen, van andere volken. Er zal arbeidsmigratie plaatsvinden, verliefdheden komen voor. Natuurlijk kunt u proberen dit alles af te remmen en het zal u ook best even lukken maar daarna... Citaat:
Blijkbaar toch wel. Citaat:
Omdat het werkt. De meest stabiele samenlevingen kennen één of andere vorm van een liberaal model. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Wat verstaat u onder corporatisme? Is het neocorporatisme zoals men het naoorlogse overlegmodel graag noemt daadwerkelijk "corporatistisch", dus met corporaties als instituties? Ik dacht het niet. Van die "flou artistique" maken anti-solidaristen zoals u en andere (conservatief-)liberalen maar al te graag gebruik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik noem mijzelf een rechts-liberaal omdat ik mij daar het meeste in kan terugvinden. Liberaal omdat ik voor zoveel mogelijk economische vrijheden ben en rechts om dat ik bitter weinig linkse standpunten deel. Als gij dat wilt beschouwen als "ideologisch fetisjisme" ga dan uw gang maar. Ik kan me niet herinneren dat ik hier al ergens als een zot over ideologiëen heb zitten te posten. Citaat:
Ik lees trouwens de laatste jaren gemiddeld zo'n 60 a 70 boeken per jaar, waaronder ook academische literatuur (weliswaar geen politicologische literatuur of filosofische). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |