![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
1 Citaat:
3 Citaat:
Dit vind ik wel een zeer wijze uitspraak van jou Citaat:
P.S. Ik had graag nog geweten waarom het trimbos instituut volgens jou geen objectieve bron is. |
||||
|
|
|
|
|
#542 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
de openingspost is een redelijk sublieme redenering die voor de zoveelste maal de hypocrisie van onze maatschappij aanduidt. Maar niet getreurd we hebben nu een "dodelijke" griep om ons zorgen over te maken...
|
|
|
#543 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom is er overlast in 2 gemeentes met coffeeshops en niet in de 104 andere. Waarom is wildplassen, verkeerd parkeren en te snel rijden in Roosendaal en Bergen op zoom overlast die de kranten haalt en wildplassen, verkeerd parkeren en te snel rijden in alle andere gemeentes niet? |
|
|
|
|
|
|
#544 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
'k heb hun studies daaromtrent in handen In de periode waar gecontroleerd werd, waren er 6, 6 verkeerd geparkeerde wagens per dag en die worden gemakelijkheidshalve allemaal aan de toeristen toegeschreven. Die studie uit Roosendaal is werkelijk een lachtertje.
|
|
|
|
#545 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#546 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom beginnen de burgemeesters van de belgische grensgemeenten te hyperventileren, als ze nog maar horen dat nederland van plan is, om zijn coffeshops meer naar de grens toe te verplaatsen ? Elke drug geeft overlast, waarom cannebis niet ? Waarom verdedigen de voorstanders van tabak en alcohol hun drug, als zijnde iets onschuldig, nog erger, als zijnde de sigaret en den alcohol van den sportman ? Verder ken ik ook de geheime agenda van gans de (gesubsidieerde) media niet. Komt daarbij dat elke overlast zijn tolerantiepunt heeft. Eens deze overschreden wordt het pas echt leuk. |
|
|
|
|
|
|
#547 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel, ne held zou ik u precies toch niet noemen. Hangt er trouwens allemaal van af wat ge voor de rest uitspookt. Leeft ge op kosten van de maatschappij, of brengt ge daadwerkelijk iets bij (als bouwvakker, of weet ik veel...).
|
|
|
|
|
|
#548 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#549 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En wat is het verschil ? Of ge het er nu van wordt, of het zich sneller manisfesteert ? Een gedeelt, mischien een groot gedeelte, zal alzo schizofreen worden, waar hij het zonder gebruik van cannebis niet was geweest (en hij was gestorven met de aanwezige symptonen, die zich niet zouden gemanifesteerd hebben).
|
|
|
|
|
|
#550 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Bob, dat bewijst gewoon dat een verbod NIET helpt.
|
|
|
|
|
|
#551 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
En net daarom mensen, een onzichtbaar gedoogbeleid.
|
|
|
#552 | |
|
Minister-President
|
Ik vroeg om een logische redenering waarom ik een misdadiger zou zijn, niet om een slappe ad hominem. Citaat:
Een werkloze die een joint rookt is een misdadiger. Een blowende bouwvakker niet. Ik zou er nog om kunnen lachen mocht dit geen serieuze zaak zijn. Maar goed, ik ga dus even mee in uw bizarre hersenkronkel. Je zou er dus geen probleem mee hebben als we cannabis legaliseren op voorwaarde dat je een job hebt?
|
|
|
|
#553 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als je al schizofreen bent zullen de symptomen zeer snel verergeren. Als je niet schizofreen bent is er niets aan de hand. Was dat nu zo moeilijk? Schizofrenie is trouwens helemaal niet dodelijk. Ik vraag me af waar je dat nu weer vandaan gehaald hebt.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 8 mei 2009 om 14:34. |
|
|
|
|
|
|
#554 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je kan trouwens niet verder leven zonder dat de symptomen zich manifesteren. Je hebt het of je hebt het niet.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 8 mei 2009 om 14:56. |
|
|
|
|
|
|
#555 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook een dronkaard is geen misdadiger. Zelfs een roker is het niet. Maar helden omdat ze drinken, en roken, zijn het ook niet. Of ge dit nu leuk vindt of niet. Maar mijn respect voor iemand zal wel mee bepaald worden, door het feit of hij zich nog daadwerkelijk inzet voor de maatschappij, of niet. Zodoende heb ik wel meer respect voor ne blowende bouwvakker, dan voor ne blowende parasiet. Maar of het dealen van cannebis nu moet gelegaliseerd worden of niet, is dan weer een ander probleem, en heeft helemaal niets met mijn respect voor iemand te maken. |
|
|
|
|
|
|
#556 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#557 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar schizofrenie moet wel behandeld worden. En zal alzo een overlast zijn voor de schizofrene, die met de behandeling zit (en tijdelijk, of voor langere tijd, opgescheept zit met de nadelen van schizofrenie) als voor de maatschappij, die het én allemaal moet betalen, én met de schizofrene zit opgescheept. |
|
|
|
|
|
|
#558 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik vroeg niet hoeveel respect je voor mij had, ik vroeg waarom het een misdaad is als ik een joint rook in mijn tuin.
|
|
|
|
#559 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#560 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Iemand die een aanval van schizofrenie krijgt na het nuttigen van cannabis zal sowieso vroeg of laat die aanval gehad hebben. Neem hier eens een kijkje, dat zal veel duidelijk maken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=822 Citaat:
|
|