![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Over de volksgemeenschap heb ik ooit nog een paper geschreven voor een examen van een vak van mij. Niet dat ik mij volledig in deze discussie wil moeien, ben even out geweest en nog steeds niet 100% terug.
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 26 mei 2009 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Gouverneur
|
![]() The pride of the north
Brugge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Banneling
|
![]() Ik krijg plots zin in field research
![]() Forumexpeditie naar Brugge Dark Side. Es wat anders dan bbq. Laatst gewijzigd door Knipp : 26 mei 2009 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Krijg een paar honderd verloren gelopen bruggelingen in rijen van drie en het begint al een beetje op een volk te lijken ? ( Niet dat ik er helemaal de draak mee wil steken. Ik vind de notie 'elite' niet a priori onzinnig. ) Laatst gewijzigd door Knipp : 26 mei 2009 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Vervolgens probeer je mij als liberaal of als sociaal-darwinist te labelen. Wat wel grappig is. Maar nee, ik ben geen liberaal, integendeel, op economisch vlak ben ik sterk anti-kapitalistisch. En evenmin een aanhanger van Spencer. Ik ben het eigenlijk grotendeels eens met de kritiek van Kropotkin op het sociaal-darwinisme (over hoe de eenzijdige nadruk op de struggle for life zwaar afbreuk doet aan het belang van coöperatie en solidariteitsmechanismen als mede-oorzaak van het evolutionaire succes van de homo sapiens). En ik ben nooit echt een voorstander geweest van eugenetica bvb. Hoewel, bij momenten zou ik durven twijfelen... Soit, je citaat dan. Kan je ook in je eigen woorden uitleggen wat je bedoelt? Ik bedoel: enkel die quote, van een volstrekt onbelangrijk politicus, zonder deftige bronvermelding dan nog, en zonder dat je zelf de moeite doet om de achtergrond van de geïnterviewde te duiden? Kom kom, als politicoloog zou je moeten weten dat zoiets op niet veel trekt. (Er viel me iets op aan die site trouwens, er staat een citaat van Orwell bovenaan, hetzelfde citaat waar ik vroeger al mijn posts mee ondertekende. Orwell. Op een nationalistiche site ![]() Goed, voor het geval dat je het nog niet zou doorhebben, ik ben ook politicoloog. Verstandig ben ik enkel in mijn vrije tijd. Laat ik meteen ook van de gelegenheid gebruik maken om je te feliciteren met je inzet, werklust en ijver, die je ongetwijfeld nodig zal gehad hebben om je mastersdiploma te behalen. ![]() "Een gemeenschap (van welke aard ook) betekent maar iets door haar elite, die er vorm en ruggengraat aan geeft. " Wanneer ik zoiets lees, dan maak ik mij de volgende bedenking: Als dit een neutrale analyse is van een feitelijke toestand, daar kan ik daar in meegaan, tot op zekere hoogte. Om hier echter een positieve invulling aan te geven, moet je tot een bepaald type van de mensheid behoren denk ik. Ik stel me dan een gematigd intelligent iemand voor, een beetje vervreemd van zijn omgeving, die in zijn schooljaren neerkeek op zijn klasgenoten, maar zelf nooit populair was. En Nietzsche leest, Macchiavelli en Pareto. Hij begrijpt niet alles, maar toch net genoeg om zich superieur te voelen aan zijn café-makkers. Niet zo succesvol bij de meisjes. Waarschijnlijk met vettig haar ook. Zo iemand kan veel troost putten uit het feit dat hij zichzelf uitroept tot onderdeel van één of andere rechts-revolutionaire elite. Dat is begrijpelijk.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 27 mei 2009 om 01:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En een maatschappij, of een partij binnen die maatschappij, is niet staat om vast te leggen wat nu precies dat 'algemeen nationaal belang van de Volksstaat' inhoudt. Ik stel me dan de vraag: wie zal dit bepalen? En hoe wordt dit bepaald?
![]() |
![]() |
#469 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#470 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Teveel, veel teveel. Uiteindelijk krijgt men weinig gedaan. Ergens ben ik jaloers op de solidaristen. Ze weten waar ze staan. Ze hebben niet altijd gelijk, het is niet altijd even goed, maar ze weten het wel. Of misschien is dat juist geen goede eigenschap? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie weet dat hij niets weet...
![]() |
![]() |
#472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Safet_Babic ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Banneling
|
![]() "lang en niet erg relevant Duits citaat van een extreem-rechtse pipo van de Republikaners"
Overtuig mij, Strangelove, waarom zou ik nog tijd aan jou moeten besteden? Ook voor jou eentje: http://de.wikipedia.org/wiki/Jürgen_Schwab Schwab is dus een onafhankelijke publicist, maar wel een uit de Umfeld van de NPD. Republikaner is een bourgeois-rechts partijtje van Duitsers die bang zijn in hun eigen land, een beetje zoals het VB hier. NPD is de partij van de nationale revolutie. De inhoud van dat citaat zegt overigens alles in notendop, over hoe "wij" (niet jij) klassenstrijd en internationaal kapitalisme zien. Als dat jou niet interesseert, ga dan iets anders doen. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 27 mei 2009 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Minister-President
|
![]() Nestor,
Waarom ontwijk je eigenlijk deze opmerking van Dr. Strangelove: b) dat die 'volksgemeenschap' echt bestaat, en niet louter een ideologisch construct is van hijgerige nationalistjes Even later stel je zelf als antwoord op een andere vraag: Nogmaals heel kort: een Volksgemeinschaft is voor mij geen Lalaland, ook niet de "Grote Avond" van Marx, zelfs geen zuiver natuurlijk gegeven, maar een revolutionair strijdconcept, iets wat aaneengesmeed moet worden door de wil van revolutionaire elites (deels oude, deels nieuwe). Daarmee geef je toch eigenlijk Dr. Strangelove gelijk dat die volksgemeenschap een ideologisch construct is dat de aanhangers ervan liefst zien uitgroeien tot een sociaal construct. Of zie ik dat verkeerd?
![]() |
![]() |
#475 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat doet mij denken aan die betweterige journalist in Panorama van zondag, die een NPD-medewerker "tot de meest radicale vleugel van de overtuigde neonazi's" (letterlijk!) rekende, omdat er veritas op zijn hand getatoeëerd stond. Wat een deductievermogen! ![]() Citaat:
Je spreekt overigens wel veel over conflicten, maar niet over de aard van die conflicten, de middelen of de personen die die conflicten voeren. Zijn het dan massa's die met duizend koppen tegelijk plannen bedenken en succesvol ten uitvoeren brengen? Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 27 mei 2009 om 18:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
“Woordvoerders van verschillende, sociale, economische, culturele, […] confessionele groepen en strekkingen, woordvoerders, […] eigenbelang of […] persoonlijk machtswellust”. Dat niveau zal het VB als bourgeois-partij nooit overstijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Banneling
|
![]() 't Is niet zo zeer weten, het is eerder een waardige taak kiezen om uit te voeren. Telkens wanneer ik een plan heb, bedenk ik een beter plan, en uiteindelijk gebeurt er niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Minister-President
|
![]() Seg Nestor, qua eclecticisme, valt dat niet tegen om steeds te beroepen op zentropa.info?
![]() |
![]() |
#480 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |