Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2009, 11:14   #181
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

De islam staat haaks op elke westerse vrijheid en waarden dat is een feit.

Vrouwen vechten hier al jaren om gelijkheid die nota bene nog altijd niet goed is zoals het zou moeten en het is gewoon frustrerend dat dan die moslimsvrouwen de klok hier willen terug draaien omdat hun geloof da wilt.

Moslims en westerlingen het zal altijd spanningen geven dat is iets wat al sinds de kruistochten zo is en het zal zo blijven.

moslim vrouwen die hier komen beweren dat het allemaal zo erg niet is bij de islam of dat het dragen van de hoofdoek geen verplichting is en zo meer zouden beter eens wat meer lezen in verband met wat de islam teweeg brengt in afghanistan, pakistan en iran en nog andere sterk religieuze islam landen waar de vrouw maar dan ook niks rechten heeft buiten het met haar benen open liggen voor haar man en zoveel mogelijk kinderen kweken
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 11:14   #182
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Sedert de "hoofddoekendiscussie" is het voor blanke niet-moslima's plotseling ongmogelijk geworden om zich middels een hoofddoek gtegen felle zonnestralen te beschermen.
Gevolg : gevaarlijke hersentumoren nemen toe.
Conclusie : volg het voorbeeld van Mevr. Morel , maak van het "hoofddoek" geen exclusieve van moslima's draag een hoofddoek waarvoor het dient : bescherming tegen felle zon, warme oren in de winter enz..

Het is eigenlijk spijtig dat mevr. Morel niet herkozen is in een assemblee : had ze er een geel met een vlaams leeuwtje kunnen dragen.

In de jaren '60 hadden we langharig werkschuw "tuig" en die respecteerden ook de vrijheid van anderen niet, "om er niet mee geconfronteerd te worden".

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 11:17   #183
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik zou toch ook graag uw intellect aan het werk zien, om me uit te leggen waar de gelijkenissen tussen "humanisme" en "koran" zitten aub. Ik heb geen humanisme tegengekomen toen ik de koran las, en herlas, en herlas.
Misschien eens lezen zonder vooroordelen?
Ze is lid van CdH en ze is moslima.
Zeg jij nu dat ze de koran anders leest als U?
En zou het dan ook kunnen dat de meeste moslims de Koran anders interpreteren als U?
En zou het dan niet kunnen dat u de koran leest zoals de extremisten ze lezen?

Hoe verklaar jij anders dat een moslima lid wordt van CdH?
Een taliban-versie van Mata Hari?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 10 juni 2009 om 11:18.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 11:17   #184
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In Turkije mag ze die hoofddoek niet opzetten, omdat men daar wel degelijk respect moet hebben voor de lekenstaat.
Dit vind ik eigenlijk nog het strafst van al, en blijkbaar snappen of weten veel mensen dit niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 11:18   #185
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard IN ? een parlement ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
'Mensen liggen niet wakker van mijn hoofddoek'

BRUSSEL - Mahinur Özdemir (CDH) is de eerste vrouw met een hoofddoek in een Belgisch parlement.
Ze is vrouw, moslima, 26 jaar, van Turkse origine en sinds twee dagen gekozene voor het Brussels Parlement. Een spraakwaterval ook als het over sociale problemen en stadsontwikkeling gaat, de projecten waarmee ze zich ook in de Schaarbeekse gemeenteraad bezighoudt.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=9N2B8ACI

wat een prachtige evolutie in België
wie hier leeft, mee bouwt aan de verdraagzame samenleving moet kansen krijgen
Afwachten of ze IN het parlement haar hoofddoek mag dragen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 11:18   #186
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ik ben tevens atheïst, wat niet betekent dat ik geen respect kan opbrengen voor mensen die wel geloven. Geloven is een keuze die je maakt en dat moet gerespecteerd worden, ookal ben je het er vaak niet mee eens.
ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens, maar da's een discussie voor ergens anders
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 10 juni 2009, 11:18   #187
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
(....) dat is allemaal veel erger en uit de tijd in plaats een hoofddoek dragen. ( beschermend tegen huidkanker en ozon )
natuurlijk! met dit klimaat hier, en de opwarming van de aarde, en de extra zonne-aktiviteit tegenwoordig, en dan van 's morgens en 's avonds buiten op den akker moeten staan aardappelen poten terwijl er nooit een wolkje aan de hemel staat! je zou je voor minder in een burka gaan hullen denk ik.

PS.: de burka is dan ook geen religieuze islamitische dracht. Die diende vooral als bescherming tijdens het reizen per kameel door de uitgestrekte Afghaanse zandvlakten met veel zandstormen. Dankzij de totale bedekking van de burka en het fijne maaswerk voor de ogen kon men nog wel een beetje kijken maar geraakte er geen zand in de ogen, en de rest van de kledij werd ook beschermd.

Ik wacht tot de eerste burka wordt verkozen in het Brusselse parlement.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 11:19   #188
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dit vind ik eigenlijk nog het strafst van al, en blijkbaar snappen of weten veel mensen dit niet.
T'is een kwestie van niet willen snappen.
En dan komt natuurlijk uit electorale berekening : om het islamitisch kiesvee te paaien is men tot alles bereid, zelfs het wegschuiven van gezond verstand.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 11:21   #189
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
genoeg moslimmeisjes die hun vent laten stikken hoor.
en die verkiezen blijkbaar vaak om hun hoofddoek toch te blijven dragen.
Zal wel! Stel dat ze zonder hoofddoek de straat opgaan en ze komen hun ex-schoonfamilie tegen!

nee hoor, als ik hen was, ik zou zelfs een chador dragen om buiten te komen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 juni 2009, 11:21   #190
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Afwachten of ze IN het parlement haar hoofddoek mag dragen...
Dus dat was niet de vraag? Lieve hemel!
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 11:22   #191
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens, maar da's een discussie voor ergens anders
Je bepaalt toch zelf in wat je gelooft, en in welke mate je gelooft?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 11:23   #192
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Straks zal u misschien klagen dat een kerk in uw stad of dorp zich bevindt!
Ik stoor me vooral aan die bel in die toren, vooral als ik een nachteke heb doorgezakt
Let op, kerken zijn mooie gebouwen (de meeste toch) en ze mogen van mij part der staan, zolang het niet uit mijne zak betaalt wordt of enigsinds gesteunt wordt.
Oud 10 juni 2009, 11:24   #193
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Sedert de "hoofddoekendiscussie" is het voor blanke niet-moslima's plotseling ongmogelijk geworden om zich middels een hoofddoek gtegen felle zonnestralen te beschermen.
Gevolg : gevaarlijke hersentumoren nemen toe.
Conclusie : volg het voorbeeld van Mevr. Morel , maak van het "hoofddoek" geen exclusieve van moslima's draag een hoofddoek waarvoor het dient : bescherming tegen felle zon, warme oren in de winter enz..Het is eigenlijk spijtig dat mevr. Morel niet herkozen is in een assemblee : had ze er een geel met een vlaams leeuwtje kunnen dragen.

In de jaren '60 hadden we langharig werkschuw "tuig" en die respecteerden ook de vrijheid van anderen niet, "om er niet mee geconfronteerd te worden".

Een beetje respect graag. Mevr. Morel draagt een hoofdbedekking om de gevolgen van haar chemotherapie (haaruitval) te verbergen. Mag het even?

Oud 10 juni 2009, 11:26   #194
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Totaal onzin. In Brussel heeft men gewoon in het algemeen geen probleem met de aanwezigheid van vreemdelingen, zo simpel is het!
't is daar eerder andersom denk ik Ik hoor bijna geen Nederlands of Frans nog in Brussel.
Oud 10 juni 2009, 11:28   #195
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dat zegt genoeg over wat de Vlaamse bevolking denkt. Persoonlijk ben ik zeker niet tegen de hoofddoek in het straatbeeld.
Ik zie toch liever een schone dame met lang haar dan een schaap onder weet niet hoeveel lagen stof én daar nog es een hoofddoek op, die mensen moet zich in de zomer toch haast doodzweten?!
Oud 10 juni 2009, 11:32   #196
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Misschien eens lezen zonder vooroordelen?
Ze is lid van CdH en ze is moslima.
Zeg jij nu dat ze de koran anders leest als U?
En zou het dan ook kunnen dat de meeste moslims de Koran anders interpreteren als U?
En zou het dan niet kunnen dat u de koran leest zoals de extremisten ze lezen?

Hoe verklaar jij anders dat een moslima lid wordt van CdH?
Een taliban-versie van Mata Hari?
lijkt me één van de meest voor de hand liggende redenen.

Het kan moeilijk "eigen cultuur eerst" zijn die ze wenst ten toon te spreiden, vermits in het turkse parlement geen hoofddoeken zijn toegelaten.

Hoe ze de koran leest is voor mij inderdaad een raadsel, blijkbaar kunnen enkel arabischtaligen het arabische halfovergleverde aramees/arabisch van de koran begrijpen en de rest van de wereld niet vermits die niet kunnen vertalen. Me dunkt is mevrouw turks.

Ik weet niet wat U onder "extremisme" verstaat, maar als er staat: "hak hun hoofden af en snij de toppen van hun vingers af", dan kan ik dat moeilijk interpreteren als "maak een brugs kloskussen en begin brugse kant te maken"... wat denk jij?

Trouwens: het befaamde vers dat Obama recent ook nog eens wou misbruiken over "gij zult niet doden" geldt dus wel enkel voor "de kinderen Israels" en dat zijn NIET de moslims (kinderen Ismael's).

Oud 10 juni 2009, 11:33   #197
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Aangezien zij zowat de enige parij zij die radicaal tegen de islam zijn.
Alsof enkel VB stemmers niet van die hoofddoeken moeten hebben, ik ben namelijk geen VB stemmer & ik moet er ook niets van hebben.

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 10 juni 2009 om 11:34.
Oud 10 juni 2009, 11:35   #198
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Trouwens: het befaamde vers dat Obama recent ook nog eens wou misbruiken over "gij zult niet doden" geldt dus wel enkel voor "de kinderen Israels"
de honderden afgeslachte Palestijnse kinderen in Gaza zullen dat aan hun israelische beulen vergeten te zeggen zijn.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 11:36   #199
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
bij toutatix ! Asterix : de hemel komt naar beneden. een moslima die gaat zetelen.
Geen probleem mee, van mij mag ze zetelen, ze is verkozen, niet? Ik vraag me gewoon af of religieuze symbolen plaats hebben in het parlement, volgens mij niet.
Oud 10 juni 2009, 11:36   #200
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof enkel VB stemmers niet van die hoofddoeken moeten hebben, ik ben namelijk geen VB stemmer & ik moet er ook niets van hebben.
Dat is uw goed recht natuurlijk. Doch is het VB zowat de enige partij die radicaal tegen de islam is. Dat ze amper 15% halen zegt al genoeg denk ik.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be