Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2009, 14:06   #601
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennes Bekijk bericht
En nogmaals voor alle angsthazen die menen zich te moeten uitspreken over iets waar ze nougatballen over weten: durf ipv hier hypocriet te komen zagen eens een Moslim aan te spreken en vraag wat hij van die Hadith boeken vindt.
Als je jezelf hier echt niet in staat toe acht wegens te grote xenofobie kan je altijd de vraag eens op een Moslimforum stellen of googlen.
Ma meiske toch

Gelukkig hebben de meeste moslim niet genoeg kennis over hun eigen ideologie, vandaar dat de meesten ook gewone, normale, goede mensen zijn, het gaat immers niet over die mensen - die zijn zelfs onbelangrijk voor het hogere doel dat 'islam' nastreeft - die moslims zijn hier alleen maar nuttig voor de 'aantallen - daarna zijn of worden ze immers zélf slachtoffer van het islamitisch regime - kijk eens richting oosten! (ver genoeg dan eh).
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 14:06   #602
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
OK. Je bevestigd dus dat een gekozene het parlement binnen mag met een Duitse legerhelm anno 1940 op zijn hoofd , iedereen zet toch op zijn kop wat hij wil ? Een symbool van de NSDAP, zowel als een symbool van een fanatieke frange ener politico-religieuze beweging die wereldwijd bloederige aanslagen pleegt ?
Die 'iemand' van jouw mag dat proberen ja. Ik vrees echter dat hij niet ver zal komen... .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 14:07   #603
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vraag maar eens aan de Egyptische christenen hoe ze VANDAAG behandeld worden in dat land !!!
En aan de christenen in Irak !!
Tsja, wat heeft 'vandaag' met 'vroeger' te maken, want daar ging het hem om?

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 12 juni 2009 om 14:08.
Oud 12 juni 2009, 14:09   #604
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
SDX, voor zover ik begrepen heb, doolt niet rond in Spanje, heeft daar geen sociale hulp /steun aangevraagd, en begaat geen gewelddadige misdaden om aan de kost te komen...
Deze draad gaat dan ook niet over mensen die hier een tijd komen wonen, of voorgoed, en die volledig onafhankelijk zijn, wat hun onderhoud betreft , maar wel over fortuinzoekers, die zo nodig over lijken gaan om hier snel geld & goed bijéén te krijgen, en dan triomfantelijk de rijke gaan uithangen in hun thuisland. En als ze dat niet kunnen, blijven ze voor eeuwig en drie dagen plakken, en stellen zich tevreden met de sociale hulp uitkeringen, die nog altijd een meerwaarde betekenen van wat ze in huh thuisland konden bijéén schrapen met keihard werken.
Het ergste van al is , dat deze schurken de reputatie van de eerlijke, hardwerkende allochtonen naar de duivel helpt.
MisterXYZ had daar toch een ander gedacht over me dunkt....
Oud 12 juni 2009, 14:09   #605
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
I wouldn't bet on that or hold my breath if I were you!
Die ene was dan een misser ongetwijfeld.

Citaat:
Oh my - en dat is het 'perfecte' boek - het woord van the 1 and only - god?
IK ben geen moslim he. Maar wat wel duidelijk is dat jij weinig over de koran en zijn rol in de islam weet.

Citaat:
Weet ik - weet jij ook waar dat hoofddoek voor staat dus!
Moslims geven daar verschillende betekenissen aan .

Citaat:
Sterkste argument ooit - heb ik niet van terug - je zal er wel geen 'bronnetje' van hebben zekerz
Indien de islam en de belgische wet onverzoenbaar zouden zijn, zou je dagelijks incidenten hebben van mensen die de islam gebruiken als excuus om de wet te overtreden. Dat je die niet hebt zegt genoeg.

Trouwens jij beweerde dat de islam en belgische wet niet vereenigbaar zijn, waar is jouw bron?

Citaat:
Yeah Right!
Je kent en weet er écht niks van eh?
Niks erg hoor - maar moet je niet meepraten met de grote mensen - verdiep je er eens wat meer in - je zal versteld staan - niet in de suikerversies �* la Linda Bogaerts aight!
Hoeveel moslims ken je eigenlijk?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 14:12   #606
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat toont dus aan dat bitter weinig moslims rekening houden met de strikte naleving van de koran. Moest Morel daar ooit voor aangesproken zijn geweest door moslims, het kot zou hier te klein zijn zijn.
Maar dat gebeurt dus niet hè...

Besluit: enkel zelfverklaarde schriftgeleerden als de taliban en u zelf houden zich bezig met constant letterlijke citaten over de mensen heen te braken
.

blijkbaar heeft U er steeds overgelezen dat ikzelf - net als die persoon uit het bijgevoegde artikel - besluiten dat het betreffende vers in hoofdzaak zegt dat ZE ZICH ALS MOSLIMA HERKENBAAR moeten maken om also niet door hun eigen volk te worden lastiggevallen!

Volgens de boeh-groep madammen moeten ze daarom een hoofddoek dragen.

Vandaar mijn vraag: wat gaan ze dan doen als �*lle vrouwen uit modieuze overwegingen een hoofddoek gaan dragen? Hem afdoen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2009 om 14:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 14:15   #607
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
blijkbaar heeft U er steeds overgelezen dat ikzelf - net als die persoon uit het bijgevoegde artikel - besluiten dat het betreffende vers in hoofdzaak zegt dat ZE ZICH ALS MOSLIMA HERKENBAAR moeten maken om also niet door hun eigen volk te worden lastiggevallen!

Vandaar mijn vraag: wat gaan ze dan doen als �*lle vrouwen uit modieuze overwegingen een hoofddoek gaan dragen? Hem afdoen?
Ge zijt precies goed op dreef. Doe zo verder.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 14:15   #608
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Trouwens jij beweerde dat de islam en belgische wet niet vereenigbaar zijn, waar is jouw bron?
één klein voorbeeldje al: de erfeniswetten (volgens islam erft broertje dubbel zoveel als zusje)

nog een klein voorbeeldje: de waarde van de getuigen (volgens islam is vrouwtjes getuige maar de helft waard van mannetjesgetuige)

echtscheiding? al een belgske zijn vrouw officieel weten verstoten door taleq taleq taleq te zeggen?

enz. enz..

het wordt toch tijd dat je die koran eens gaat lezen hoor

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 juni 2009, 14:16   #609
Jennes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
De manier waarop men een vraag probeert te beantwoorden door het stellen van een tegenvraag heb ik altijd al grappig gevonden. Moet ik steevast om glimlachen. Zegt namelijk veel over het gebrek aan een antwoord op de eerste vraag.

Met je van de pot gerukte vermeende vergelijking ga je trouwens niet ver geraken.
Je zal toch een antwoord geweten hebben op die vraag (hoop ik ) en daardoor de spiegel hebben gezien die het mankement in je redenering pijnlijk blootlegt.

En gezien je kan typen ga ik er ook van uit dat je verstandig genoeg bent om te beseffen dat waarom-vragen nooit stoppen. Op vier-vijf jarige leeftijd (of vroeger) doen kleutertjes dat. Tot ergernis van de omgeving vaak. Maar daarna zou het besef stilaan moeten komen dat niet alle waarom-vragen beantwoordbaar zijn.

Laatst gewijzigd door Jennes : 12 juni 2009 om 14:18.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 14:16   #610
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat ze een bloempot of een brievenbus op hun hoofd zetten, maakt mij niet uit.
Imiteer mekaar of wees creatief, maakt mij allemaal niet uit.

Antwoord jij nu eens:

Hoe dikwijls werd Morel al door moslims terechtgewezen omdat ze 'als moslima' rondloopt?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 14:18   #611
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze een bloempot of een brievenbus op hun hoofd zetten, maakt mij niet uit.
Imiteer mekaar of wees creatief, maakt mij allemaal niet uit.

Antwoord jij nu eens:

Hoe dikwijls werd Morel al door moslims terechtgewezen omdat ze 'als moslima' rondloopt?
Hebben alle moslima's met hoofddoek kanker ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 12 juni 2009 om 14:19.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2009, 14:18   #612
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht

IK ben geen moslim he. Maar wat wel duidelijk is dat jij weinig over de koran en zijn rol in de islam weet.
Daar zou ik ook niet op wedden als ik jou was.

Citaat:
Moslims geven daar verschillende betekenissen aan .
vertel?
Ik vroeg waar het voor 'staat'!

Citaat:
Indien de islam en de belgische wet onverzoenbaar zouden zijn, zou je dagelijks incidenten hebben van mensen die de islam gebruiken als excuus om de wet te overtreden. Dat je die niet hebt zegt genoeg.
Dat schreef ik net al, lees het nog eens, net omdat ze goede mensen zijn, hun eigen ideologie niet volgen zoals in de koran staat en zou moeten, ergo; het zijn slechte moslims, maar goede mensen, ik ga dat geen 100 X herhalen!

Citaat:
Bron - ik zou zeggen - lees de koran & aanverwanten (hint: sharia) - dat zei ik ook al eerder, indien je wil meepraten, hoeft een ander je geen bronnen te geven of jou te onderwijzen in het thema, indien wel, betekent dat je er niet genoeg kennis over hebt om mee te praten - entendido?

Citaat:
Hoeveel moslims ken je eigenlijk?
Irrelevant - het gaat niet om moslims - maar om islam!

Laatst gewijzigd door SDX : 12 juni 2009 om 14:20.
Oud 12 juni 2009, 14:20   #613
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwoord jij nu eens:

Dat weet ik niet.
Evenmin weet ik hoe dikwijls ze al werd nageroepen.

Wat ik wèl weet is dat hier op het forum ene Raf blijkbaar het verschil niet kon merken tussen het dragen van een "afscheidingsmiddel" en het verbergen van je hoofdhuid na een chemo-behandeling.

En trouwens: gisteren of eergisteren stond er nog in een krant DS? GVA? dat die Turkse verkozene niet de eerste madam met een hoofddoek was in het parlement, want dat Morel haar al was voorgegaan.
Wat ik tamelijk oneerbiedig vond.

Oud 12 juni 2009, 14:23   #614
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet.
Evenmin weet ik hoe dikwijls ze al werd nageroepen.

Wat ik wèl weet is dat hier op het forum ene Raf blijkbaar het verschil niet kon merken tussen het dragen van een "afscheidingsmiddel" en het verbergen van je hoofdhuid na een chemo-behandeling.

En trouwens: gisteren of eergisteren stond er nog in een krant DS? GVA? dat die Turkse verkozene niet de eerste madam met een hoofddoek was in het parlement, want dat Morel haar al was voorgegaan.
Wat ik tamelijk oneerbiedig vond.
Ik zou denken dat ze die dankbare propaganda niet zou laten liggen...

Oneerbiedig??
Zo bewijst u weer eens dat het niet om dat doekje te doen is, maar om wie er onder schuilt.
Oud 12 juni 2009, 14:23   #615
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hebben alle moslima's met hoofddoek kanker ?
Weet ik veel, het is jullie fixatie.
Het ging er trouwens om dat volgens het boekje niet-moslims zich niet als moslim mogen verkleden...
Mijn punt is dat bitter weinig moslims zich hiermee bezighouden...

Aladin spelen in Eurodisney moet in Circe's ogen een heel gevaarlijke job zijn...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 juni 2009 om 14:27.
Oud 12 juni 2009, 14:27   #616
Jennes
Banneling

Standaard

Citaat:
één klein voorbeeldje al: de erfeniswetten (volgens islam erft broertje dubbel zoveel als zusje)

nog een klein voorbeeldje: de waarde van de getuigen (volgens islam is vrouwtjes getuige maar de helft waard van mannetjesgetuige)

echtscheiding? al een belgske zijn vrouw officieel weten verstoten door taleq taleq taleq te zeggen?

enz. enz..

het wordt toch tijd dat je die koran eens gaat lezen hoor
Circeske, leer je eigen geschiedenis eens even in plaats van met je neus in boeken te zitten die mogelijk niet eens door alle Islamieten zelf worden gelezen, laat staan 100% letterlijk opgevolgd:

Ik wil je hierbij graag een handje toesteken:

Citaat:
Seksualiteit was vroeger gebonden aan strenge regels gebaseerd op :
· godsdienstige opvattingen :
- scheppingsverhaal, adam en eva, de vrouw is de bron van alle kwaad (eva verleidde adam om een hap van de appel te nemen
- verhaal van Onan : Tamar is getrouwd met Er, Er overlijd en Tamar trouwt met Onan, ze krijgen geen kinderen want onan wil niet, dus hebben ze geen seks want seks moest leiden tot kinderen.
- Sodom en Gomorra : twee steden in de doden zee

· medische opvattingen :
- sappenleer : ieder mens heeft 4 soorten sappen > bloed, slijm, zwarte gal en gele gal.
- Vrouwen zijn onbeheerst en onbetrouwbaar.

Hystus : hysterisch, de baarmoeder is constant op zoek naar seks en zweeft naar het hoofd, en daardoor worden vrouwen hysterisch!

-De normen waren dat seks uitsluitend mocht tussen man en vrouw binnen een huwelijk en dan nog op een natuurlijke en gematigde wijze, dat wil zeggen dat seksuele handelingen waar gaan kinderen uit voort komen afgekeurd werden. Deze normen waren gebaseerd op de bijvel en op de voorschriften van de kerk.

-Mannen en vrouwen liepen door promiscuïteit het risico op ongeneeslijke geslachtsziekte, mannen konden een kind verwekken maar werden dan gedwongen tot trouwen, vrouwen konden ongehuwd zwanger worden waardoor ze hun goede naam en huwelijkskansen konden verspelen.

-overspel, prostitutie, onanie en homoseksualiteit werden als zonde afgekeurd en waren verboden bij de wet. Behalve onanie werden ze ook daadwerkelijk vervolgd. De meeste mensen keurden deze seksualiteit af. Gezien het feit dat er prostitutie bestond, dat er geslachtsziekte voorkwamen, dat er processen gevoerd werden wegens overspel, sodomie en alimentatie van buiten echtelijke kinderen, en dan bruiden nogal eens zwanger waren, is het duidelijk dat niet iedereen zich aan de normen hield. Voor vrouwen golden strengere normen dan voor mannen (dubbele Moraal)
http://www.scholieren.com/werkstukken/15290

Eén kleine tip toch nog: waarom pleit jij hier nu zo voor de zogenaamde vrouwenrechten? Ook alleen maar omdat jij kind bent van de jaren zestig. Daarvoor weet je net zo goed als mij dat het leven voor een vrouw heel anders was dan nu, en dat mede door biologische verschillen, er ook een dubbele moraal heersten waarbij de man andere voorrechten had dan de vrouw.

Het probleem is hier dat de vrouwen zijn gaan reclameren en opgekomen zijn voor hun rechten.

In de Islam zijn er ook groepen vrouwen die dat doen. In plaats van op een forum te posten zou je ze beter ter plekke een handje gaan toesteken en hun te helpen uit hun onderdrukkers uit te komen. Dat is hopen productiever en je helpt er de onderdrukte Moslima's waar je zo bezorgt om bent veel beter mee dan door je gal hier zo passief te komen spuwen.

Maar laat de Moslima die het zo allemaal goed en wel vinden ook aub in hun recht om te doen wat zij willen.

(In het westen zijn ook heel wat vrouwen die zich kritische vragen beginnen stellen bij hun pilgebruik wat moet aantonen dat ze mogen fungeren als matras voor de man en die het niet zo tof vinden dat zij moeten gaan werken, terwijl zij geacht worden kinderen te baren en op te voeden en ook nog eens een goede en zorgzame partner te zijn voor de man en een modebewuste en knappe vrouw. Dat zijn mogelijk mensen die ook liever de jaren zestig niet hadden zien gebeuren. Maar ze werden gedwongen, door mensen zoals u...

Als u mensen oh zo graag wil helpen, vraag uwzelf dan aub eerst eens af of zij die hulp wenselijk vinden. Jij kan immers nooooooit of te nimmer voor een ander bepalen waar die persoon zich goed bij voelt.

Zoniet help je mensen niet, maar dwing je mensen enkel om te leven naar de moraal die jij goed acht. Dat is niet helpen, dat is je eigen mening opdringen aan iedereen en de pretentie en arrogantie hebben om te denken dat iedereen denkt zoals jij.

Ten andere vind ik ook dat je beter eerst aan je eigen welzijn werkt, voordat je anderen probeert te helpen die helemaal geen probleem hebben met hun situatie en perfect gelukkig zijn. Want als je moet gaan vragen om medeforummers of ze kleding voor je willen kopen, stel ik me ook ernstige vragen. Nu, zoveel budget heb ik niet. Maar als je in nood zit mag je altijd kleding van mij lenen hoor. Ik hoop dan wel dat we dezelfde maat hebben.

Vriendelijke groeten,

Jennes

Laatst gewijzigd door Jennes : 12 juni 2009 om 14:29.
Oud 12 juni 2009, 14:28   #617
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oneerbiedig??
Zo bewijst u weer eens dat het niet om dat doekje te doen is, maar om wie er onder schuilt.
Hoofddoek >< islam >< ik sta voor (& achter) wat er in de koran en aanverwanten staat geschreven!

Hoofddoek >< kanker >< kanker!

Laatst gewijzigd door SDX : 12 juni 2009 om 14:29.
Oud 12 juni 2009, 14:29   #618
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oneerbiedig??
maar jongetje toch! geen haar op jouw hoofd (pun intented) denkt eraan om even stil te staan bij de OORZAAK EN DE REDEN waarom Morel dat sjaaltje draagt zeker? Terwijl de OORZAAK EN DE REDEN van die huddevuddraagsters wel héél anders is lijkt me.

Oud 12 juni 2009, 14:31   #619
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hoofddoek <> islam >< ik sta voor (& achter) wat er in de koran en aanverwanten staat geschreven!

Hoofddoek >< kanker >< kanker!
We zouden dus nog een symbool moeten uitvinden om het verschil te accentueren, of ze met een ratel op straat sturen?

Zou het niet eenvoudiger zijn ons niet te moeien met andermans kleerkast, ziekte of godsdienst?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 juni 2009 om 14:31.
Oud 12 juni 2009, 14:32   #620
Jennes
Banneling

Standaard

Citaat:
maar jongetje toch! geen haar op jouw hoofd (pun intented) denkt eraan om even stil te staan bij de OORZAAK EN DE REDEN waarom Morel dat sjaaltje draagt zeker? Terwijl de OORZAAK EN DE REDEN van die huddevuddraagsters wel héél anders is lijkt me.
U slaat de bal hier compleet mis.

Beide dragen die om exact dezelfde reden: ze willen niét dat hun hoofd gezien wordt door de buitenwereld.

En nu stoppen met een bepaalde zieke politici voortdurend als schild te gebruiken en er de spot mee te drijven. Ik moet er haast van braken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be