![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | ||||
Minister-President
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=wMjcuparAr4 ze zeggen letterlijk het artikel op.
Dat de stelling dat niemand iets over hen te zeggen heeft fout is? Simpel, ze moeten het schoolreglement naleven of er komen sancties, als ze iemand vermoorden worden ze berecht,... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Gwyndion : 25 juni 2009 om 22:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel als men ziek is kan men mits een doktersbriefje een vrijstelling krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je nagaan hoe hypocriet die moslima's zijn. Eerst over het dragen van die hoofddoek - wij hebben het recht die te dragen want ons geloof.... bla.. bla ... bla. Maar als dat zelfde geloof verbied geld aan te nemen dat niet uit arbeid voortkomt is dat zelfde geloof dan toch ineens niet zo belangrijk meer . Laatst gewijzigd door daiwa : 26 juni 2009 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Minister-President
|
![]() Speech leerlingen tegen hoofddoekverbod in Athenea Antwerpen en Hoboken
http://www.youtube.com/watch?v=wMjcuparAr4 Een absurd filmke, vooral wanneer dat meisje sprak over de Europese rechten (rechten schijnen ze goed te kennen, plichten blijkbaar iets minder populair) Eenieder heeft het recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst en nu vanaf 2.25 tot 2.30 dit recht alsmede de vrijheid van godsdienst of overtuiging te veranderen.Sinds wanneer hebben moslim de vrijheid om van godsdienst te veranderen. Dat lijkt mij nu een onderwerp en een recht om op straat te komen. Maar ik denk niet dat dat de bedoeling was.Death Penalty for Apostates! (Dr. Zakir Naik)http://www.youtube.com/watch?v=ZMAZR...eature=related Non-Muslims will not have equal Humanrights - Zakir Naik http://www.youtube.com/watch?v=6jYUL...eature=related
![]() |
#627 |
Minister-President
|
![]() Een opvallende spreker was imam Nordine Taouil die het hoofddoekverbod als een crimineel feit beschouwde en opriep tot geweldloos verzet. De imam riep ook op om vanaf volgend jaar niet naar school te gaan zolang de directie haar hoofddoekenverbod niet intrekt. Kan het nog absurder, een schoolreglement uitgevaardigd door de directie van het seculiere rijksonderwijs die daarmede het seculier karakter van dat onderwijs beklemtoont als crimineel beschouwen en tegelijkertijd oproepen om niet naar school te gaan als er leerplicht is!!! En nog een goede; de meisjes beklagen zich dat door het hoofddoekverbod hun mogelijkheid tot integratie verkleint.
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is keuze tussen 7 godsdiensten en niet-conventionele zedenleer. Het gemeenschapsonderwijs in pluralistisch. Hier kan je het pedagogisch project lezen. http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat jij dat niet doet, maar toch dezelfde leugens herhaalt zie ik me verplicht mezelf te quoten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Nee, jij verdedigt indoctrinatie, hersenspoeling en groeps- en familiale dwang op basis van vermeende religieuze voorschriften." |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De levenbeschouwingen zijn vakken die het GO aanbiedt en moet aanbieden. Trouwens ook in het katholiek onderwijs kan je islamitische godsdienst volgen. Het gaat niet over die wel afgebakende vakken die je zelf kiest. Het gaat over een godsdienstvrije omgeving: geen religieuze tekens, geen gepreek, geen religieuze moraal die je niet kan ontwijken.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 juni 2009 om 06:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Minister-President
|
![]() sinds altijd al. wat de heersers deden is het niet toestaan om zo hun bevolking onder druk te zetten en gemakkelijker hun dictatuur te kunnen voortzetten. daarvan komt de misconceptie dat moslims hun geloof niet kunnen veranderen.
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een interessant artikel in DS van vandaag over een studie van de KUL ivm de kansen van Marokkaanse en Turkse jongeren in het Vlaams onderwijs.
Een uitreksel. Citaat:
![]() |
![]() |
#634 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spreek je tegen mij?
![]() |
#636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien al gepost, een opiniestuk in DM van Rik Pinxten, professor antropologie aan de Universiteit Gent en voorzitter van de Humanistisch-Vrijzinnige Vereniging (HVV), en Björn Siffer, woordvoerder en adjunct-directeur van HVV.
Citaat:
![]() |
![]() |
#637 |
Minister-President
|
![]() Raar, terwijl natuurlijk racisme niet kan (en ik neem aan dat jij dat bedoelt met ze allemaal als criminelen te behandelen) besluit ik er eerder uit dat we vooral gettovorming moeten bestrijden. Wel verbaasd dat ze hier een studie rond moesten doen, dat kon ik je zo ook al vertellen (algemene conclusie, niet exacte cijfers welteverstaan). En Fire, daar ben ik het totaal mee eens, alle problemen onder de tafel schuiven haalt niets uit, er moet een open debat komen en de goede wil moet van twee kanten komen, zij moeten durven openstaan voor kritiek en durven groeien, wij moeten het groeiproces ondersteunen.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 26 juni 2009 om 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raak geformuleerd, Gwyndion. Ik denk dat dat dubbel proces volop bezig is, zie er trouwens rond mij overal tekenen van.
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mens toch! Komt hier nu nooit eens een einde aan, die verongelijktheid, steeds de oorzaak van problemen bij anderen zoeken! Wat zou helpen Sywen zijn minder jongeren, en dan vooral Marokkaanse die zich als chriminelen gedragen, wat veel mensen opzet tegen Marokkanen in het algemeen. Die jongeren zijn de oorzaak van diep ongenoegen bij buurtbewoners,en niet Vlamingen die samen met veel anderen, waaronder ook moslims het beu zijn moegetergd te worden in wijken waar die jongeren de buurt verzieken door hun totaal onaangepast gedrag. Ik ben het langzamerhand echt beu te moeten horen wat "wij" moeten doen, volgens mij doen "wij" al genoeg! Laat die jongens maar eens zelf de hand uitsteken en anderen door hun gedrag zoveel vertrouwen geven dat vriendschap mogelijk is, hun wereld ruimer wordt en slaagkansen groter, het is te gek voor woorden dat je met je opmerking insinueert dat die jongeren "gestigmatiseerd " zijn en nu " de uitgestoken hand " verdienen omdat "wij" hun kansen beperken! Dat doen die jongeren in de eerste plaats zelf! |
|
![]() |
![]() |