Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2009, 18:17   #1201
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Moslims moeten stilaan gaan beseffen dat, zolang ze hun godsdienst hun dagelijkse leven laten blijven bepalen, ze niet bijster snel uit hun sociaal isolement zullen geraken.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 18:40   #1202
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Overal bestaat een koranisch-boekhoudkundige oplossing voor; gewoon "oorlogsbuit" (Al-An'faal) en/of boeken op de rekening jiziah ...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jizyah
Lijkt me toch niet helemaal hetzelfde als subsidie te zijn, zeker omdat België alsnog geen islamitisch land is.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 18:40   #1203
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Moslims moeten stilaan gaan beseffen dat, zolang ze hun godsdienst hun dagelijkse leven laten blijven bepalen, ze niet bijster snel uit hun sociaal isolement zullen geraken.
Ik denk niet dat zulks enige indruk maakt, zolang men het hier desondanks beter heeft dan in de "thuislanden".
Oud 28 juni 2009, 18:43   #1204
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Lijkt me toch niet helemaal hetzelfde als subsidie te zijn, zeker omdat België alsnog geen islamitisch land is.
Overleg dat maar eens met een boekhouder; zie ook, ipv "rente"(woeker) "aandeel in de winst" (halal bankieren).
Oud 28 juni 2009, 19:11   #1205
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Overleg dat maar eens met een boekhouder; zie ook, ipv "rente"(woeker) "aandeel in de winst" (halal bankieren).
Dat principe vind ik evenzeer bespottelijk, ofwel geven ze toe dat de koran vernieuwd moet worden fowel zoeken ze geen sluipwegen :S.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 19:14   #1206
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dat principe vind ik evenzeer bespottelijk, ofwel geven ze toe dat de koran vernieuwd moet worden fowel zoeken ze geen sluipwegen :S.
Je ziet dat echt verkeerd; we hebben het hier wel over een respectabele traditie van eeuwen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 juni 2009 om 19:14.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 19:48   #1207
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat zulks enige indruk maakt, zolang men het hier desondanks beter heeft dan in de "thuislanden".
Klein vraagje. Is uw "thuisland" belgie?
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 19:49   #1208
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
willem1940NLD

Laatst gewijzigd door Gun : 28 juni 2009 om 19:55.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 19:53   #1209
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
NLD = ISO & British Standards 3-letter landcode voor Nederland. En JA ik ben bijna 69.
Oud 28 juni 2009, 19:55   #1210
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
NLD = ISO & British Standards 3-letter landcode voor Nederland. En JA ik ben bijna 69.
Dat had ik wel door, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waarom een nederlander zo actief is op een belgisch politiek forum. Dus misschien hebt u hier in het verleden gewoond, bent u een uitwijkeling of...
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 20:16   #1211
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat had ik wel door, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waarom een nederlander zo actief is op een belgisch politiek forum. Dus misschien hebt u hier in het verleden gewoond, bent u een uitwijkeling of...
Nee hoor, puur Nederlander met zeer lange familie-archieven en opgegroeid te Rotterdam. Wel was mijn vrouw ooit Belgische (uit Bornem, over welk dorp minstens ooit 1 draad was op dit forum) maar na haar 12e steeds in Nederland.

Er zijn wel meer Nederlanders regelmatig op dit Forum. Vooral sinds ik in Limburg woon (1980) en met verscheidene Belgische collega's werkte ervaar ik de "verschillen" als nagenoeg verwaarloosbaar.

Het charmante van Dit Forum vind ik vooral dat "alle gezindten" hier (met inachtneming van algemene fatsoensregels) onbelemmerd hun zegje kunnen doen, onder uiterst milde moderatie. Dit kwam ik elders in zulke breedte nog niet tegen.
Oud 28 juni 2009, 21:19   #1212
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ze nu net met zijn honderdtwintigen betoogd hebben op het sint jansplein met een slogan "jullie zijn de onderdrukkers, niet wij"

Blijkbaar hebben zij het aan hun man gevraagd.....

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ekverbod.dhtml
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 21:51   #1213
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
ook niet aan diploma...
ook niet aan werk...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 05:26   #1214
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jezus wordt ook als messias gezien maar niet als de zoon van God, voor zover het verschil.
Het idee dat God überhaupt een zoon zou kunnen hebben, is op zich al ongepast tegenover God, en behoort veelal tot het terrein van de psychiatrie.
Oud 29 juni 2009, 05:32   #1215
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben jegens moslim(a)s (ontmoet er best veel) nooit minder beleefd dan tegen Eigen Volk, wel soms "anders" door bijvoorbeeld absolute vermijding van termen als vriend/vriendschap, om de ander niet in gewetensnood te hoeven brengen (koran 5:51 .... hoewel ik "erger" ben want kfr/harb).
Intrigerende zin, Willem. Wil je dat eens uitleggen?
Oud 29 juni 2009, 05:36   #1216
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dan zeg ik altijd: "nikske inch'Allah, inch' ta tête, verdomme. Denkt ge dat Allah die hersens onder jouw hoofdhaar heeft gestoken omdat zijn vuilnisbak volzat en er nergens elders nog plaats was?"
Bijzonder mooi...
Oud 29 juni 2009, 05:40   #1217
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat ze gewoon hun eigen islamitische inpakscholen oprichten! niemand die hen tegenhoudt.

Alleen Meryem Almaci denkt dat we daar een probleem mee hebben. Ik zou niet weten waarom? Eindelijk terug klassen waar iedereen gewoon Nederlands spreekt, zonder gemekker over halal en haram en hoofddoeken en apartheidszwemmen en apartheidsturnen etc... AUB GEEF ONS ISLAMSCHOLEN!
Ik heb daar alvast wél een probleem mee. Het is niet dat je door islamscholen de apartheid afgeschaft hebt, je hebt ze precies vermenigvuldigd tot de tweede macht.

Of dacht je dat moslim-meisjes in die scholen het recht zullen hebben geen hoofddoek te dragen? Is het dat wat je wil, dat er geen moslima's bestaan zonder hoofddoek?
Oud 29 juni 2009, 06:24   #1218
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Laat ze nu net met zijn honderdtwintigen betoogd hebben op het sint jansplein met een slogan "jullie zijn de onderdrukkers, niet wij"

Blijkbaar hebben zij het aan hun man gevraagd.....

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ekverbod.dhtml
imam Talhoui zeker

of waren zijn eigen woorden verdraaid op TV

uit protest om hun rechten te vrijwaren en zei hij letterlijk "op 01 september niet naar school gaan" uit protest... dan was dat iemand anders die zijn stembanden en mond gebruikte
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 07:07   #1219
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik heb daar alvast wél een probleem mee. Het is niet dat je door islamscholen de apartheid afgeschaft hebt, je hebt ze precies vermenigvuldigd tot de tweede macht.

Of dacht je dat moslim-meisjes in die scholen het recht zullen hebben geen hoofddoek te dragen? Is het dat wat je wil, dat er geen moslima's bestaan zonder hoofddoek?
Dit is dikke zever.

Men heeft Islam erkend als godsdienst, en het beoefenen van islam valt bijgevolg onder godsdienstvrijheid (men heeft mij daarover niet eerst geconsulteerd, laat staan dat ze mensen met kennis van zaken zoals ene Urbain Vermeulen daarover werd gepolst, maar soit, so be it).

Dat die (erkende) religie nu ineens blijkbaar enkel nog als "erkend" mag beschouwd worden als ze de regeltjes van hun boekje net NIET volgen, is daarbij een interessant bijverschijnsel. Degenen die hun boekje wèl volgen noemen ze namelijk extremisten of fundamentalisten en die vinden ze niet zo leuk. So be it.

IEDEREEN heeft hier het recht om vrije eigen scholen op te richten. Deze scholen moeten wel voldoen aan de opgelegde eindtermen maar verder kan men het opvoedingsproject zelf invullen, alhoewel men ook daar onderworpen is aan opvoeding met een erkenning van ieders eigenheid of zo. (zie Paul Belien die daarover een probleem had bij de leerplicht van thuisleerlingen).

We nemen nu voor het gemak even aan dat er dus islamscholen worden opgericht die zullen voldoen aan al de hier gestelde eisen.
Dan hebben zij evenzeer het recht om een kledingcode te eisen en die in het schoolreglement te laten opnemen, net zoals ze (waarschijnlijk?) het recht zullen hebben om aparte zwemuren voor islam-leerlingen (meisjes dan) te voorzien, voor de turnlessen in al of niet hijab of andere gewaden hebben ze de volledige vrijheid. Dat er af en toe eentje op haar smoel slaat omdat ze struikelt over haar burka zal dan weldegelijk hùn zorg wezen.

Niemand is verplicht om naar die islamschool te gaan, net zomin als iemand verplicht is om naar een katholieke school te gaan: het is zuivere VRIJE KEUZE. Eenmaal je ervoor kiest, dan onderschrijf je het schoolreglement.
Ze kunnen daar bidden tijdens de lessen, ramadannen als het hoort en halal eten krijgen.

Degenen die geen hoofddoek willen dragen gaan dan gewoon naar een niet-confessionele school waar men pluraliteit beoogt en waar geen uiterlijke kentekenen van religiositeit zijn toegestaan. die beoefenen hun religie dan als ze thuis zijn. Blijkbaar is het mogelijk om de verplichte bidstonden in uitstel na mekaar uit te voeren zoals in: (morgengebed, middaggebed, lof, avondgebed... allemaal na mekaar opzeggen, en Allah is ook content).

Moéten ze van pa en broer naar de islamschool: tant pis! ze hebben jarenlang de kans gehad om van die mentaliteit af te stappen maar daar werd geen gevolg aan gegeven. So be it. Me dankt aan het lakse beleid dat nog in sprookjes geloofde.

Uw angst voor die extra apartheid is ongegrond: die apartheid IS er al. Apartheid maakt een INHERENT deel uit van de islamitische ideologie. Je kan niet aan de ene kant islam omarmen en aan de andere kant apartheid afwijzen. Zoals het nu gaat eisen ze van kleinsaf aan zoveel mogelijk het toneel voor zich helemaal alleen op en mogen anderen aan de zijkant gaan staan (speelpleintjes, zwembaden, ..), hoe meer ongebreidelde ruimte ze krijgen, hoe minder er voor "de vlamingen" overschiet (ik citeer hier even "de vlamingen" in tegenstelling tot "de moslims" uit de mond van Nourdine hoor)

Men ziet die apartheid dus nu aan het Antwerpse Atheneum waar 80% moslim is. Waar zijn de andere leerlingen? Niet dat ze er niet zijn in Antwerpen, maar wie wil zijn kinderen nog naar een school doen waar ze als enige vlaams meisje in een klas vol hoofddoeken terechtkomt? (behalve indien je Groen! boegbeeld Freya ennogiets heet) En niet enkel "vlaamse" meisjes, ook niet-confessionele andere dohters van vreemdelingen hebben een probleem met die hoofddoeken. Wat te denken van Assyrische asielzoekers? Christelijke dan wel te verstaan? Die komen op die "niet-confessionele" school van de regen in de drup.
Het Atheneum werd overgenomen door de fundamentalistische moslims - zoals Alice hier al zo dikwijls verwittigde.

De doelstelling van de Directrice om een pluralistische school van niveau te halen is mislukt: de school werd gewoon overgenomen : dat krijg je als je de muzelmannen een hand geeft zonder enige vorm van beperking op te leggen.

Het Atheneum zal niet leeglopen bij een hoofddoekenverbod. Het zal wel nog jaren duren vooraleer het terug een publiek van autochtonen en "afspiegeling van de maatschappij" allochtonen zal hebben, maar als men dit niet doordrijft kan men binnenkort heel het gebouw aan imam Nordine overmaken (tiens... waar hebben we dat nog gezien na islamitische invasies) die er dan een volledige islamitische school van kan maken.

En de Antwerpse niet-confessionele leerlingen? tja, die moeten maar uitwijken zeker hé mijnheer Vandenbroucke? Misschien kan hij wat extra subsidies uitdelen voor scholen die die vluchtelingen kan opvangen? zonder hoofddoek wel te verstaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2009 om 07:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 07:18   #1220
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dit is dikke zever.

...

En de Antwerpse niet-confessionele leerlingen? tja, die moeten maar uitwijken zeker hé mijnheer Vandenbroucke? Misschien kan hij wat extra subsidies uitdelen voor scholen die die vluchtelingen kan opvangen?
2

Citaat:
Zonder hoofddoek wel te verstaan.
Je bent grappig als je kwaad bent circe

Het juiste woord is trouwens kopvod (of eventueel theedoek).

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 29 juni 2009 om 07:23.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be