Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2009, 12:03   #161
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Duidelijk; het slachtoffer is natuurlijk zélf schuldig, hij had daar maar niet moeten staan met zo'n 'houding' van; "Sla mij maar", met zo'n gezicht van; "Ik zoek een pak rammel", een uitstraling van; "Beroof mij en geef me daarna nog een paar rake klappen" - Het zou verboden moeten worden om met zo'n houding überhaupt op een bus te stappen, kwestie van die 'brave' burgers die niemand kwaad doen behalve als ze uitgedaagd worden door zo'n 'Burberry-sjaal-drager' met zo'n 'houding' van "pak mij maar" niet uit te dagen - geweldig, dat soort logica! Het zal je eigen kind maar wezen, maar ik denk dat die 'relativeerders' er zelf nog geen hebben (kinderen & logica)!

Laatst gewijzigd door SDX : 9 augustus 2009 om 12:04.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 12:15   #162
cheverrant
Partijlid

Standaard lang leve de multikulturele samenleving

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik kan me ook hevig verslikken in mensonterende dt-fouten, maar Maddox mag dat van mij. Hij brengt doorgaans heel knappe informatie aan en blijft niet steken in een geraas dat steeds op hetzelfde neer komt. Een man van de praktijk... ik ben soms jaloers op zijn kennis.
Wie is Maddox nou weer ? Iemand die wij allemaal behoren te kennen ? Voor mij is het de eerste keer dat ik die naam hoor vallen en ik leefde vreedzaam voordien... Leefde ik in een jungle ver van wat civilisatie genoemd wordt ? Neen.
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 12:17   #163
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb dat filmpje ook bekeken, wat mij opvalt is de houding van de agressors, volgens mij zijn die kerels zo stoned als een garnaal.
Ik ben het volledig oneens met de zienswijze over het slachtoffer, ingaan op provocatie lokt agressie uit, proberen te negeren is dus niet onverstandig.
De manier waarop hij wordt aangevallen, de reactie van de omgeving en vooral de bestuurder spreken echter boekdelen, je ziet vrouwen wegvluchten, en volgens mij probeert een zware man wel tussen te komen om onmiddellijk in de klappen te delen.

Mensen weten inderdaad niet hoe te reageren bij deze vorm van agressie, en vreemd is dat niet..als je ziet hoe die jongeren te keer gaan.
Bestuurders zouden bij deze vorm van agressie onmiddellijk het voertuig moeten stilzetten en de deuren niet openen tot politie arriveert, zodat die daders hoe dan ook ingerekend worden, dat zou mogelijk anderen even doen nadenken voor je dit soort gedrag doet, ze komen ermee weg!
Dat zou anders moeten...maar volgens mij zitten die jongens aan de drugs!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 12:23   #164
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dajjal, ik geef je gelijk, in een gewapende samenleving is iedereen beleeft.
Maar ik geef de voorkeur aan een 9mm, je kan van dat soort munitie veel meer meenemen voor hetzelfe gewicht.
"If six shots doesn't do it for you in a bad situation you should consider getting a safer way of life."

Tip van een revolver schutter.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 augustus 2009 om 12:32.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 12:24   #165
cheverrant
Partijlid

Standaard lang leve de multikulturele samenleving

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Duidelijk; het slachtoffer is natuurlijk zélf schuldig, hij had daar maar niet moeten staan met zo'n 'houding' van; "Sla mij maar", met zo'n gezicht van; "Ik zoek een pak rammel", een uitstraling van; "Beroof mij en geef me daarna nog een paar rake klappen" - Het zou verboden moeten worden om met zo'n houding überhaupt op een bus te stappen, kwestie van die 'brave' burgers die niemand kwaad doen behalve als ze uitgedaagd worden door zo'n 'Burberry-sjaal-drager' met zo'n 'houding' van "pak mij maar" niet uit te dagen - geweldig, dat soort logica! Het zal je eigen kind maar wezen, maar ik denk dat die 'relativeerders' er zelf nog geen hebben (kinderen & logica)!
.

Hoe iemand op een bus stapt is zijn eigen zaak. Als hij zijn rit betaalt en geen overlast bezorgt, zal zijn aanwezigheid niemands zorg wezen. Ook niet voor allochtonen... Hoe allochtonen op een bus stappen (vaak met een air van: wij delen hier de lakens uit) is ook niet precies kosjer... Sorry voor de Hebreeuwse uitdrukking...
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 12:27   #166
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 augustus 2009 om 12:33.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 12:30   #167
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Heb een IMI Jericho 9mm, een Glock 34 9mm, en een Glock 21 .45...

De .45 is mijn lievelingswapen
WOW! Superman!
En drie handen om ze tegelijkertijd af te schieten?Drie ogen om tegelijkertijd te mikken?

Daar gaan Chuck Norris en Rambo niet van terug hebben.
PS, draag jij dan ook je onderbroek boven je broek, zoals Superman in de film?
Oud 9 augustus 2009, 12:49   #168
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
WOW! Superman!
En drie handen om ze tegelijkertijd af te schieten?Drie ogen om tegelijkertijd te mikken?

Mja Hercule Poirot niet vergeten:

Antieke belgische revolver. 18 schoten 9mm.
Er bestonden ook versies met 20 en 30 schoten.

Dirty Harry: "Did i fire 5 or 6........."
Captain Hastings: "Did i fire 17 or 18............"

Hollywood = ongeloofwaardige

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 augustus 2009 om 12:56.
Oud 9 augustus 2009, 13:32   #169
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Wie is Maddox nou weer ? Iemand die wij allemaal behoren te kennen ? Voor mij is het de eerste keer dat ik die naam hoor vallen en ik leefde vreedzaam voordien... Leefde ik in een jungle ver van wat civilisatie genoemd wordt ? Neen.

De naam Maddox is mijn nickname hier, da's zowat alles.
Dank U voor uw aandacht.
Oud 9 augustus 2009, 13:48   #170
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Soit de zoveelste topic vol inductiefouten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hasty_generalization

Citaat:
Hasty generalization is a logical fallacy of faulty generalization by reaching an inductive generalization based on insufficient evidence. It commonly involves basing a broad conclusion upon the statistics of a survey of a small group that fails to sufficiently represent the whole population.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cherry_picking

Citaat:
Cherry picking is the act of pointing at individual cases or data that seem to confirm a particular position, while ignoring a significant portion of related cases or data that may contradict that position.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 augustus 2009 om 13:49.
Oud 9 augustus 2009, 14:05   #171
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
c'est ca!
Sommige vlamingen hebben walen en buitenlanders nodig om hun éénzijdig underdogcomplex te blijven voeden.
²

Zij hebben een gemeenschappelijk vijandbeeld nodig voor hun eigen mentale en sociale stabiliteit.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 augustus 2009 om 14:07.
Oud 9 augustus 2009, 14:21   #172
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
²

Zij hebben een gemeenschappelijk vijandbeeld nodig voor hun eigen mentale en sociale stabiliteit.
Handelsfonds van nationalistische en regionalistische partijen.
Oud 9 augustus 2009, 14:27   #173
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
WOW! Superman!

Ben je echt zo idioot of moet je daar moeite voor doen ?
Oud 9 augustus 2009, 14:54   #174
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Nee. Dat papiertje gooien was al een eerste provocatie. Moest die jongen brutaal gereageerd hebben, hadden ze een voorwendsel om er -met 3 of 4 - op los te gaan. Met hetzelfde resultaat, slagen en bestelen. Ze hebben hem gewoon uitgekozen. Vanuit een machtspositie. Het enige dat hij kon doen was zijn huid duur verkopen. Denk niet dat je ze door een stoere houding zult beindrukken, toch niet als je alleen bent, en zo een Guust Flater-uiterlijk als deze jongen hebt.
Die bende is de bus opgestapt met het doel iemand te bestelen, af te motten. Dat is hun broodwinning .
Die bende is inderdaad de bus opgestapt met het doel iemand te bestelen, dat blijkt duidelijk uit het feit dat er gebruik wordt gemaakt van beproefde technieken. Die gastjes waren niet aan hun proefstuk toe.

Het slachtoffer was echter niet willekeurig uitgekozen.

De achterliggende redenen voor hun gedrag is nogal complex, maar één van de dingen die meespelen is dat je met criminaliteit gemakkelijker poen schept dan met een normale job.
Iedereen wil zo veel mogelijk winst voor zo weinig mogelijk moeite. Dat is niet meer dan normaal.
Het is dus ook niet meer dan normaal dat als je eropuit bent om iemand te bestelen dat je een slachtoffer uitkiest dat zich niet al te veel zal verweren.

Waarom zou je de portefeuille gaan pikken van iemand die er uitziet als de Hulk?
Dat zou compleet idioot zijn, dus ga je op zoek naar iemand die er minder weerbaar uitziet. Vooraleer je tot actie overgaat is het ook aangeraden om toch even na te kijken of je slachtoffer niet nogal assertief is, want dan kan je zelf ook in problemen komen. Meer als twee seconden heb je niet nodig om vermoord te worden.
Geweld is dus altijd te vermijden zolang je niet zeker weet dat je nagenoeg geen enkel risico loopt.

Het is nochtans zeer duidelijk te zien aan hun lichaamstaal, hoor.
Ze testen hem met het papiertje, ze onderhandelen even, doen nog een test en gaan dan pas over tot actie.

Je zegt het zelf:
Citaat:
Die bende is de bus opgestapt met het doel iemand te bestelen, af te motten. Dat is hun broodwinning .
Het is die gastjes hun broodwinning. Zou jij er ook niet voor zorgen dat je je job zo veilig mogelijk kan uitoefenen?
Oud 9 augustus 2009, 15:28   #175
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Die bende is inderdaad de bus opgestapt met het doel iemand te bestelen, dat blijkt duidelijk uit het feit dat er gebruik wordt gemaakt van beproefde technieken. Die gastjes waren niet aan hun proefstuk toe.

Het slachtoffer was echter niet willekeurig uitgekozen.

De achterliggende redenen voor hun gedrag is nogal complex, maar één van de dingen die meespelen is dat je met criminaliteit gemakkelijker poen schept dan met een normale job.
Iedereen wil zo veel mogelijk winst voor zo weinig mogelijk moeite. Dat is niet meer dan normaal.
Het is dus ook niet meer dan normaal dat als je eropuit bent om iemand te bestelen dat je een slachtoffer uitkiest dat zich niet al te veel zal verweren.

Waarom zou je de portefeuille gaan pikken van iemand die er uitziet als de Hulk?
Dat zou compleet idioot zijn, dus ga je op zoek naar iemand die er minder weerbaar uitziet. Vooraleer je tot actie overgaat is het ook aangeraden om toch even na te kijken of je slachtoffer niet nogal assertief is, want dan kan je zelf ook in problemen komen. Meer als twee seconden heb je niet nodig om vermoord te worden.
Geweld is dus altijd te vermijden zolang je niet zeker weet dat je nagenoeg geen enkel risico loopt.

Het is nochtans zeer duidelijk te zien aan hun lichaamstaal, hoor.
Ze testen hem met het papiertje, ze onderhandelen even, doen nog een test en gaan dan pas over tot actie.

Je zegt het zelf:

Het is die gastjes hun broodwinning. Zou jij er ook niet voor zorgen dat je je job zo veilig mogelijk kan uitoefenen?
Sorry maar gastjes die zelf te lam zijn om te werken en via dit soort criminaliteit hun brood" verdienen, hebben helemaal geen recht op respect of begrip,laat staan dat ik dit kan bekijken als een job die zo goed mogelijk wordt uitgevoerd.
In mijn ogen zijn het lafbekken die in groep dus vooral ouderen, kinderen en vrouwen te grazen zullen nemen, volgens jou "theorie", moeten we daarvoor staan te klappen of zo?
Dit tuig mag van mij best worden opgepakt, en onmiddellijk viaTBS opgeborgen worden tot er reden is om te veronderstellen dat ze geen gevaar meer vormen voor anderen!Geen vrijlating totdat je een vak leert, enig moreel besef hebt, en daarna begeleid wonen onder streng toezicht!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 15:39   #176
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Alice, IronChef vergoeilijkt die jongens hun gedrag niet-daar hebben we anderen voor-, hij geeft gewoon de redenatie erachter.

En ik ben eerder voor een lik op stuk beleid. Als zo'n stel schoffies eens getrakteerd zouden worden door een bus vol assertieve vrouwen, gewapend met handtas met baksteen....
Oud 9 augustus 2009, 15:52   #177
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad, dat is zeer opvallend. Ondanks hun overmacht zijn ze niet meteen tot de aanval overgegaan. Uiteindelijk waren het dus zelf bange jongetjes die gerust kunnen afgeschrikt worden, ook als je niet echt een vechtersbaas bent.
De mens is in sommige opzichten niet zo verschillend van de natuur:

http://www.youtube.com/watch?v=AOYX3-Pov7U

Het is ongeveer zoals met blufpoker.
Alleen bluf ik nooit en heb ik liefst iets achter de hand in het geval van.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 augustus 2009 om 16:17.
Oud 9 augustus 2009, 16:02   #178
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Als het nu eens 4 "autochtonen" waren die een arme allochtoon in elkaar ramden zou hij waarschijnlijk een heel andere kijk op de zaak hebben.

Ik vind het klipje van de originele poster dan ook een treffend voorbeeld van racistisch geweld. Die schoffies zouden echt geen Mohammed in elkaar rammen hoor... Ergo - racistisch geweld.
Oud 9 augustus 2009, 16:14   #179
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nog een leuke Belgische uitvinding die handig kan zijn ter zelfverdediging.

Apache revolver geproduceerd door L. Dolne te Luik.

Boksbeugel voor afweer in een simpel handgemeen.
Mes en revolver indien het ernstig is en je iemand op afstand wil houden.

Het grappige/trieste is dat je daar vroeger gewoon mee mocht rondlopen op straat terwijl nu elk onderdeel van dit wapen verboden is in België.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 augustus 2009 om 16:36.
Oud 9 augustus 2009, 16:37   #180
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Het wapenverbod... Nog zo'n maatregeltje om een wereld zonder geweld proberen te scheppen.
Helaas komt de illusie van een wapen- en geweldvrije wereld geen seconde overeen met de realiteit, wat ik in een eerdere post reeds aanhaalde. Het enige wat wij worden is wereldvreemder, geisoleerd van onze eigen natuur.

Nee, geef mij maar de oude Griekse Palaestra, waar alle vrije Atheners elkaar bekampten om naast hun reine geest een sterk lichaam te hebben. Geef mij maar de duelcultuur van de voorbije eeuwen, waarbij de aristokraat zichzelf en zijn eer diende te verdedigen met het zwaard of de pistool.

Wij willen een veiligere maatschappij, zeggen zij. Maar zij zullen er nooit eentje krijgen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be