Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2009, 22:08   #221
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Sorry foutje. De Vandalen, dat was 5 eeuwen Na christus.
Wat er ook van zij: er is geen historische of genetische evidentie voor vermenging tussen de Imazighen-bevolkingen in Noord-Afrika (met uitzondering van de Touareg) en de sub-Saharaanse bevolking. Er is wel evidentie van vermenging en verwantschap met de volkeren in Europa en het Midden-Oosten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 22:16   #222
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Waarom niet zoals in het luchtverkeer in de US gewapende "busmarshals" laten meerijden op risicolijnen ?

Als zo'n ettertjes of hun vriendjes dan een paar keer lelijk tegen de lamp lopen gaan ze misschien twee keer nadenken voor ze een zwak slachtoffer de grond in stampen.
Ze zouden moeten werken met zwak uitziende jongens als lokvogel. Die moeten dan bvb met opvallende Ipods, gouden armbandhorloge enz enz de bus nemen. Discreet nemen er ook gewapende agenten in burger plaats op de bus, om die jongen te beschermen zo men hem lastig valt, en de dieven op heterdaad te betrappen. En die krijgen dan de volle lading : diefstal met geweld in groep, bendevorming, eventueel verboden wapenbezit als ze iets op zak hebben. En de maximum straf voor dit alles.
Maar dat mag zeker niet, hé...
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 22:20   #223
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Dat is het nu juist.
Zulke mensen worden enkel aangevallen als ze zelf problemen komen zoeken.

Dievenbendes opereren zoals roofdieren. Zij bestuderen eerst de kudde om er dan de zwakste exemplaren tussenuit te halen.
Jij bent hier voor gewapende zelfverdediging aan het pleiten.
Oud 9 augustus 2009, 22:28   #224
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat er ook van zij: er is geen historische of genetische evidentie voor vermenging tussen de Imazighen-bevolkingen in Noord-Afrika (met uitzondering van de Touareg) en de sub-Saharaanse bevolking. Er is wel evidentie van vermenging en verwantschap met de volkeren in Europa en het Midden-Oosten.
Berbers en Kabyllen zijn, of beter, waren blanken, zoals de Europeanen , toen ze daar aankwamen. De eerste bewoners waren zwart. Die werden verjaagd naar het binnenland, achtervolgd door groepen blanken. Deze blanken hebben zich uiteindelijk vermengd met de zwarten, en uit deze menging kwamen halfbloeden voort, die de taal van hun zwarte moeder spraken, met invloeden van de taal van hun vader. Deze halfbloeden zijn de voorvaders der arabieren en joden.

Laatst gewijzigd door zondebok : 9 augustus 2009 om 22:29.
Oud 9 augustus 2009, 22:28   #225
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Nog een leuke Belgische uitvinding die handig kan zijn ter zelfverdediging.

Apache revolver geproduceerd door L. Dolne te Luik.

Boksbeugel voor afweer in een simpel handgemeen.
Mes en revolver indien het ernstig is en je iemand op afstand wil houden.

Het grappige/trieste is dat je daar vroeger gewoon mee mocht rondlopen op straat terwijl nu elk onderdeel van dit wapen verboden is in België.
geinig dingetje...eerste keer dat ik zulks zie

misschien een stomme vraag Falle Angel maar als je dat ding nu initiëel als boksbeugel aanwendt en vervolgens dat mes en/of die revolver wilt aanwenden dan zit je greep toch verkeerd ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 22:31   #226
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

misschien een stomme vraag Falle Angel maar als je dat ding nu initiëel als boksbeugel aanwendt en vervolgens dat mes en/of die revolver wilt aanwenden dan zit je greep toch verkeerd ?
Inderdaad . Maar het dient om eerst mee te schieten, als je kogels op zijn te steken, en wat er dan nog overblijft tot pulp te slagen met de boksbeugel. Een beetje zoals een baïonette op een geweer , die gebruik je ook pas als je geen munitie meer hebt.
Oud 9 augustus 2009, 22:32   #227
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grappige/trieste is dat je daar vroeger gewoon mee mocht rondlopen op straat terwijl nu elk onderdeel van dit wapen verboden is in België.
Wapenwet van 1935, indien ik me niet vergis.

Ik zag er al fotos van (er werden voor WO2 meerdere modellen van dat soort in kleine reeks vervaardigd, in België en elders)

Er wordt nog altijd véél in mekaar geknutseld: denk maar aan de "Bulgaarse GSM", met vier 8mm of .22 enkelschotslopen (loopjes) :
http://www.strategypage.com/military...one_gun_1.aspx

http://www.youtube.com/watch?v=XxIjkBVEtyE

aan de Amerikaanse "pen guns"

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 augustus 2009 om 22:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 22:34   #228
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het wapenverbod... Nog zo'n maatregeltje om een wereld zonder geweld proberen te scheppen.
Helaas komt de illusie van een wapen- en geweldvrije wereld geen seconde overeen met de realiteit, wat ik in een eerdere post reeds aanhaalde. Het enige wat wij worden is wereldvreemder, geisoleerd van onze eigen natuur.

Nee, geef mij maar de oude Griekse Palaestra, waar alle vrije Atheners elkaar bekampten om naast hun reine geest een sterk lichaam te hebben. Geef mij maar de duelcultuur van de voorbije eeuwen, waarbij de aristokraat zichzelf en zijn eer diende te verdedigen met het zwaard of de pistool.

Wij willen een veiligere maatschappij, zeggen zij. Maar zij zullen er nooit eentje krijgen.
alles heeft zo zijn voor_ en nadelen, Flanelcondoom
Bij die Grieken was je dan ergens 'verplicht' je er ook mee in te laten wat je dag van vandaag niet hoeft.... en was het toen minder risicovol ?
En bij die 'schone' duelcultuur was het merendeel geprovoceerd teneinde perfect met een moord weg te kunnen.
Oud 9 augustus 2009, 22:39   #229
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Schitterende film.

En nog steeds brandend actueel.
opgeschoond zoals Kubrick's andere filmwerken en op blueray te verkrijgen
Oud 9 augustus 2009, 22:40   #230
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij die Grieken was je dan ergens 'verplicht' je er ook mee in te laten wat je dag van vandaag niet hoeft.... en was het toen minder risicovol ?
En bij die 'schone' duelcultuur was het merendeel geprovoceerd teneinde perfect met een moord weg te kunnen.
Hoe bedoel je ? Mensen die goede vechters inhuurden om hun vijanden te provoceren en uit te dagen tot een duel ?
Oud 9 augustus 2009, 22:41   #231
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Mja ik heb het al dikwijls gezegd.
Misdaad ingegeven door financiële of sociale achterstand los je op door armoedebestrijding, sociale voorzieningen en maatschappelijk werk.

De rest van de misdaad (de 'roofdieren') los je op door ervoor te zorgen dat het merendeel van de bevolking weerbaar is tegen zulke misdadigers.
verleg het probleem dan niet ?
Krijg je dan gewoon niet de tendens dat er andere 'roofdieren' op het toneel verschijnen ?
Oud 9 augustus 2009, 22:52   #232
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
verleg het probleem dan niet ?
Krijg je dan gewoon niet de tendens dat er andere 'roofdieren' op het toneel verschijnen ?
Dat zullen we dan wel zien. Problemen moet je één per één oplossen. Eerst en vooral de huidige beest-mensen ( = menselijke roofdieren ) , uitschakelen, daarna de volgende generatie.
Oud 9 augustus 2009, 23:03   #233
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zullen we dan wel zien. Problemen moet je één per één oplossen. Eerst en vooral de huidige beest-mensen ( = menselijke roofdieren ) , uitschakelen, daarna de volgende generatie.
De vraag was nu niet meteen aan jou gesteld zondebok maar aan Fallen Angel... niet dat je niet mag reageren.
Niet dat ik een zinnig antwoord had verwacht _ zoals gewoonlijk _ doch ben weeral content dat je impliciet beaamt
Oud 9 augustus 2009, 23:08   #234
wouterv
Vreemdeling

wouterv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat filmpje is géén 3 jaar oud, het dateert van december 2008!

Schapen doen dat ook, meeblaten met de kudde.

Iemand beweert wat en de hele hoop is ermee weg, doet hier niemand aan serieus opzoekwerk om te verifiëren of het waar is wat men hier neerpent?
Dat viel me ook al op toen ik deze discussie begon te lezen. Ongeloofelijk hoe sommigen uit hun nek kletsen en fabeltjes vertellen om toch maar gelijk te krijgen.

Het feit dat sommige dit afdoen als normaal, vind ik persoonlijk zeer verontrustend; dit kan je toch niet meer als normaal beschouwen?! Dat is net een scene uit een film. Die gasten blijven er maar op los slagen en iedereen die commentaar heeft krijgt er ook van langs. Ik vind het ook vreemd dat iedereen daar maar staat op te kijken.

Ik stel me ook de vraag; waarom kan dit geen racisme zijn?
'Een persoon met een zwarte huidskleur is in elkaar geslagen? Dat zal wel een racistische daad zijn gepleegd door een blanke.'
Terwijl het hier 'probleem jongeren' zijn, en dit alles maar normaal is in een samenleving en we daar toch weinig aan kunnen doen.

Ik vind dit verre van normaal ...
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 23:48   #235
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Berbers en Kabyllen zijn, of beter, waren blanken, zoals de Europeanen , toen ze daar aankwamen. De eerste bewoners waren zwart. Die werden verjaagd naar het binnenland, achtervolgd door groepen blanken. Deze blanken hebben zich uiteindelijk vermengd met de zwarten, en uit deze menging kwamen halfbloeden voort, die de taal van hun zwarte moeder spraken, met invloeden van de taal van hun vader. Deze halfbloeden zijn de voorvaders der arabieren en joden.
Dat is dus larie en apekool.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 23:58   #236
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Heb je ooit drugs zelf gedaan, of heb je alleen maar wat gezien en gehoord?

De mensen in centra zijn de absolute randgevallen. De gemiddelde banlieusard zal niet zo zijn. Integendeel, die jongens doen vaak aan gevechtsport en zijn in prima conditie.
Nu wij het toch hebben over Marokkaanse jongeren: drugs waarvan men echt agressief wordt, zoals alcohol, amfetamines en MDMA-derivata zijn niet populair bij deze mensen. Hasj, of cocaine (niet betaalbaar voor iedereen) is bij hun courant. Slechts cocaine kan agressie triggeren, maar de prijs ervan is te hoog om regelmatig te gebruiken, dus dat kan worden uitgesloten.

Algemeen gezien zijn het de blanke jongeren uit discotheekmilieu's die drugsgerelateerd geweeld plegen.
Dat is waar; op veel punten heb je gelijk. Maar toch ken ik ook Marokkaanse jongeren die coke gebruiken, de prijs weerhoudt hen niet, of die jongeren op dat filmpje in prima conditie zijn...waar het me om ging is dat lichaamstaal of het nu randgevallen betreft, eender welke origine van druggebruikers, lijkt op wat ik op dat filmpje zie, en alcohol is trouwens vaak onder Marokkaanse jongeren met problematisch gedrag even populair als bij leeftijdsgenoten van andere origine!
Dat iedere moslim niet drinkt, das een fabeltje hoor, ken er velen die dit wel doen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 00:08   #237
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Af en toe kan wat dwang geen kwaad. De mens is, zoals alles in het universum, inherent lui.

En er is altijd groepsdruk. Alleen gaat de druk tegenwoordig de andere kant uit. Slechts enkelingen kunnen boven groepsdruk staan.
Dus dient men deze druk als iets positief te benuttigen.

Wat de duelcultuur betreft: dat klopt, daarom dat ik ook zaken als Mensur aanhaalde. Ik ben zelf geen voorstander van duellen met dodelijke afloop.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 00:13   #238
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet tot in de puntjes, maar als men kijkt waar er zwarten in contact gekomen zijn met de Supersaharische volkeren, dan was het rond grote rivieren (vooral Nijl dus, ik denk meteen aan Nubia) of gunstige zeeroutes (Abyssinia).
De migratieroutes gebeurden steeds van noord naar zuid, wat geografisch en ook economisch te verklaren valt.
Oud 10 augustus 2009, 00:16   #239
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Klopt, maar het omgekeerde kan in een vrij eenvoudige beweging. Meestal trekt men ook eerst pistool en dan pas de koude wapens.
Oud 10 augustus 2009, 08:22   #240
filet pur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Dat viel me ook al op toen ik deze discussie begon te lezen. Ongeloofelijk hoe sommigen uit hun nek kletsen en fabeltjes vertellen om toch maar gelijk te krijgen.

Het feit dat sommige dit afdoen als normaal, vind ik persoonlijk zeer verontrustend; dit kan je toch niet meer als normaal beschouwen?! Dat is net een scene uit een film. Die gasten blijven er maar op los slagen en iedereen die commentaar heeft krijgt er ook van langs. Ik vind het ook vreemd dat iedereen daar maar staat op te kijken.

Ik stel me ook de vraag; waarom kan dit geen racisme zijn?
'Een persoon met een zwarte huidskleur is in elkaar geslagen? Dat zal wel een racistische daad zijn gepleegd door een blanke.'
Terwijl het hier 'probleem jongeren' zijn, en dit alles maar normaal is in een samenleving en we daar toch weinig aan kunnen doen.

Ik vind dit verre van normaal ...
Er mag zelfs iemand dood geslagen zijn... dan nog zullen sommigen het normaal vinden... uitgelokt door het slachtoffer blablablablabla...
We zijn goed bezig!
filet pur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be