![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Zie de titel. | |||
| ja |
|
13 | 38,24% |
| nee |
|
21 | 61,76% |
| Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#681 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is mijn grondwettelijk recht overigens. Ik erken de Belgische grondwet trouwens. Wie is hier racist ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 10 augustus 2009 om 18:05. |
|
|
|
|
|
|
#682 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
want erover blijven zagen, helpt ni veel. btw wat je zegt is bullshit! Laatst gewijzigd door Shadowke : 10 augustus 2009 om 18:06. |
|
|
|
|
|
|
#683 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#684 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#685 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#686 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#687 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#688 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#689 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#690 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#691 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat het graf van Willem I betreft. Moest het in de buurt liggen, zou ik het zeker gaan bezoeken. Maar... ik zou er zeker niet op spuwen en zo, zoals de Maastrichtenaars lange tijd gedaan hebben op het graf van de Hollander Dibbets. Neen, dat zou ik nooit doen. Laatst gewijzigd door system : 10 augustus 2009 om 18:55. |
|
|
|
|
|
|
#692 | |
|
|
Citaat:
Denkt u dat men toen inderdaad oprecht niet wist hoe men een grondwet in het Nederlands moest opstellen, of denkt u dat er een hele kleine kans op onwil in het spel is? U mag het zeggen.
|
|
|
|
#693 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat wel waar is, dat is dat de Vlaamse intelligentia uit die tijd het wat heeft laten hangen en heeft nagelaten de koppen bij mekaar te steken om een eenvormige officiële Nederlandse tekst uit te dokteren voor de grondwet. Maar voor de rest bestonden er natuurlijk Nederlandse teksten van de Belgische grondwet. Dat spreekt vanzelf. Laatst gewijzigd door system : 10 augustus 2009 om 19:19. |
|
|
|
|
|
|
#694 | |
|
|
Citaat:
En denkt u ook maar niet dat hier in Leiden het Leids Dialect de bestuurstaal is. Neen, wij gebruiken ook gewoon het Nederlands. Het zou wat zijn, Leids is ongeschikt, laten we maar Frans invoeren als bestuurstaal. |
|
|
|
|
|
|
#695 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De redenen die je aanhaalt waarom de grondwet niet oorspronkelijk geen Vlaamse versie meekreeg zijn onbetaalbaar. Er bestonden verschillende dialecten, maar ook een overkoepelende taal, nl. het Nederlands, gangbaar in het onderwijs en de letterkunde, weliswaar met sterke Zuid-Nederlandse invloeden. Het feit dat de stichters van België niet de minste belangstelling voor het Nederlands hadden (la Belgique sera latine ou ne sera pas) zal dichter bij de waarheid liggen denk ik. Dat het zo lang geduurd heeft om een rechtsgeldige vertaling op poten te zetten, daar heb je een punt. Het feit dat justitie bijna uitsluitend door franstalig gevormde magistraten en advocatuur bestond zal er allicht mee te maken hebben. Nu is de toestand volledig anders, het werd hoog tijd. Soms heb ik de indruk dat je per regel betaald wordt door één of andere belgische instantie om nu werkelijk alle berichten die door de Vlaams-nationalisten geplaatst worden te ontkrachten. Ook een manier om welstellend te worden... |
|
|
|
|
|
|
#696 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 10 augustus 2009 om 20:02. |
||
|
|
|
|
|
#697 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#698 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Als u wat logisch nadenkt, is dat toch de evidentie zelf. Maar ik zal u een publicatie geven. Uit 1831 zelfs. Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 10 augustus 2009 om 20:35. |
||
|
|
|
|
|
#699 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
allé, dan doe jij beter dan de meeste Franstalige politici, die erkennen langs geen kanten de Belgische grondwet. ga jij het daar eens uitleggen wat er in de eerste artikelen staat aub??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#700 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een vertaling door een privé-drukkerij. Niet officieel dus en van geen enkele waarde. Een vertaling is pas rechtsgeldig wanneer ze in het Staatsblad verschijnt.
|
|
|
|