![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2461 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat sommige onderzoekers echter wél proberen te doen, is datgene wat u weigert te doen. En dat is, proberen te weten te komen hoeveel slachtoffers er eigenlijk in de feiten zijn geweest. Want de ene spreekt over 6 miljoen, de andere over enkele honderduizenden, weer een andere bron heeft het over 4 miljoen, enz. Hoeveel zijn het er nu eigenlijk geweest? Wat is de waarheid in deze. En dat is een historisch zeer correcte vraag. Laatst gewijzigd door system : 25 december 2009 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in dat fabeltje trappen we niet meer. Met dat soort zionistisch gepraat hebt u de mensen hier gedurende decennia om de tuin geleid en aan het lijntje gehouden. Plus kregen we om de haverklap op de televisie documentaires en films over de Holocaust gepresenteerd. Maar dat pakt niet meer. Mensen zijn wijzer geworden nopens het zeer, zéér laakbaar gedrag van het zogenaamde ' uitverkoren volk van Jwh' tegenover de Palestijnen. De Holocaust was zeer schandelijk inderdaad, maar het gedrag van de Israelische joden en hun beleidsmakers trekt in sommige opzichten ongetwijfeld op dat van het toenmalige nazi-'Herrenvolk'. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan. Laatst gewijzigd door system : 25 december 2009 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2463 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik druk mij verkeerd uit met rap te zijn. Ik had naar voorbeelden gezocht van conflicten tussen moslims en Joden voor de Palestijns-Israelische kwestie, En heb toen niks gevonden. Dat er ooit zulke conflicten geweest zijn betwijfel ik niet , maar dat dat ooit op zo'n schaal is geweest is als de conflicten tussen christenen en joden (holocaust, pogroms...) lijkt mij uitgesloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2464 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U hebt grotendeels gelijk. maar dat verandert niets aan het feit dat Israël zich niet houdt aan de verdeling die vastgelegd is door de VN, en dat is toch de essentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2465 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2466 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Desalniettemin, op de dag van vandaag waarop wij de geboorte herdenken van de vrome Joodse rabbi, Jezus of Jeshua van Nazareth, wens ik u nog een prettige feestdag.
![]() |
![]() |
#2468 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De 'vergriekste' vrome Joodse rabbi zult u bedoelen. Voor zover hij al bestaan heeft, want ook dat is niet zeker. Maar deze laatste bemerking zal zeker weer in uw ogen en volgens uw taalgebruik, een religieuze anti-christelijke 'negationistische' oprisping zijn mijnentwege. En daarom zie ik niet in waarom dit een 'feestdag' zou moeten zijn. Een feestdag in mijn taalgebruik is al heel wat anders. Laatst gewijzigd door system : 25 december 2009 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2470 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2471 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welnu, sta me toe wél daaraan te twijfelen. Ik sluit niets uit. En dat er vele joden omkwamen in de kampen, lijkt me duidelijk. Maar ik wacht nog altijd op een overtuigend bewijs voor die '6 miljoen'. En hierover gaat de discussie. En zolang ik dat bewijs niet heb, beperk ik te zeggen dat 'het aantal joden dat omkwam in de concentratiekampen' zeer groot was. En dat laatste zou u best ook maar doen. Laatst gewijzigd door system : 25 december 2009 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2473 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 25 december 2009 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2474 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nu een vraag aan u, waarom neukt u zo graag komma's? Dit zou een interessante discussie kunnen worden over het de Palestijns-Israëlsiche kwestie. Maar neen, zoals zo vaak met u gaat, gaat de aandacht nu naar welles-nietes spelletjes over het al dan niet bestaan van jezus en de correctheid van een cijfer (of het nu 5 of 6 miljoen is, de gevolgen zijn van dezelfde schaal). Deze onderwerpen horen ook meer thuis in het subforum geschiedenis lijkt mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou je ook een gans verhaal kunnen brengen over de waarschijnlijke situering van Jeshua (Jezus) in de Essenen-beweging. Maar ik denk dat dit in dit forum niet op zijn plaats is. Het is uiteindelijk geen forum omtrent Bijbel-exegese.
![]() |
![]() |
#2476 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zal er eens over nadenken. Wellicht een interessante invalshoek, deze vraag.
![]() |
![]() |
#2477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2478 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat Flavisus Josephus betreft. Iedereen die wat op de hoogte van deze materie (en u bent dat dus manifest niet want u copieert maar als een kieken zonder kop), weet dat het zogenaamde 'testimonium Flavianum' vervalst is in de zin dat het er later aan toegevoegd werd. Zelfs christelijke onderzoekers geven dat toe. Bovendien spreekt Josephus over een 'Jezus'. Nergens staat dat dit Jezus van Nazareth is. In die tijd was de naam Jezus een zeer veel voorkomende naam, zoals bij ons vroeger 'Jan'. De andere schrijvers die u aanhaalt spreken wel over een zekere 'christus' of 'chrestos' of over 'christenen', maar nergens over 'Jezus van Nazareth'. Bovendien leefden die schrijvers die u opnoemt zoals Tacitus, Suetonius, Plinius de Oudere en Lucianus van Samosata veel later dan Jezus van Nazareth, moest hij al bestaan hebben. Zij waren geen tijdgenoten van Jezus. En bovendien vermeldt geen enkel van deze schrijvers de naam 'Jezus', of 'Jezus van Nazareth'. We hebben, met andere woorden, niet één niet-christelijke schrijver én tijdgenoot van Jezus die het bestaan van een Jezus van Nazareth vermeldt of bevestigt. Besluit: voor wat het bewijs van een effectief bestaan van Jezus, staan we geen stap verder met alles wat u hieboven debiteert. Laatst gewijzigd door system : 26 december 2009 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2479 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het evangelie van Fillippus onder andere.... Citaat:
http://www.gerardweel.nl/rudd/index.php |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2480 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Israel is juist degene die zich wél wilde houden aan het verdelingsplan van de VN. Zoek het maar op.
|
![]() |
![]() |