![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben de Nederlanders zoals U heel goed weet maar niet gezegd wil hebben bijna 2 eeuwen geleden buitengebonjourd. De Nederlanders kunnen nu echter wel hun eigen grondgebied als dusdanig definiëren. Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 februari 2010 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6442 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U moet eens uit uw apriorismen en uw dwanggedachte proberen te geraken. Waarom zou ik daar nu moeite mee hebben. Ik ben een geboren en getogen Limburger. Dus als de Voerstreek bij Limburg wordt gevoegd, dan kan ik daar toch niet rouwig om zijn. Maar Happart of niet, Nederlanders of niet, de Voer was Vlaams en bleef Vlaams. Dat was de deal. Happart kon daar geen moer aan veranderen. En de Nederlanders zeker niet. Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6443 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik begrijp niet waarom sommigen op dit forum zitten?
waarom verdedigen jullie Belgiê zo ondanks dat alles hier in het honderd loopt? wat is voor jullie het belangrijkste? de naam België of haar inwoners? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6444 |
Banneling
|
![]() En daarom komen zeker zovele mensen uit uw geliefde Nederland in België wonen zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6445 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in België is het goed leven. Vraag jij dat maar aan die Nederlanders die hier komen wonen, die hier hun geneeskundige zorgen komen ontvangen, die hier onze restaurants komen bezoeken, ons bier drinken en geilen op onze mooie Belgische vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6447 |
|
![]() Draai je nu de zaken niet een beetje om? Dit forum heet nog steeds politics.BE, niet politics.nl of politics.vl of politics.gn. Waarom zouden Belgen hier niet mogen posten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6448 | |
|
![]() Citaat:
*kuch* je leeft blijkbaar niet in het heden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6449 | |
|
![]() Citaat:
dus terug over mijn ene post. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 februari 2010 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6450 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, het is heel simpel: als het in Nederland beter zou zijn, dan zouden de Belgen in Nederland gaan wonen. Maar we zien het omgekeerde gebeuren:de Belgen blijven thuis en de Nederlanders komen naar hier. Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6451 | |
|
![]() Citaat:
ze werken hier in belgië en daarom verhuizen ze naar hier. niet omdat het hier beter leven is. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 februari 2010 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6452 |
Banneling
|
![]() Dat zal voor een paar mensen misschien zo zijn, maar niet voor velen. Hoeveel Belgen werken er niet in Nederland, maar slechts weinigen gaan in Nederland wonen. Tenzij dat ze in Amsterdam werken of zo.
Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6453 |
|
![]() Je moet af en toe eens buiten Tienen komen, bij voorkeur buiten de landsgrenzen. Er is een reden dat België hoog scoort in onderzoeken naar de levenskwaliteit. Er is een reden dat asielzoekers en migranten graag naar hier komen. Ik heb al een boel andere landen bezocht en in een aantal zelfs een tijdje gewoond en ik ben voorlopig nog maar weinig plekken tegengekomen waar het beter leven is.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 4 februari 2010 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6454 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2010 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6456 |
|
![]() Maar het is niet .com, .eu, .tk of .net. Het is ook niet .nl. Belgen mogen hier dus zoveel posten als ze willen, net zoals jij dat ook mag. Hoe zou jij het vinden als ik aan jou zou vragen: "Waarom post jij hier, je wil toch liever Nederlander zijn?". Niet leuk, veronderstel ik. En terecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6457 | |
|
![]() Citaat:
waarom integreren ze dan zo moeilijk als het zo goed leven is in België? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6458 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen zijn nu (op papier) ook nog altijd Belgen en ik ben Vlaming. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 februari 2010 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6459 | |
|
![]() Citaat:
http://www.diversiteit.be/?action=pu...&id=80&thema=4 Het overgrote deel van de vreemdelingen in België komt uit de EU, en dan nog voornamelijk uit de oude EU (15 lidstaten). Dit zijn de percentages uit 2005: Italië: 21% Frankrijk: 13% Nederland: 12% Spanje: 5% Duitsland: 4% Portugal: 3% VK: 3% Griekenland: 2% andere EU-15: 2% Het is echt een interessant rapport, dat aantoont dat het hier nog zo slecht niet is. Het verband tussen integratie en goed leven is me niet echt duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6460 | |
|
![]() Citaat:
je krijgt een goede job met alle goede gevolgen. je hebt een goed leven. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 februari 2010 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |