![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Minister-President
|
![]() De reden dat ze hier meer hoofddoeken dragen? Ik vermoed persoonlijk dat het een combinatie van factoren die in variërende graad bij de personen aanwezig zullen zijn:
- Bekeerlingen: Deze werpen zich doorgaans vrij extremistisch op het geloof - Identiteit: Hun thuiscultuur en de hier aanwezige cultuur btost, ze voelen nood aan stabiliteit en deze zoeken ze in religie - Groepsdruk: Vanuit de gemeenschap om niet te verwesteren - ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kortom: met zo'n hoofddoek op lopen betekent gewoon: ik verklaar jullie ongelovigen de oorlog (maar in een taal, met een symboliek, die jullie domme inboorlingen niet begrijpen; we maken jullie wijs dat het géén symbool is, dat het gewoon een hoofddeksel is). Waar ze voor vechten, is het recht, ons de oorlog te verklaren, want oorlog is de kern van hun geloof en was de broodwinning van de pedofeet (vzmh).
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb jij je al afgevraagd hoe het komt dat de hoofddoek steeds meer te zien in in het straatbeeld? Waarom Marokkaanse meisjes hier in België de hoofddoek dragen en niet in Marokko wanneer ze daar op vakantie zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond ook niet dat jij me wees op het beschermen van die vrouwen tegenover mannen die hun basisrechten ontzeggen, je kweelt vooral dat we die vrouwen vooral steeds en overal het recht op de hoofddoek niet mogen ontzeggen, ook nu reageer je zo, wanneer we de echtgenoot terug sturen moet de vrouw wel mee! Waarom zou dit moeten? Mij lijkt het ontzeggen van mensenrechten, basisrechten ene prima grond voor echtscheiding,zolang er geen islamitisch recht wordt toegepast kan dit perfect en het zou heel wat empowerment geven aan vrouwen die nu geen poot hebben om op te staan! Binnen andere religies is een minderheid fanatici, helaas is islam niet gelijk aan de meeste religies...ongelijkheid, discriminatie, bekeringsdrang, en de politieke en juridische , sociale voorschriften zorgen voor conflicten die met andere religies niet of nauwelijks voorkomen, tenzij u denkt dat Johovagetuigen model staan voor het christendom en orthodoxse Joden voor het Jodendom! U weet duidelijk helemaal niet waar hoofddoeken voor staan, onderwerping en onderscheid; dat staat binen islam centraal waar bijvoorbeeld het christendom keuze en geweten centraal zet! Of iemand op vakantie de hoofddoek afzet lijkt me niet relevant zolang je ze hier opzet! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#769 |
Banneling
|
![]() Als ze hun hoofddoek moeiteloos afzetten in hun heimweeland tijdens de jaarlijkse vakanties, dan duidt dat toch op het hun provocatief gehalte als ze, eenmaal terug in België beginnen te zeuren en te zagen als ze hem moeten afzetten op school of op het werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is vast een teken van integratie,alleen hebben wij dat weer niet begrepen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Al te simpel, sorry. De hoofddoek is niet alleen hier steeds meer te zien in het straatbeeld, maar ook in islamitische landen waar het voordien helemaal niet gebruikelijk was die te dragen. In Marokko en Turkije is die discussie trouwens brandend actueel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
|
![]() Niet alleen verdedigt u de islam...nog veel erger...u breekt een lans om hun mensonterende wetten te institutionaliseren.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 februari 2010 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Banneling
|
![]() Juist. Hetgeen me doet vermoeden dat ze toch al in de fase van bekeerling beland is. Dat zijn altijd de fanatiekste.Die zijn ook niet langer vatbaar voor rede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen; ik denk van geen enkele religie dat de fanatiekelingen model staan voor de anderen. Citaat:
Moet de vrouw bij het voltrekken van het huwelijkssacrament nog gehoorzaamheid aan de man beloven of hebben ze dat al afgeschaft? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 |
|
![]() Een rare geschiedenis: enerzijds is ze voorstander van toelating van toepassing van de sharia op de moslimvrouw maar anderzijds (lichtpunt?) ontkent ze dat (soms op de meest hilarische wijze)....raaaaarrrrrrrr
![]() |
#778 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of ze nog bestaat, weet ik niet, maar veel maakt het niet uit. Die wederzijdse belofte is alvast een humanere praktijk dan de polygamie uit de islam waar je zo dol van bent. Citaat:
Waarom geef je zelf geen reden op? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#779 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#780 |
Banneling
|
![]() Ja dat is nog eens een leuke meevaller : de vrouw mag op haar eigen trouw aanwezig zijn. Ze moet zich niet laten vertegenwoordigen door een mannelijk lid van de oemma. Wat zou artisjok van deze vrouwonvriendelijke islamitische praktijk vinden?
|
![]() |
![]() |