Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2010, 17:41   #761
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

De reden dat ze hier meer hoofddoeken dragen? Ik vermoed persoonlijk dat het een combinatie van factoren die in variërende graad bij de personen aanwezig zullen zijn:
- Bekeerlingen: Deze werpen zich doorgaans vrij extremistisch op het geloof
- Identiteit: Hun thuiscultuur en de hier aanwezige cultuur btost, ze voelen nood aan stabiliteit en deze zoeken ze in religie
- Groepsdruk: Vanuit de gemeenschap om niet te verwesteren
- ...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 17:49   #762
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
De reden dat ze hier meer hoofddoeken dragen? Ik vermoed persoonlijk dat het een combinatie van factoren die in variërende graad bij de personen aanwezig zullen zijn:
- Identiteit: Hun thuiscultuur en de hier aanwezige cultuur btost, ze voelen nood aan stabiliteit en deze zoeken ze in religie
- ...
Je vergeet een cruciaal element : hun religie verbiedt hen omgang met andersgelovigen en met ongelovigen. Vanuit hun geloof zelf moeten ze zich segrerend opstellen tegenover niet-moslims. Dat kan door apartheidsbenadrukkende kledij zoals de hoofddoek. Die kledij moet ongelovigen en andersgelovigen op afstand van hun vrouwen houden. Voor een moslim is er geen grotere oneer dan een dochter die aanpapt met een ongelovige. De 'familie-eer' wordt erdoor gekraakt er dan kunnen ze het binnen hun oemma zelf ontgelden. Vandaar ook dat zelfs de 4de generatie een moslimpartner uit het heimweeland, gecertifieerd geloofszuiver, blijft importeren.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:25   #763
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
- ...
Je vergeet een cruciaal element: daarmee wordt uitgedrukt: ik vind dat ik de voorschriften van de sjari'a moet opvolgen, m.n. de koran. En in de koran staat slechts vaag en onduidelijk dat ze hun hoofd moeten bedekken. Daarnaast staan er veel duidelijker voorschriften in over heel wat minder onschuldige praktijken, die grosso modo, wat het samenleven met anderen betreft, allemaal op onverdraagzaamheid en vijandigheid neerkomen, waarbij de meest vijandige verzen die met een mildere toon volgens de soenna hebben afgeschaft.

Kortom: met zo'n hoofddoek op lopen betekent gewoon: ik verklaar jullie ongelovigen de oorlog (maar in een taal, met een symboliek, die jullie domme inboorlingen niet begrijpen; we maken jullie wijs dat het géén symbool is, dat het gewoon een hoofddeksel is).

Waar ze voor vechten, is het recht, ons de oorlog te verklaren, want oorlog is de kern van hun geloof en was de broodwinning van de pedofeet (vzmh).
Oud 21 februari 2010, 18:32   #764
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Je vergeet een cruciaal element: daarmee wordt uitgedrukt: ik vind dat ik de voorschriften van de sjari'a moet opvolgen, m.n. de koran. En in de koran staat slechts vaag en onduidelijk dat ze hun hoofd moeten bedekken. Daarnaast staan er veel duidelijker voorschriften in over heel wat minder onschuldige praktijken, die grosso modo, wat het samenleven met anderen betreft, allemaal op onverdraagzaamheid en vijandigheid neerkomen, waarbij de meest vijandige verzen die met een mildere toon volgens de soenna hebben afgeschaft.

Kortom: met zo'n hoofddoek op lopen betekent gewoon: ik verklaar jullie ongelovigen de oorlog (maar in een taal, met een symboliek, die jullie domme inboorlingen niet begrijpen; we maken jullie wijs dat het géén symbool is, dat het gewoon een hoofddeksel is).

Waar ze voor vechten, is het recht, ons de oorlog te verklaren, want oorlog is de kern van hun geloof en was de broodwinning van de pedofeet (vzmh).
Ik denk dat Gwyndion op het eerste deel van mijn vraag antwoordde.

Heb jij je al afgevraagd hoe het komt dat de hoofddoek steeds meer te zien in in het straatbeeld? Waarom Marokkaanse meisjes hier in België de hoofddoek dragen en niet in Marokko wanneer ze daar op vakantie zijn?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:40   #765
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb jij je al afgevraagd hoe het komt dat de hoofddoek steeds meer te zien in in het straatbeeld? Waarom Marokkaanse meisjes hier in België de hoofddoek dragen en niet in Marokko wanneer ze daar op vakantie zijn?
Dat staat toch duidelijk te lezen in wat Kodo Kodo zei:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht

Marokko is al islamitisch gebied, daar heeft een oorlogsverklaring in de vorm van een hoofddoek weinig zin aangezien er daar zo goed als niets (meer) is om oorlog aan te verklaren. De islamitische teugels kunnen dus enigzins gevierd worden daar. Hier niet. Onze contreien moeten nog veroverd worden, dus dat kopvod moet op.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:48   #766
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goh, wat ik me allemaal vergeet af te vragen! Vergeet jij nu maar niet, het je op te antwoorden, en geef ons een seintje als je het licht hebt gezien, want we worden ook graag wijzer.
Oud 21 februari 2010, 18:56   #767
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Om te provoceren tiens.
Oud 21 februari 2010, 19:17   #768
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice; in je post #689 schreef je nergens hoe je die vrouwen wil beschermen.
Ik wees je daarop :
"Als je die man terugstuurt mag die vrouw weer volgen. Zeker als haar enige verblijfsvergunning uit haar huwelijk voortspruit. Denk je serieus dat een vrouw in dit geval op haar rechten zal (kunnen) staan?"
Je hebt uitgelegd hoe je die vrouwen wil beschermen; en ik heb dit vastgesteld/beaamd.
Waarom moet jij daarop zo gepikeerd antwoorden?

Ja; bij andere godsdiensten wordt niet steeds gerefereerd nnar de meest extremen binnen die godsdienst; voor de Islam wel.

Heb jij je al afgevraagd hoe het komt dat de hoofddoek steeds meer te zien in in het straatbeeld? Waarom Marokkaanse meisjes hier in belgië de hoofddoek dragen in niet in Marokko wanneer ze daar op vakantie zijn?

Ja, voor een deel van de Moslims is dit zo. Ik heb dit eerder al meermaals geschreven in een repliek aan jou. Ik heb deze repliek al meermaals onder je aandacht gebracht; geciteerd; maar als jij dit niet wil zien; kan ik het ook niet helpen.

Waarom? Om verscheidene redenen. Ik hoop dat dit onderwijl duidelijk is.
Kun je eens quoten waaruit blijkt dat jij ooit het verband hebt benoemd tussen onderwerping en het dragen van hoofddoeken? Volgens mij deed je dit helemaal niet!

Ik vond ook niet dat jij me wees op het beschermen van die vrouwen tegenover mannen die hun basisrechten ontzeggen, je kweelt vooral dat we die vrouwen vooral steeds en overal het recht op de hoofddoek niet mogen ontzeggen, ook nu reageer je zo, wanneer we de echtgenoot terug sturen moet de vrouw wel mee! Waarom zou dit moeten? Mij lijkt het ontzeggen van mensenrechten, basisrechten ene prima grond voor echtscheiding,zolang er geen islamitisch recht wordt toegepast kan dit perfect en het zou heel wat empowerment geven aan vrouwen die nu geen poot hebben om op te staan!

Binnen andere religies is een minderheid fanatici, helaas is islam niet gelijk aan de meeste religies...ongelijkheid, discriminatie, bekeringsdrang, en de politieke en juridische , sociale voorschriften zorgen voor conflicten die met andere religies niet of nauwelijks voorkomen, tenzij u denkt dat Johovagetuigen model staan voor het christendom en orthodoxse Joden voor het Jodendom!

U weet duidelijk helemaal niet waar hoofddoeken voor staan, onderwerping en onderscheid; dat staat binen islam centraal waar bijvoorbeeld het christendom keuze en geweten centraal zet!

Of iemand op vakantie de hoofddoek afzet lijkt me niet relevant zolang je ze hier opzet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 19:38   #769
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of iemand op vakantie de hoofddoek afzet lijkt me niet relevant zolang je ze hier opzet!
Als ze hun hoofddoek moeiteloos afzetten in hun heimweeland tijdens de jaarlijkse vakanties, dan duidt dat toch op het hun provocatief gehalte als ze, eenmaal terug in België beginnen te zeuren en te zagen als ze hem moeten afzetten op school of op het werk.
Oud 21 februari 2010, 20:00   #770
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Als ze hun hoofddoek moeiteloos afzetten in hun heimweeland tijdens de jaarlijkse vakanties, dan duidt dat toch op het hun provocatief gehalte als ze, eenmaal terug in België beginnen te zeuren en te zagen als ze hem moeten afzetten op school of op het werk.
Wacht maar even, Arti zal het ons vast allemaal uitleggen!
Het is vast een teken van integratie,alleen hebben wij dat weer niet begrepen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 20:10   #771
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al te simpel, sorry. De hoofddoek is niet alleen hier steeds meer te zien in het straatbeeld, maar ook in islamitische landen waar het voordien helemaal niet gebruikelijk was die te dragen. In Marokko en Turkije is die discussie trouwens brandend actueel.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 20:33   #772
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder heb ik nog nooit de Islam verdedigd.
Niet alleen verdedigt u de islam...nog veel erger...u breekt een lans om hun mensonterende wetten te institutionaliseren.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 februari 2010 om 20:35.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 20:41   #773
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Niet alleen verdedigt u de islam...nog veel erger...u breekt een lans om hun mensonterende wetten te institutionaliseren.
Juist. Hetgeen me doet vermoeden dat ze toch al in de fase van bekeerling beland is. Dat zijn altijd de fanatiekste.Die zijn ook niet langer vatbaar voor rede.
Oud 21 februari 2010, 20:47   #774
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist. Hetgeen me doet vermoeden dat ze toch al in de fase van bekeerling beland is. Dat zijn altijd de fanatiekste.Die zijn ook niet langer vatbaar voor rede.
Verloren voor de mensheid. De wreedheid van de islam opdringen dat is alles wat hen nog rest.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 20:49   #775
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kun je eens quoten waaruit blijkt dat jij ooit het verband hebt benoemd tussen onderwerping en het dragen van hoofddoeken? Volgens mij deed je dit helemaal niet!
Ik heb dit inderdaad niet uitgebreid beschreven; dat doe jij voldoende. Ik heb wel al die stelling van jou beaamd. Is dat niet voldoende? Lees je dat niet?

Citaat:
Ik vond ook niet dat jij me wees op het beschermen van die vrouwen tegenover mannen die hun basisrechten ontzeggen, je kweelt vooral dat we die vrouwen vooral steeds en overal het recht op de hoofddoek niet mogen ontzeggen, ook nu reageer je zo, wanneer we de echtgenoot terug sturen moet de vrouw wel mee! Waarom zou dit moeten? Mij lijkt het ontzeggen van mensenrechten, basisrechten ene prima grond voor echtscheiding,zolang er geen islamitisch recht wordt toegepast kan dit perfect en het zou heel wat empowerment geven aan vrouwen die nu geen poot hebben om op te staan!
Neen; ik vind niet dat die vrouw mee moet. Maar met de huidige bestaande wetten zou dit wel het gevolg zijn. En jij schreef daar initieel niets over; vandaar mijn opmerking.
Citaat:
Binnen andere religies is een minderheid fanatici, helaas is islam niet gelijk aan de meeste religies...ongelijkheid, discriminatie, bekeringsdrang, en de politieke en juridische , sociale voorschriften zorgen voor conflicten die met andere religies niet of nauwelijks voorkomen, tenzij u denkt dat Johovagetuigen model staan voor het christendom en orthodoxse Joden voor het Jodendom!
Binnen de Islam is ook de minderheid fanatiek. Ook "ongelijkheid, discriminatie, bekeringsdrang, en de politieke en juridische , sociale voorschriften zorgen" vind je in alle religies terug. Behalve misschien in het Boedhisme.
Neen; ik denk van geen enkele religie dat de fanatiekelingen model staan voor de anderen.

Citaat:
U weet duidelijk helemaal niet waar hoofddoeken voor staan, onderwerping en onderscheid; dat staat binen islam centraal waar bijvoorbeeld het christendom keuze en geweten centraal zet!
Vandaar dat vrouwen in de Katholieke kerk enkel goed zijn om te kuisen.
Moet de vrouw bij het voltrekken van het huwelijkssacrament nog gehoorzaamheid aan de man beloven of hebben ze dat al afgeschaft?
Citaat:
Ik ben wel nieuwsgierig naar die reden; evenals waarom er in België steeds meer (jonge?) moslima's de hoofddoek dragen; in vergelijking met vroeger.
Oud 21 februari 2010, 20:51   #776
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Al te simpel, sorry. De hoofddoek is niet alleen hier steeds meer te zien in het straatbeeld, maar ook in islamitische landen waar het voordien helemaal niet gebruikelijk was die te dragen. In Marokko en Turkije is die discussie trouwens brandend actueel.
Van Turkije wist ik dit; maar niet van Marokko.
Oud 21 februari 2010, 20:53   #777
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een rare geschiedenis: enerzijds is ze voorstander van toelating van toepassing van de sharia op de moslimvrouw maar anderzijds (lichtpunt?) ontkent ze dat (soms op de meest hilarische wijze)....raaaaarrrrrrrr
Oud 21 februari 2010, 20:54   #778
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Vandaar dat vrouwen in de Katholieke kerk enkel goed zijn om te kuisen.
Bronnen. Bewijzen. Links?

Citaat:
Moet de vrouw bij het voltrekken van het huwelijkssacrament nog gehoorzaamheid aan de man beloven of hebben ze dat al afgeschaft?
Die belofte is wederzijds.
Of ze nog bestaat, weet ik niet, maar veel maakt het niet uit. Die wederzijdse belofte is alvast een humanere praktijk dan de polygamie uit de islam waar je zo dol van bent.

Citaat:
Ik ben wel nieuwsgierig naar die reden; evenals waarom er in België steeds meer (jonge?) moslima's de hoofddoek dragen; in vergelijking met vroeger.[/
Er werden al verschillende redenen opgegeven. Weer selectief over gelezen?
Waarom geef je zelf geen reden op?
Oud 21 februari 2010, 21:00   #779
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat weet ik niet, en dat was/is wederzijds.
Pluspunt is wel dat de vrouw er zélf bij mag zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 21:04   #780
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat weet ik niet, en dat was/is wederzijds.
Pluspunt is wel dat de vrouw er zélf bij mag zijn.
Ja dat is nog eens een leuke meevaller : de vrouw mag op haar eigen trouw aanwezig zijn. Ze moet zich niet laten vertegenwoordigen door een mannelijk lid van de oemma. Wat zou artisjok van deze vrouwonvriendelijke islamitische praktijk vinden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be