Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2010, 19:13   #221
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikey32 Bekijk bericht
ok... misschien een heel domme vraag :
Ik gebruik geen drugs (zelfs geen alcohol), maar ik vindt een canabisplantje wel mooi en het kan mij niet schelen of dat nu een mannetje of een vrouwtje is (van de vrouwtjes maakt m'n dus cannabis)

MAG ik dat nu planten of niet ???

Ik oogst niet, ik gebruik niet, ik verdeel het niet,....
D�*t zal de rechter direct geloven!

Zoek je anders hennepsoorten die minder dan 0,2% THC bevatten, dan ben je safe... Dat bestaat, ze kweken dat voor de vezels en zo.
Oud 5 maart 2010, 19:19   #222
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je weet dus blijkbaar niet wat de voorstanders van legalisatie van cannabis verwachten.
Ik verwacht minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit.
Dit werd hier al uitvoerig aangetoond met bronnen; maar ik betwijfel dat die argumenten doordringen; gezien de dogma's waar men zo halsstarrig aan vasthoudt.

Mag ik nu nog weten wat jij verwacht van het illegaal houden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Redenen om er nu van af te blijven lijkt me..

Ik denk dat de doorsneegebruiker een stuk minder principiëel is als u denkt..standaard consumentenverwachtingen zoals een makkelijke bevoorrading, betere prijzen en (nog) minder risico op boetes of vervolging lijken me aannemelijker..
Ik verwacht minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit niet voor mij persoonlijk; ik verwacht dit voor de maatschappij en haar bevolking in het algemeen.

Het is best mogelijk dat een deel van de gebruikers minder principieel is; dit doet niets af van mijn verwachtingen en van wat de doelstellingen zou moeten zijn voor de overheid bij het uitstippelen van een drugsbeleid.

Citaat:
Werk zoeken én houden blijft moeilijk omdat ook alcohol niet toegestaan is op het werk en er op veel bedrijven actieve controles zijn..
Wat bedoel je hiermee?

Mag ik nu nog weten wat jij verwacht van het illegaal houden van cannabis? Of verwacht jij daar niets van?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 19:37   #223
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verwacht minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit niet voor mij persoonlijk; ik verwacht dit voor de maatschappij en haar bevolking in het algemeen.
Dat vindt ik dan weer zo tof aan anarchisten..die solidariteit met mensen die lijden onder wetten en reglementen..ook al hebben ze er in wezen geen fluit affiniteit mee..

Solicitanten worden op grotere bedrijven getest op sporen van verdovende middelen alvorens een contractje definitief wordt..uiteraard zijn het bezit of het gebruik van 'legal drug' alcohol eveneens verboden, alsook het betreden van het domein onder 'invloed' ( llijkt wel een beetje op de sharia.. )

Ik verwacht niets van een verdere illigaliteit..de hoofdreden dat ik in deze draad van mijn rekker maak waren de 'hard drug alcohol-thee-koffie ' kletspraat en het feit dat criminaliteit sponsoren blijkbaar geen item is voor gebruikers..
Dat de legale Nederlandse koffieshops omringd worden door Very harddrug dealers laat zien dat de upgrade van cannabis naar de real deal niet te onderschatten is..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 20:04   #224
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de legale Nederlandse koffieshops omringd worden door Very harddrug dealers laat zien dat de upgrade van cannabis naar de real deal niet te onderschatten is..
Je hebt echt geen enkel idee waarover je aan het praten bent he?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 20:08   #225
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je hebt echt geen enkel idee waarover je aan het praten bent he?
Citaat:
Het fiasco van 25 jaar gedoogbeleid in Nederland

Uitgangspunt voor het begin van het Nederlandse gedoogbeleid (1976) was:

Scheiding der markten.
Terugdringen van illegale handel en criminaliteit.

Resultaat:

Vanwege het feit dat het merendeel van de ‘harddruggebruikers’ ook cannabis blijft gebruiken, ontmoeten hard- en softdrugsgebruikers elkaar regelmatig in de coffeeshop en is gebleken dat regelmatige cannabisgebruikers gemakkelijker overstappen op harddrugs. Van een echte scheiding der markten is tot op heden nooit echt sprake geweest.

In de jaren ’70 en ’80 is de hasj en wiethandel ongemoeid gelaten. Juist daardoor is er in grote mate georganiseerde criminaliteit ontstaan (Aldus Otto Vos, VVD-IRT-enquête-commissielid). 25 jaar gedoogbeleid heeft geleid tot een ernstige toename van criminaliteit!
Oud 5 maart 2010, 20:17   #226
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Precies zoals ik zei dus, je hebt geen idee waarover je aan het praten bent.
Oud 5 maart 2010, 20:20   #227
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vindt ik dan weer zo tof aan anarchisten..die solidariteit met mensen die lijden onder wetten en reglementen..ook al hebben ze er in wezen geen fluit affiniteit mee..
Natuurlijk heb ik daar wel affiniteit mee. Ik leef in deze maatschappij samen met de rest van de bevolking.

Vind jij dat minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit de doelstellingen zou moeten zijn voor de overheid bij het uitstippelen van een drugsbeleid?

Citaat:
Solicitanten worden op grotere bedrijven getest op sporen van verdovende middelen alvorens een contractje definitief wordt..uiteraard zijn het bezit of het gebruik van 'legal drug' alcohol eveneens verboden, alsook het betreden van het domein onder 'invloed' ( llijkt wel een beetje op de sharia.. )
Ik werk in een bedrijf met 1700 personeelsleden. (groot genoeg?)
Er werd nog nooit 1 test uitgevoerd; noch voor alcohol; noch voor een andere drug.

Citaat:
Ik verwacht niets van een verdere illigaliteit..de hoofdreden dat ik in deze draad van mijn rekker maak waren de 'hard drug alcohol-thee-koffie ' kletspraat en het feit dat criminaliteit sponsoren blijkbaar geen item is voor gebruikers..
Waarom pleit je dan voor de illegaliteit van cannabis?
Citaat:
Is dat zo? Lees eens de nationale drugmonitor dat het Trimbos instituut jaarlijks uitbrengt.
Oud 5 maart 2010, 20:34   #228
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het fiasco van 25 jaar gedoogbeleid in Nederland

Uitgangspunt voor het begin van het Nederlandse gedoogbeleid (1976) was:

Scheiding der markten.
Terugdringen van illegale handel en criminaliteit.

Resultaat:

Vanwege het feit dat het merendeel van de ‘harddruggebruikers’ ook cannabis blijft gebruiken, ontmoeten hard- en softdrugsgebruikers elkaar regelmatig in de coffeeshop en is gebleken dat regelmatige cannabisgebruikers gemakkelijker overstappen op harddrugs. Van een echte scheiding der markten is tot op heden nooit echt sprake geweest.

In de jaren ’70 en ’80 is de hasj en wiethandel ongemoeid gelaten. Juist daardoor is er in grote mate georganiseerde criminaliteit ontstaan (Aldus Otto Vos, VVD-IRT-enquête-commissielid). 25 jaar gedoogbeleid heeft geleid tot een ernstige toename van criminaliteit!
Wat u hier meegeeft is de mening van een politicus van de ChristenUnie. Niet bepaald wetenschap dus.

Dit lijkt me interessanter:

Drugs in Portugal: Did Decriminalization Work?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 maart 2010 om 20:36.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 20:35   #229
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat u hier meegeeft is de mening van een politicus van de ChristenUnie. Niet bepaald wetenschap dus.

Dit lijkt me interessanter:

Drugs in Portugal: Did Decriminalization Work?
Blijf je bij je definitie van het proletariaat, minister?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 20:35   #230
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies zoals ik zei dus, je hebt geen idee waarover je aan het praten bent.
Als je daarmee bedoelt dat ik een leek ben op het gebied van het product cannabis..ja dat klopt..ik ken er de ballen van..

In het andere geval woont u in de Limburgse grensstreek ?
Oud 5 maart 2010, 20:43   #231
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Er werd nog nooit 1 test uitgevoerd; noch voor alcohol; noch voor een andere drug.

Is dat zo? Lees eens de nationale drugmonitor dat het Trimbos instituut jaarlijks uitbrengt.
Een bedrijf MAG drugstests uitvoeren maar moet dat niet , voor de 5.000 man personeel van het bedrijf waar ik werk met een eigen medische dienst loont het blijkbaar..

In veel bedrijven is er bij de aanwerving een medische keuring...enfin waar er gewerkt moet worden..
Oud 5 maart 2010, 20:45   #232
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een bedrijf MAG drugstests uitvoeren maar moet dat niet , voor de 5.000 man personeel van het bedrijf waar ik werk met een eigen medische dienst loont het blijkbaar..

In veel bedrijven is er bij de aanwerving een medische keuring...enfin waar er gewerkt moet worden..
Het is geen algemene regel.

Vind jij dat minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit de doelstellingen zouden moeten zijn voor de overheid bij het uitstippelen van een drugsbeleid?
Oud 5 maart 2010, 20:52   #233
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is geen algemene regel.

Vind jij dat minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit de doelstellingen zouden moeten zijn voor de overheid bij het uitstippelen van een drugsbeleid?
Tuurlijk...maar of de legalisatie dat gaat realiseren..
Ik heb trouwens ook zware bedenkingen bij de XTC testbus..if you can't beat them..join them ?
Oud 5 maart 2010, 21:04   #234
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb trouwens ook zware bedenkingen bij de XTC testbus..if you can't beat them..join them ?
U hebt liever dat de mensen zich vergiftigen dan?
Oud 5 maart 2010, 21:04   #235
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het al een hele stap vooruit als we het er over eens kunnen zijn wat de doelstellingen zouden moeten zijn bij het uitstippelen van de drugsbeleid.

Al die argumentatie waarbij beroep gedaan wordt op de moraal kunnen we dan alvast afvoeren.

Dan kunnen we ons eindelijk concentreren op de kern van de zaak. Welk beleid zorgt voor de minste gezondheidsrisico's en de minste criminaliteit.
Oud 5 maart 2010, 21:15   #236
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
.
Dat kan binnenkort veranderen, nav CAO 100. Elk bedrijf moet voor eind maart 2010 een preventief drugs- en alcoholbeleid in zijn arbeidsreglement opnemen. Werkgevers die de strenge toer op gaan, moeten in een 2de fase via het arbeidsreglement laten weten hoe ze dat gaan doen, o.a. via drugstests.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 21:16   #237
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt liever dat de mensen zich vergiftigen dan?
zever....niemand verplicht u van dat spul te slikken..dat is een aanzuigeffect genereren omdat meer personen denken dat het dat onschadelijk is..

Er zijn ook geen dopingbussen of hormonenbussen ...alleen een nultolerantie..
Oud 5 maart 2010, 21:19   #238
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Dat kan binnenkort veranderen, nav CAO 100. Elk bedrijf moet voor eind maart 2010 een preventief drugs- en alcoholbeleid in zijn arbeidsreglement opnemen. Werkgevers die de strenge toer op gaan, moeten in een 2de fase via het arbeidsreglement laten weten hoe ze dat gaan doen, o.a. via drugstests.
Het preventieve drug- en alcoholbeleid werd bij ons (in overleg met het personeel) reeds in het arbeidsreglement opgenomen.

Kort samengevat : Er wordt gerekend op onze verantwoordelijkheidzin om niet dronken op het werk te verschijnen.
Oud 5 maart 2010, 21:19   #239
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zever....niemand verplicht u van dat spul te slikken..dat is een aanzuigeffect genereren omdat meer personen denken dat het dat onschadelijk is..

Er zijn ook geen dopingbussen of hormonenbussen ...alleen een nultolerantie..
U bent wel een heel simpel man precies.
Oud 5 maart 2010, 21:22   #240
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent wel een heel simpel man precies.
Sterk argument...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be