![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 26 maart 2010 om 17:55. |
||
|
|
|
|
|
#502 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Nergens in Wallonië is er een burgemeester die beter NL dan FR spreekt. In VL heb je wel burgemeesters die veel beter FR dan NL spreken. |
|
|
|
|
|
|
#503 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik ken Japanners die beter Nederlands dan Engels spreken. Is dat een gevolg van de vernederlandsing van de universiteit van Tokyo? |
|
|
|
|
|
|
#504 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Te veel gedronken op de donderdagse koopavond in Apeldoorn? |
|
|
|
|
|
|
#505 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het was gisteravond koopavond in de binnenstad van Apeldoorn. Dat klopt. Ik heb niet gedronken - ik 'drink' overigens nooit - ik was op mijn werk. |
|
|
|
|
|
|
#506 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Inderdaad: gewoon vergeten ... "Uit die blou van onse hemel, uit die diepte van ons see Oor ons ewige gebergtes, waar die kranse antwoord gee ..."
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 26 maart 2010 om 18:38. |
|
|
|
|
|
|
#507 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[nevermind]
Laatst gewijzigd door Zeno! : 26 maart 2010 om 19:46. |
|
|
|
|
|
#508 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik noteer dat ook voor u het principe 'de klant is koning' geen loze woorden zijn, en dat getuigt van een gezonde handelsgeest. Ik veronderstel dan ook dat er in Limburg géén café's of restaurants zijn waar een Vlaming/Nederlander met de nek wordt aangekeken omdat-ie Nederlands (of Vlaams) spreekt. Ik heb reeds meermaals vernomen dat dat aan de Belgische kust - ondermeer in Knocke-le-Zoute, La Panne, Ostende en Coxyde - wel eens anders kan zijn. Omdat ik doorgaans café's en restaurants laat voor wat ze zijn - ik vind picknicken in een park of langs de weg doorgaans leuker - heb ik nog niet het genoegen gehad dat zèlf ook mee te maken, maar ik ben wel van plan eens 'op inspectie' te gaan. Blijft nu nog mijn vraag: zijn er in Limburg dingen te zien die door de brochures van toeristische diensten systematisch over het hoofd worden gezien? Zo ja, mag ik er dan eens een kijkje gaan nemen?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#509 | |
|
Banneling
|
Citaat:
__ Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2010 om 19:48. |
|
|
|
|
|
|
#510 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen probleem, hoor. Er is immers genoeg te zien.
Ik hoop dat ik een café vind waar ik in het West-Vlaams kan bestellen
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#511 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In de eerste plaats gaat het om 7 kustgemeenten dus bijlange niet de meerderheid. Rijke steden zoals Oostende en Knokke zijn er niet bij. Bovendien gaat het alleen om uitbreidingsgebieden m.a.w. nieuwe verkavelingen met beperkte oppervlakte voor het bouwen van sociale woningen. Begoede mensen hebben daar geen belangstelling voor. Deze categorie schaft zich een huis aan in gelijk welke kustgemeente en de échte rijke mensen kopen in Oostende of Knokke een duur appartement of een nog duurdere villa. Allemaal zonder één enkel probleem. De beperkingen die de Vlaamse regering oplegt i.v.m. de verkavelingsgebieden zijn normaal en logisch. Jonge mensen hebben ook recht op een woning aan de kust. Dat daaraan voorwaarden verbonden zijn is volledig correct. Besluit : deze maatregel is een goed begin, maar niet voldoende. Uitbreiding ervan dringt zich op. Het is een pure en sociale vorm van "eigen volk eerst". Meer van dat. Zannekin zou er geen enkel probleem mee hebben. |
|
|
|
|
|
|
#512 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#513 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#514 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vinger op een gevoelige plek inderdaad.
|
|
|
|
|
|
#515 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vertel het eens.... Of kunt ge zoals gewoonlijk wéér niet begrijpend lezen... Laatst gewijzigd door Svennies : 26 maart 2010 om 20:56. |
|
|
|
|
|
|
#516 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#517 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaan we ineens in dialect verder als iemand u met de feiten om de spreekwoordelijke oortjes slaat? Nadat ondergetekende dat al had mogen doen in deze draad overigens. |
|
|
|
|
|
|
#518 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#519 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#520 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over waarom die 'arme' Vlamingen dan geen appartementen kopen ipv een villa: Dat dacht ik niet alleen, dat weet ik. |
|
|
|
|