Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2010, 21:59   #1141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus leraars die zich niet aan de schoolregels houden zijn volgens u dus perfecte leraars ? Wat is het volgende, bepaalde lessen niet willen geven ?
Citaat:
Wat is het volgende, bepaalde lessen niet willen geven ?
jij zou dus iemand ontslaan omwille van een mogelijke niet ge-uitte intentie die jij die persoon toeschrijft? Goe bezig.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 22:09   #1142
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Je loopt als een schaap mee in de poco-kudde, het wordt ons dagdagelijks door de strot geramd en jij slikt het, dat is wat de poco-meute graag ziet, jij gaat daarin mee, ik niet, ik vecht tégen de stroom!
Ik vecht maar al te graag mee tegen de stroom. Ik vond je pleidooi anders ook niet mis van die lap huid waarmee God de almachtige de vrouw zou geschapen kunnen hebben indien hij dat gewild had, en gelijk heb je. Iets dergelijks heb ik ook al eens gezegd. Eeuwen en eeuwen heeft de mens hier op moeder aarde rond gelopen in dierenvellentjes vooraleer ooit het eerste lapje stof geweven werd. Hoe zou God dan kunnen opgedragen hebben dat de vrouw een hoofddoek moet dragen. Zou hij dan eerst zoveel eeuwen die zelfde vrouw in de verdoemenis hebben laten leven?

Maar ja, geloof hé, daar mag je niet over nadenken , dat moet ge blindelings geloven zoals een kieken. Daarom dat ze zo graag kiekens maken van de mens he, anders hadden ze geen gelovige en dan bracht dat geen zaad in 't bakske.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 april 2010 om 22:14.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 22:09   #1143
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
jij zou dus iemand ontslaan omwille van een mogelijke niet ge-uitte intentie die jij die persoon toeschrijft? Goe bezig.
Ge kunt toch lezen hé.
Ze zijn ontslagen omdat ze de regels niet respecteren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 22:14   #1144
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge kunt toch lezen hé.
De logica zelf!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 22:16   #1145
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De logica zelf!
Vind ik ook.
Oud 21 april 2010, 22:17   #1146
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

2 Vraagjes voor Artisjok

Ik vroeg het al eerder op diverse fora. Ook op moslimfora. Nooit kwam er een afdoend antwoord.

Voel je uitgedaagd, zou ik zeggen.

Vraag 1.
Waarom is er geen enkele iman of andere geestelijke leider van de islam die openlijk zegt:

"Kijk. De Islaam staat voor vrede, verdraagzaamheid, onderwerping enz..., laten we daarom afzien van het dragen van de hoofddoek in westerse culturen. We zien duidelijk dat heel wat mensen daar aantoot aan nemen, dat het bij heel wat mensen zelfs ergernis opwekt en bij sommige westerse culturen, is het zelfs bij wet verboden in bepaalde omstandigheden.

Laten we daarom afzien van de hoofddoek in het openbaar te dragen, precies om deze mensen tegemoet te komen en aan hen een getuigenis te geven van de goede wil van moslims om de vrede te bewaren. Als we écht geloofwaardig willen overkomen in onze vredelievende bedoelingen en we dragen om die reden enkele de hoofddoek binnenskamers, is deze houding een must voor elke moslima. Eens te meer omdat het dragen van de hoofddoek niet eens gevraagd wordt in de Koran, maar wel om te getuigen van van vrede en vrijheid."

Vraag 2
Waarom doen vele moslima's net het tegenovergestelde en dragen zij hun hoofddoek slechts in het openbaar, maar zetten ze hem thuis weer af?
Alsvast bedankt voor uw antwoord.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 april 2010 om 22:19.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 22:24   #1147
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
2 Vraagjes voor Artisjok

Ik vroeg het al eerder op diverse fora. Ook op moslimfora. Nooit kwam er een afdoend antwoord.

Voel je uitgedaagd, zou ik zeggen.

Vraag 1.
Waarom is er geen enkele iman of andere geestelijke leider van de islam die openlijk zegt:

"Kijk. De Islaam staat voor vrede, verdraagzaamheid, onderwerping enz..., laten we daarom afzien van het dragen van de hoofddoek in westerse culturen. We zien duidelijk dat heel wat mensen daar aantoot aan nemen, dat het bij heel wat mensen zelfs ergernis opwekt en bij sommige westerse culturen, is het zelfs bij wet verboden in bepaalde omstandigheden.

Laten we daarom afzien van de hoofddoek in het openbaar te dragen, precies om deze mensen tegemoet te komen en aan hen een getuigenis te geven van de goede wil van moslims om de vrede te bewaren. Als we écht geloofwaardig willen overkomen in onze vredelievende bedoelingen en we dragen om die reden enkele de hoofddoek binnenskamers, is deze houding een must voor elke moslima. Eens te meer omdat het dragen van de hoofddoek niet eens gevraagd wordt in de Koran, maar wel om te getuigen van van vrede en vrijheid."

Vraag 2
Waarom doen vele moslima's net het tegenovergestelde en dragen zij hun hoofddoek slechts in het openbaar, maar zetten ze hem thuis weer af?
Alsvast bedankt voor uw antwoord.

Paulus.
Ik ben benieuwd.
Oud 21 april 2010, 22:29   #1148
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik vecht maar al te graag mee tegen de stroom. Ik vond je pleidooi anders ook niet mis van die lap huid waarmee God de almachtige de vrouw zou geschapen kunnen hebben indien hij dat gewild had, en gelijk heb je. Iets dergelijks heb ik ook al eens gezegd. Eeuwen en eeuwen heeft de mens hier op moeder aarde rond gelopen in dierenvellentjes vooraleer ooit het eerste lapje stof geweven werd. Hoe zou God dan kunnen opgedragen hebben dat de vrouw een hoofddoek moet dragen. Zou hij dan eerst zoveel eeuwen die zelfde vrouw in de verdoemenis hebben laten leven?
Inderdaad!

Citaat:
Maar ja, geloof hé, daar mag je niet over nadenken , dat moet ge blindelings geloven zoals een kieken. Daarom dat ze zo graag kiekens maken van de mens he, anders hadden ze geen gelovige en dan bracht dat geen zaad in 't bakske.
En nóg eens 'inderdaad', een religie is enkel en alleen verzonnen om de massa in de macht van een paar machtswellustelingen te houden, niks meer, niks minder.

Elke moslima is perfect in staat om in haar allah te geloven, hem te aanbidden of om het even wat moslims zoal doen, zónder hoofddoek, dat doekje is dus enkel en alleen maar bedoeld als 'provocatie' !
Geen enkele god - als het al zou bestaan - kan zulke ridiculiteiten verlangen van de mens.

Dat beantwoordt dan ook meteen jouw vraag Paulus...

...want een antwoord daarop zal je nooit krijgen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 22:30   #1149
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd.
De uitleg is eenvoudig.
Die vrede en verdraagzaamheid zal er zijn zodra wij ons onderworpen hebben.
Oud 21 april 2010, 22:31   #1150
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd.
Ik niet: in essentie vraagt hij
waarom moslims niet doen wat hij en enkele anderen wensen, in tegenspraak met hun godsdienst of cultuur, zomaar omdat hij dat liever heeft.
Wel "een ietsje" dictatoriaal dus. Koning Ubu.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 april 2010 om 22:37.
Oud 21 april 2010, 22:34   #1151
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom moslims niet doen wat hij en enkele anderen wensen, in tegenspraak met hun godsdienst of cultuur, zomaar omdat hij dat liever heeft.
Wel "een ietsje" dictatoriaal dus. Ubu.
Niet zomaar omdat hij dat liever heeft.

Maar omdat dit een échte getuigenis zou zijn van goede wil, het verlangen naar vrede en alles waar de islaam naar eigen zeggen voor staat.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 april 2010 om 22:35.
Oud 21 april 2010, 22:34   #1152
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De uitleg is eenvoudig.
Die vrede en verdraagzaamheid zal er zijn zodra wij ons onderworpen hebben.
Denk je?

Vandaar dat de verschillende stromingen onderling mekaar uitmoorden?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 22:37   #1153
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je?

Vandaar dat de verschillende stromingen onderling mekaar uitmoorden?
Ach, 't is stil waar het nooit waait.
Oud 21 april 2010, 22:38   #1154
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Niet zomaar omdat hij dat liever heeft.

Maar omdat dit een échte getuigenis zou zijn van goede wil, het verlangen naar vrede en alles waar de islaam naar eigen zeggen voor staat.

Paulus.
Van onderwerping aan de Orde van Paulus.
Oud 21 april 2010, 22:40   #1155
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van onderwerping aan de Orde van Paulus.
U wordt persoonlijk.

Jammer...

Paulus.
Oud 21 april 2010, 22:44   #1156
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel "een ietsje" dictatoriaal dus. Ubu.
Nee, hij vraagt niet dat te doen. Ge moet leren lezen, begrijpend lezen. Hij vraagt," aangezien beweerd wordt dat de islam een vredelievend geloof is, dat staat voor vrede, verdraagzaamheid, onderwerping, en aangezien in de koran er geen sprake is van verplicht zijn een hoofddoek te dragen, waarom er dan geen enkele imam of andere geestelijke leider van de islam is, die openlijk zegt:

laten we daarom afzien van het dragen van de hoofddoek in westerse culturen. We zien duidelijk dat heel wat mensen daar aanstoot aan nemen, dat het bij heel wat mensen zelfs ergernis opwekt en bij sommige westerse culturen, is het zelfs bij wet verboden in bepaalde omstandigheden.

Dat is heel wat anders dan wat gij er van maakt.
Oud 21 april 2010, 22:50   #1157
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, hij vraagt niet dat te doen. Ge moet leren lezen, begrijpend lezen. Hij vraagt," aangezien beweerd wordt dat de islam een vredelievend geloof is, dat staat voor vrede, verdraagzaamheid, onderwerping, en aangezien in de koran er geen sprake is van verplicht zijn een hoofddoek te dragen, waarom er dan geen enkele imam of andere geestelijke leider van de islam is, die openlijk zegt:

laten we daarom afzien van het dragen van de hoofddoek in westerse culturen. We zien duidelijk dat heel wat mensen daar aanstoot aan nemen, dat het bij heel wat mensen zelfs ergernis opwekt en bij sommige westerse culturen, is het zelfs bij wet verboden in bepaalde omstandigheden.

Dat is heel wat anders dan wat gij er van maakt.
Het weze duidelijk dat alvast filosoof het antwoord niet weet.

Mooie nicknaam, dat wel, maar het stelt blijkbaar niet veel voor.

...jammer...

Paulus.
Oud 21 april 2010, 23:57   #1158
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel "een ietsje" dictatoriaal dus. Koning Ubu.
In naam van de vrede vraagt hij de mensen hier niet langer voor het hoofd te stoten met bijzondere klederdracht die staat voor een totalitair politico-religieus systeem dat in andere werelddelen verantwoordelijk is voor veel lijdden, en zelfs voor de dood van landgenoten van ons.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 05:38   #1159
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Herlees die zinnen nóg eens artisjok, het dragen van een hoofddoek omwille van; "Ik ben moslim" is een belediging voor álle niet-moslims!!!
Waarom antwoord je dat niet direct als ik je vraag "En dan?"
Jij voelt je beledigd; vele anderen niet.

Citaat:
euhm...er �*s geen god artisjok, geloof me maar, denk even logisch en rationeel na...
Kijk even om je heen, bekijk de wereld en alle rottigheid die er voorkomt door mensenhanden, welke 'god' die almachtig en alwetend is, zou dat toelaten, welke god zou zijn 'schepping', zijn 'creatie' zó naar de vaantjes willen zien laten gaan door ons stervelingen, aardwormen die we zijn en god's creatie naar de verdoemenis helpen, komaan.
Ik dacht toch dat zowel Christenen als Moslims geloven in 1 God.
Citaat:
Maar om op je vraag te beantwoorden; de bijbel is een boek, geschreven door mensen die weliswaar beweerden door god geïnspireerd te zijn, het OT is veeleer het verhaal van het Joodse volk, het NT is het verhaal van Jezus, die liefde, naastenliefde en de liefde van zijn god kwam brengen, zijn ultieme offer aan de mensheid was, zichzelf laten doden vóór de gehele mensheid.
De koran daarentegen, beweert van zichzelf het enige, echte woord van god/allah te zijn, het 'onveranderbare' woord van god/allah, de 'wetten' van allah die via een engel neergedwarreld zijn naar de moh. Géén interpretatie mogelijk, géén enkel letter die ooit veranderd mág worden, het is bovendien in de gebiedende wijze geschreven en geldt voor álle mensen en álle tijden, óók het voorbeeld van de profeet dient nagevolgd te worden door álle mensen en geldt voor altijd - hmmm fraai voorbeeld trouwens, vergelijk de levenswandel van beiden (Jezus versus mohammed-->zelfde raad gaf ik de wisord reeds)
Er is volgens jouw geen interpratie; je meent dus waarschijnlijk slacht 1 interpretatie; alhoewel je in post #1152 spreekt over "verschillende stromingen".

Citaat:
Verdraai niet mijn woorden arti, jij gaat uit je dak als je ook maar vermoedt dat iemand 'jouw' woorden verdraait, doe het dan ook niet bij anderen oké?

Je loopt als een schaap mee in de poco-kudde, het wordt ons dagdagelijks door de strot geramd en jij slikt het, dat is wat de poco-meute graag ziet, jij gaat daarin mee, ik niet, ik vecht tégen de stroom!
Mijn excuses dat ik je verkeerd begreep; Maar je hebt me misleid door zo naast te kwestie te antwoorden.
Want we hadden het wel over "Ik leef ook niet alle gebruiken en etiquette van mijn land na. Ik pas me ook niet aan aan de leidcultuur. "

Citaat:
Het was maar een ideetje hoor, maak je niet druk.
'Hier' is het helemáál niet nodig, iedereen heeft dezelfde rechten én plichten, sommigen vergeten die plichten al eens, verdediging van hun rechten is totaal niet nodig, jij bent eigenlijk (samen met heel de poco-meute) de échte racist, jij & Cº ziet hen als onmondige kinderen die niet voor zichzelf kunnen opkomen en bij de hand moeten genomen worden, jij & Cº behandelt hen neerbuigend en als minderwaardig omdat jullie denken dat ze niet voor zichzelf kunnen opkomen, vergis je niet, ze kunnen dat best, beter dan jij ooit zou kunnen, is het niet met 'vragen', dan wordt het wel 'geëist'!
Maar er wordt hier wel gepleit om die vrijheden in te perken.

Citaat:
Dat is jouw perceptie, ik heb daar totaal geen last van!
Het gaat niet enkel om jou!
Ontken gerust de opgang "Het materialisme en de dwang om te voldoen aan het schoonheidsideaal bijvoorbeeld; en hoe dit het leven van velen bepaald." en fixeer je op de hoofddoek.

Citaat:
Nee artisjok, dat heb ik nergens bepleit, maar blijkt nu wél dat je geeneens léést wat anderen schrijven, léés eerst alles grondig en herlees als je het niet begrijpt - 'mag je het altijd vragen hoor' !
OK, ik zal nog wel eens grasduinen in de andere discussies over de hoofddoek.
Maar ik noteer nu dat je tegen een verbod bent.

Citaat:
Dat hoofddoek niet nee, wáár het voor staat wel, ik wens je een heel erg lang leven toe en hoop dat je het ooit zal zien met eigen ogen.
Ik wens mezelf een kort leven toe, het zal mijn tijd wel duren en ik laat niemand na, dus maakt het voor mij eigenlijk niet zo veel uit, je zou eigenlijk kunnen stellen dat ik vecht om onze vrijheden te behouden voor 'jouw' kinderen, in de hoop dat zij nooit, maar dan ook nooit onder islamitisch juk hoeven te leven.
Het ene religieuze juk hebben onze voorouders, grootouders en sommigen van ons hun ouders afgeworpen, dat juk vervangen door 1 dat zelfs tigmaal erger is is géén optie!

Als je alles aandachtig gelezen had, hoefde je deze vraag niet te stellen, dan wist je hoe ik tot dat besluit kom.
Dit alles brengt het toestaan van het dragen van een hoofddoek met zich mee?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 07:12   #1160
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge kunt toch lezen hé.
Eigenlijk is dit de essentie van het hele topic.
En daarmee moeten ze het maar doen, die leraressen. Zij moeten het voorbeeld geven : de regels respecteren.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be