Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2010, 21:08   #121
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Heb je die lijst van toegevingen van Dehaene al eens bekeken en naast die toegevingen van de Franstaligen gelegd?
De lijst van Dehaene was voor beide partijen bespreekbaar en daarom begonnen de onderhandelingen.
Maar al vlug bleek dat de Franstaligen nog meer wilden. Uitbreiding van Brussel bv.
Louis Michel herhaalde dat gisterenavond nog eens in Ter Zake en vandaag zei ook Di Rupo dat het meer moet zijn dan wat Dehaene op tafel legde.

Zelfs voor CD&V, volgens de Vlaamse kranten nog de enige partij die de Franstaligen steunt, is dat te veel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 21:11   #122
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En wie roept er om over de splitsing NIET de onderhandelen? Dit vanaf het begin eigenlijk?
Zoals burgemeester Willy Dewaele gisteren op tv al zei: '' Over het naleven van de grondwet hoeven we in een rechtstaat niet te onderhandelen en nog minder een prijs te betalen!''

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 april 2010 om 21:12.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 21:34   #123
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zoals burgemeester Willy Dewaele gisteren op tv al zei: '' Over het naleven van de grondwet hoeven we in een rechtstaat niet te onderhandelen en nog minder een prijs te betalen!''
Bon staat het in de grondwet dat BHV gesplitst moet worden? Nope? Het Grondwettelijk hof heeft gewoon gezegd dat de huidige situatie niet kan. Willy verkoopt gelul.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 21:36   #124
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon staat het in de grondwet dat BHV gesplitst moet worden? Nope? Het Grondwettelijk hof heeft gewoon gezegd dat de huidige situatie niet kan. Willy verkoopt gelul.
Foutief, het naleven van de grondwet houdt in dat BHV opgelost wordt, dat splitsen de enige mogelijkheid is is inderdaad niet noodzakelijk waar, maar voor het naleven van de wet zou er geen prijs mogen betaald worden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 13:46   #125
198117cie
Burger

198117cie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het is meer omgekeerd: met de franstaligen.

u bent duidelijk een franstalige die de schuld wilt steken op de vlamingen.
bedankt om uw echte gezicht te laten zien.
u bent er duidelijk naast geboren en getogen in vlaanderen maar een open geest niet zoals u m kees
198117cie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 14:31   #126
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet over. Er is een grondwettelijke meerderheid om te splitsen, daar gaat het over.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 14:45   #127
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 198117cie Bekijk bericht
u bent er duidelijk naast geboren en getogen in vlaanderen maar een open geest niet zoals u m kees
weet jij eigenlijk wel wat een open geest is?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 14:46   #128
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jep, dat is een Vlaming die ervan droomt dat hij Nederlander is en die droom zelf geloofd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 15:01   #129
198117cie
Burger

198117cie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als belg heb ik een gezonde geest maar u hebt een geslepen geest met suiker klontjes en kaas erbij geen gezonde mengeling !!!
198117cie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 15:02   #130
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 198117cie Bekijk bericht
als belg heb ik een gezonde geest maar u hebt een geslepen geest met suiker klontjes en kaas erbij geen gezonde mengeling !!!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 15:34   #131
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Haha. Zal ik iets zeggen paljosjaske: Van mij mag die interne Vlaamse staatshervorming er ook komen MET afschaffing van de provincies EN grotere gemeentes MET professioneel bestuur en dus meer bevoegdheden onder één sterk Vlaanderen. Slechter dan met Maaseik kan Neeroeteren niet af zijn, enkel realistischer. Dus waar wachten ze nog op!?

Het enige wat jij hebt is verlatingsangst en dan spuug je dat uit middels de profetische woorden dat politici uit eigenbelang handelen. Welja, als dat zo is en hun eigenbelang loopt gelijk met het mijne krijgen ze er nog mijn stem voor ook. En als het mij niet aanstaat zal ik het hun wel weten zeggen. Het hangt puur van jezelf af in hoeverre je je wil laten doen of niet. Gezien dat gij blijkbaar nog in tricolore vodden gelooft durf ik veronderstellen dat gij U wel heel erg zult laten doen. Maarja, dat is Uw probleem. Niet het mijne. Het probleem van ons alleen is dan weer België. En problemen zijn nooit gelijk aan oplossingen... Dus... Laat ons België oplossen! En liefst zo rap mogelijk!
Ochtgottekes toch, de heikneutermentaliteit komt bovendrijven
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 07:53   #132
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen, het probleem ligt gewoon bij het feit dat de Franstaligen niet willen onderhandelen over BHV
Vlijmscherp, moet er nu toch wel of toch niet over BHV onderhandeld worden ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 07:58   #133
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Vlijmscherp, moet er nu toch wel of toch niet over BHV onderhandeld worden ?
van mij mag er onderhandeld worden. Dat het akkoord hoogstwaarschijnlijk te hoge compensaties voor de Franstaligen zal inhouden voor mij, neem ik er dan maar bij.
Oud 25 april 2010, 07:59   #134
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
welk alternatief heb je?
terugkeren naar de oude kiesomschrijvingen? op zich ga je dan niet de discriminatie wegwerken hé, er blijft een kieskring bestaan over 2 taalgroepen.
Oud 25 april 2010, 08:06   #135
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

En die houdt je sowieso, binnen Brussel.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 08:11   #136
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
En die houdt je sowieso, binnen Brussel.
ik heb me verkeerd uitgedrukt, het gaat over 2 verschillende taalzones. Brussel is tweetalig, Vlaanderen is ééntalig.
Oud 26 april 2010, 09:42   #137
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Daar gaat het niet over. Er is een grondwettelijke meerderheid om te splitsen, daar gaat het over.
Juist, en er is een minderheid dat de beschikbare grondwettelijke middelen gebruikt om de manier waarop de meerderheid wilt splitsen, tegenhoudt. Daar gaat het ook over.
Oud 26 april 2010, 10:15   #138
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Och, ze komen er nooit uit. Als de Vlamingen op hun strepen staan, zijn het extremisten. Gisteren nog sprak ik met een franstalige (in het Frans) en ik zei dat ik in Wallonië Frans spreek, maar in Brussel geen woord en toen kreeg ik als antwoord: dan ben jij een flamingant!!

Ik vermoed dat veel Franstaligen op die manier denken; dus als de Vlamingen gewoon hun recht gebruiken , worden ze extremisten!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be