Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2010, 15:24   #1341
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waar mensen zich toch mee bezig houden. Je zou u beter concentreren op de criminelen en extremisten ipv de 'paar' vrouwen die er voor kiezen een hoofddoek te dragen. Er bestaat nog altijd zoiets als godsdienstvrijheid en rechten van de mens.

Btw: Treedt jij met uw modderige schoenen een huis binnen dat volledig bekleedt is met een tapijt? Wel, zo is dat ook in de moskee. Puur uit respect!
Oh, dat is het! Overal waar een tapijt ligt moeten de mensen hun schoenen uitdoen wanneer het buiten slecht weer is! Misschien ligt het in islamgebieden nog vol aardewegen die modderig worden bij regenweer maar hier valt dat wel mee hoor! Misschien moeten ze die stoffen hoofddoekjes vervangen door plastieke hoofddoekjes die hen droog houden bij onverwacht regenweer! Dat zou al een begin van een reden zijn...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 15:25   #1342
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Appelen met peren vergelijken dus.
Neen, helemaal niet! Een antwoord geven dat een antwoord is, is een ander paar mouwen nietwaar?
Oud 9 mei 2010, 15:30   #1343
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd, de moslims. Ik zie moordenaars, verkrachters, terroristen etc. niet als vertegenwoordigers van de islam. Ze zijn die naam niet waardig.

Wat is een islamitisch land? Een islamitisch land is een land waar de sharia van toepassing is. In mijn ogen, héél weinig landen.

Binnen de islam heb je vele geleerden. Ben geen voorstander van geleerden die jij aanhaalt. Dat zijn de salafies onder ons. Je haalt em nu wel aan en geeft hem gelijk. Maar blijf je hem gelijk geven als ik jou vertel dat ze een vrouw vele zaken verbieden. Bv auto rijden is daar taboe. Neen dank u, geef mij maar een gematigd islam.
Een "gematigde" islam bestaat niet, werd al dikwijls ten berde gebracht. De islam is enkel "gematigd" daar waar ze nog niet met volle kracht mag, kan en durft ertegenaan beuken. Eens voldoende islam, of een meerderheid islam is het gedaan met dat "gematigd"! De bevelen van Allah zijn klaar en duidelijk, zullen nooit veranderd worden, nikske "gematigd"! Dat is een foefje waarmee multicullers proberen de gemoederen te sussen: we moeten enkel wat geduld oefenen, ze moeten tijd hebben om zich aan te passen enz enz
Het zal wel zijn...
Oud 9 mei 2010, 15:31   #1344
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Oh, dat is het! Overal waar een tapijt ligt moeten de mensen hun schoenen uitdoen wanneer het buiten slecht weer is! Misschien ligt het in islamgebieden nog vol aardewegen die modderig worden bij regenweer maar hier valt dat wel mee hoor! Misschien moeten ze die stoffen hoofddoekjes vervangen door plastieke hoofddoekjes die hen droog houden bij onverwacht regenweer! Dat zou al een begin van een reden zijn...
Met jou valt gewoon niet te discussiëren. Dus als jij binnenkomt bij iemand dan treedt je gewoon met uw schoenen naar binnen. Ok, laten we het anders stellen aangezien je blijft doordrammen over die modder. Wat als je op een hondendrol trapt? Ga je dan ook met je brede glimlach een huis betreden dat bekleedt is met een tapijt?

Ik zie het nut niet van een plastieken hidjaab trouwens. Die is zichtbaar wat niet de bedoeling is van een hoofddoek en tzou niet bepaald comfortabel zitten. Dan kan ik beter geen hoofddoek dragen.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 15:32   #1345
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal niet! Een antwoord geven dat een antwoord is, is een ander paar mouwen nietwaar?
je muilband ben je kwijt, nu die oogkleppen nog!!
Oud 9 mei 2010, 15:37   #1346
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een "gematigde" islam bestaat niet, werd al dikwijls ten berde gebracht. ...

Klopt!

Citaat:
De gematigde islam bestaat niet.

Zijn er twee islams, de een oorlogszuchtig en de ander tolerant en vredelievend? Volgens de Franse juriste en arabiste Anne-Marie Delcambre is dit een westers verzinsel om de onaangename waarheid niet onder ogen te hoeven zien: ,,Tussen islam en islamisme bestaat alleen een gradueel verschil. Het islamisme zit in de islam als het kuiken in het ei."
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 15:40   #1347
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Een "gematigde" islam bestaat niet, werd al dikwijls ten berde gebracht. De islam is enkel "gematigd" daar waar ze nog niet met volle kracht mag, kan en durft ertegenaan beuken. Eens voldoende islam, of een meerderheid islam is het gedaan met dat "gematigd"! De bevelen van Allah zijn klaar en duidelijk, zullen nooit veranderd worden, nikske "gematigd"! Dat is een foefje waarmee multicullers proberen de gemoederen te sussen: we moeten enkel wat geduld oefenen, ze moeten tijd hebben om zich aan te passen enz enz
Het zal wel zijn...
Jij concludeert uit het gedrag van de zogenaamde moslims. Jij kent geen islam. Ik ben een gematigde belgische moslima. Of ben ik die naam ook niet waardig (belgische)?

Wat voor mij gematigd is kan voor jou radicaal zijn.

Owja, over hooggeplaatsten gesproken, check deze islamitische geleerde (over geweld en terreur binnen de islam): http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100302_051

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 15:55.
Oud 9 mei 2010, 16:05   #1348
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu ben je het jezelf wel heel gemakkelijk aan het maken! Als je geen kruistocht wil opstarten omdat men zijn schoenen moet afdoen in de moskee, waarom dan wel omdat men hier in het niet-islamitische België niet wil dat men overal met een hoofddoek rondloopt?
Wat is het nut van een vrouw in een boerka te stoppen? Omdat één of andere idioot dat ooit op papier heeft gezet en gedaan alsof het de wil van Allah was! Toch gemakkelijk zo'n buikspreekpop die alles beveelt wat sommige lieden willen!
We hebben dat ook eeuwen meegemaakt, maar nu is het nog folklore! Wanneer ook bij de moslims?
Een moskee is dan ook geen openbare onderwijsinstelling.

Ik heb je al uitgelegd waarom ik tegen het verbieden van het dragen van levensbeschouwelijke symbolen ben.
Omdat het onze vrije keuze onnodig beperkt.

Ik kan leven met een beperking van een vrije keuze als dit enig nut heeft; een meerwaarde heeft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 16:17   #1349
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat nu een nieuw voortdurend te gebruiken "multiculwoordje" naast "discriminatie" en "racisme"? Als ze op een ander hun zin niet krijgen in alles wat ze eisen zijn het "pestmaatregelen"?
De wereld zit vol met "pestmaatregelen"... zei die kleine die zijn bord moest leeg eten van z'n papa!
Neen; dit is de oorsprong.
http://forum.politics.be/showthread....23#post4699223
Oud 9 mei 2010, 16:19   #1350
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze moeten alvast geen bijna ongeletterde en onopgevoede "jongeren" worden zoals we er nu weten rondlopen! En dat zijn ook geen "makke schapen" maar vernielzuchtige idioten! Is dat beter voor de maatschappij?
Er bestaat nog iets anders dan "ongeletterde en onopgevoede "jongeren"" en "makke schapen die meelopen met de kudde".

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 mei 2010 om 16:20.
Oud 9 mei 2010, 16:21   #1351
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
je muilband ben je kwijt, nu die oogkleppen nog!!
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 16:30   #1352
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal wel zijn...
Ah, altijd fijn als de kenners zich ermee komen moeien. Uiteraard weet een of andere VB'er die snel de straat oversteekt als hij iemand met een kleurtje en krullen ziet beter wat er leeft in de islam dan mensen die omgaan met moslims of, stel je even voor, moslims zelf. Ik zal me de moeite even besparen en herhalen wat ik eerder in een andere draad schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
On-topic: ik heb verscheidene vrienden en vriendinnen die moslim zijn. De meesten onder hen beleven hun geloof een beetje zoals onze ouders/grootouders (afhankelijk van je leeftijd) het katholicisme beleden: sommige aspecten en tradities uit overtuiging, sommige aspecten en tradities om de oudere familieleden niet te schofferen, sommige aspecten en tradities helemaal niet. Ik weet wel dat de Philippe heeft gezegd dat zulke gematigde moslims niet bestaan, maar hoeveel moslims kent die man eigenlijk?
Nu zullen sommigen zeggen: "ah ja, maar dat zijn geen echte moslim(a)'s". Daarin lijken fanatieke moslims sterk op fanatieke VB'ers: zij bepalen wie de echte of de goede moslims zijn. Een moslim die drinkt, dat is geen moslim. Een moslim die homo is, dat is geen moslim. Een moslim die rookt, dat is geen moslim. Een moslim die seks heeft voor het huwelijk, dat is geen moslims. Enzovoort, enzovoort. Nochtans bestaan ze wel, net zoals er ook katholieke homo's bestaan, katholieken die niet elke week in de kerk zitten, katholieken die niet meedoen aan de vasten. Zo ken ik eveneens joden die spek lusten, "valsspelen" tijdens de sabbat, occasioneel zondigen tegen de kasjroet. Uiteindelijk is het het individu zelf die bepaalt welke religie h/zij wil incorporeren in zijn/haar identiteit, niet de andere gelovigen en al helemaal niet de "vijanden" van dat geloof.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 16:33   #1353
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, iedereen bepaalt niet wat hij/zij wil dragen of niet dragen! Onherkenbaar rondlopen alsof het karnaval is is verboden buiten de karnavalperiode en dit voor iedereen, niet alleen voor moslims!
Ok dan :
Ieder bepaalt voor zichzelf wat hij/zij wil dragen; zolang hij/zij identificieerdbaar is. Dit hoeft niet nuttig te zijn. Van een das; deux-piece; tattoo; piercing;... zie ik ook het nut niet in; maar niemand die een verbod wil.

Citaat:
Op veel plaatsen en gelegenheden is er een "kledingcode" en wie een beetje opvoeding heeft zal zich daaraan houden: op een chique feest kom je niet in korte broek en met een zotskap, in bepaalde plaatsen draag je geen hoofddeksel enz
Er is een kledingscode op feesten; maar geen afdwingbaar gebod/verbod.

Citaat:
Moslims die niet zonder kunnen leven horen hier niet thuis, zo simpel is het.
Voor jouw is het een wegpestmaatregel; dat wist ik al.
Oud 9 mei 2010, 16:36   #1354
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen ik op school zat; en bij een klasgenoot thuis ging; waren er meerdere plaatsen waar er gevraagd werd de schoenen uit te doen. Bij "rasechte Belgen".
Oud 9 mei 2010, 16:40   #1355
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toen ik op school zat; en bij een klasgenoot thuis ging; waren er meerdere plaatsen waar er gevraagd werd de schoenen uit te doen. Bij "rasechte Belgen".
Dat begrijpt hij niet. Hij heeft zn zinnen gezet op de hoofddoek, moskee (islam), het is hem helemaal niet te doen om die schoenen. Ik snap de essentie niet eerlijk gezegd. Is het dan niet meer dan normaal om uw schoenen uit te doen wnn dat gewenst is, alleen al uit respect.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 16:47.
Oud 9 mei 2010, 16:44   #1356
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ah, altijd fijn als de kenners zich ermee komen moeien. Uiteraard weet een of andere VB'er die snel de straat oversteekt als hij iemand met een kleurtje en krullen ziet beter wat er leeft in de islam dan mensen die omgaan met moslims of, stel je even voor, moslims zelf. Ik zal me de moeite even besparen en herhalen wat ik eerder in een andere draad schreef:

Nu zullen sommigen zeggen: "ah ja, maar dat zijn geen echte moslim(a)'s". Daarin lijken fanatieke moslims sterk op fanatieke VB'ers: zij bepalen wie de echte of de goede moslims zijn. Een moslim die drinkt, dat is geen moslim. Een moslim die homo is, dat is geen moslim. Een moslim die rookt, dat is geen moslim. Een moslim die seks heeft voor het huwelijk, dat is geen moslims. Enzovoort, enzovoort. Nochtans bestaan ze wel, net zoals er ook katholieke homo's bestaan, katholieken die niet elke week in de kerk zitten, katholieken die niet meedoen aan de vasten. Zo ken ik eveneens joden die spek lusten, "valsspelen" tijdens de sabbat, occasioneel zondigen tegen de kasjroet. Uiteindelijk is het het individu zelf die bepaalt welke religie h/zij wil incorporeren in zijn/haar identiteit, niet de andere gelovigen en al helemaal niet de "vijanden" van dat geloof.
Bespaar uzelf de moeite want deze VB'er heeft geen besef van wat je typt. Het is hem ontgaan dat een beter milieu bij zichzelf begint.
Oud 9 mei 2010, 16:59   #1357
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na 1302 posts weten we nog altijd niet wat het nut is van dit verbod; behalve als pestmaatregel.
Zoals eerder al gezegd, bevordert het de integratie in onze westerse maatschappij.

Niet alleen het verbod op zich, maar ook het zich houden aan verboden in het algemeen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2010 om 16:59.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 17:00   #1358
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zoals eerder al gezegd, bevordert het de integratie in onze westerse maatschappij.

Niet alleen het verbod op zich, maar ook het zich houden aan verboden in het algemeen.

Paulus.
Hoe zou dit de integratie bevorderen?
Oud 9 mei 2010, 17:06   #1359
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat jij modern noemt. Tijdens de lessen mag het ook ja. Ik vrees geen inspectie, ik doe alles volgens het boekje. De inspectie zou ik gerust doorverwijzen naar de directeur van de school. Die staat nl. voor een tolerante samenleving binnen de school. Een school waar er geen onderscheid wordt gemaakt tussen allochtoon en autochtoon. Daar kun jij, beste VB'er wat van leren hé. Dat is wat wij onze kinderen bijbrengen nl. respect hebben voor ieder zn overtuiging en ideeën.
Doe maar rustig zo verder hoor, op het punt waar we zijn aanbeland zal het niet veel verschil meer maken...
Echt een modelschool die je hebt dan! Welke is dat weer?
Oud 9 mei 2010, 17:06   #1360
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zou dit de integratie bevorderen?
Op dezelfde wijze als dat wanneer jij zou willen gaan wonen in een moslimland en volwaardig deel uitmaken van die maatschappij en daarom besluit om een hoofddoek te dragen.

Of nog simpelder, op dezelfde manier als het leren van de taal de integratie bevordert.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be