![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1741 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Soms moet ik hier héél erg mijn best doen om me in te houden en beschaafd te blijven. Ik ben - behalve hoogst intelligent - namelijk ook nog eens beladen met een hoog sensitieve instelling die maakt dat mijn empathisch vermogen een pak hoger ligt dan dat van de normale mens. En geloof me vrij, dat is in deze gevoelloze en van cynisme vergeven wereld een zware handicap.
Een mens kan ook maar een bepaalde hoeveelheid smeerlapperij per dag verdragen en een aantal gore crapuleuze en inhumane figuren op dit forum zorgen systematisch voor een overdosis. Temeer zij nooit ingaan op argumenten maar met steeds nieuwe fait divers en obsceniteiten op de proppen komen om aan te tonen hoe beschaafd de Israëli wel zijn. Los daarvan (geheel los daarvan dus, voor de duidelijkheid), een beetje commentaar op onderstaande post die - ik herhaal het - volstrekt los staat van wat ik hierboven schreef. (Zo niet zou het bovenstaande geïnterpreteerd kunnen worden als 'n persoonlijke aanval en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. We zijn tenslotte allemaal hyperbeschaafde mensen onder elkaar. Ik zal ivm voorgaande dan ook geen voorbeeld geven, zoals: Citaat:
Sommige mensen zijn in concreto vergelijkbaar met ezels, anderen met varkens en nog anderen met ongedierte. Maar het zijn allemaal zoogdieren. Wie zich dus een aura van 'diervriendelijk' wil aanmeten, begint het best bij de mens aangezien daar niet alleen kan gesproken worden over 'beestachtig' maar bovendien over 'humanitair', menselijk. Proberen aan te tonen dat Israëli sympathieke en vriendelijke mensen zijn door te wijzen of de afschuw die het gebruik van een ezel opwekt, terwijl diezelfde mensen er niet voor terugdeinzen om vrouwen en kinderen met witte fosfor te bestoken, om anderhalf miljoen mensen om politieke redenen te gijzelen en hen de meest fundamentele en noodzakelijke levensmiddelen te ontzeggen of om in het Zuiden van Libanon meer dan één miljoen clusterbommen te droppen enkele dagen voor het einde van de vijandelijkheden, is weerzinwekkend. Zum Kotzen, dat is het, walgelijk. Nog een dergelijke vorm van smeerlapperij en idiotie is de stelling: Citaat:
Het gaat Israël natuurlijk niet om het welzijn van de Palestijnen en de realiteit zo verdraaiien dat men die indruk zou wekken, getuigt van een cynisme dat ver voorbij 'een verwerpelijke mening' of een 'grappige opmerking' gaat. Dit is niets anders dan collaboratie met een regime dat vandaag omwille van haar meest barbaarse daden te kijk staat voor de hele wereld. Dit soort smerig cynisme stuit niet alleen tegen de borst, ik kan me niet voorstellen dat het bij ook maar iemand een greintje sympathie kan opwekken voor Israël , de problemen die Israël wel degelijk ondervindt of de toekomst die Israël voor zichzelf wil uitbouwen. Een ander staaltje van dat cynisme is bijvoorbeeld: Citaat:
Daarbij hoort natuurlijk de gratis toegang tot gezondheidszorg, de beschikking over voorbehoedsmiddelen en de emancipatie van de vrouw. Drie elementen waaraan het heel wat Palestijnen ontbreekt. Vanuit die wetenschap de stelling poneren dat Israël de import van nootmuskaat ontzegt omdat het een afrodisiac zou zijn, vind ik beschamend. Als ik een vriend van Israël was, dat zou ik dit soort van medestanders zo ver mogelijk van me weg houden. Ik zou ze met geen paal van 3 meter willen aanraken en ik zou ze uit elk debat en elke publieke discussie weren. Het meest veelzeggend element uit de post, is echter een zeer kort woordje. Een afkorting veeleer, namelijk: Citaat:
Wel, het is inderdaad tekenend omdat het in dit geval vooral de hersenloze bloedarmoede aantoont: er zijn voor de blokkade van dat soort producten namelijk geen argumenten te bedenken en ongewild is dat precies wat de auteur hiermee illustreert: het gebrek aan inhoudelijke argumenten. (zo, dat lucht op. Ik denk dat ik vanochtend met het verkeerde been uit bed ben gestapt.)
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 juni 2010 om 12:35. |
||||
|
|
|
|
|
#1742 |
|
Minister
|
Nochtans beweerde je in een topic over burgerdoden in Afghanistan net het tegenovergestelde. Hypocriet quoi?
|
|
|
#1743 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Tussen haakjes, als we brainwashing willen zien, dan volstaat het om twee filmpjes te bekijken van de bezetting van de boot op weg naar Gaza. De ene film is van Louis Michel met Phara, uitgebracht door de redactie http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10827/1.790956 de andere is 'bewerkt' door joods aktueel. http://www.youtube.com/watch?v=OIMjZrZlf-w In vergelijking met de vorige film werden vreemde stukken ingevoerd, andere weggelaten… om het grote gelijk te halen. Omdat men doet alsof het een film was van het debat is dit een duidelijk voorbeeld van manipulatie door het joods forum. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 3 juni 2010 om 12:59. |
|
|
|
|
|
|
#1744 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1745 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, ok, maar is maar een klein deel van Iraq. Bovendien steunden ook de Koerden de resolutie in het parlement die steun verleende aan Hezbollah.
|
|
|
|
|
|
#1746 |
|
Staatssecretaris
|
Ik heb daar zeker begrip voor. Het grote voordeel van dit forum is het opzoekingswerk en interpreteren van feitenmateriaal. Ik heb al veel bijgeleerd en ben daar dankbaar voor. Wel merk ik, dat het steeds belangrijk is de context van een probleem te kennen. Die context is sowieso gekleurd door onze levenservaring, maar belet niet dat we daarvan de nodige afstand kunnen nemen en andere standpunten kunnen bekijken. ...Maar ook dat blijft voor mij een hobby!
|
|
|
|
|
|
#1747 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
.
Laatst gewijzigd door Infidel : 3 juni 2010 om 13:14. |
|
|
|
|
|
#1748 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
@Jean-Pierre
Citaat:
Je ziet toch de ongelooflijke kromheid van je redenering in, hoop ik? Een 2e hands geschiedenisboek kost niet zo veel hoor... Laatst gewijzigd door Infidel : 3 juni 2010 om 13:16. |
|
|
|
|
|
|
#1749 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens, of ik nu wel of niet hypocriet zou zijn, heeft geen invloed op de hypocrisie van anderen hier.
Laatst gewijzigd door illwill : 3 juni 2010 om 13:17. |
||
|
|
|
|
|
#1750 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Waar was je groot empathisch vermogen, toen je zat te juichen bij de dood van Amerikaanse soldaten? |
|
|
|
|
|
|
#1751 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Chapeau, dat doet niemand U na! Maar wat je NIET kan is, de medaille van de keerzijde bekijken en èlke medaille heeft een keerzijde!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#1752 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#1753 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1754 |
|
Minister
|
Ik heb geen zin om al die posts te doorlopen, maar het kwam er op neer dat je beweerde dat burgerdoden in Afganistan veroorzaakt door VS-soldaten geen moord was. En nu roep je duidelijk: moord is moord.
|
|
|
#1755 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ach, misbegrepen humor ...
|
|
|
|
#1756 | |
|
Banneling
|
Citaat:
NON WHATSOEVER. |
|
|
|
|
|
|
#1757 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#1758 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Nu alle gekheid op een stokje, wat is nu het doel van uw betoog? Mag er niet meer tegen onrecht betoogd worden, omdat er volgens u twee zijden aan een medaille zijn? Wat dit ook moge betekenen? Wat bedoelt u met die tweede zijde? Moeten genociden verheerlijkt worden om de tweede zijde te kunnen aanhalen? Graag wat meer uitleg hierover... Waarschijnlijk bedoelt u dat we objectief moeten blijven? Dat proberen we inderdaad en is ook het doel van dit forum. Maar objectief blijven betekent zeker niet dat we officiële stellingen moeten volgen. |
|
|
|
|
|
|
#1759 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|