Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 12:27   #1741
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Soms moet ik hier héél erg mijn best doen om me in te houden en beschaafd te blijven. Ik ben - behalve hoogst intelligent - namelijk ook nog eens beladen met een hoog sensitieve instelling die maakt dat mijn empathisch vermogen een pak hoger ligt dan dat van de normale mens. En geloof me vrij, dat is in deze gevoelloze en van cynisme vergeven wereld een zware handicap.

Een mens kan ook maar een bepaalde hoeveelheid smeerlapperij per dag verdragen en een aantal gore crapuleuze en inhumane figuren op dit forum zorgen systematisch voor een overdosis.

Temeer zij nooit ingaan op argumenten maar met steeds nieuwe fait divers en obsceniteiten op de proppen komen om aan te tonen hoe beschaafd de Israëli wel zijn.

Los daarvan (geheel los daarvan dus, voor de duidelijkheid), een beetje commentaar op onderstaande post die - ik herhaal het - volstrekt los staat van wat ik hierboven schreef.
(Zo niet zou het bovenstaande geïnterpreteerd kunnen worden als 'n persoonlijke aanval en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. We zijn tenslotte allemaal hyperbeschaafde mensen onder elkaar. Ik zal ivm voorgaande dan ook geen voorbeeld geven, zoals:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Hamas was op het idee gekomen om ezeltjes te gebruiken om ze te laten ontploffen.

Israel is één van de meest diervriendelijke landen ter wereld. Kan me voorstellen dat ze dat niet willen aandoen aan die dieren.
Een land dat er geen enkel probleem mee heeft om tijdens een offensief zo'n 500 onschuldige kinderen te vermoorden, kan men bezwaarlijk 'diervriendelijk' noemen. Mensen zijn namelijk ook dieren. De mens is een zoogdier en in die zin vergelijkbaar met andere zoogdieren.

Sommige mensen zijn in concreto vergelijkbaar met ezels, anderen met varkens en nog anderen met ongedierte. Maar het zijn allemaal zoogdieren.
Wie zich dus een aura van 'diervriendelijk' wil aanmeten, begint het best bij de mens aangezien daar niet alleen kan gesproken worden over 'beestachtig' maar bovendien over 'humanitair', menselijk.

Proberen aan te tonen dat Israëli sympathieke en vriendelijke mensen zijn door te wijzen of de afschuw die het gebruik van een ezel opwekt, terwijl diezelfde mensen er niet voor terugdeinzen om vrouwen en kinderen met witte fosfor te bestoken, om anderhalf miljoen mensen om politieke redenen te gijzelen en hen de meest fundamentele en noodzakelijke levensmiddelen te ontzeggen of om in het Zuiden van Libanon meer dan één miljoen clusterbommen te droppen enkele dagen voor het einde van de vijandelijkheden, is weerzinwekkend. Zum Kotzen, dat is het, walgelijk.

Nog een dergelijke vorm van smeerlapperij en idiotie is de stelling:

Citaat:
Misschien zijn er problemen met opslagplaatsen/koeling en is verse vis invoeren risicovol.
De realiteit is natuurlijk dat Gaza aan zee grenst en dat men daar elke dag verse vis zou kunnen vangen indien Israël het de Palestijnen niet zou verhinderen. Maar de economische blokkade, volgens Israëlische autoriteit letterlijk bedoeld om de Palestijnen uit te hongeren, staat hen niet eens toe om in eigen wateren naar vis te vangen. Zoniet worden hun boten beschoten, in brand gestoken en de vissers afgeknald alsof het om onschuldige ezels ging.

Het gaat Israël natuurlijk niet om het welzijn van de Palestijnen en de realiteit zo verdraaiien dat men die indruk zou wekken, getuigt van een cynisme dat ver voorbij 'een verwerpelijke mening' of een 'grappige opmerking' gaat. Dit is niets anders dan collaboratie met een regime dat vandaag omwille van haar meest barbaarse daden te kijk staat voor de hele wereld.

Dit soort smerig cynisme stuit niet alleen tegen de borst, ik kan me niet voorstellen dat het bij ook maar iemand een greintje sympathie kan opwekken voor Israël , de problemen die Israël wel degelijk ondervindt of de toekomst die Israël voor zichzelf wil uitbouwen.

Een ander staaltje van dat cynisme is bijvoorbeeld:

Citaat:
Van nootmuskaat wordt men seksueel opgewonden, en er is al zo'n hoog geboortecijfer in Gaza, cfr de man met 4 vrouwen en 54 kinderen.
Ik kan iets dergelijks niet anders omschrijven dan het product van een perverse geest. Iedereen met een greintje verstand weet dat geboortecijfers gerelateerd zijn aan welvaart. Hoe hoger de welvaart, hoe lager het aantal kinderen per vrouw. Die stelling kan je staven aan de hand van bijzonder veel voorbeelden met Vlaanderen als meest directe. De geboortecijfers zijn hier omgekeerd evenredig geëvolueerd met de welvaart en we zien die tendens overal ter wereld.
Daarbij hoort natuurlijk de gratis toegang tot gezondheidszorg, de beschikking over voorbehoedsmiddelen en de emancipatie van de vrouw. Drie elementen waaraan het heel wat Palestijnen ontbreekt.

Vanuit die wetenschap de stelling poneren dat Israël de import van nootmuskaat ontzegt omdat het een afrodisiac zou zijn, vind ik beschamend. Als ik een vriend van Israël was, dat zou ik dit soort van medestanders zo ver mogelijk van me weg houden. Ik zou ze met geen paal van 3 meter willen aanraken en ik zou ze uit elk debat en elke publieke discussie weren.

Het meest veelzeggend element uit de post, is echter een zeer kort woordje. Een afkorting veeleer, namelijk:
Citaat:
Enz.
Het doet veronderstellen dat er nog veel meer zou kunnen komen dat in dezelfde lijn ligt en dus een redelijke verklaring moet zijn voor de redenen waarom Israël de ene producten wel toelaat en de anderen niet. Het insinueert dat de rest logisch is en voor de hand ligt omdat het dezelfde logica volgt als wat vooraf ging.

Wel, het is inderdaad tekenend omdat het in dit geval vooral de hersenloze bloedarmoede aantoont: er zijn voor de blokkade van dat soort producten namelijk geen argumenten te bedenken en ongewild is dat precies wat de auteur hiermee illustreert: het gebrek aan inhoudelijke argumenten.

(zo, dat lucht op. Ik denk dat ik vanochtend met het verkeerde been uit bed ben gestapt.)

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 3 juni 2010 om 12:35.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 12:39   #1742
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Moord is moord, doden zijn doden, zelfverdediging is bij jou al uitgesloten. Voor jou is al lang duidelijk wie de moordenaars zijn onafhankelijk van de feiten en dat heb je al lang laten merken.
Nochtans beweerde je in een topic over burgerdoden in Afghanistan net het tegenovergestelde. Hypocriet quoi?
Oud 3 juni 2010, 12:49   #1743
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Nochtans beweerde je in een topic over burgerdoden in Afghanistan net het tegenovergestelde. Hypocriet quoi?
Ik moet daar eens mee lachen. Natuurlijk hebt ge gelijk, net zoals Minister van agitatie daar een prachtig weerwoord heeft uitgewerkt... maar het blijven parels voor de varkens (in dit geval de zionisten). Ik zou nooit geantwoord hebben op de argumenten(?) van Kimberley en consoorten. Die zijn alleen uit op brainwashing...

Tussen haakjes, als we brainwashing willen zien, dan volstaat het om twee filmpjes te bekijken van de bezetting van de boot op weg naar Gaza. De ene film is van Louis Michel met Phara, uitgebracht door de redactie http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10827/1.790956 de andere is 'bewerkt' door joods aktueel. http://www.youtube.com/watch?v=OIMjZrZlf-w In vergelijking met de vorige film werden vreemde stukken ingevoerd, andere weggelaten… om het grote gelijk te halen. Omdat men doet alsof het een film was van het debat is dit een duidelijk voorbeeld van manipulatie door het joods forum.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 3 juni 2010 om 12:59.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 12:57   #1744
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ik moet daar eens mee lachen. Natuurlijk hebt ge gelijk, net zoals Minister van agitatie daar een prachtig weerwoord heeft uitgewerkt... maar het blijven parels voor de varkens (in dit geval de zionisten). Ik zou nooit geantwoord hebben op de argumenten(?) van Kimberley en consoorten. Die zijn alleen uit op brainwashing...
't is een hobby ... en geloof me, ik doe het voor mezelf.

Oud 3 juni 2010, 13:01   #1745
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Het zuidelijk deel dan, het noorden van Irak is pro VS.
Daar zitten de Koerden die hopen door hun steun aan de VS te geven ooit een eigen land te kunnen krijgen...
Ja, ok, maar is maar een klein deel van Iraq. Bovendien steunden ook de Koerden de resolutie in het parlement die steun verleende aan Hezbollah.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 13:12   #1746
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
't is een hobby ... en geloof me, ik doe het voor mezelf.
Ik heb daar zeker begrip voor. Het grote voordeel van dit forum is het opzoekingswerk en interpreteren van feitenmateriaal. Ik heb al veel bijgeleerd en ben daar dankbaar voor. Wel merk ik, dat het steeds belangrijk is de context van een probleem te kennen. Die context is sowieso gekleurd door onze levenservaring, maar belet niet dat we daarvan de nodige afstand kunnen nemen en andere standpunten kunnen bekijken. ...Maar ook dat blijft voor mij een hobby!
Oud 3 juni 2010, 13:13   #1747
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Infidel : 3 juni 2010 om 13:14.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 13:15   #1748
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

@Jean-Pierre

Citaat:
Da's een goei! Volgens uw redenering was de oprichting van het concentratiekamp te Auschwitz ingegeven uit zelfverdediging... en dus legitiem!?
En volgens jouw redenering vielen die duivelse joden, eerst de Nazi's aan?

Je ziet toch de ongelooflijke kromheid van je redenering in, hoop ik?

Een 2e hands geschiedenisboek kost niet zo veel hoor...

Laatst gewijzigd door Infidel : 3 juni 2010 om 13:16.
Oud 3 juni 2010, 13:16   #1749
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Quote mij dan...wat heb ik daar dan ooit beweerd...
Trouwens, of ik nu wel of niet hypocriet zou zijn, heeft geen invloed op de hypocrisie van anderen hier.

Laatst gewijzigd door illwill : 3 juni 2010 om 13:17.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 13:23   #1750
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Soms moet ik hier héél erg mijn best doen om me in te houden en beschaafd te blijven. Ik ben - behalve hoogst intelligent - namelijk ook nog eens beladen met een hoog sensitieve instelling die maakt dat mijn empathisch vermogen een pak hoger ligt dan dat van de normale mens. En geloof me vrij, dat is in deze gevoelloze en van cynisme vergeven wereld een zware handicap.

Een mens kan ook maar een bepaalde hoeveelheid smeerlapperij per dag verdragen en een aantal gore crapuleuze en inhumane figuren op dit forum zorgen systematisch voor een overdosis.
Ben jij echt niet beschaamd over jouw grote eigendunk?
Waar was je groot empathisch vermogen, toen je zat te juichen bij de dood van Amerikaanse soldaten?
Oud 3 juni 2010, 13:23   #1751
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

....
Ja 'k weet ministe, gij zijt een heel erg empathisch mens, vandaar dat ik hier dagelijks je verontwaardiging, wat zeg ik, je afkeer kan lezen van de 'werkelijke' genocides, in Darfur bvb., en alle onrecht aangedaan aan de islamieten (arme bevolking) in de islamitische dictaturen, ook het onrecht tegenover de minderheden in die paradijsjes, als er daar nog 'minderheden' rondlopen tenminste), vooral de vrouwen die gebukt gaan onder onderdrukking en minderwaardigheid, je hebt er al zoveel draden over geopend dat het tellen niet meer bij te houden is...de teller slaat op tilt en het duizelt me voor ogen hoe vaak en veelvuldig U hier fulmineert tegen �*l dat onrecht in de wereld!

Chapeau, dat doet niemand U na!

Maar wat je NIET kan is, de medaille van de keerzijde bekijken en èlke medaille heeft een keerzijde!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 13:25   #1752
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Waar was je groot empathisch vermogen, toen je zat te juichen bij de dood van Amerikaanse soldaten?
Voila!

2!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 13:26   #1753
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Stel u eens de vraag wie van beide partijen vandaag het sterkst staat, de palestijnen of Israël. Waarom zouden deze laatste de handdoek in de ring gooien en zich ondertussen nog wat laten bestoken of terroriseren door diegenen die ze eigenlijk in een wurggreep hebben en zonder enig probleem kunnen wegvegen? Zo gek zijn ze in israël niet....
Het probleem hiermee is dat Hamas al eens een bestand had gesloten met Israël, en zij waren niet degene die het schonden. (bestand afgesloten in juni 2008) Israël heeft toen als eerste het bestand geschonden door een 6 hamas-leden te doden en daarop is Hamas pas begonnen met het terug afvuren van raketten. Ook heeft Israël toen Gaza volledig afgesloten. Dan kan ik me toch wel voorstellen dat Hamas het moeilijk heeft om als eerste te stoppen gezien wat er de vorige keer gebeurt is.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 13:27   #1754
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Quote mij dan...wat heb ik daar dan ooit beweerd...
Trouwens, of ik nu wel of niet hypocriet zou zijn, heeft geen invloed op de hypocrisie van anderen hier.
Ik heb geen zin om al die posts te doorlopen, maar het kwam er op neer dat je beweerde dat burgerdoden in Afganistan veroorzaakt door VS-soldaten geen moord was. En nu roep je duidelijk: moord is moord.
Oud 3 juni 2010, 13:32   #1755
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ach, misbegrepen humor ...

Oud 3 juni 2010, 13:45   #1756
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
De dood van marionetten, vechtend voor geld, in een land, ver van huis waar ze niet horen?
NON WHATSOEVER.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 14:05   #1757
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
@Jean-Pierre En volgens jouw redenering vielen die duivelse joden, eerst de Nazi's aan? Je ziet toch de ongelooflijke kromheid van je redenering in, hoop ik? Een 2e hands geschiedenisboek kost niet zo veel hoor...
Toon mij aan waar ik dat gezegd heb.
Oud 3 juni 2010, 14:12   #1758
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja 'k weet ministe, gij zijt een heel erg empathisch mens, vandaar dat ik hier dagelijks je verontwaardiging, wat zeg ik, je afkeer kan lezen van de 'werkelijke' genocides, in Darfur bvb., en alle onrecht aangedaan aan de islamieten (arme bevolking) in de islamitische dictaturen, ook het onrecht tegenover de minderheden in die paradijsjes, als er daar nog 'minderheden' rondlopen tenminste), vooral de vrouwen die gebukt gaan onder onderdrukking en minderwaardigheid, je hebt er al zoveel draden over geopend dat het tellen niet meer bij te houden is...de teller slaat op tilt en het duizelt me voor ogen hoe vaak en veelvuldig U hier fulmineert tegen �*l dat onrecht in de wereld! Chapeau, dat doet niemand U na! Maar wat je NIET kan is, de medaille van de keerzijde bekijken en èlke medaille heeft een keerzijde!
Wat bedoelt ge daarmee? Wat is dat voor een wetenschappelijke uitleg. Trouwens een medaille heeft meer dan twee zijden. Er bestaat ook nog zoiets als een rand.

Nu alle gekheid op een stokje, wat is nu het doel van uw betoog? Mag er niet meer tegen onrecht betoogd worden, omdat er volgens u twee zijden aan een medaille zijn? Wat dit ook moge betekenen? Wat bedoelt u met die tweede zijde? Moeten genociden verheerlijkt worden om de tweede zijde te kunnen aanhalen? Graag wat meer uitleg hierover... Waarschijnlijk bedoelt u dat we objectief moeten blijven? Dat proberen we inderdaad en is ook het doel van dit forum. Maar objectief blijven betekent zeker niet dat we officiële stellingen moeten volgen.
Oud 3 juni 2010, 14:19   #1759
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan je daarbij geen ongelijk geven. Beter een oogje in het zeil houden dan er eentje kwijt spelen.

Op de foto toont de man niet louter zijn dolk, hij zingt er ook een liedje bij, heb ik begrepen. Dat verklaart ook waarom de omstaanders staan te applaudiseren. Ik zou het meer zien als een uiting van lokale cultuur dan een dreiging aan het adres van de Joden. Maar dat is - geef ik toe - interpretatie.
Ik denk eerder dat hij hartstochtelijk aan het uitleggen is wat hij met de joden zal aanvangen, mochten ze het lef hebben in zijn weg te komen staan. Ook dit is -geef ik toe - interpretatie.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 14:20   #1760
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Is het omdat u geen serieus antwoord kunt geven dat u hier dan maar zulke reacties komt plaatsen?
" zulke reacties " zoals u zegt, zijn spijtig genoeg dagdagelijkse waarheid ginder...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be