Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 13:05   #181
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In de huidige stand van zaken, heeft zelfs dat geen belang meer.
Het Belang zal niet teveel stemmen halen, ze zitten niet in een opwaartse beweging.
Ze mogen dus willen wat ze willen, het zit er niet in dat ze er iets van zullen kunnen waarmaken.
Jep
gehuigert is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:07   #182
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elespeetje Bekijk bericht
Ik snap die hele hype rond nva niet. Een partij die er openlijk voor uit komt brugpensioenen te willen afschaffen :s
Het is helemaal niet nodig dat gij dat snapt.
Als de mensen het maar snappen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:11   #183
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Uw Jan Breydel is bereid te betalen aan Wallonië opdat de Vlamingen niet langer gediscrimineerd zouden worden....

Gisteren gehoord bij monde van Sigfried Bracke. Hij vindt dat BHV in het onderhandelingspakket moet zitten voor een staatshervorming...

En dat is woordbreuk.

Paulus.
Niks gisteren gehoord.
Wel: "gisteren slecht gehoord",

of 't kan ook zijn dat je koudweg liegt natuurlijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:13   #184
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niks gisteren gehoord.
Wel: "gisteren slecht gehoord",

of 't kan ook zijn dat je koudweg liegt natuurlijk.
't kan ook zijn dat het waar is wat hij zegt? Kijk naar de clash der konijnen van VTM, heeft hij letterlijk gezegd
gehuigert is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:13   #185
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Wat ik met mijn lichaam doe is mijn zaak, ik moei mij ook niet met het uwe. Zo simpel is dat. Trouwens, ik kom hier niet om over mij te praten. Als je me iets te vertellen hebt dan stuur je maar een mail naar [email protected]
Seg schat, ik heb de indruk dat de partijleden van de partij waarvoor je zal stemmen, niet echt veel moeten hebben van u. Of is dat een Dewinter-Vanhecke ding?
Oud 10 juni 2010, 13:16   #186
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vendetta Bekijk bericht

Over vijf dagen is het zover V-Day, later zullen jullie kunnen zeggen, ik was erbij en ik heb het mee mogelijk kunnen maken - stem op N-VA...

Vendetta
Euh, neem je dat hele Vendetta gedoe niet te serieus?
Oud 10 juni 2010, 13:22   #187
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
't kan ook zijn dat het waar is wat hij zegt? Kijk naar de clash der konijnen van VTM, heeft hij letterlijk gezegd
Ik heb daar naar gekeken, en dat heeft hij dus niet gezegd.

Maar men wil het wel graag in zijn schoenen blijven schuiven.

Ik begrijp het wel: de boodschap van de nva is nogal genuanseerd en niet "bang d'r op en d'r'over".
Dus is het een gemakkelijk doelwit voor de luie konkurrent.

De schoofzak is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:28   #188
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga heel eerlijk zijn. Ik heb het nog nooit zo moelijk gehad met kiezen. De traditionele klungelpartijen sluit ik uit, vanzelfsprekend. Blijft over: LDD, nooit van moeten hebben, puur intuïtief. En dan het VB, die mij nu serieus ontgoocheld hebben met die krantenverscheuring �* la nazi van oppertrut Alexandra. Bovendien, het VB geraakt NOOIT aan de macht.

Ten laatste: N-VA, dat mede door Siegfried met de dag softer en onderhandel-achtiger wordt. Logisch, deze orangistische vrijmetselaar heeft zijn naam niet voor niks verkocht en d�*t zal Bartje nog zeer zuur opbreken. Een nieuw stemmenkanon heeft enkel een (blijvende) waarde als zijn ideeën echt die van de partij zijn. Siegried overhaalt Bart met zijn stap-voor-stap nonsens en daar gaat de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Dus wie blijft er over? Nobody!
Marijke, n-va past echt niet bij u. Die vinden het zelf normaal dat ingeburgerde mensen van vreemde origine als Vlaming onder de Vlaming worden gezien. Iets wat jij nooit zou doen aangezien hun ouders of grootouders niet westers zijn.

Ik hoop echt dat ge geen n-va stemt. Dat ge met uw posts hier het VB in een slecht daglicht stelt tot daar aan toe, maar n-va heeft dat niet nodig.
Fredo is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:28   #189
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de huidige stand van zaken, heeft zelfs dat geen belang meer.
Het Belang zal niet teveel stemmen halen, ze zitten niet in een opwaartse beweging.
Ze mogen dus willen wat ze willen, het zit er niet in dat ze er iets van zullen kunnen waarmaken.
Als ge echt wil stemmen op een partij die aan de macht zal komen stem dan sos.

Al de andere partijen lopen het risico om in de oppositie terecht te komen.
Oud 10 juni 2010, 13:36   #190
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Jep, laten we maar stemmen op de enige Vlaamse partij die geen besparingsplan heeft, de rechtstreekse garantie op Griekenlandse toestanden in 2015 als de EU de begrotingen komt controleren
gehuigert is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:37   #191
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb daar naar gekeken, en dat heeft hij dus niet gezegd.

Maar men wil het wel graag in zijn schoenen blijven schuiven.

Ik begrijp het wel: de boodschap van de nva is nogal genuanseerd en niet "bang d'r op en d'r'over".
Dus is het een gemakkelijk doelwit voor de luie konkurrent.
*concurrent (waarom schrijft gij constant fouten? is het een ideologie om zo ongeletterd mogelijk over te komen?)

Daarnaast zou ik u een exacte quote willen geven maar het is nog niet herbekijkbaar op iWatch
gehuigert is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:55   #192
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Correct. Nu even terug on topic.

De topicstarter zit er naast. De oproep gericht aan VB en LDD om op de N-VA te stemmen is niet realistisch.

Dit zou als gevolg hebben dat zowel VB als LDD belangrijke werkingsmiddelen zouden verliezen, minder verkozenen hebben, parlementair personeel moet ontslaan zonder te spreken over de psychologische impact.

De N-VA-overwinning is gekend. Zwevende kiezers kunnen nog een tandje bijsteken.

Laat iedereen voor zijn eigen partij kiezen. Wat wel zeer belangrijk is is de ontmanteling van deze rotstaat. Iedere stem die we van de belgicistische partijen kunnen afpakken is winst. Of deze nu naar de N-VA, VB of LDD gaat zal me worst wezen.
robert t is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:00   #193
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Jep, laten we maar stemmen op de enige Vlaamse partij die geen besparingsplan heeft, de rechtstreekse garantie op Griekenlandse toestanden in 2015 als de EU de begrotingen komt controleren
Eigenlijk zouden we dat moeten doen he. Binnen de kortste keren België failliet, en geen centen meer om door te sluizen naar het zuiden. Splitsing gebeurt onmiddellijk
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:01   #194
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Correct. Nu even terug on topic.

De topicstarter zit er naast. De oproep gericht aan VB en LDD om op de N-VA te stemmen is niet realistisch.

Dit zou als gevolg hebben dat zowel VB als LDD belangrijke werkingsmiddelen zouden verliezen, minder verkozenen hebben, parlementair personeel moet ontslaan zonder te spreken over de psychologische impact.

De N-VA-overwinning is gekend. Zwevende kiezers kunnen nog een tandje bijsteken.

Laat iedereen voor zijn eigen partij kiezen. Wat wel zeer belangrijk is is de ontmanteling van deze rotstaat. Iedere stem die we van de belgicistische partijen kunnen afpakken is winst. Of deze nu naar de N-VA, VB of LDD gaat zal me worst wezen.
²
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:01   #195
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat is heel leuk en zo, maar een VB- of LDD-overwinning wordt helemaal niet als een Vlaamsgezinde overwinning gezien. VB behaalt zijn stemmen vooral via het thema migratie, en LDD trekt donkerblauwe kiezers aan. Het is enkel de N-VA die ontegenzeglijk het communautaire als belangrijkste strijdpunt heeft, en deze verkiezingen gaan nu eenmaal over het communautaire.

Moesten er bijvoorbeeld zware rellen uitbreken onder migrantenjongeren, zoals rond Parijs een paar jaar geleden, waren de rollen omgedraaid. Maar momenteel draait het nu eenmaal om Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 10 juni 2010 om 14:02.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:02   #196
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vendetta Bekijk bericht
Geloof het of niet maar we zijn met deze verkiezingen op een kruispunt gekomen, een historisch kruispunt. We kunnen als we willen dit land volledig blokkeren
Ah, is het u daarom te doen?
Oud 10 juni 2010, 14:32   #197
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ah, is het u daarom te doen?
Sjjjjjjjjt, verpest zijn Vendetta fantasie nu niet.
Oud 10 juni 2010, 14:38   #198
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Seg schat, ik heb de indruk dat de partijleden van de partij waarvoor je zal stemmen, niet echt veel moeten hebben van u. Of is dat een Dewinter-Vanhecke ding?
Hazo, en voor wie stem ik dan?

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 10 juni 2010, 15:20   #199
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik stem op de NVA.

En mochten ze er helemaal niks van bakken, dan zijn ze volgende keer "dood".
Dan zal mij geen andere keuze resten, dan de meest honorabele Belanger van de lijst te zoeken, en op hem/haar te stemmen ....

De schoofzak is offline  
Oud 10 juni 2010, 15:49   #200
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In principe heb je gelijk. Maar leg mij dan eens uit hoe je het WEL moet aanpakken?
Zoals ze het hadden beloofd.

Bij een aanhoudende "non" van de franstaligen, de boel (BHV) splitsen door stemming in het parlement.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juni 2010 om 15:58.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be