Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2010, 18:12   #141
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoezo ik ga en sta echt dagelijks waar IK wil met hoofddoek hoor. Kom je hem aftrekken dan?
Toch bent u beperkt in uw gaan en staan met uw kopvod.

IK ga en sta waar IK wil want ik pas me aan
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 18:12   #142
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik zie je nog altijd niet voor de klas of in apotheek met je sluier ....
Toch wel hoor. Hangt er gewoon vanaf waar.
Oud 13 juni 2010, 18:13   #143
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Toch bent u beperkt in uw gaan en staan met uw kopvod.

IK ga en sta waar IK wil want ik pas me aan
De plaatsen waar ik wil gaan en staan. Andere plekken kunnen me gestolen worden.
Oud 13 juni 2010, 18:18   #144
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Saoedi Arabië zoeken ze altijd leraars.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 18:23   #145
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Saoedi Arabië zoeken ze altijd leraars.
Neen, momenteel blijf ik leerkracht in België. Probeer je me weg te jagen? Dit is ook mijn thuisland

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 juni 2010 om 18:47.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 18:51   #146
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vervang 'duidelijk' maar door 'subjectief'. Madam Alice kent mij niet dus er valt niets te analyseren.

Ik heb eerlijk gezegd geen behoefte om mijn tijd te verspillen aan het lezen van jouw reactie's. Ik heb gezegd wat ik wou zeggen. Jij hebt jouw opinie en ik heb de mijne. Als je problemen hebt met mijn hoofddoek en eist dat ik deze draag alleen in privésfeer dan is dat maar zo meid. Roep maar heel luid, ik heb er geen oren naar. Ik draag mijn hoofddoek waar IK wil!!! Met of tegen jouw zin.
Dat is jammer want ik denk dat uw antwoord door heel wat forummers met belangstelling tegemoet werd gekeken!
Maar ik begrijp heel goed waarom u niet wilt antwoorden, u moet anders immers toegeven dat helemaal niet de Belgische wet maar Islam voor u boven alles staat, bedankt dit door uw reactie glashelder te maken, uw bewijst enkel mijn reeds gemaakt punt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 18:53   #147
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, momenteel blijf ik leerkracht in België. Probeer je me weg te jagen? Dit is ook mijn thuisland
Zo dik bezaaid zijn Islamitische scholen nu ook niet hier! Uw "ruimte met hoofddoek als leerkracht" is in ieder geval beperkt.
Oud 13 juni 2010, 18:53   #148
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is jammer want ik denk dat uw antwoord door heel wat forummers met belangstelling tegemoet werd gekeken!
Maar ik begrijp heel goed waarom u niet wilt antwoorden, u moet anders immers toegeven dat helemaal niet de Belgische wet maar Islam voor u boven alles staat, bedankt dit door uw reactie glashelder te maken, uw bewijst enkel mijn reeds gemaakt punt!
Oké, dat is wat jij er van maakt. Zegt natuurlijk meer over jou dan over mij. Prettige dag verder!
Oud 13 juni 2010, 18:54   #149
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach zo; telkens jij niet antwoordt; of niet verder geraakt dan een doei; betekent dit dat je anders moet toegeven dat degene waarmee je discussieert gelijk heeft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 18:59   #150
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oké, dat is wat jij er van maakt. Zegt natuurlijk meer over jou dan over mij. Prettige dag verder!
Ze is niet alleen. Zwijgen is toestemmen
Oud 13 juni 2010, 19:09   #151
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Zwijgen is soms nodig. Net als jij zweeg toen jij het had over 'de pedofeet' en ik jou de mond heb gesnoerd. Ik zie der het nut niet van in om in te gaan op bepaalde reactie's. Natuurlijk is ze niet alleen, jij behoort ook tot dat soort. Eerlijk, ik lach er alleen maar mee en ondertussen doe ik lekker mijn zin. Als je het lef hebt mag je de hoofddoek van iedere moslima haar hoofd rukken, probeer maar.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 juni 2010 om 19:25.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 19:12   #152
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Sta me toe deze uitspraak in een andere draad te gebruiken.
Oud 13 juni 2010, 19:16   #153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwijgen is soms nodig. Net als jij zweeg toen ik het had over 'de pedofeet'. Ik zie der het nut niet van in om in te gaan op bepaalde reactie's. Natuurlijk is ze niet alleen, jij behoort ook tot dat soort. Eerlijk, ik lach er alleen maar mee en ondertussen doe ik lekker mijn zin. Als je het lef hebt mag je de hoofddoek van iedere moslima haar hoofd rukken, probeer maar.
Kun je even uitleggen wat je bedoelt met "soort?"
Zoals iedereen kan lezen heb ik u respectvol behandeld, zou dit wederkerig kunnen? Fijn zo!
Vreemd dat u zo agressief bent, de meeste mensen willen helemaal niet uw hoofddoek afrukken, maar blijkbaar kunt u geen normaal gesprek over wat u zo "hoog in het vaandel draagt" voeren, en dit terwijl u claimt zo mondig te zijn!
Zwijgen is normaal gezien niet wat je komt doen op een discussieforum, maar u mag hoor, het is zelfs beter wanneer je niets te zeggen hebt, een aantal forummers mogen een voorbeeld aan u nemen.
Oud 13 juni 2010, 19:17   #154
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U ook hoor.
Oud 13 juni 2010, 19:59   #155
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vraag voor Sugar, en wat indien een Belgische wet niet in overeenstemming is met wat je religie oplegt? Wat doe je dan, volg je dan onze wetten of je eigen Islam?
Een heel ouwe liedje van Alice en zij blijft dat opmerkelijk herhalen.

Je moet weten dat een tegenstrijd/botsing tussen democratische rechtssysteem en de individuele beleving van de religie ONMOGELIJK is, zeker de islamitische religie want deze heeft een geschiedenis met Europa. Averroeistische en post-averroeistische Europa was intellectueel opgefrist door een van de politiek-filosofische projecten van de moslims, in de islamitische wereld toentertijd waren er verschillende projecten en Europa (intellectuelen van renaissance en nadien) pikte de politiek-filosofische project van Alkindus, al-Farabi, Aveccina , Ibn Tufail en Averroes.

Dat wat betreft de intellectualistische filosofische hervormingen welke de politieke ontplooiingen in Europa baarde. De (materialistische) beschaving aan de andere kant had hier geen plaats kunnen vinden indien een Roger Bacon niet had bestaan. Deze R. Bacon openbaarde de islamitische wetenschappelijke methode (Scientific method/المنهج العلمي) in de christelijke Europa en hij was no more than one of apostles of Muslim Science and Method to Christian Europe (Robert Briffault -Making of Humanity).

Ibn Sina (Aveccina) .. verdiepte zich in medecijnen, behandelde patienten en gaf les aan artsen. Zijn boek al-Qanun (de canon der medecijnen) werd eeuwenlang in het Midden-Oosten en in Europa als naslagwerk gebruikt.
(Peter J., King -One Hundred Philosophers: The Life and Work of the World's Greatest Thinkers)

Eigenlijk wordt God zo boven de realiteit (= transcendent) dat hij in feite aan de kant wordt geschoven. En dat gebeurde dan ook in de Andaloesische filosofie door mensen als Ibn Rushd (latijnse naam Averroës) en Ibn Tufayl. Die stelden dat God geen band had men zijn schepping, en dat je dus over die schepping gewoon logisch, wetenschappelijk kon redeneren, zonder met de religie rekening te houden. Het allerprilste begin van de Vrijdenkerij in Europa. Zo lag Averroës/Ibn Rushd aan de basis van de eerste filosofische school in West-Europa, aan de universiteit van Parijs, die naar hem trouwens het Averroïsme werd genoemd. En Ibn Tufayl was een van de idolen van Spinoza. Vergeet niet dat Spinoza oorspronkelijk afkomstig was uit Al Andalus (ook Portugal was ooit onderdeel van ‘Andaloesië’) en sterk door de Andaloesische filosofie was beînvloed. Zo zal Spinoza’s vriend, de Amsterdamse uitgever J.Bouwmeester, op zijn verzoek in 1672 het boek van Ibn Tufayl "De Natuurlijke Wysgeer" uitgeven. Natuurlijk dus dat de Paus wat heeft tegen Ibn Hazm.
(Lucas Catherine -Gods Rotweiller in Regensburg)

((Die stelden dat God geen band had men zijn schepping, en dat je dus over die schepping gewoon logisch, wetenschappelijk kon redeneren, zonder met de religie rekening te houden. Het allerprilste begin van de Vrijdenkerij in Europa)) van L. Catherine door Linda Bogaert toegelicht:

In het Westen heeft geloof de wetenschappelijke vooruitgang ook lange tijd in de weg gestaan. Wie hier in de Middeleeuwen durfde opperen dat de aarde misschien wel rond was, riskeerde als ketter op de brandstapel te eindigen. Op datzelfde tijdstip, beleefde de muslimwereld echter hoogdagen van de wetenschap, niet gehinderd door geloof, maar er juist door aangemoedigd..... De Koran vraagt geen blind aanvaarden, maar moedigt een dynamische verhouding aan tot de werkelijkheid en schrijft daarvoor bevraging en observatie voor.
(Linda Bogaert -Wetenschap en Geloof in de Koran)

Ik herhaal: een tegenstrijd/botsing tussen democratische rechtssysteem en de individuele beleving van de religie is onmogelijk, zeker de islam en ik ga niet spreken over andere religies. Maar een tegenstrijd/botsing tussen materialistische pragmatische democratische rechtssysteem en de politiek-maatschappelijke beleving van de islam is mogelijk. Hoe scherp en erg het zou kunnen zijn, is afhankelijk van de islamitische politieke agenda. Politieke agenda van Iran is anders dan die van moslimbroederschap en deze anders dan die van Taliban en deze anders dan die van Hizb ut-Tahrir en al deze anders dan die van neo-averroeisten (Muhammad `Abid Al-Jabiri, Hassan Hanafi, Mohammed Arkoun,.. ) en deze ook verschillend van die van liberalen, patriottisten, nationalisten, .. enzovoorts.

Dus, een tegenstrijd/botsing tussen democratische rechtssysteem en de individuele beleving van de islam is absoluut onmogelijk, tenzij je een dictatuur wilt, of indien je de scheiding van kerk en staat niet respecteert. In dit geval mag je van diezelfde wet de dictatuur en totalitaire ideologie (kerk) verwerpen.

Een wet moet je sowieso handhaven, maar deze wet volgen/heiligen moet je niet. Je mag je altijd, op een legale manier, verzetten tegen een bepaalde wet, en zelfs deze proberen te wijzigen of afschaffen.

Laatst gewijzigd door porpo : 13 juni 2010 om 20:07.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 20:14   #156
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zwijgen is soms nodig. Net als jij zweeg toen jij het had over 'de pedofeet' en ik jou de mond heb gesnoerd. Ik zie der het nut niet van in om in te gaan op bepaalde reactie's. Natuurlijk is ze niet alleen, jij behoort ook tot dat soort. Eerlijk, ik lach er alleen maar mee en ondertussen doe ik lekker mijn zin. Als je het lef hebt mag je de hoofddoek van iedere moslima haar hoofd rukken, probeer maar.
Ziedaar het gedrag van "de soort".
Oud 13 juni 2010, 20:28   #157
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit antwoord begrijp ik niet. Eerst zegt u dat u uw hoofddoek altijd draagt maar hier zegt u weer dat het er vanaf hangt "waar". Wat bedoelt u dan? Dat er toch plaatsen zijn waar met voorkeur geen hoofddoek gedragen wordt?
Oud 13 juni 2010, 20:31   #158
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt wel of u mensen per se wil uitdagen om uw hoofddoek of die van andere moslima's af te rukken. Waarom eigenlijk?
Oud 13 juni 2010, 20:34   #159
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het lijkt wel of u mensen per se wil uitdagen om uw hoofddoek of die van andere moslima's af te rukken. Waarom eigenlijk?
Serieus? Voel jij je uitgedaagd om dit te doen?
Waarom eigenlijk?
Oud 13 juni 2010, 20:47   #160
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spreken is zilver en zwijgen is goud, hé . Maar soms is het toch beter te antwoorden op posts die aan u gericht zijn want sommige anderen willen het absoluut in uw plaats doen (cfr Artisjok). Logischerwijze schept dat verwarring.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be