![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat er niet lekker aan is, is eigenlijk jouw poging tot veralgemenen en overdrijven zonder maar een bewijsmateriaal hiervoor. Trouwens Berbers zijn niet dol op Marokkanen van Arabische afkomst en omgekeerd, maak mensen hier geen sprookjes wijs.!!??!! De invloedrijkste Arabisten in de geschiedenis van de wetenschappen van het Arabisch zijn wetenschappers van niet-Arabische afkomst. Hier volgen drie van Berberse afkomst. Ibn Manzur: expert in arabische lexicografie en auteur van het woordenboek Lisan al-Arab, Ibn Ajroum en Ibn Malik zijn twee invloedrijke grammatici. Laatst gewijzigd door porpo : 11 juli 2010 om 01:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet weer hé. Bepaalde zotte berberse hebben het inderdaad niet voor de arabische maar u kunt die situatie gerust vergelijken met de situatie: vlamingen - walen. De pot verwijt de ketel dat i zwart ziet.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet over die vergelijking terecht is, zou kunnen...maar daarom noem ik Walen nog niet zot, onderhouden Arabische Marokkanen dan ook massaal hun Arabische landgenoten? Dat was me onbekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals gewoonlijk: opgeblazen/van de pot gerukt/leugens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() U hebt gelijk. Ik zou eerder de vlamingen zot noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je het leert dan kun je het lezen, spreken of begrijpen. Dat is iets anders. Citaat:
De studiematerialen zijn in het Arabisch en/of Frans samengesteld, maar de lessen worden in het Marokkaans en/of Frans gegeven. In paar scholen nu, zijn ze ook Tamazight in het Tifinagh aan het leren. In Algerije al een decennia geleden, maar in Marokko is het recent. Een beetje vergeleken met Vlaanderen, wij hadden onze studiematerialen in het Nederlands en/of Engels, maar de lessen werden gewoon in Vlaamse spreektalen gegeven; er zijn wel die volledig in het Nederlands / Engels spreken, foutloos nooit, maar toch kunnen we zeggen dat ze die lessen in het Nederlands hebben gegeven. Laatst gewijzigd door porpo : 11 juli 2010 om 02:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Onverifieerbaar, ik kan altijd beweren dat meters goed, slecht of zonder kennis over peters spreken, en ik kan ook verschillende voorbeelden geven. Je moet niets bewijzen, een andere "vreemd" vinden of voor zichzelf opkomen (zichzelf beter, mooier of intelligenter vinden) gebeurt zelfs thuis tussen twee broers of twee zussen, laat staan tussen twee vrienden, en laat staan tussen twee groepen die cultureel of subcultureel 'anders' zijn. Wat we niet mogen doen, is veralgemenen en vanuit een particulier fenomeen een algemene conclusie trekken. Dit is wat verkeerd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op dit moment is het een quasi-Spanje. Westelijke Sahara en Kabylia, Het Rifgebergte bijvoorbeeld strijden er voorlopig voor autonomie. Laatst gewijzigd door porpo : 11 juli 2010 om 02:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Berchem is er wel een school die Arabisch lessen organiseert. Ik ken deze school niet, maar ik ken wel iemand die daar op school zit, hij is nu bezig met zijn 7de jaar Arabisch en hij doet het prima. Laatst gewijzigd door porpo : 11 juli 2010 om 03:03. Reden: edit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementslid
|
![]() Allemaal goed en wel maar...wat zou het Arabische opschrift van de affiche in een van onze gebruikelijke talen betekenen. zou het wel te maken hebben met 'koopjes', 'soldes' e.d. of is het de literaire vorm van uitspraken die we wel meer van ze ( 'Moslims') gewoon zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen vinden een paar lijnen en strepen kunst, voor anderen moet het een fruitschaal zijn en voor nog anderen moet het naakt zijn.......
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er die een vrouw met naakte borsten in hun avater hebben. Ook dit stoort me niet, ik zou het zelf niet gebruiken maar.....
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sta mij toe er even het gewraakte stukje tekst bij te halen: Ziet u, mevrouw Gwylan, het Nederlands kent een aantal vervelende stijlregels, zoals het reeds eerder aangehaalde gebruik van alinea's om een tekst aangenamer en leesbaarder te maken voor uw publiek. Nog zo'n stijlregel - en die geldt lang niet alleen in het Nederlands - is dat er een zekere coherentie moet bestaan tussen de verschillende onderdelen van een tekst. Wanneer u dus, zoals u in het geciteerde stukje tekst hierboven deed, een alinea begint met een zin waarin u iemand persoonlijk aanspreekt, dan is de logische gevolgtrekking dat de daarop volgende zin eenzelfde gedachte, in casu eenzelfde persoon betreft. U geeft als het ware met die tweede zin een verklaring voor de gedachte die u in de eerste zin formuleert. Ook al spreekt u de persoon uit de eerste zin niet langer rechtstreeks aan, doch gebruikt u het meer generaliserende "sommigen", is het voor iedere lezer volstrekt duidelijk dat die "sommigen" wel degelijk terugslaat op de persoon die u in de eerste zin rechtstreeks aansprak. Als dat niet het geval zou zijn, mevrouw Gwylan, heeft die tweede zin immers geen enkele betekenis in het geheel van uw tekst. Dat zou op zich weer op tal van zaken kunnen wijzen, waaronder niet in het minst het onvermogen een coherente tekst te schrijven, zij het in het Nederlands of om in het even welke andere taal. Kortom, mevrouw Gwylan, is uw poging tot rectificatie veel te doorzichtig om enige geloofwaardigheid te bevatten. Zonder tot voorbarige conclusies te willen komen, moet het toch gezegd worden dat u door het posten van dergelijke van alle realiteitszin verstoken schrijfseltjes uw toekomstige credibiliteit op dit forum ernstig hypothekeert. Het zou mij ten zeerste bedroeven om uw prille, doch beloftevolle forumcarrière zo snel onderuit te zien gaan. Met vriendschappelijke groet, R.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En Euramerica? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2010 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb je geen last van hé. Die blijven subtiel onder de radar, tot ze zo sterk zijn dat ze je gewoon kunnen platdrukken. De strategie van het water. Sun Tzu & Co.
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=9P7Zd-x2QXw
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 juli 2010 om 11:22. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris