![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tja, alvast CD&V en N-VA zijn niet bijster content als ik radio 1 mag geloven. Tsss, zoiets komt toch altijd weer als een donderslag bij heldere hemel hé. Wie had zoiets nu verwacht, vooral gelet op de "goede sfeer", "de convergenties", "de F bereidwilligheid voor een grote staatshervorming",...
|
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat beide waardevol zijn, kan ik begrijpen. Maar hoe leid jij daar een pleidooi voor het Belgisch model uit af?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
maar dat begrijpen de franstaligen nog altijd niet |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom niet meteen Vlamingen door kapitalisten veranderen en Franstaligen door communisten?
![]() |
#45 |
|
![]() Hoe onverdraagzaam, en dat voor een linkse!
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Ik werkte lange tijd in Ivoorkust, de oude Franse kolonie. en dat kon men merken vooral bij de hogeropgeleiden. Toen er een tekort was aan voedsel zegden die: "Il y a un problème dans le domaine d'agriculture" Maar een gwoon volksrestaurant had de mooie naam: Restaurant J'ai faim.
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Mijn excuses voor de veralgemening, maar ik heb altijd het gevoel dat voor een Franstalige een goede vergadering er één is waar iedereen zijn mening kunnen verkondigen heeft. Een goede vergadering voor een Vlaming is er één waar er resultaten geboekt zijn. Vlamingen zijn eigelijk "onderdrukte Nederlanders". Sommigen hebben het door, anderen nog niet.
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men hoort bepaalde "waarheden" liever niet, dus... Ik had het over "de Zevende dag" en gelijkaardige debatten op de franstalige zenders uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mentaliteit van de Fransen is niet meteen dezelfde als die van de Walen dacht ik. En bovenal: ze hebben geen buur die hun rekeningen helpt betalen! |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Als ik het aantal zwarten zie dat hier dagelijks het Noordstation in Brussel in en uitloopt, dan denk ik dat dat proces van vervanging van Franstaligen door zwarten al goed bezig is.
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Franstalige Belgen worden een minderheid in Brussel en verhuizen en masse voornamelijk richting Vlaanderen. Eens in Vlaanderen gaan hun spruitjes naar Vlaamse scholen waar ze dan tweetalig worden en op termijn goed inburgeren. Je hebt wel nog bastions waar de laatste overblijvende Belgische Franstalige onder elkaar zitten. nl. in Woluwe, Oudergem, Kraainem,Wezembeek en omstreken. Steeds meer merk je in Brussel en omstreken dat de blanken meestal Nederlandstalig zijn en de gekleurden Franstalig. Franstaligen zijn al een minderheid, maar onder Belgen op nationaal vlak zijn ze nog kleiner. |
|
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() de VL kiezers zullen binnenkort begrijpen dat door altijd maar opnieuw de staat te willen hervormen er geen BE regering meer kan gevormd worden en dat alle Belgen daar het slachtoffer van aan het worden zijn.
|
![]() |
![]() |
#55 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#56 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Meerendeel van de Vlamingen zijn nog voor België maar toch willen ze die staatshervorming... Peut-être veulent ils remettre les pendules �* l'heure..?? |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn oom is niet links.
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vrij naar azert: "de W kiezers zullen binnenkort begrijpen dat door altijd maar opnieuw te weigeren verantwoordelijkheid te dragen voor de eigen uitgaven er geen BE regering meer kan gevormd worden en dat vooral zij daar het slachtoffer van aan het worden zijn." Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 12 augustus 2010 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een verstandig man, uw oom.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|