![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen wonder. Ga je daar soms ook nog prat op?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Fundamentalistisch filo, niet extremistisch. Ik heb het overigens al verduidelijkt.
Niet doen of je met één of andere moslimbasher te maken hebt. Ik weet waar ik het over heb. Als het de discussie duidelijker en makkelijker voor u maakt: In Nederland kennen wij al heel lang onze eigen fundamentalisten: de streng-gereformeerden (vertegenwoordigd door de SGP). Ik zal u een voorbeeldje geven: Op Urk zijn op zondag alle winkels dicht, dat is een plaatselijke verordening gebaseerd op de zondagsrust: Wetgeving gebaseerd op christelijke normen. Extreem? Neh. Toch dienen ook niet-christenen zich eraan te houden. Een zekere mate van dwang is toch wel aanwezig. Toch extreem of toch maar gematigd? Er komt een Chinees restaurant op Urk dat op zondag open wil zijn. Gaatje in de verordening: zondagsrust geldt niet voor restaurants. Bestuur kan niet optreden maar dominee roept op er niet naartoe te gaan. Extreem of gematigd? Vrijheid van religie, vrijheid van meningsuiting? Er komen toch klanten op zondag bij het Chinees restaurant. Op een dag worden alle ruiten ingegooid. Extreem of gematigd? Kwajongensstreken? Geen echte extremisten toch? Of toch wel? Hebben ouders ze ertoe aangezet of deden ze het uit zichzelf? Speelden de preken van de dominee een rol? Chinees restaurant gaat moedig door totdat op een dag het restaurant in de brand wordt gestoken. De eigenaar en zijn familie konden op tijd wegkomen maar zien hun restaurant in vlammen opgaan. Gematigd of extreem? Extreem toch? Urkers worden geinterviewd: ''Wij keuren de brandstichting ten diepste af, christenen, échte christenen doen zoiets niet, maar de restaurateur had beter moeten weten dan een restaurant op zondag open te houden op Urk...''. ''Dan vraag je erom''. Extreem? Geinterviewde keurt toch af wat er gebeurde? Geen extremist toch?99,999% van de bevolking heeft de brand toch niet aangestoken? Waar houdt gematigdheid op en waar begint extremisme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
|
![]() Citaat:
- In sommige landen is een kentering bezig, kon ik tot mijn grote genoegen deze zomer constateren. De bevolking van moslimlanden, die overigens zelf erg te lijden heeft gehad van het opkomend islamisme, begint zich effectief ertegen te verzetten. Met andere woorden: Men is het zat en laat zich niets meer zeggen door geimporteerde imams of zogenaamd vrome praatjes. Men is niet minder moslim maar wel zeer weerbaar geworden t.o.v. radicale invloeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
|
![]() Toch wel een goeie van de hertog. Onze omgeving is dito met de bekende ster.
Waar de gewone man niets voor elkaar krijgt slaagt de SGP gerelateerde kerkganger moeiteloos. Dus die analogie klopt wel. Urk is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar er zijn meer van dat soort gemeentes. Een uitzondering is het niet. Elsevier besteedde ruim aandacht aan evenbedoeld verschijnsel in hun magazine van afgelopen vrijdag. De vergelijking tussen SGP en Islam is er een die volledig mank gaat in het nadeel van de moslims. Het feit dat Wilders onder een zware bewaking staat is daar wel een van de bewijzen van. De moslims in Nederland en elders staan hem serieus naar het leven. En verwacht van de zwijgende meerderheid Islamisten geen enkele beweging om deze idiioten tegen te houden. Vandaar dat we de Islam als geheel als een vijandig ondemocratisch instituut moeten behandelen zoals we dat met de Romeinse kerk zouden doen mochten ze plannen maken de inquisitie weer in te stellen.
![]() |
#489 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Deze christenen, alle christenen, kwamen er in dit geval niet mee weg dat de daders ''geen echte christenen'' zijn en niets met het christendom te maken hebben. Dat zou te makkelijk zijn geweest en dat weten ze. Er schuilen gevaren in zogenaamde ''zekerheden''. Om maar weer een vergelijking te maken: Je zou kunnen zeggen dat ik me in zekere zin bezighoud met een vorm van nationalisme. Dan dien ik mijzelf te realiseren welke gevaren er in nationalisme schuilen - ik hoef u niet uit te leggen welke dat zijn - en voor mijzelf principiele grenzen stellen. Citaat:
Vanzelfsprekend moet niet iedere moslim zich verantwoorden voor de daden van extremisten. Zij zijn niet de daders en hebben er evenmin mee te maken als u of ik. Maar ik zou wel blij zijn als ik er één zou zien erkennen dat er gevaren schuilen in het blindelings belijden van (hun) geloof. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
|
![]() Neen, u moet mensen wantrouwen die andere mensen hun levenswijze willen opdringen, met of zonder geweld. Met geweld is erger maar met minder geweld hoeft niet minder ingrijpend te zijn.
U mag van mij best geloven dat homoseksualiteit slecht is, dat vrouwen geen bestuursfunctie mogen hebben, dat zondagsrust heilig is, dat ongelovigen in de hel komen, dat een varken een onrein dier is wat niet gegeten mag worden, zolang u al die leefregels slechts op uzelf toepast en het geen consequenties heeft voor anderen. Zolang mensen de keus hebben zich er niet aan te houden of de geloofsgemeenschap te verlaten is er niets aan de hand. Als u mij wilt dwingen aan uw regels te houden vind ik het al verwerpelijker, zeker als u de macht heeft wetten zo in te richten dát ik me aan uw leefregels moet houden. Als u me ook nog met geweld wilt dwingen me aan die regels te houden of zware straffen zet op het overtreden van die regels bent u een extremist die bestreden moet worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
EDIT: maar bon, voor Afghanistan heb ik toch serieus mijn twijfels... ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 19 augustus 2010 om 09:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik vermijd allochtone getto's, ik ben geen expliciete Homo, noch een testosteron puber, noch een sensueel meisje,noch een Jood en ik draag ook geen handtassen...de kans dat ik lastig gevallen wordt is dan ook verwaarloosbaar.. Mijn hoogbejaarde ouders hebben minder geluk, daar moest de wijkagent ingrijpen om pesterijen van enkele Turkse gastjes uit de nabijgelegen wijk te doen stoppen.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 19 augustus 2010 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Religieuze staatsindoctrinatie + onderdrukking van vrije meningsuiting/pers/informatie + monisme + ongeletterdheid + armoede = zaaigrond voor radicalisme |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf wel nooit agressief, nog in woorden, noch in daden. Dat is misschien de uitleg. Idem voor mijn vrouw, zoon en schoondochter, vrienden en kennissen Laatst gewijzigd door filosoof : 19 augustus 2010 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn hoogbejaarde ouders zullen het wel uitgelokt hebben met hun 'agressieve' houding.. Ge ziet dus niet blijkbaar niet in dat uw 'ik niet niemand niet' argumentatie onnozel is.. Zelfs ik durf te stellen dat deze incidenten meer te maken hebben met een soort marginaliteit dan een geloof...helaas kunnen fundamentalisten niets nuanceren.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goedpraten, minimaliseren, extremisme,... begint bij het gebruik van het woord "maar" na een afkeuring. "verkrachting is altijd fout, maar als je er zo bijloopt heb je er wel om gevraagd" "steniging is erg, maar er zijn ergere dingen" enzovoort. Af en toe lees je nog iets zinnigs na die "maar". Of is een "maar" gerechtvaardigd. Meestal gaan m'n haren er van rechtstaan.
![]() |
![]() |
#500 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dus mensen die aangerand worden in bijvoorbeeld Molenbeek of Anderlecht, hebben dit te danken aan hun eigen gedrag? Is dat de boodschap van uw comment, filo? |
|
![]() |
![]() |