Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2010, 16:54   #121
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
??
Ja, natuurlijk is het verwerpelijk. Immigranten zijn mensen en geen goederen.

Je kunt als samenleving niet eerst toestaan dat mensen, vaak al in de tweede of derde generatie, hier een bestaan opbouwen om vervolgens die mensen de deur te wijzen. In de allermeeste gevallen leveren ze ook nog eens een positieve bijdrage aan diezelfde samenleving.

Mocht je al vinden dat er in de samenleving teveel mensen zijn dan zou je emigratie (in het algemeen) kunnen stimuleren maar alleen met positieve stimuli en niet met negatieve.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 19:35   #122
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Je kunt als samenleving niet eerst toestaan dat mensen, vaak al in de tweede of derde generatie, hier een bestaan opbouwen om vervolgens die mensen de deur te wijzen. In de allermeeste gevallen leveren ze ook nog eens een positieve bijdrage aan diezelfde samenleving.

Mocht je al vinden dat er in de samenleving teveel mensen zijn dan zou je emigratie (in het algemeen) kunnen stimuleren maar alleen met positieve stimuli en niet met negatieve.
Vaak blijft de band met het land van herkomst, zelfs in een tweede of derde generatie, heel erg nauw.
Zo worden lichamen vaak overgevlogen na de dood, bijvoorbeeld.

Het probleem is dat er veel te veel niet-Europese culturen verwoven zitten in onze samenleving, in combinatie met een Europese cultuur die vanuit zichzelf weinig weerstand biedt.
In normale omstandigheden zou ik voor assimilatie pleiten, maar we zijn dat punt voorbij. Vlaanderen kan het niet meer dragen.

Er zal dus, met andere woorden iets moeten gebeuren.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 20:08   #123
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Zelfs met 800 000 voorkeursstemmen ben je niets. Kijk naar Leterme en nu naar De Wever.
Bart De Wever heeft het voor- of nadeel dat hij naar zijn achterban moet kijken. En die kijkt hem met argusogen aan. Waar Leterme de ene blunder op de andere gooide en ook nog eens opeens een belgicist werd (wat men bij de CD&V achterban niet zo erg vond), is Bart (voorlopig) nog niet in die val getrapt. Hij laat anderen het "werk" doen en hoewel ijdeltuit Di Rupo vast gezonder mag leven, zit hij nu even vast als Leterme tussen 2007 en 2010. Bart laat betijen en geeft niet toe en brengt voor het eerst in de geschiedenis Elio Di Rupo in verlegenheid. Elio heeft nu ineens meer verantwoordelijkheid dan het blussen van corruptiebrandjes in zijn SP-koninkrijk.

Ik noem het een gunstige evolutie. Het toont meer dan ooit aan dat die onland niet gewerkt heeft, niet werkt en niet zal werken.

PS: Als je ooit de CVP/CD&V hebt gezien, zou je juist moeten weten dat het de zuilen zijn die 's lands kapitaal in hun poten houden. Weze het vakbond, boerenbond of werkgeversorganisaties. De ontzuiling moet zich dringend voort zetten. En dan Brussel nog uitmesten van de baronnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 augustus 2010 om 20:11.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 23:57   #124
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Vaak blijft de band met het land van herkomst, zelfs in een tweede of derde generatie, heel erg nauw.
Zo worden lichamen vaak overgevlogen na de dood, bijvoorbeeld.

Het probleem is dat er veel te veel niet-Europese culturen verwoven zitten in onze samenleving, in combinatie met een Europese cultuur die vanuit zichzelf weinig weerstand biedt.
In normale omstandigheden zou ik voor assimilatie pleiten, maar we zijn dat punt voorbij. Vlaanderen kan het niet meer dragen.

Er zal dus, met andere woorden iets moeten gebeuren.
Wat er moet gebeuren is dat er tijd en energie moet worden gestoken in het onderhouden van een leefbare samenleving, niet in het uitsluiten van mensen.
Sta achter de grondwet(telijke rechten) en handhaaf die voor iedereen.
Oud 19 augustus 2010, 02:13   #125
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad. Die "negatieve stimuli" die extreem-rechtse (want dat blijven ze ook, blijkt weer) bewegingen als het NSA vooruitschuiven kan op een catastrofe uitdraaien. Het creëert ook een totale kloof tussen allochtonen, migranten van de zoveelste generatie ondertussen de geintegreert zijn, en de autochtone bevolking. Daarenboven is een bevolkingsgroep in negatieve condities zetten om een klimaat ter terugkeer te bevorderen allesbehalve humaan of respectvol.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 11:31   #126
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat er moet gebeuren is dat er tijd en energie moet worden gestoken in het onderhouden van een leefbare samenleving, niet in het uitsluiten van mensen.
Sta achter de grondwet(telijke rechten) en handhaaf die voor iedereen.
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Via positieve herwaardering van de eigen cultuur zullen vreemden hun conclusies moeten trekken: of ze willen vasthouden aan hun vreemde cultuur en dan gaan ze terug naar de plek waar die thuishoort, of ze assimileren in de Leitkultur en dan is er geen probleem.
Dit zijn echter de voorwaarden voor een leefbare samenleving. Want klikt het niet, dan botst het.
Oud 20 augustus 2010, 10:52   #127
westerhagen
Banneling

Standaard

Citaat:

Typische flauwe reactie van een burgerlijkrechts individu.Migratie is en was fout en dus moet ze teruggedraaid worden en daar bestaan kordate middelen voor.Een radikaal nationalist terkt zich alleen iets aan van echte autochtonen.Mag schokkend voor u klinken maar dat is dan ook de reden waarom men met braafrechtsen niet veel kan aanvangen.
westerhagen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 10:53   #128
westerhagen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Inderdaad. Die "negatieve stimuli" die extreem-rechtse (want dat blijven ze ook, blijkt weer) bewegingen als het NSA vooruitschuiven kan op een catastrofe uitdraaien. Het creëert ook een totale kloof tussen allochtonen, migranten van de zoveelste generatie ondertussen de geintegreert zijn, en de autochtone bevolking. Daarenboven is een bevolkingsgroep in negatieve condities zetten om een klimaat ter terugkeer te bevorderen allesbehalve humaan of respectvol.

Flauwe praat.
westerhagen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 11:07   #129
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westerhagen Bekijk bericht
Typische flauwe reactie van een burgerlijkrechts individu.Migratie is en was fout en dus moet ze teruggedraaid worden en daar bestaan kordate middelen voor.Een radikaal nationalist terkt zich alleen iets aan van echte autochtonen.Mag schokkend voor u klinken maar dat is dan ook de reden waarom men met braafrechtsen niet veel kan aanvangen.
Wat een onzin. Zolang de mens bestaat, bestaat migratie.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 11:22   #130
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wat een onzin. Zolang de mens bestaat, bestaat migratie.
Zolang de mens bestaat, bestaat oorlog.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 11:40   #131
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Zolang de mens bestaat, bestaat oorlog.
Migratie en oorlog vind ik nou niet bepaald vergelijkbaar.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 17:56   #132
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Zeg deze 'Braafrechtse' dan maar eens hoe u 'echte autochtonen' definieert. Er blijven niet veel mensen over hoor, dat geef ik u nu al op een briefje.
Oud 20 augustus 2010, 19:03   #133
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Migratie en oorlog vind ik nou niet bepaald vergelijkbaar.
Dat migratie al altijd bestaan heeft vind ik nou niet bepaald een argument.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 21:33   #134
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weg met de homo sapiens! De vuile immigranten!
Oud 20 augustus 2010, 21:36   #135
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Weg met de homo sapiens! De vuile immigranten!
Jullie zijn aan elkaar gewaagd qua idiote beschuldigingen tegenover elkaar.
Oud 20 augustus 2010, 23:03   #136
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg deze 'Braafrechtse' dan maar eens hoe u 'echte autochtonen' definieert. Er blijven niet veel mensen over hoor, dat geef ik u nu al op een briefje.
Waarop baseert u die stelling? Ik vermoed dat u aan wishful thinking doet. Het is inderdaad bon-ton is om in linkse en pseudo-rechtse kringen te beweren dat er zo goed als geen enkele autochtoon meer te vinden is. Dat de evolutie de verkeerde richting ingaat, is inderdaad zo, maar tot op heden is iets minder dan tachtig procent van de Vlamingen en Walen volgens de officiële definitie nog steeds geen allochtoon.

"In de grote steden beginnen meer en meer allochtonen te wonen. Momenteel is meer dan 20 procent van de Belgen van allochtone afkomst. Dat cijfer komt voort uit een nieuw sociologisch onderzoek van de KULeuven.

De onderzoekers zijn drie generaties terug gegaan. Ze nemen ook de nieuwe Belgen en hun nageslacht op. Enkel wie tot drie generaties terug geen allochtonen in zijn stamboom heeft, is volgens de onderzoekers een autochtone Belg.
"

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...in-belgie.aspx

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 20 augustus 2010 om 23:06.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 08:13   #137
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Waarop baseert u die stelling? Ik vermoed dat u aan wishful thinking doet. Het is inderdaad bon-ton is om in linkse en pseudo-rechtse kringen te beweren dat er zo goed als geen enkele autochtoon meer te vinden is. Dat de evolutie de verkeerde richting ingaat, is inderdaad zo, maar tot op heden is iets minder dan tachtig procent van de Vlamingen en Walen volgens de officiële definitie nog steeds geen allochtoon.

"In de grote steden beginnen meer en meer allochtonen te wonen. Momenteel is meer dan 20 procent van de Belgen van allochtone afkomst. Dat cijfer komt voort uit een nieuw sociologisch onderzoek van de KULeuven.

De onderzoekers zijn drie generaties terug gegaan. Ze nemen ook de nieuwe Belgen en hun nageslacht op. Enkel wie tot drie generaties terug geen allochtonen in zijn stamboom heeft, is volgens de onderzoekers een autochtone Belg.
"

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...in-belgie.aspx
Volgens dit criterium ben ik plots gehuwd met een allochtoon en zijn mijn kinderen ook allochtoon. (De grootmoeder van mijn man was Nederlandse)

Is dit het criterium dat ook N-SA volgt?

Dan kan jij misschien antwoorden op mijn vraag.
http://forum.politics.be/showthread....77#post4652277

Laatst gewijzigd door artisjok : 21 augustus 2010 om 08:13.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 10:50   #138
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie zijn aan elkaar gewaagd qua idiote beschuldigingen tegenover elkaar.
Tuurlijk, de ene idiote reactie verdient de andere.
Oud 21 augustus 2010, 12:38   #139
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Volgens dit criterium ben ik plots gehuwd met een allochtoon en zijn mijn kinderen ook allochtoon. (De grootmoeder van mijn man was Nederlandse)

Is dit het criterium dat ook N-SA volgt?

Dan kan jij misschien antwoorden op mijn vraag.
http://forum.politics.be/showthread....77#post4652277
Ik ben geen N-SA'er, dus ik kan jammer genoeg niet op uw vragen antwoorden. Wat ik wel kan zeggen is dat uw kinderen en uw man, volgens het officiële criterium althans, wel degelijk allochtoon zijn.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 13:35   #140
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Dan ga je nog veel werk hebben..

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be