![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Zal de NVA mee BHV stemmen? | |||
| Ja, zeker wel. |
|
24 | 44,44% |
| Neen, ze onthouden zich. |
|
30 | 55,56% |
| Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Minister-President
|
|
|
#342 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gestemd en de voorlopige uitslag staat mij wel aan. |
|
|
|
|
|
#343 |
|
Minister-President
|
Het is een kaakslag!
|
|
|
|
|
#344 |
|
Minister-President
|
"Het gemak waarmee het veelgeplaagde Vlaams Belang een relevante rol
herovert, verbaast." Dixit Bart Brinckman in DS van maandag 11-10-2010.
|
|
#345 |
|
Europees Commissaris
|
Dat lijkt me normaal, de NVA kiest voor mee te stappen in een Belgische logica (wat ik goed vind) ze zouden bij het VB echt compleet achterlijk moeten zijn om daar geen profijt uit te halen, en, eerlijk is eerlijk Annemans is een getalenteerd politicus (ik zag hem bezig op een debat en was toch wel onder de indruk van zijn ad remheid en gevatheid), het is stom van jullie dat Dewinter niet wordt buitengeflikkerd, hij doet jullie alleen maar slecht
|
|
|
|
|
#346 |
|
Minister-President
|
Waar volgt BDW de Belgische logica? Ik zie hem ze enkel volgen en gebruiken om ze dan telkens tegen het belgisch systeem te gebruiken.
|
|
|
|
|
#347 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#348 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want, het lijkt alsof de N-VA nu zegt, we blijven kost wat kost in Belgie, daar hebben Vb'ers geen boodschap aan.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 oktober 2010 om 01:00. |
||
|
|
|
|
#349 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eigenlijk zou het VB de agendering nu een week moeten uitstellen.
|
|
|
|
#350 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De opstand van de Vlaamse kiezer is al bezig sinds begin jaren '90. De eerste golf was die van het VB, de tweede die van de VLD van de Burgermanifesten, de derde die van het kartel CD&V/N-VA en de vierde die van de N-VA. Dit stopt niet meer. Als de N-VA om welke reden dan ook uitvalt, dan komt er een vijfde, hardere golf.
|
|
#351 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het aanvaarden van de "verduidelijkingsopdracht" en de niet-agendering van het BHV-wetsvoorstel zijn imho twee stappen die tegen het wezen en het doel van de N-VA zelf ingaan.
Ze passen wel perfect in de Belgische logica. Het zou kunnen zijn dat die twee stappen, zoals velen hier beweren, een vorm van superbe politieke tactiek zijn, maar ik zie dat niet. Alle speculaties die ik hier daarover lees, zijn zo complex en ondraaglijk licht, dat ze imho eerder wijzen op een opperste verwarring ipv op een efficiënte onderhandelingstactiek. De N-VA zou imho onverstoorbaar haar eigen agenda moeten volgen, daar nooit van afwijken, en geen enkele stap zetten in de Belgische logica. Indien ze dat toch doet wordt ze overbodig, want een CVP hebben we al.
|
|
#353 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hier zie, Robert, Gwylan heeft het nog beter uitgedrukt dan ik deed:
Citaat:
|
|
|
#354 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie die kent, weet wat er aan het gebeuren is. Wie die niet kent, is als een blinde aan het rondlopen in het Belgische politieke doolhof.
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan geld er maar een regel, druk op de ketel pompen en hem erop houden en desnoods nog een tandje bijsteken,... |
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2/ Hij heeft een opdracht aanvaard die ingaat tegen zijn overtuiging dat de liberalen erbij moeten betrokken worden. 3/ Hij heeft de logica aanvaard dat de parlementaire stemming van het BHV-voorstel de Belgische regeringsvorming onmogelijk maakt. Ik zie niet goed in hoe de N-VA deze misstappen zal aanwenden om ze tegen het Belgisch systeem te gebruiken. Ik kan alleen maar hopen dat De Wever en Jambon slimmer zijn dan ik.
|
|
|
#359 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
|
Citaat:
Jan vandenberghe die het vanop zijn berg altijd beter wist, is het hier blijkbaar al afgetrapt? |
|
|
|