Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2010, 01:44   #1841
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, maar dan moeten deze kapitalisten ook de gevolgen dragen.

Een moslima (of een ander) die geweigerd wordt owv een eigen keuze, mag van mij op kosten van deze kapitalisten leven. Eens zien hoelang ze dat systeem zullen volhouden..

Wat de incentives betreft, tja ik denk dat die manier bij alles wordt toegepast de dag van vandaag. De kapitalisten weten hoe ze zulke zaken moeten aanpakken, psychologie speelt bij deze een belangrijke rol.
Daar gaat het in feite om, niet ? Als de VDAB je stuurt om te solliciteren, trek je gewoon een zak over je kop, en zegt " ik ben zeer gelovige moslima " . Je mag dan direct terug naar huis. Goed gezien, meid !
Toch een beetje dom om het zomaar toe te geven.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 01:46   #1842
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Daar gaat het in feite om, niet ? Als de VDAB je stuurt om te solliciteren, trek je gewoon een zak over je kop, en zegt " ik ben zeer gelovige moslima " . Je mag dan direct terug naar huis. Goed gezien, meid !
Toch een beetje dom om het zomaar toe te geven.
Ja de laatste keer dat ik bij de VDAB moest zijn, zat ik tegenover een Turkse.. met hoofddoek
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 01:47   #1843
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist ja, wa lilahi el7amd.
Welja, nu nog wat vreemd geleuter...Doe maar alsog er niemand anders aanwezig is hoor, doe maar of je thuis bent...
Oud 7 november 2010, 01:49   #1844
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ja de laatste keer dat ik bij de VDAB moest zijn, zat ik tegenover een Turkse.. met hoofddoek
Ik zie niet wat daar grappig aan is ? Extreem religieuze fanaten in overheidsdienst ? Terwijl Eigen Volk werkloos op straat moet slapen ?
Oud 7 november 2010, 01:49   #1845
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welja, nu nog wat vreemd geleuter...Doe maar alsog er niemand anders aanwezig is hoor, doe maar of je thuis bent...
Ik ben ook thuis.

Btw: ik zou bijna denken dat je uw maandelijkse prutsen hebt. 2 seconden geleden moest ik het nog aftrappen naar mn eigen land en nu kom jij me even vertellen wat ik wel mag typen en wat niet. La3nat Allah 3liek
Oud 7 november 2010, 01:52   #1846
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook thuis.

Btw: ik zou bijna denken dat je uw maandelijkse prutsen hebt. 2 seconden geleden moest ik het nog aftrappen naar mn eigen land en nu kom jij me even vertellen wat ik wel mag typen en wat niet. La3nat Allah 3liek
Ik heb je niets verboden. Ik vind je onbeleefd. Da's alles.
Oud 7 november 2010, 01:54   #1847
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie niet wat daar grappig aan is ? Extreem religieuze fanaten in overheidsdienst ? Terwijl Eigen Volk werkloos op straat moet slapen ?
Ik vond haar eigenlijk best wel lief. Ze leek me toch geen religieuze fanaat.
Oud 7 november 2010, 01:55   #1848
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb je niets verboden. Ik vind je onbeleefd. Da's alles.
Dat mag. Net als ik jou irritant vind en enorm onbeschoft. Maar ik bepaal nog steeds zelf wat ik typ, u hebt zich daar niet mee te moeien. Waarom valt u mij lastig en kallikles niet? En verder, heb jij ook niet te bepalen waar ik leef en of ik het al dan niet moet aftrappen. Duidelijk?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 november 2010 om 02:04.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 02:03   #1849
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Bovendien, gaat het daar niet om. Ik kan best wel aannemen dat men geen moskee binnen mag met schoeisel en zal me daar ook steeds naar voegen. Of dat nu een religieuze regel is of een hygiënische... ?

Waar het om gaat is dat je blijkbaar niet hetzelfde mag vragen aan moslims op plaatsen waar de regel geldt: geen hoofddoeken.
Elke groep probeert zijn belangen te verdedigen. Het is natuurlijk een feit dat moslims dat veel assertiever doen dan de gemiddelde platgeslagen, gekoeioneerde Vlaming, aangezien deze mensen doorgaans uit een primitieve cultuur komen waar het er vooral op aankomt om zoveel mogelijk kabaal te maken.

Maar op zich vind ik de eis om een hoofddoek te mogen dragen gewoon zeer redelijk.

Citaat:
Het respect dat zij van anderen vragen kunnen ze zelf blijkbaar niet opbrengen voor die anderen. En daar knelt het schoentje.

En daarom kan de multiculrurele samenleving niet slagen.

Paulus.
Oud 7 november 2010, 06:47   #1850
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is niet omdat je hier geboren bent dat je je persoonlijke religie boven de wetten en regels van ons land mag plaatsen.

Wie niet akkoord is met een schoolreglement, zal zich toch moeten aanpassen of anders opkrassen, naar een andere school.

Waar je geboren bent speelt daarbij geen enkele rol.

Punt uit.

Paulus.
Neen, hé.
We mochten toch ageren tegen dat schoolreglement.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 07:20   #1851
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mamiemee Bekijk bericht
Heb je moeilijkheden met begrijpend lezen? (Je hebt voorbeelden nodig).
Ik ben ook jaren 60 geboren in dit land.
Ja, idd: het is heeel ver gekomen dat ik je dat moet uitleggen. Ik stel voor dat je je op een ander forum begeeft indien het niveau hier te hoog ligt voor jouw capaciteiten. Voor de rest: peace man/ woman.
Ja, ik kan begrijpend lezen.
Ik had graag voorbeelden gehad, omdat wat jij beschrijft, ik zo niet ervaar.
Oud 7 november 2010, 07:24   #1852
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Zo is dat, en al de rest is ... geleuter waarmee men veel bladzijden vult. Steeds meer scholen voeren een hoofddoekverbod in : moslima's hebben er zich dus bij neer te leggen. Punt. Als ze hun hoofddoek belangrijker vinden dat te studeren, dan is dat hun keuze, en moeten ze maar leren leven met de gevolgen van hun keuze. Ze kunnen beter van meetaf aan leren omgaan met een hoofddoekloos leven: in het bedrijfsleven worden ook geen opzichtige religieuze symbolen aanvaard. Als ze zichzelf willen marginaliseren, dan is dat hun keuze.
Als die scholen een verbod invoeren, omdat ze het niet dragen van een hoofddoek belangrijker vinden dan onderwijs voor hun leerlingen. Is dat ook een keuze; en daar zijn ook gevolgen aan verbonden.
Oud 7 november 2010, 07:38   #1853
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als die scholen een verbod invoeren, omdat ze het niet dragen van een hoofddoek belangrijker vinden dan onderwijs voor hun leerlingen. Is dat ook een keuze; en daar zijn ook gevolgen aan verbonden.
En wat zijn de gevolgen voor de scholen dan? Dat ze een hoofddoekloze populatie leerlingen zullen aantrekken? ho w�*t erg!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 08:03   #1854
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En wat zijn de gevolgen voor de scholen dan? Dat ze een hoofddoekloze populatie leerlingen zullen aantrekken? ho w�*t erg!
Het gevolg is dat het kaf van het koren gescheiden wordt.
De integratiewillige meisjes zullen verder studeren en doostromen naar de unief en arbeidsmarkt. Het fanatieke kaf auto-marginaliseert zichzelf verder. Dat is hun probleem en tenslotte hun keuze.
De scholen kunnen er enkel goed bij varen als ze verlost zijn van die fanatiekelingen die elkaar en andere moslima's zitten op te jutten in religieuse ijver, van de competietiesfeer om de zedigste, eerbaarste, meest kuise moslima te zijn.
Wat een verademing moet dat wel niet zijn voor die jongeren die blijven : ze kunnen weer zichzelf zijn.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 08:10   #1855
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien jij daar voorbeelden van zou geven, kunnen wij iets voorstellen bij wat je beweert.
Ik ben bijna 50 jaar geleden geboren in dit land.
Is dat ver gekomen, dat jij uitlegt wat je bedoelt?
Zoals het respecteren van een schoolreglement.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 08:13   #1856
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De integratiewillige meisjes zullen verder studeren en doostromen naar de unief en arbeidsmarkt. Het fanatieke kaf auto-marginaliseert zichzelf verder. Dat is hun probleem en tenslotte hun keuze.
De scholen kunnen er enkel goed bij varen als ze verlost zijn van die fanatiekelingen die elkaar en andere moslima's zitten op te jutten in religieuse ijver, van de competietiesfeer om de zedigste, eerbaarste, meest kuise moslima te zijn.
Wat een verademing moet dat wel niet zijn voor die jongeren die blijven : ze kunnen weer zichzelf zijn.
zoals nu dus overduidelijk blijkt in het Atheneum!
Al te dikwijls wordt hierbij vergeten dat het over zuiver puberaal gedrag gaat. Ook andere pubers proberen telkens de reglementen te buigen of te omzeilen. Als men daarbij toegeeft aan puberaal gedrag uit naam van Allah, dan zie ik niet in waarom de anderen niet met pluimentooien mogen gaan lopen omwille van Quetzalquepopl; met op maandagvoormiddag een paar aderlatingen op de speelplaats.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 08:14   #1857
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, hé.
We mochten toch ageren tegen dat schoolreglement.
Maar niet door ze te overtreden heb ik gezegd.

Paulus.
Oud 7 november 2010, 08:16   #1858
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het heeft niet alleen gevolgen voor die scholen.
Oud 7 november 2010, 08:16   #1859
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet zo. Het is niet omdat je een hoofddoek verbiedt dat je dat verbod belangrijker vindt dan het onderwijs voor de leerlingen.

Je stelt de zaken verkeerd voor.

Je weet het en je blijft het doen.

Opzettelijk.

Paulus.
Oud 7 november 2010, 08:17   #1860
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet alleen hun probleem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be