Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2010, 01:05   #221
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

[quote=praha;5099998

Maar zeg eens.... hoeveel van die vrijgekomen veroordeelde moordenaars zijn opnieuw begonnen ?
Geen larie over ene Dutroux en/of dien andere spast daar uit het luikse dus die voor andere zaken vastzaten dus... want dan hadden we die destijds voor die feiten reeds de doodstraf moeten geven[/QUOTE]

Dat weet ik niet, waar kan ik de cijfers vinden praha? Dan weten we het allebei.
Oud 15 november 2010, 01:05   #222
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Helaas is dat wel ergens zo
In de states nog meer dan hier, vrees ik
In de states hebben ze een vijs los.
Kijk maar naar die programma's van "hardest prisons"
Geboeid aan buik en voeten + 9 man security om eens goedendag te zeggen tegen de psychiater die ook al een steek los heeft.
Traangas, cellen controle op verboden plastiek dopjes, verboden sie en la, die gasten hebben daar gewoon een vijs los zitten.
In België hebben we veel zwaarder kalibers lopen die gewoon los mogen lopen tussen al de rest en die problemen zoals ze daar hebben kennen wij gewoon niet omdat het regime menselijker is.
Einstein zei het: actie is gelijk aan reactie.

Die Amerikanen kennen Einstein waarschijnlijk niet?
Oud 15 november 2010, 01:10   #223
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zie er niet direct.
Wat zeg je nu ?
Dat Dutroux, De Gelder ed niet bewezen schuldig zijn... of dat ge er geen ziet waar er enige twijfel is ?

Citaat:
Neen.
Da's al prima .... daar het verleden vrij duidelijk is dat men daar niet op kan staatmaken.
Alhoewel dat ge dat hier vaak hoort als summum van zekerheid
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 08:16   #224
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Neem je krijgt levenslang als je 20 jaar bent, voor een vierdubbele moord bvb. Als je 70 geworden bent blijkt dat je onschuldig bent, en men laat je vrij. Joepie, eindelijk vrij ...
Eerlijk gezegd, ben je niet beter af als men je 50 jaar geleden reeds terechtgesteld had ? Kan je je voorstellen wat het is , 50 jaar in het gevang zitten voor iets dat je niet gedaan hebt ? Hoe en w�*t ga je terugkrijgen, en van wie, op welke manier ?
Vergissingen zullen er altijd gebeuren, en blijven gebeuren, de mens is nu éénmaal niet onfeilbaar. Maar is dat een reden om moordenaars , échte, schuldige moordenaars, te laten leven , met het risisco dat ze terug vrij komen, en herbeginnen ?
Een zeer bekend argument bij voorstanders van de doodstraf: iemand willens nillens ter dood brengen is humaner als hij achteraf onschuldig blijkt te zijn, want zo heeft hij zijn kas niet opgevreten in de cel.
Oud 15 november 2010, 08:56   #225
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een zeer bekend argument bij voorstanders van de doodstraf: iemand willens nillens ter dood brengen is humaner als hij achteraf onschuldig blijkt te zijn, want zo heeft hij zijn kas niet opgevreten in de cel.
Je moet er toch maar eens over nadenken...Als je de mooiste jaren van je leven in een cel doorbrengt voor iets dat je niet gedaan hebt, neem 20 of 30 jaar, in welke gemoedstoestand dat je daar buiten komt ? Zélfs met een financiële vergoeding.
Ik zou zo iemand niet betrouwen, die moet boordevol haat zitten denk ik, randje af zot geworden...Een lopende tijdbom.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 08:58   #226
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Of wat denkt u van het pro argument waarbij men stelt dat die enkelen die onschuldig terechtgesteld zijn "er best bij mogen nemen"?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 09:05   #227
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet er toch maar eens over nadenken...Als je de mooiste jaren van je leven in een cel doorbrengt voor iets dat je niet gedaan hebt, neem 20 of 30 jaar, in welke gemoedstoestand dat je daar buiten komt ? Zélfs met een financiële vergoeding.
Ik zou zo iemand niet betrouwen, die moet boordevol haat zitten denk ik, randje af zot geworden...Een lopende tijdbom.
Als ik in die situatie zou zitten, zou ik liever voor mezelf beslissen en niet mijn lot door jou laten bepalen.

Dank je!
Oud 15 november 2010, 09:06   #228
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

De mensen die deze straf uitvoeren, wat zegt de wetenschap over hun bovenkamer?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 09:09   #229
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Of wat denkt u van het pro argument waarbij men stelt dat die enkelen die onschuldig terechtgesteld zijn "er best bij mogen nemen"?
Het is nogal ongelukkig uitgedrukt, vind je niet ?
Maar mensen die onschuldig terechtgesteld worden, blijken dikwijls gasten te zijn die al heel wat op hun kerfstok hebben, zoals die" onschuldige " amerikaan waar ze het over hadden, die was dus onschuldig voor de moord waarvan hij berschuldigd werd, maar hij stuurde wel de wagen tijdens de overval, en heeft de moordenaar vervoerd, m.a.w. hij was medeplichtig. En in het gevang had hij een medegedetineerde vermoord. ZO onschuldig was hij dus ook niet, en dat verklaart wel het één en ander.
Zoals iedereen weet : de mens is niet onfeilbaar,en fouten zullen er steeds gemaakt worden, ook in het beste systeem. Hetgeen vaststaat is dat ons huidige systeem allebehalve perfect is.
Oud 15 november 2010, 09:10   #230
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als ik in die situatie zou zitten, zou ik liever voor mezelf beslissen en niet mijn lot door jou laten bepalen.

Dank je!
Dat zal wel ! En ik zou jou goed in het oog laten houden.
Oud 15 november 2010, 12:03   #231
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar neen man, er is niets zo geschikt als dertig jaar door de staat mensonwaardig behandeld worden om je weer volledig aan te passen aan de maatschappij.
Oud 15 november 2010, 12:10   #232
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar neen man, er is niets zo geschikt als dertig jaar door de staat mensonwaardig behandeld worden om je weer volledig aan te passen aan de maatschappij.
ge kunt achteraf nog altijd president worden of zo hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 12:11   #233
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In de states hebben ze een vijs los.
Kijk maar naar die programma's van "hardest prisons"
Geboeid aan buik en voeten + 9 man security om eens goedendag te zeggen tegen de psychiater die ook al een steek los heeft.
Traangas, cellen controle op verboden plastiek dopjes, verboden sie en la, die gasten hebben daar gewoon een vijs los zitten.
In België hebben we veel zwaarder kalibers lopen die gewoon los mogen lopen tussen al de rest en die problemen zoals ze daar hebben kennen wij gewoon niet omdat het regime menselijker is.

Niettemin staat het in de VN-rapporten omschreven als "mensonwaardig."

Zes weken met het zelfde ondergoed zonder te douchen, ik noem dat niet echt menselijker.

23 uur per dag opgesloten in de èènpersoonscel met vier mensen die stinken zoals varkens, ik noem dat regime niet menselijker.

Iemand met stekende tandpijn vertellen dat hij binnen drie maand een transfair naar Merksplas krijgt zodat hij daar een bezoek aan de tandarts kan aanvragen...
Ondertussen moet hij nog maar even de pijn verbijten...

Ik moet u toch geen staaltjes uit de gevangenis vertellen?
Oud 15 november 2010, 12:13   #234
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge kunt achteraf nog altijd president worden of zo hé
Ja, en dan na de veroordeling voor 690 moorden de Nobelprijs voor de vrede krijgen...
Oud 15 november 2010, 12:18   #235
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en dan na de veroordeling voor 690 moorden de Nobelprijs voor de vrede krijgen...
zoiets ja

nu ja, die nobelprijs voor de vrede kunt ge blijkbaar ook krijgen terwijl ge met +100.000 gevechtssoldaten een vreemd land bezet houdt en er dagelijks tientallen burgers afslacht, dat zegt ni veel dus

maar ik zie in B nog niet direct iemand met een strafblad nog maar binnenraken in de maffiastructuur die hier voor 'de politiek' doorgaat ...
Oud 15 november 2010, 12:20   #236
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoiets ja

nu ja, die nobelprijs voor de vrede kunt ge blijkbaar ook krijgen terwijl ge met +100.000 gevechtssoldaten een vreemd land bezet houdt en er dagelijks tientallen burgers afslacht, dat zegt ni veel dus

maar ik zie in B nog niet direct iemand met een strafblad nog maar binnenraken in de maffiastructuur die hier voor 'de politiek' doorgaat ...
En de oppergraaier van de CVP dan die de boeken heeft gedaan in China voor het Belgische paviljoen? Die zijn strafblad is groter dan dat van mij...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 november 2010 om 12:20.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 12:22   #237
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En de oppergraaier van de CVP dan die de boeken heeft gedaan in China voor het Belgische paviljoen? Die zijn strafblad is groter dan dat van mij...
zijn bankrekening ongetwijfeld ook

laatst zei hij dat B winst gedaan had aan de wereldtentoonstelling in China door de verkoop van diamanten en pralines

de journalist vergat alleen weer te vragen waar die praline- en diamantstaatsfabrieken in B zich dan bevinden ...

stoeme journalisten.
Oud 15 november 2010, 12:34   #238
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zijn bankrekening ongetwijfeld ook

laatst zei hij dat B winst gedaan had aan de wereldtentoonstelling in China door de verkoop van diamanten en pralines

de journalist vergat alleen weer te vragen waar die praline- en diamantstaatsfabrieken in B zich dan bevinden ...

stoeme journalisten.
Zolang de boeken maar kloppen, en daar kunnen we van op aan.

Tenslotte is de man ervaringsdeskundige...
Oud 15 november 2010, 12:51   #239
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mensen die deze straf uitvoeren, wat zegt de wetenschap over hun bovenkamer?
Recycleer een moordenaar. Die zijn toch al labiel om te beginnen.

Citaat:
Als men de westerse vrijheid verdedigt vallen er toch ook onschuldige slachtoffers (Churchill)? Als men een beleid voor verkeer opstelt vallen er toch ook dodelijke slachtoffers alvorens men specifieke actie gaat ondernemen? Waarom dan niet bij justitie, die direct liëerbaar is met de 'dood' en onze interne vrijheid vertegenwoordigd?

Maar voorbeelden uit het verleden hebben idd aangetoond dat de doostraf niet volledig efficiënt is, misschien meer nuttig voor de maatschappij is van bepaalde misdadigers een orgaan of twee uit te halen, halve kilo zout erin en terug toenaaien. Gegarandeerd komt er gene enkele 2x langs die kassa.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 15 november 2010 om 12:52.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 12:53   #240
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

1: Dat was Einstein niet, maar Newton. Ja, er is een verschil tussen die twee. Als het helpt probeer dan bij Einstein maar het beeld van een soort autistische jood met een atoombom voor de geest te halen en bij Newton een verwaande alchimist (volgens de overlevering vond hij zichzelf een soort nieuwe Jezus) met een appel.
(Dit soort beelden moet je expres overdrijven, dan blijven ze hangen, maar als je wilt mag je ook gewoon onthouden dat er drie eeuwen tussen zaten.)
2: Dat sloeg niet op gevangenisbeleid, maar op natuurkkundige krachten.
3: Mensen moeten stoppen met wetenschappelijken theorieen uit hun context te rukken en ze voor hun eigen gewin te verkrachten, het begrip van deze termen ligt al bedroevend laag en dan ga je mensen ook nog een verwarren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be