![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=praha;5099998
Maar zeg eens.... hoeveel van die vrijgekomen veroordeelde moordenaars zijn opnieuw begonnen ? Geen larie over ene Dutroux en/of dien andere spast daar uit het luikse dus die voor andere zaken vastzaten dus... want dan hadden we die destijds voor die feiten reeds de doodstraf moeten geven[/QUOTE] Dat weet ik niet, waar kan ik de cijfers vinden praha? Dan weten we het allebei.
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar die programma's van "hardest prisons" Geboeid aan buik en voeten + 9 man security om eens goedendag te zeggen tegen de psychiater die ook al een steek los heeft. Traangas, cellen controle op verboden plastiek dopjes, verboden sie en la, die gasten hebben daar gewoon een vijs los zitten. In België hebben we veel zwaarder kalibers lopen die gewoon los mogen lopen tussen al de rest en die problemen zoals ze daar hebben kennen wij gewoon niet omdat het regime menselijker is. Einstein zei het: actie is gelijk aan reactie. Die Amerikanen kennen Einstein waarschijnlijk niet?
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zeg je nu ?
Dat Dutroux, De Gelder ed niet bewezen schuldig zijn... of dat ge er geen ziet waar er enige twijfel is ? Citaat:
Alhoewel dat ge dat hier vaak hoort als summum van zekerheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou zo iemand niet betrouwen, die moet boordevol haat zitten denk ik, randje af zot geworden...Een lopende tijdbom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of wat denkt u van het pro argument waarbij men stelt dat die enkelen die onschuldig terechtgesteld zijn "er best bij mogen nemen"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank je!
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
|
![]() De mensen die deze straf uitvoeren, wat zegt de wetenschap over hun bovenkamer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar mensen die onschuldig terechtgesteld worden, blijken dikwijls gasten te zijn die al heel wat op hun kerfstok hebben, zoals die" onschuldige " amerikaan waar ze het over hadden, die was dus onschuldig voor de moord waarvan hij berschuldigd werd, maar hij stuurde wel de wagen tijdens de overval, en heeft de moordenaar vervoerd, m.a.w. hij was medeplichtig. En in het gevang had hij een medegedetineerde vermoord. ZO onschuldig was hij dus ook niet, en dat verklaart wel het één en ander. Zoals iedereen weet : de mens is niet onfeilbaar,en fouten zullen er steeds gemaakt worden, ook in het beste systeem. Hetgeen vaststaat is dat ons huidige systeem allebehalve perfect is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zes weken met het zelfde ondergoed zonder te douchen, ik noem dat niet echt menselijker. 23 uur per dag opgesloten in de èènpersoonscel met vier mensen die stinken zoals varkens, ik noem dat regime niet menselijker. Iemand met stekende tandpijn vertellen dat hij binnen drie maand een transfair naar Merksplas krijgt zodat hij daar een bezoek aan de tandarts kan aanvragen... Ondertussen moet hij nog maar even de pijn verbijten... Ik moet u toch geen staaltjes uit de gevangenis vertellen?
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() nu ja, die nobelprijs voor de vrede kunt ge blijkbaar ook krijgen terwijl ge met +100.000 gevechtssoldaten een vreemd land bezet houdt en er dagelijks tientallen burgers afslacht, dat zegt ni veel dus maar ik zie in B nog niet direct iemand met een strafblad nog maar binnenraken in de maffiastructuur die hier voor 'de politiek' doorgaat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 november 2010 om 12:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() laatst zei hij dat B winst gedaan had aan de wereldtentoonstelling in China door de verkoop van diamanten en pralines de journalist vergat alleen weer te vragen waar die praline- en diamantstaatsfabrieken in B zich dan bevinden ... ![]() stoeme journalisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenslotte is de man ervaringsdeskundige...
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar voorbeelden uit het verleden hebben idd aangetoond dat de doostraf niet volledig efficiënt is, misschien meer nuttig voor de maatschappij is van bepaalde misdadigers een orgaan of twee uit te halen, halve kilo zout erin en terug toenaaien. Gegarandeerd komt er gene enkele 2x langs die kassa. ![]() Laatst gewijzigd door CyberpunX : 15 november 2010 om 12:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
(Dit soort beelden moet je expres overdrijven, dan blijven ze hangen, maar als je wilt mag je ook gewoon onthouden dat er drie eeuwen tussen zaten.) 2: Dat sloeg niet op gevangenisbeleid, maar op natuurkkundige krachten. 3: Mensen moeten stoppen met wetenschappelijken theorieen uit hun context te rukken en ze voor hun eigen gewin te verkrachten, het begrip van deze termen ligt al bedroevend laag en dan ga je mensen ook nog een verwarren.
![]() |
![]() |