![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 15 november 2010 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt me eerlijk gezegd over als een onzinnig en duur voorstel als je er geen uithongeringskamp van wil maken ver weg van het oog om het geweten niet te beroeren. Is het een soort vergeetput of kan er af en toe iemand vrij komen? Ik dacht aan de tickets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over termijnen heb ik niet echt nagedacht. Ik kan me inbeelden dat voor bepaalde straffen je inderdaad kan terugkomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gevangenisleven is nog steeds een leven terwijl doodstraf wel...dood is. Zelfs een lange onterechte opsluiting kan nog enigszins gecompenseerd worden. Althans de maatschappij heeft die kans om dat te proberen en het slachtoffer heet de kans om dat te pogen aanvaarden. Er zou een finacniele compensatie voorzien kunnen zorden zodat voor elk jaar onterecht opgesloten je een jaarvergoeding krijgt zodat je die nieuw verworven tijd niet nog eens moet gaan verliezen aan werken ook. Levenslang sluit de deur niet definitief, doodstraf wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry ik zie het niet zitten. Het roept allerlei grappige snenarios bij me op dat wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals?
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zei niet realistische scenarios, maar dat is je voorstel ook niet echt m.i.
Bv. de gevangenen slagen erin een bloeiende gemeenschap uit te bouwen, een oord waar mensen willen naar toetrekken. Je kan er echter alleen terecht via een moordveroordeling. (verder: Iemand die dat niet over zijn hart krijgt probeert dus het gerecht te misleiden hem/haar daarheen te sturen...verder wat met de confrontatie terplaatste en de ontdekking van zijn bedrog waardoor men hem wil 'vrijlaten' tegen zijn wil en bla bla bla) bv. ze beginnen bootjes te fabriceren. Gaan we de boel bombarderen? bv. Wat als ze inderdaad uithongeren, wat me niet zou verwonderen tussen wat palmbomen. Da's natuurlijk niet zo grappig. Wat met de inwoners van die eilanden die blijkbaar het geld mogen krijgen wat anders aan Belgische cipiers toebedeeld zou worden. Worden die plaatselijken verondersteld aan een goedkoper loon te werken? Is dat waar de meerwaarde van dit idee ligt (we vergeten effe de andere kosten zoals transport, bewaking van zo'n groot gebied zodat die gevangenen niet uitzwermen over die vreedzame eilanden aldaar, enz)? Een soort van export van werkgelegenheid naar ontwikklingslanden, zoals een Nike sandaal gemaakt door wat goedkope Çhinezen? In de VS denken ze juist omgekeerd (allé laat me het zo zeggen voor het drama). Obama bouwt een dubbel extra beveiligde gevangenis ergens in Illinois speciaal voor buitenlandse 'terroristen', zodat de plaatselijke werkgelegenheid er ook iets aan heeft. Een soort van Guantanamo op US soil. Het is zaken doen tegenwoordig met die gevangenen, zeker als er geprivatizeerd wordt, want dat zal druk zetten op het systeem om meer gevangenen te produceren omwille van meer winst. Dit laatste terzijde. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 november 2010 om 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Snake Plisskin!
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote] In de VS denken ze juist omgekeerd (allé laat me het zo zeggen voor het drama). Obama bouwt een dubbel extra beveiligde gevangenis ergens in Illinois speciaal voor buitenlandse 'terroristen', zodat de plaatselijke werkgelegenheid er ook iets aan heeft. Een soort van Guantanamo op US soil.[quote] Want nu werken er geen Amerikanen?
Laatst gewijzigd door lombas : 15 november 2010 om 15:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Minister-President
|
![]() Investeren in een betere opvoeding, decriminalisatie van drugs, etc. zouden de kosten (economisch en sociaal) van het gevangenisstelsel al heel wat drukken.
![]()
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat mij er eveneens om de gevangenissen veel minder aan te wenden voor strafmaten.
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk ne kogel kost 1 € sommige zijn iets duurder, maar voor 1 € valt het zeker te doen. Een executie peloton van 5 man en een officier hebben dus 6 patronen van doen (4 in de geweren, 1 losse flodder en 1 in het pistool voor het genadeschot) voor nen euro of 6 lossen we dat dus op, zeker als we mijnheer of mevrouw eerst hun eigen put laten graven, een steen moet er niet op, ongemarkeerd graf is al teveel eer, vroeger lieten ze ze gewoon aan de galg rotten, maar kom wij zijn beschaafd ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door den dinges : 15 november 2010 om 16:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%8Ele_du_Diable De Fransen hebben het bagno afgeschaft, wegens te onmenselijk. Dat is dus jouw alternatief voor de doodstraf ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar zovér moet ge het niet gaan zoeken denk ik... diegenen waar we de doodstraf voor zouden reserveren en tevens zeer gevreesd voor zijn ( veronderstelde recidive ) moesten ze ooit vrijkomen zijn op één hand te tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vraag mij niet om een pasklaar alternatief met zekerheid op de juiste effecten zonder 'colateral damage' maar ...
Ons huidige juridisch systeem schiet zijn doel voorbij, als je het mij vraagt. De 'berechtiging' van straffen en de manier waarop straffen uitgevoerd worden en ook en misschien vooral het effect van 'afschrikken' lijkt nihiel te zijn. Goed, probleem is dat er een groep mensen zijn die zich simpelweg nooit zullen laten weerhouden door wat voor straf dan ook, maar dat percentage van die mensen blijft normaal gezien relatief stabiel. Terwijl het percentage van vreemde, gewelddadige, ronduit agressieve of zelfs absurde, ... criminaliteit een stijgende lijn dreigt te zetten. Minstens even belangrijk en waar ook over nagedacht mag worden: wat voor straf geef je dan? In de gevangenis zitten, waar wie rijk is zich heel wat luxe en comfort kan permitteren en waar je zo hard mogelijk leert worden, mekaar af te persen, te dreigen, ... zodat je zoveel mogelijk macht krijgt? Een plek waar je wrok tegen 'alles daarbuiten' kan koesteren? Hoe dat moet ingevuld worden weet ik ook niet, maar het feit dat het momenteel volzit en er nieuw geld tegenaan moet gegooid worden om er nieuwe te bouwen zint me niet. Is het niet beter schaars goed (geld) te investeren in mensen die dit wel verdienen i.p.v. een onderkomen voor criminelen dus? Een oplossing die simpeler en sneller kan uitgevoerd worden (lees: zonder dat het hele berechtigingssysteem moet worden herzien) is misschien dat mensen met een dubbele of vreemde origine of van een vreemde herkomst (ze moeten er dus zelf nog gewoond hebben) hun straf in het thuisland uitzitten. (Jaja, ook nooit gedacht dat ik dit nog zou typen. ![]() Dat voor de berechtiging van volwassen. Wat de jeugd betreft, wordt het denk ik ook tijd om de vraag te stellen of het huidige jeugdbeschermingsrecht nog wel past bij de actuele jeugd en hun gedrag... Me dunkt dat het één en ander misloopt als je de daders van een overval kan inrekenen en ze de dag erna weer naar huis mogen gaan. ![]() Hoe het ook zij, het feit dat de criminaliteit toeneemt en heviger lijkt te worden (of beter: het geweld wordt nuttelozer, de reactie agressiever ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 november 2010 om 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tweeddens, een andere moord waarvan hij ditmaal " ten onrechte " beschuldigd werd, was hij toch op z'n minst medeplichtig, vermits hij toegaf de auto bestuurd te hebben, die diende voor de overval te plegen tijdens dewelke de moord waarvan hij beschuldigd werd gepleegd is...Nu moet je ook weten dat in de USA medeplichtig zijn aan een moord even hard bestraft word als de moord zelf. En ik zou deze moordenaar nu ook niet bepaald " ten volle 100 % okay " noemen...Jij wel ? Laatst gewijzigd door den dinges : 15 november 2010 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat met de rest van het lijstje ? Graag achter elk nummer een andere misdaad dan datgene waar ze ter dood voor veroordeeld zijn en achteraf weer voor vrijgesproken..... vervolgens niet vergeten aan te kruisen welke van deze supplementaire misdaden dan ook in aanmerking zouden komen voor de doodstraf. Alvast bij voorbaat dank. mvg, Praha |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed geprobeerd van jou, maar toch weer mislukt... ![]() |
|
![]() |
![]() |