Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2010, 20:11   #4821
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Diverse moslims aanvaarden verdoofd slachten & overigens is al het schapen- en lamsvlees dat vanuit Nieuw Zeeland onze supermarkten bereikt "halal".
En dit is waarom ik geen vlees koop in supermarkten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:12   #4822
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ja, met de subtiele suggestie dat het onverdoofd slachten van dieren alleen maar dient om moslims voor te bereiden op het kelen van mensen...

't Is proper. Het doet me denken aan de abtisemitische propaganda uit de jaren stillekes met voorbeelden van 'ritualmord'. Zoals dit artikel in Der Stürmer:

Het kelen van mensen is nochtans wel een van de handelsmerken van moslimterroristen. Naast het zelfontploffen.
Het bloeddorstige zit er echt in gebakken in die cultuur.

Laatst gewijzigd door Ninelle : 16 november 2010 om 20:13.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:12   #4823
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een hopeloze wens. Wetten veranderen de hele tijd omdat ze moeten aangepast aan de veranderende realiteit. Wetten maken daarbij een afweging tussen algemeen belang en individuele rechten. Sommige in de grondwet bepaalde rechten en vrijheden gaan voor op een groot aantal praktische wetten of reglementen.
Zo weegt de vrijheid van godsdienst (tot nader order) meer door dan het vermeende welzijn van een dier.

Suggereren dat het al dan niet verdoofd slachten ook maar iets te maken heeft met 'humanitair' is natuurlijk zever. Zoals het woord het zelf al zegt, heeft 'humanitair' betrekking op de mens. Schapen horen daar tot nader order niet bij.

Ze worden daarop niet aangevallen en dus hoeven ze zich daarover niet te verantwoorden. Maar als je effectief een verbod op kosjere slachtingen zou invoeren, zou je hen wel horen. Op diverse website lees je overigens dat ze zich over die tendens zorgen maken. Begrijpelijkerwijze.

Ik heb acht jaar met moslimjongeren en hun ouders gewerkt. Nooit heeft ook maar éen moslim iets dergelijks van me verlangd, gevraagd of gesuggereerd. Nooit. Eén maal hebben de kinderen me gevraagd waarom ik geen moslim werd. Ik heb geantwoord dat ik niet in god geloof en daarop ontstond een interessante gedachtenwisseling. Plots zei eén van de meisjes (12 jaar): "ik geloof ook niet in god" en toen kwamen de tongen los. Bleek dat van de 12 kinderen er vier niet gelovig waren. Eéntje zei "ik geloof ook niet in god, ik geloof in wetenschap" waarbij ik lachend opmerkte dat je wetenschap niet hoefde te geloven omdat je het kan controleren.

De niet-gelovige kinderen waren (niet geheel toevallig) allemaal meisjes die het op school erg goed deden. Hun ambitie was niet om later zichzelf op te blazen, om anderen te bekeren, om de sharia toe te passen of een hoofddoek te dragen maar om dokter, advocaat en professor te worden.

Dat is wat vandaag in die gemeenschap aan de hand is. En het toont aan dat de multikulturele samenleving inderdaad niet bestaat omdat mensen en hun culturen niet naast elkaar leven en bestaan maar door elkaar lopen. We kunnen dus beter spreken van een transculturele samenleving waarbij iedereen facetten van andere culturen overneemt en incorporeert. Soms onbewust en vanzelf, soms onwetend en soms met tegenzin.

Al die zever .... niemand heeft het recht een dier te martellen zelfs niet als de wet dit toelaat . Is het humanitair om dit toe te laten ??... Religie is niet humanitair het is gewoon een misdaad op de mensheid en ook nog eens op de dieren en dus daarvoor een misdaad op onze planeet . Van mij mogen ze geloven maar het mag niets of niemand schade toebrengen .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:13   #4824
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En ik heb al geschreven dat ik wel degelijk kreeft, foie gras en alle soorten vlees eet. Ik heb dan ook niet de pretentie al te veel met het vingertje te staan wijzen. Als Michel Vandenbosch protesteert tegen halal-slachten, dan vind ik dat geloofwaardig. Als iemand protesteert tegen halal-slachten terwijl hij een Big Mac zit te vreten, dan vind ik dat lachwekkend.

Ik zie trouwens niet in hoe je aan die voedseltekorten komt als iedereen vegetarisch eet, want de veeteelt is een van de grootste verbruikers van landbouwgewassen en water.
Nogmaals, het is niet alleen halal vlees dat onverdoofd geslacht wordt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 16 november 2010, 20:13   #4825
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Die analogie slaat echt nergens op.

Dat is zo ongeveer het tegenovergestelde van wat ik tot dusver schreef. Je moet de posts lezen, dan loop je minder kans om zulke onzinnige reacties neer te schrijven.
Lees uw eigen posts eens..mijn vergelijking dekt perfect de lading..
Uw redenatie is identiek aan die andere..heb je zelf geen kinderen zwijg dan over opvoeding..eet je zelf vlees zwijg dan over dierenleed...
Zwart/wit doctrines..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:13   #4826
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Totaal niet , ik beschuldig sommigen hier van het omgedraaide... dat wel.
Dus je bent tegen onnodig dierenleed ook al is dat om reliigieuse redenen?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:14   #4827
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Jawel. Wetten dienen genegeerd te worden.
Vraag me af of je't zelfde zou zeggen als er es ene het in zijne kop krijgt om uw kot leeg te pikken of erger.
Oud 16 november 2010, 20:14   #4828
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nogmaals, het is niet alleen halal vlees dat onverdoofd geslacht wordt.
Dat moet je mij niet vertellen. Ik las hier immers al dat joden "niet moeilijk doen". Op de vraag of hun dieren dan plots verdoofd geslacht worden, kreeg ik niet meer dan een oorverdovende stilte.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:15   #4829
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Het kelen van mensen is nochtans wel een van de handelsmerken van moslimterroristen.
Precies wat in het artikel van Der Stürmer wordt beweerd, zij het over een andere bevolkingsgroep. Maar met dezelfde taal en termen en dezelfde conclusie die je onderaan het artikel kan lezen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:16   #4830
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De religie interesseert me geen ruk, ik heb problemen met onverdoofd slachten, en dat beperkt zich niet tot de islam.
Dat is gesproken !!! Al zou ik zoiets zelf niet schrijven kwestie van niet onnodig op tenen te trappen , maar ik geef je 100 procent gelijk .
Oud 16 november 2010, 20:16   #4831
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Lees uw eigen posts eens..mijn vergelijking dekt perfect de lading..
Uw redenatie is identiek aan die andere..heb je zelf geen kinderen zwijg dan over opvoeding..eet je zelf vlees zwijg dan over dierenleed...
Zwart/wit doctrines..
Ten eerste, die opmerking over opvoeding van kinderen kwam niet van mij, maar van Rudy. Ten tweede, ik heb nergens geschreven dat vleeseters moeten zwijgen over dierenleed. Ik merk alleen op dat de verontwaardiging bijzonder selectief is. Je vergelijking dekt dus geen enkele lading.
Oud 16 november 2010, 20:17   #4832
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Nu gaat ge toch niet vertellen dat alle belgische slachthuizen die halalgecertifieerd vlees afleveren de belgische wet negeren ? Dan zou
Vandenbosche al lang klacht ingediend hebben - het ingevoerd Nieuw Zeelandse schapenvlees is uiteraard niet aan de wet onderworpen...

Blijft er alleen maar het probleem van de georganizeerde (meestal door de grote steden) gezamelijke slachten tijdens het offerfeest..

(onder ons : menig vlaamse huisvader pleegt ook nog altijd eens een varkentje op onwettelijke wijze naar het hiernamaals voor dieren te helpen)
Vandenbosche heeft indertijd klacht ingediend hierover, en het oordeel was "dat vrijheid van religie primeert op het dierenwelzijn" wat ik nog steeds een ziekelijke uitspraak vind.

Trouwens, het gaat'm niet enkel over halal vlees, maar ook over de joodse variant.
Oud 16 november 2010, 20:17   #4833
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies wat in het artikel van Der Stürmer wordt beweerd, zij het over een andere bevolkingsgroep. Maar met dezelfde taal en termen en dezelfde conclusie die je onderaan het artikel kan lezen.
Wat het artikel zegt, kan me geen reet schelen. Ik ga af op de feiten.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:19   #4834
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Raar,ik heb daar geen weet van,ik denk dat jij hier onwaarheden ligt te vertellen
Thuisslachten gebeurd effectief nog steeds, en niet alleen bij moslims.
Oud 16 november 2010, 20:20   #4835
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dus je bent tegen onnodig dierenleed ook al is dat om reliigieuse redenen?

Paulus.

Zeg boskabouter hoeveel keer ga je dat nog vragen .?.. ben ik een papegaai of wat .?

Laatst gewijzigd door Wisord : 16 november 2010 om 20:21.
Oud 16 november 2010, 20:20   #4836
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Wat het artikel zegt, kan me geen reet schelen. Ik ga af op de feiten.
De feiten zijn dat uitlatingen over Joden en rituele moorden, Joden en hun gedrag tegenover jonge meisjes, Joden en hun aanslag op 'onze cultuur', Joden en de ondermijning van onze welvaart precies overeenkomen met wat vandaag gezegd en geschreven wordt over moslims. Soms in net dezelfde bewoordingen en vaak met dezelfde conclusie die je onderaan het artikel kan lezen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:21   #4837
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Die sprinkhanen wil ik eens proberen. Heel Bijbels.
Ga naar de voedselbeurs volgende keer, je kan dat daar proeven.
Oud 16 november 2010, 20:22   #4838
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste, die opmerking over opvoeding van kinderen kwam niet van mij, maar van Rudy. Ten tweede, ik heb nergens geschreven dat vleeseters moeten zwijgen over dierenleed. Ik merk alleen op dat de verontwaardiging bijzonder selectief is. Je vergelijking dekt dus geen enkele lading.
Rudy serveerde u in dat debat dezelfde dooddoener als u in dit debat..
het onnodig doden van dieren voor consumptie...stropopredenering..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:24   #4839
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ondertussen vraag ik me af welke impact een rituele dans, tromgeroffel en felle kleuren hebben op de smaak van rundsvlees.
Ja, en waarom eten moslims geen varkensvlees?

Momenteel is het gewoon een taboe, volgens mij. Eerlijk gezegd, heb ik zelf wél gezien hoe moslims toch varkensvlees eten, als ze niet "gezien" worden door andere moslims.

Hieronder verschillende "externe" meningen
-------------------------------------------------
- Long time ago it was forbidden to eat pork because of epidemic viral diseases of those times. People were most informed about the danger by religionists who probably found the only "lucid" explanation according to their belief.

- Because most pig farmers are Coptic Christians.

Andere bronnen:
http://catholicwriter.wordpress.com/...lims-eat-pork/
http://wiki.answers.com/Q/Why_don't_Muslims_eat_pork
---------------

Hoe dan ook, ik bekritiseer het niet hoor! Gelieve mij juist te begrijpen. Blijf maar geloven wat je gelooft.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 november 2010 om 20:26.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:24   #4840
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Rudy serveerde u in dat debat dezelfde dooddoener als u in dit debat..
Met dat verschil dat in NERGENS heb geschreven dat vleeseters geen kritiek mogen hebben op de vleesindustrie. Integendeel, ik wijs erop dat die kritiek compleet uitblijft als het niet over moslims gaat. Dat heb ik je nu intussen al vier keer uitgelegd.

Citaat:
het onnodig doden van dieren voor consumptie...stropopredenering..
Als je niet weet wat een stropopredenering is, dan begin je er beter niet over.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be