Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2010, 20:20   #5361
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Volgens een moslims zijn onze voorouders pedofielen.
Bij de Belgische pastoors is die kans groot.

Idd ..nu weet ik waarom zo een halve slag een kleed draagt.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:21   #5362
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Heb het inderdaad eens meegemaakt dat 2 leerlingen elkaar in de haren vlogen nadat 1 van hen de andere een 'gehandicapte' noemde. Deze leerling is in kwestie geen gehandicapte maar heeft een broer die gehandicapt is, een broer waar hij enorm naar op kijkt weliswaar. Die 2 heb ik niet gestraft maar wel naar binnen gestuurd om het goed te maken.
Ja, in zo'n geval is het woord gehandicapte wel kwetsend, dat is zeker.

Citaat:
Echt pesten doen ze niet bij ons. Wel altijd dat gezeik van 'juffrouw, ze lacht me uit' juffrouw, ik mag niet meespelen'..
Zo'n incidenten maakte ik ook voortdurend mee in de periode dat ik toezicht hield en ze verwachten dan dat een schuldige aangewezen wordt terwijl dat (voor mij toch) haast onmogelijk was uit te maken wie het meeste schuld had. Toch vond ik dat wel fijn, toezicht op kinderen - hoewel ook vermoeiend.
Oud 19 november 2010, 20:23   #5363
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat is toch geen gezeik ? Die kinderen uiten hun gevoelens , en zoeken naar steun .
Ja dat is waar. Maar echt, soms overdrijven ze gewoon. Soms kun je niet anders dan te zeggen: 'maar allé zoetteke, ga wat gaan spelen met de kindjes, ik zal direct eens komen zien'
Oud 19 november 2010, 20:26   #5364
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ja, in zo'n geval is het woord gehandicapte wel kwetsend, dat is zeker.
Ja, absoluut. Zoiets daar moet tegen opgetreden worden. Ik werk ook met kindjes die een leerachterstand hebben en die zijn dan ook vaak het slachtoffer van zulke zaken. Maar ja, al bij al mogen we niet klagen. Het zijn echt schatten.

Citaat:
Zo'n incidenten maakte ik ook voortdurend mee in de periode dat ik toezicht hield en ze verwachten dan dat een schuldige aangewezen wordt terwijl dat (voor mij toch) haast onmogelijk was uit te maken wie het meeste schuld had. Toch vond ik dat wel fijn, toezicht op kinderen - hoewel ook vermoeiend.
Ja, of soms trekken ze aan uw kleren en beginnen te roepen dat ze niet mogen meespelen. En als ge er dan iets aan probeert te doen, ziet ge dat ze gewoon overdrijven..
Oud 19 november 2010, 20:27   #5365
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja kijk. Je moet weten wat je wilt hé?!

De éne keer ben je het met me eens dat de multiculturele samenleving mislukt is en de andere keer dan weer niet...

Maak eens je gedacht op zou ik zeggen.

Paulus.
Alsof je me niet begrepen had.

Waarom antwoord je hier niet op?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4387
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:31   #5366
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Jawel. Dat is volkomen normaal en daar kan men niks aan veranderen. Als je ze straft gaan ze heus niet nadenken over waarom het fout is. Ze gaan enkel klagen over de ambetante juf.
Neen, hoor. Zoiets gaan ze niet snel zeggen of ze kunnen kun henna-tatoeage dag en hun munttheedag op hun buik schrijven.

Wat moet ge wel doen anders buiten hen straffen?
Oud 19 november 2010, 20:33   #5367
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Henneptheedag? Toch redelijk riskant lijkt me.
Oud 19 november 2010, 20:35   #5368
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Henneptheedag? Toch redelijk riskant lijkt me.
Ik zie het al. Kom jij ook maar eens af die dag; Andy
Oud 19 november 2010, 20:35   #5369
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Volgens een moslims zijn onze voorouders pedofielen.
.
Moslims moeten Mo & co niet projecteren op onze voorouders!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:38   #5370
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het al. Kom jij ook maar eens af die dag; Andy
De laatste keer dat ik een kleuterschool binnen wandelde waren al die kleuters (tijdens de middagpauze in de refter) plots enorm stil.

Op lagere schoolkinderen heb ik dat effect niet. Er is er altijd wel eentje die wat begint uit te dagen, je reageert daarop en voor je het weet staat alles op stelten. Ik zou een bijzonder slechte leerkracht zijn.
Oud 19 november 2010, 20:41   #5371
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
De laatste keer dat ik een kleuterschool binnen wandelde waren al die kleuters (tijdens de middagpauze in de refter) plots enorm stil.

Op lagere schoolkinderen heb ik dat effect niet. Er is er altijd wel eentje die wat begint uit te dagen, je reageert daarop en voor je het weet staat alles op stelten. Ik zou een bijzonder slechte leerkracht zijn.
Oeh das vreemd. Die kleuters werden benauwd waarschijnlijk..

Uitdagen doen ze inderdaad soms maar ge moet weten hoe ge daarop reageert hé.

Trouwens, u zou ik sneller in een hogeschool of op een unief zien staan.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 19 november 2010 om 20:42.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:41   #5372
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik me wel eens afvraag als ik zoiets lees - en dit zonder woorden als makak goed te keuren, hoor - is dat sommige kinderen ook rosse, dikke, vetzakske en zo te horen krijgen dikwijls van hun beste vrienden in de hitte van het spel. Vroeger moesten kinderen niet "afgeblet" komen om zo'n reden. Ze moesten er maar tegen kunnen en niet flauw doen. Tegenwoordig heb ik de indruk dat de taal van zelfs jonge kinderen gecensureerd wordt. Het lijkt me echt wel overdreven.
Toen ik opgroeide werd iemand met rood haar 'ne rosse' of 'ne vuurtoren' genoemd. Een dik iemand 'ne vetkwab/vetbobbel/vetzak'. Iemand die kort van gestalte was, werd 'dwerg' of 'gnoom' genoemd. Evenzo werd een lang iemand 'ne lange slet' of 'lange dweil' genoemd. Iemand met een bril was natuurlijk 'ne schele' of 'nen brillejood'. En het enige negerke in mijn klas was uiteraard gewoon een 'roetmop' of 'zwartjoekel'.

En niemand die daar verder ook maar enige aanstoot aan nam. En inderdaad, men moest niet komen janken als er eens een onheus woord in de hitte van het spel gebezigd werd.

Tegenwoordig zijn zoveel ouders en andere opvoeders bijkans hysterisch politiek correct en menen zij dat het kind tegen alle mogelijke gevaren beschermd moet worden, zo ook tegen dit soort verbale 'gevaren'. Vaak zijn dat dan ook hetzelfde soort ouders en opvoeders die hun kroost pas buiten laten spelen als het jong in kwestie als een michelinmannetje is ingepakt, met helmpje, knie-, schouder- en elleboogbeschermertjes enz. enz.

Dat zulk een opvoeding in enkel mietjes, pisnichten en zageventen/-vrouwen resulteert, mag dan ook geen verwondering wekken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:42   #5373
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wat is er zo erg aan praten over racistische uitspraken met collega's?
Paulus is daar zeer streng in. Hij verdraagt geen racisme; en hij voert rechtvaardigheid hoog in het vaandel.
Lees zijn post, dan merk je dat ook wel.
Oud 19 november 2010, 20:47   #5374
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeh das vreemd. Die kleuters werden benauwd waarschijnlijk..

Uitdagen doen ze inderdaad soms maar ge moet weten hoe ge daarop reageert hé.

Trouwens, u zou ik sneller in een hogeschool of op een unief zien staan.
Die laatsten houden misschien wat meer afstand. De enkele keren dat dat niet gebeurde, heb ik die assistenten op cafétafels zien dansen, hebben we er sneeuwballengevechten mee uitgevochten in een keizerlijke bloementuin en hebben we dezelfde assistent tweemaal door het raam gevoetbald. 't Was plezant, maar dat is misschien niet echt de sfeer die jij in je klas zoekt.
Oud 19 november 2010, 20:54   #5375
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Die laatsten houden misschien wat meer afstand. De enkele keren dat dat niet gebeurde, heb ik die assistenten op cafétafels zien dansen, hebben we er sneeuwballengevechten mee uitgevochten in een keizerlijke bloementuin en hebben we dezelfde assistent tweemaal door het raam gevoetbald. 't Was plezant, maar dat is misschien niet echt de sfeer die jij in je klas zoekt.

Neen, dat is niet bepaald de sfeer die ik in mijn klas zoek. Die van mij zijn nog onschuldig en ondertussen ook grote deugenieten.. Maar dat maakt het toffer uiteraard

Haha kmoet denken aan de dag dat ik tijdens organische chemie (praktijk) mn alcoholdestillatie liet aanstaan en ondertussen met de medestudenten ene gaan drinken was. Getver, die docent kon me wurgen toen ik een uur later arriveerde en het kot stonk naar brand..

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 19 november 2010 om 20:55.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:55   #5376
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar wie wreed is tegen eender welk levend wezen, is geen goed mens.
Wreed : met opzet hard en zonder medelijden
Heel onvriendelijk, gemeen, harteloos.

Ik zal je uitspraak in gedachten houden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 19 november 2010 om 20:56.
Oud 19 november 2010, 20:55   #5377
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Toen ik opgroeide werd iemand met rood haar 'ne rosse' of 'ne vuurtoren' genoemd. Een dik iemand 'ne vetkwab/vetbobbel/vetzak'. Iemand die kort van gestalte was, werd 'dwerg' of 'gnoom' genoemd. Evenzo werd een lang iemand 'ne lange slet' of 'lange dweil' genoemd. Iemand met een bril was natuurlijk 'ne schele' of 'nen brillejood'. En het enige negerke in mijn klas was uiteraard gewoon een 'roetmop' of 'zwartjoekel'.

En niemand die daar verder ook maar enige aanstoot aan nam. En inderdaad, men moest niet komen janken als er eens een onheus woord in de hitte van het spel gebezigd werd.

Tegenwoordig zijn zoveel ouders en andere opvoeders bijkans hysterisch politiek correct en menen zij dat het kind tegen alle mogelijke gevaren beschermd moet worden, zo ook tegen dit soort verbale 'gevaren'. Vaak zijn dat dan ook hetzelfde soort ouders en opvoeders die hun kroost pas buiten laten spelen als het jong in kwestie als een michelinmannetje is ingepakt, met helmpje, knie-, schouder- en elleboogbeschermertjes enz. enz.

Dat zulk een opvoeding in enkel mietjes, pisnichten en zageventen/-vrouwen resulteert, mag dan ook geen verwondering wekken.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:56   #5378
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

We zullen je uitspraak in gedachten houden.
Doe dat zeker als je nog 's barbaarse halalslachtingen staat te promoten.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 21:05   #5379
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Is dat nou echt nodig? U weet ook heus wel dat zelfs 'militaire gezinnen' homoseksuele kinderen voortbaren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 21:05   #5380
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Ik zal je uitspraak in gedachten houden.
Artisjokken zijn geen dieren maar planten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be