Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2010, 00:32   #261
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat oordeel wordt door het evolutionisme zelf uitgebracht. Daarvoor hoeft men geen nadere verklaring of uitleg. 't Is juist inherent aan het evolutionisme.
Basisloze claims. Waar is de bron die de waardeoordelen van de evolutie bevat, de regelgeving die iedere levende mens moet volgen? Je zal nergens een bron vinden omdat evolutie daar helemaal niets over zegt. Of zuig je het allemaal uit je duim om toch maar aan die letterlijke interpretatie van de bijbel te kunnen voldoen?
Oud 21 november 2010, 00:35   #262
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Basisloze claims. Waar is de bron die de waardeoordelen van de evolutie bevat, de regelgeving die iedere levende mens moet volgen? Je zal nergens een bron vinden omdat evolutie daar helemaal niets over zegt. Of zuig je het allemaal uit je duim om toch maar aan die letterlijke interpretatie van de bijbel te kunnen voldoen?
Het is inherent aan het evolutionisme: alles is immers, naar het fabeltje gaat, tot stand gekomen doordat het toeval het mogelijk heeft gemaakt dat er zich bepaalde stappen hebben voorgedaan. Er is geen diepste grond voor het al. Er is ook geen ultiem doel voor het al.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 00:35   #263
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mutatie is hier dus het juiste woord.
Mutatie is evolutie.
Oud 21 november 2010, 00:38   #264
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mutatie is evolutie.
Geenszins. De woorden hebben hun betekenis.
Oud 21 november 2010, 00:40   #265
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is inherent aan het evolutionisme: alles is immers, naar het fabeltje gaat, tot stand gekomen doordat het toeval het mogelijk heeft gemaakt dat er zich bepaalde stappen hebben voorgedaan. Er is geen diepste grond voor het al. Er is ook geen ultiem doel voor het al.
Voor de zoveelste keer, geen toeval maar selectie. Het 'doel' als je het zo kan noemen is succesvolle voortplanting, ongeveer hetzelfde als zeggen dat het doel van de zwaartekracht de aantrekking van materie is. Evolutie bevat geen ultiem doel omdat het zich daar niet mee bezig houdt, hoe vaak moet dit nog gezegd worden. We zoeken naar mechanismen HOE het leven is geëvolueerd, niet WAAROM.

Jij plakt waardeoordelen aan de evolutie, wij doen dat niet.
Oud 21 november 2010, 00:43   #266
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste keer, geen toeval maar selectie. Het 'doel' als je het zo kan noemen is succesvolle voortplanting, ongeveer hetzelfde als zeggen dat het doel van de zwaartekracht de aantrekking van materie is. Evolutie bevat geen ultiem doel omdat het zich daar niet mee bezig houdt, hoe vaak moet dit nog gezegd worden. We zoeken naar mechanismen HOE het leven is geëvolueerd, niet WAAROM.

Jij plakt waardeoordelen aan de evolutie, wij doen dat niet.
Ja, inderdaad, ik haal naar boven wat in het evolutionisme ingebakken zit, zelfs al wilt u het niet geweten hebben.
Oud 21 november 2010, 00:47   #267
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geenszins. De woorden hebben hun betekenis.
Herlees nog eens:

Evolution (also known as biological, genetic or organic evolution) is the change in the inherited traits of a population of organisms through successive generations.[1] This change results from interactions between processes that introduce variation into a population, and other processes that remove it. As a result, variants with particular traits become more, or less, common. A trait is a particular characteristic—anatomical, biochemical or behavioural—that is the result of gene–environment interaction.

Mutatie is evolutie, jouw verdraaide definitie van evolutie is niet wat wetenschappers gebruiken. Dat is wat jij erop plakt om de feiten te kunnen verdraaien.
Oud 21 november 2010, 00:51   #268
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mutatie is evolutie, jouw verdraaide definitie van evolutie is niet wat wetenschappers gebruiken. Dat is wat jij erop plakt om de feiten te kunnen verdraaien.
Ik bekijk dat omgekeerd: men stopt tegenwoordig zowat van alles achter het woord "evolutie" om toch maar te kunnen aantonen dat er evolutie is. Het ultieme, nl. de overgang van de ene soort naar de andere, is evenwel nog steeds onbewezen. Daarom ook worden er andere elementen erbij getrokken die eigenlijk een ander woord verdienen.
Oud 21 november 2010, 00:55   #269
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad, ik haal naar boven wat in het evolutionisme ingebakken zit, zelfs al wilt u het niet geweten hebben.
Het enige wat jij hier naar boven gehaald hebt is je belachelijke onwetendheid over evolutie, abiogenesis en de big bang. Jij gebruikt verdraaide definities die geen enkele wetenschapper ooit gebruikt heeft en je hanteert een belachelijk hoge bewijsstandaard waar je je eigen hypothese niet aan houdt. Je kan me daarbovenop geen enkel bron of redenering tonen die aangeeft dat er ook maar één element is in de evolutietheorie dat waardeoordelen velt.

Jij beschuldigt ons van verdraaiing van de feiten terwijl jij niets anders hebt gedaan. Definities, bewijzen, oordelen allemaal verdraaid om in jouw simplistische visie van evolutie te passen.
Oud 21 november 2010, 00:58   #270
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige wat jij hier naar boven gehaald hebt is je belachelijke onwetendheid over evolutie, abiogenesis en de big bang. Jij gebruikt verdraaide definities die geen enkele wetenschapper ooit gebruikt heeft en je hanteert een belachelijk hoge bewijsstandaard waar je je eigen hypothese niet aan houdt. Je kan me daarbovenop geen enkel bron of redenering tonen die aangeeft dat er ook maar één element is in de evolutietheorie dat waardeoordelen velt.

Jij beschuldigt ons van verdraaiing van de feiten terwijl jij niets anders hebt gedaan. Definities, bewijzen, oordelen allemaal verdraaid om in jouw simplistische visie van evolutie te passen.
Inderdaad, die beschuldiging heb ik verwoord en met mij zovele anderen die daar ook gedegen studies en werken over hebben gepleegd. Voor het overige herhaal ik nogmaals dat de evolutionisten inderdaad de definities naar de eigen hand zetten om het grote gelijk te halen. Men breidt de betekenis van het woord uit in een onhandige poging het evolutionisme te kunnen "bewijzen", terwijl het slechts gaat om mutatie. Nog altijd binnen de soort.
Oud 21 november 2010, 01:01   #271
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik bekijk dat omgekeerd: men stopt tegenwoordig zowat van alles achter het woord "evolutie" om toch maar te kunnen aantonen dat er evolutie is. Het ultieme, nl. de overgang van de ene soort naar de andere, is evenwel nog steeds onbewezen. Daarom ook worden er andere elementen erbij getrokken die eigenlijk een ander woord verdienen.
'Het ultieme' man wat een zever. Wat wil je zien een overgang van een krokodil naar een muis, een eend naar een leeuw? Dat is geen evolutie. Overgang van soort naar soort kunnen wij bij de meeste dieren niet praktisch experimenteel bewijzen, puur omdat de tijdsspanne zo immens is. Evolutie speelt zich af over honderden, duizenden generaties. Zelfs al heb je een dier met een levensspanne van 10 jaar dan moet je experiment 1000 jaar duren. We hebben wel verschillende momenten van soortenvorming in kleinere organismen kunnen vaststellen.

Speciation
Oud 21 november 2010, 01:02   #272
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad, die beschuldiging heb ik verwoord en met mij zovele anderen die daar ook gedegen studies en werken over hebben gepleegd. Voor het overige herhaal ik nogmaals dat de evolutionisten inderdaad de definities naar de eigen hand zetten om het grote gelijk te halen. Men breidt de betekenis van het woord uit in een onhandige poging het evolutionisme te kunnen "bewijzen", terwijl het slechts gaat om mutatie. Nog altijd binnen de soort.
Ah nu beschik je opeens over studies en werken, die twintig keren dat ik om bronnen heb gevraagd zijn je compleet over het hoofd geschoten?
Oud 21 november 2010, 01:04   #273
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Het ultieme' man wat een zever. Wat wil je zien een overgang van een krokodil naar een muis, een eend naar een leeuw? Dat is geen evolutie. Overgang van soort naar soort kunnen wij bij de meeste dieren niet praktisch experimenteel bewijzen, puur omdat de tijdsspanne zo immens is. Evolutie speelt zich af over honderden, duizenden generaties. Zelfs al heb je een dier met een levensspanne van 10 jaar dan moet je experiment 1000 jaar duren. We hebben wel verschillende momenten van soortenvorming in kleinere organismen kunnen vaststellen.

Speciation
Blij dat u al inziet dat er geen empirisch bewijs is! Nu nog even nadenken en u zult ook tot de vaststelling komen dat er ook geen archeologisch bewijs voorhanden is.
Oud 21 november 2010, 01:06   #274
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah nu beschik je opeens over studies en werken, die twintig keren dat ik om bronnen heb gevraagd zijn je compleet over het hoofd geschoten?
Ja, ik heb jaren geleden daar veel over gelezen. Vraag me evenwel niet naar titels en dergelijke; daarvoor is het veel te lang geleden.
Oud 21 november 2010, 01:15   #275
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Blij dat u al inziet dat er geen empirisch bewijs is! Nu nog even nadenken en u zult ook tot de vaststelling komen dat er ook geen archeologisch bewijs voorhanden is.
Empirisch:
De studies die ik je al gegeven heb en de geobserveerde instanties van soortenvorming, de universele link van DNA

Archeologisch:
Het enorme scala aan fossielen, met in veel instanties een zeer duidelijke gelijkenis met een voorouder maar toch een verschil.

Je bent ofwel te stom om de bronnen te begrijpen ofwel van kwade wil. Ik wil duidelijke bezwaren tegen de studies en de fossielen. Een betere verklaring die alle elementen linkt en die voorspellingen doet die waar blijken te zijn.
Oud 21 november 2010, 01:16   #276
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb jaren geleden daar veel over gelezen. Vraag me evenwel niet naar titels en dergelijke; daarvoor is het veel te lang geleden.
Ergo "ik heb geen bronnen vraag me er niet naar"
Oud 21 november 2010, 11:01   #277
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het geloof is krachtig genoeg om dat te overwinnen, net zoals we als gelovigen met nog vele andere en veel zwaardere beproevingen, leugens en dwaalleren weten om te gaan.
Good for yah.

Dan mag het dus geen probleem zijn om het vak 'wetenschappen' te behouden op school.
Oud 21 november 2010, 11:02   #278
Alboreto

Standaard

Citaat:
Wees gerust, de waarheid zegeviert altijd.
Daar ben ik gerust in, Jan.

Maar vergeet niet dat andere religies een andere mening hebben over wat 'De Waarheid' is, en allemaal zijn ze er van overtuigd dat ze zullen zegevieren.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 november 2010 om 11:04.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:04   #279
Alboreto

Standaard

Citaat:
Och, als je andere benaderingen wil. Evolutionisme is een soort fetisj, een soort totem, een nieuwe afgod waar men offers aan brengt, waar de redelijkheid en de zingeving wordt geofferd.
naaaah
Oud 21 november 2010, 11:07   #280
Alboreto

Standaard

Citaat:
Exact, het heeft dus als theorie geen nood aan een god of enige andere kenmerken van een religie.
Bedankt om dit even aan te halen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be