Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 november 2010, 22:55   #361
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Behalve NVA.
Wat hun goed recht is.
Oud 20 november 2010, 22:57   #362
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar Arno is een oen die zich in het Nederlands zelfs niet kan uitdrukken. En zijn Frans is van een bedenkelijke kwaliteit.
Een stereotiepe West-Fluut die de rauwe sigarettenwalmende marginaliteit van zijn 'Charleroi uit het Noorden' verheerlijkt. Het type dat het eerder 'graaf' vindt wanneer een bevolking ondertiteld wordt wanneer iemands smerig rommelkot op Man Bijt Hond op de kijkbuis te zien is. Hij noemt ook steevast het Nederlands 'le flamand'.

Hij heeft het wel gemaakt in Frankrijk.
http://www.youtube.com/watch?v=fFYMhDytjYM

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 20 november 2010 om 23:07.
Scarabaeida is offline  
Oud 21 november 2010, 00:41   #363
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
...Midden jaren tachtig werd dan uiteindelijk ook het Vlaamse medialandschap bevrijd: commerciële TV en radio. Vanaf dan was de Nederlandse radio en TV veel minder relevant, temeer daar de kwaliteit er ginds ook op achteruitging.

Hoe zou jij het kunnen weten?

De meeste Nederlandse stations zijn namelijk (itt de Franse, maar dat is dan ook een intelligentere groepe mensen) verboden op de Vlaamse kabel.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 21 november 2010, 01:10   #364
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Natuurlijk komt die daar uit het is het kleingeestig mannetje dat in Jan van den Berghe zit die niet kan lachen met dit soort grappen... (dus inderdaad: men mag niet lachen met de Vlaming/het Vlaams)
Blijkbaar heeft u mijn bericht niet goed gelezen. Als u dat gedaan had, zou u in ieder geval al niet de laatste zin geschreven hebben.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 november 2010, 01:13   #365
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Kijk hoe 'cultuur' uiteindelijk , tegen de nadrukkelijke wens van de Vlaamse bestuurders in soms toch de taalgrens volgt.
Is dat zo? Waaruit blijkt dat?
Oud 21 november 2010, 01:16   #366
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappen uitleggen is zo not done... als je hem niet snapt moet je hem maar links laten liggen. Maar ik gok dat je hem wel snapt maar dat je hem gewoon niet kan appreciëren...
Misschien niet, maar een uitleg kan altijd gegeven worden.

Wat echter altijd gegeven kan worden, is de soort humor. Kunt u ons eens vertellen bij welke vorm/soort humor u dat zinnetje indeelt en wat de redenen daarvoor zijn?
Oud 21 november 2010, 01:24   #367
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad er bestaat maar één natie, één land, één staat... in onze contrijen en dat is België de rest zijn deelregio's. Heeft niks met taal te maken hoor... of dacht jij soms dat ze in Zwitserland Zwitsers praten?
Er bestaat inderdaad maar één staat. De vraag is echter of er (nog) een volwaardig Belgisch natiebesef bestaat. In ieder geval verdwijnt het in het niets bij het meer dan vanzelfsprekend en heel uitgesproken natiebesef van bijvoorbeeld Nederlanders, Ieren, Duitsers, Hongaren, Zwitsers, enz.
Oud 21 november 2010, 01:30   #368
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is dat zo? Waaruit blijkt dat?
Uit het feit dat Nederlandstalige artiesten die door de 'officiele' Vlaamse media genegeerd worden gewoon toch heel goed scoren in Belgie.

Verspreidingsgebied YesR:

NL, Belgie, Suriname & de Antillen......comme il faut
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 21 november 2010, 01:56   #369
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nederlanders zijn overal aanwezig. Wat is nu uw punt?
Lees uw eigen bericht nog eens.
Kapitein Nemo is offline  
Oud 21 november 2010, 02:17   #370
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Omdat niemand heeft te beslissen voor mij welke taal ik moet spreken. Ik heb al reacties van Vlamingen gehad �* la "Bwah! Frans, wat een lelijke taal!" omdat ik in het Frans in Vlaanderen met Franstalige vrienden of gewoon familie sprak. Wees dan maar zeker dat ik dan opzettelijk met die Vlamingen in het Frans zal spreken en het kan mij helemaal niet schelen als ze dat niet graag hebben. En als dit tot hevige spanningen leidt, is het dan zo!
Dat is geen antwoord op mijn vraag, mijnheer Everytime.

Maar goed, ik heb begrepen dat er een wezenlijk verschil is tussen bijvoorbeeld uw houding inzake taalassertiviteit en de mijne : ikzelf laat die nooit het niveau van wellevendheid aantasten waaraan ik mij meen te moeten houden.
Gwylan is offline  
Oud 21 november 2010, 08:54   #371
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Omdat niemand heeft te beslissen voor mij welke taal ik moet spreken. Ik heb al reacties van Vlamingen gehad �* la "Bwah! Frans, wat een lelijke taal!" omdat ik in het Frans in Vlaanderen met Franstalige vrienden of gewoon familie sprak. Wees dan maar zeker dat ik dan opzettelijk met die Vlamingen in het Frans zal spreken en het kan mij helemaal niet schelen als ze dat niet graag hebben. En als dit tot hevige spanningen leidt, is het dan zo!
Niemand heeft te beslissen welke taal u in uw privésfeer spreekt, bij u thuis. Ook niet wanneer u in Vlaanderen buitenshuis met Franstaligen aan het praten bent. Het omgekeerde geldt ook voor een gezelschap Nederlandstaligen in Wallonië. Maar tegenover Nederlandstaligen in Vlaanderen hebt u dat recht hoegenaamd niet. Dat is doodgewoon onfatsoenlijk en lomp.
Oud 21 november 2010, 09:35   #372
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ché!? Brel, Arno, Axelle Red , "bekende Vlamingen"? "Vlamingen" zeg je?
U kent ze blijkbaar toch ?
Henri1 is offline  
Oud 21 november 2010, 09:36   #373
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is nog altijd hetzelfde: begin met een definitie. Hier: wat is een "Vlaming" ?
Hier brengt men ze onder in categorien, "goede" en "slechte" Vlamingen.
Henri1 is offline  
Oud 21 november 2010, 09:43   #374
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U kent ze blijkbaar toch ?
Wat wil je? Je kunt onmogelijk de TV opzetten om het nieuws te bekijken zonder eerst geconfronteerd te worden met schreeuwerige publiciteit voor MNM, Studio Brussel, De Laatste Show enz. De BV's worden je gewoon door de strot geramd.
Oud 21 november 2010, 10:20   #375
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien niet, maar een uitleg kan altijd gegeven worden.

Wat echter altijd gegeven kan worden, is de soort humor. Kunt u ons eens vertellen bij welke vorm/soort humor u dat zinnetje indeelt en wat de redenen daarvoor zijn?
in dezelfde genre als:
http://www.youtube.com/watch?v=kk7V6or_O44
ik gok dat je dat dan wel weer grappig gaat vinden...

Zoals ik al zei ben ik niet zo thuis in terminologie... het leerkrachtje in jou zal mij wel kunnen helpen; is het satire?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 21 november 2010, 10:24   #376
largo_w

Standaard

Citaat:
Er bestaat inderdaad maar één staat. De vraag is echter of er (nog) een volwaardig Belgisch natiebesef bestaat. In ieder geval verdwijnt het in het niets bij het meer dan vanzelfsprekend en heel uitgesproken natiebesef van bijvoorbeeld Nederlanders, Ieren, Duitsers, Hongaren, Zwitsers, enz.
Volgens wie? Uw vriendenkring en hun verzuurde vriendekring? Kom kom... Die antwoordden al "Flanders" op der vraag "where are you from?" twintig jaar terug. We zijn wat chauvinisme betreft natuurlijk Frankrijk niet... maar dat hoeft ook niet.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 21 november 2010, 10:46   #377
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat zijn BVtjes die Vlaanderen en het Nederlands taalgebied de facto verlaten hebben. Bijgevolg kun je die als artiest niet als Vlamingen beschouwen.
Kleingeestigheid... je zou fier moeten zijn op dat soort mensen die doorbreken in andere landen.
Dat zijn juist de grootste Vlamingen!
Citaat:
Axelle Red heeft nog klasse en spreekt behoorlijk haar moedertaal. Maar Arno is een oen die zich in het Nederlands zelfs niet kan uitdrukken. En zijn Frans is van een bedenkelijke kwaliteit.
Hoezo Arno kan geen Nederlands... ja nee hij klapt Vloms... Lijk het gros van de Vlamingen .
Fabienne komt natuurlijk uit andere milieus...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 21 november 2010, 10:49   #378
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens wie? Uw vriendenkring en hun verzuurde vriendekring? Kom kom... Die antwoordden al "Flanders" op der vraag "where are you from?" twintig jaar terug. We zijn wat chauvinisme betreft natuurlijk Frankrijk niet... maar dat hoeft ook niet.
Tja, ik begrijp dat zoiets een overtuigde Belgicist op de heupen werkt. Maar je zou er best mee leren leven. Het "België-gevoel" gaat in Vlaanderen steeds maar verder achteruit. De huidige Belgische constructie zint een groeiend aantal Vlamingen volstrekt niet meer. Het wordt hoog tijd dat dit doordringt bij de Brusselse en Waalse Francofonie. Een minderheid kan niet blijvend een meerderheid dwingen te leven in een format dat is gemaakt naar de wensen van de minderheid. In la Belgique moet een staatshervorming in confederale zin worden doorgevoerd, zoniet zal deze staat geen lang leven meer beschoren zijn.
Oud 21 november 2010, 10:55   #379
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kleingeestigheid... je zou fier moeten zijn op dat soort mensen die doorbreken in andere landen.
Dat zijn juist de grootste Vlamingen!

Hoezo Arno kan geen Nederlands... ja nee hij klapt Vloms... Lijk het gros van de Vlamingen .
Fabienne komt natuurlijk uit andere milieus...
Momentje, in tegenstelling tot het gros van de Vlamingen is Arno duidelijk niet in staat (of volstrekt onwillig) om aanvaardbaar Nederlands te spreken. Ik heb het niet over een of ander academisch taaltje, maar over courant Nederlands. Waarbij we niet eens struikelen over een of ander accent.

Ik ben niet op de hoogte omtrent het milieu waaruit A.R. komt. Ik stel gewoon vast dat ze zich in heel behoorlijk Nederlands uitdrukt.

Laatst gewijzigd door quercus : 21 november 2010 om 10:55.
quercus is offline  
Oud 21 november 2010, 10:57   #380
largo_w

Standaard

Citaat:
Tja, ik begrijp dat zoiets een overtuigde Belgicist op de heupen werkt.
Ach weet U ik trek me van mensen zoals jij en Jan al een tijdje niets meer aan irl. Meer dan eens lachen en denken "wat een kleingeestigheid" over de chauffeur in een wagen waar "VL" of een leeuwtje op staat doe ik niet. Het werkt niet op de heupen... ik heb medelijden met mensen zoals U.
Citaat:
Maar je zou er best mee leren leven. Het "België-gevoel" gaat in Vlaanderen steeds maar verder achteruit.
Maar nee... mensen zoals U zeggen dat al sinds jaaaren dat maakt het vandaag nog niet meer waar.
Citaat:
De huidige Belgische constructie zint een groeiend aantal Vlamingen volstrekt niet meer. Het wordt hoog tijd dat dit doordringt bij de Brusselse en Waalse Francofonie. Een minderheid kan niet blijvend een meerderheid dwingen te leven in een format dat is gemaakt naar de wensen van de minderheid. In la Belgique moet een staatshervorming in confederale zin worden doorgevoerd, zoniet zal deze staat geen lang leven meer beschoren zijn.
Klopt...
Citaat:
largo_w is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be