![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1021 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is correct. Kerkfobie en Islamofobie is normaal, homofobie is dat niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1022 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De grens van beleefd en respectvol? Tja, euh de ene kan al wat meer verdragen als de andere zeker. Hou gewoon in het achterhoofd hoe u zelf wil bejegend worden. Heeft u niet graag dat buitenstaanders negatieve commentaar geven op de relatie tussen u en uw partner, doe het dan zelf ook niet, zelf niet in "verbloemde" termen. Ik heb er geen enkel probleem mee dat mensen homoseksualiteit wat raar vinden omdat ze niet goed weten wat het juist in houdt, ik heb er ook even aan moeten wennen. Onbekend maakt nu eenmaal onbemind. Maar onbekendheid of anders zijn is geen reden om iemand een minder goede sociale, fysieke en/of wettelijke behandeling toe te wensen als jezelf. Als mijn gesprekspartner over die grens treedt, zal ik hem daar meestal de eerste keer proberen vriendelijk op te wijzen, zodat hij weet hoe ver hij kan gaan. Blijft hij het doen, dan zal ik hem er daar iets cordater op wijzen. Ik ga ook proberen nooit persoonlijk te worden, maar op de bal te spelen. Tenzij de gesprekspartner zelf persoonlijk wordt. En elke uitspraak over homoseksualiteit is nu eenmaal voor mij persoonlijk. Als ik het gevoel krijg dat mijn gesprekspartner enigzins begrip of openheid probeert te tonen voor mijn standpunt dan zal ik zeker beleefd en vriendelijk blijven, net zoals ik ook begripvol ben voor mensen die wat moeite hebben met homoseksualiteit, maar mij en mijn partner (en de band tussen ons 2) toch respecteren.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1023 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik vind zelfs het burgerlijk huwelijk een verminking van het sacrament. Het zou beter vervangen worden door een soort geregistreerd partnerschap, dat enkel een aparte ceremonie is bij degenen die niet volgens hun religie huwen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1024 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1025 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geloof is een keuze, iets aangeleerd. Mijn relationele geaardheid gaat een stuk dieper dan religie. Geloof kan veranderen door nieuwe inzichten. Wat ik voor mijn 18 ook geprobeerd heb, mijn geaardheid is niet verandert. Sorry, maar mij, mijn partner en de band tussen ons beide is 1 pakket. Indien u de band tussen ons niet respecteert dan respecteert u ook mij niet, want die band met mijn partner is een even wezenlijk onderdeel van mijn zijn als de band tussen u en uw partner. Volgens uw geloof is het zondig, maar volgens mijn levensvisie niet. Volgens mijn levensvisie is mijn relatie zondig vinden op zich "zondig". ![]() De Zweeds-Lutheraanse Kerk en de Oud Katholieke Kerk zegenen volgens hun eigen religies huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht in. Ook vrijzinnigen doen dit volgens hun eigen levensvisie. Dus gewoon kwestie van de juiste levensbeschouwing te vinden om als holebi te kunnen huwen ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1026 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel zoals ik al zei. Kerkfobie en Islamofobie zijn de normaalste zaken van de wereld, homofobie niet. Als je ziet wat de kerk en de Islam allemaal op het geweten heeft, dan is het zonneklaar dat je daar bang moet van zijn. Waarom je echter schrik zou moeten hebben van een homo is mij een raadsel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1027 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ik kan mensen als persoon niet respecteren als ik er de seksuele geaardheid niet bijneem? Zonder gemeen te willen zijn, denk ik toch een beetje dat jij het zwaarst tilt aan de seksuele geaardheid, veel zwaarder als mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1028 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien ik het zou wagen om te zeggen dat wat u en uw vrouw voelen voor elkaar niets te maken heeft met liefde, maar enkel "zondige lust" is, dan zou u zich ook in het kruis getast voelen (pun intended ![]() Dus als u zegt dat wat mijn partner en ik voelen voor elkaar geen liefde maar zondige lust is, dan toont u geen respect voor onze gevoelens en dus ook niet voor ons.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1029 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1030 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Islamofobie is maar een hersenspinsel om een xenofoob standpunt te vergoelijken. De eerste persoon met "kerkfobie" moet ik nog tegenkomen. Ga de juiste betekenis van "fobie" eens na. Laatst gewijzigd door filosoof : 10 december 2010 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1031 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enkel de onderdelen respecteren die je leuk vindt en de rest verwerpen is geen echt respect. Mijn excuses, uw persoonlijke situatie gaat zich niet aan, maar hopelijk kunt u zich een beetje in leven in wat een relatie en een partner betekent voor iemand. Ik zou nog beter kunnen verdragen dat u lelijke dingen zegt over mijn uiterlijk dan over mijn partner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1032 |
Banneling
|
![]() Die scholen mogen gerust katholieker worden; maar dan niet gesubsidieerd met ons overheidsgeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1033 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor het basisonderwijs is dit meestal geen probleem. (alhoewel je in sommige gemeentes ook een gemeente verder moet om een GO-school te vinden) Voor het secundair onderwijs kiest men in de eerste plaats een bepaalde richting. Indien in een stad sommige richtingen enkel door het katholieke onderwijs wordt ingericht; dan heb je niet echt een keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1034 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1035 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1036 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1037 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1038 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1039 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1040 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boudewijn had helemaal niet moeten aftreden. Het is nog steeds een pregoratief van de koning om een wet af te kondigen, wat ook betekent dat hij het recht heeft dat te weigeren of de ondertekening voor onbepaalde tijd uit te stellen. Leopold I en II hebben dat meermaals gedaan.
|
![]() |
![]() |