Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 december 2010, 23:08   #801
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Uiteindelijk is wat de N-VA voorstelt helemaal niet Vlaams-nationalistisch, dan wel een pure analyse, gevolgd door voorstellen vanuit de eigen visie. Een visie die weliswaar zo goed als volledig gebaseerd is op keiharde en droge analyses die hand in hand gaan met de Europese agenda. En dus met de VIA-strategie en dus met de IMF-analyses.

De N-VA is erin geslaagd die visie te overgieten met een Vlaams-nationaal sausje. Meer is daar niet aan. De andere partijen, die nauwelijks verandering willen, pleiten voor de ondergang van tien miljoen mensen. Je moet maar durven.
In feite is de voornaamste 'verdienste' voor eigen gebruik van de andere partijen, voor zover je het zo kunt noemen, dat die er in geslaagd zijn een groot deel van de burgers als een konijn voor de lichtbak naar het separatistische punt in het partijprogramma van de N-VA te laten staren om hun eigen agenda zo aantrekkelijker te maken.
Zwartengeel is offline  
Oud 17 december 2010, 23:11   #802
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is net de kern van de hele discussie. Verandering is broodnodig, ook zonder de N-VA. Maar, sleutelen aan het huidige systeem, doet het helemaal als een kaartenhuisje in elkaar storten. Dat is de werkelijke inzet van de hele discussie nu en daarom is men zo kwaad op de VLD.
Wat de N-VA verweten wordt, is ook net dat die partij zo hamert op die broodnodige veranderingen. Echter, nog liever zal men Vlaanderen, Brussel en Wallonië in de val meesleuren dan deze entiteiten de kans te geven veranderingen door te voeren. Uiteindelijk is wat de N-VA voorstelt helemaal niet Vlaams-nationalistisch, dan wel een pure analyse, gevolgd door voorstellen vanuit de eigen visie. Een visie die weliswaar zo goed als volledig gebaseerd is op keiharde en droge analyses die hand in hand gaan met de Europese agenda. En dus met de VIA-strategie en dus met de IMF-analyses.

De N-VA is erin geslaagd die visie te overgieten met een Vlaams-nationaal sausje. Meer is daar niet aan. De andere partijen, die nauwelijks verandering willen, pleiten voor de ondergang van tien miljoen mensen. Je moet maar durven.
Daar ben ik me wel degelijk van bewust, en het 'lef' (eigenlijk de lafheid) van de immobilisme-partijen vind ik beneden alle peil.

Nu moet ik ook toegeven dat ik 'de Europese agenda' niet bepaald een warm hart toedraag, al zie ik in de gegeven omstandigheden - op emigreren na - geen énkele mogelijkheid om daaraan te ontsnappen.

Natuurlijk is het ook wel zo dat de 'déconfiture' van het gedrocht "Heilig Land der Vaad'ren" mij niet echt ongelukkig maakt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 december 2010 om 23:17.
djimi is offline  
Oud 17 december 2010, 23:12   #803
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
In feite is de voornaamste 'verdienste' voor eigen gebruik van de andere partijen, voor zover je het zo kunt noemen, dat die er in geslaagd zijn een groot deel van de burgers als een konijn voor de lichtbak naar het separatistische punt in het partijprogramma van de N-VA te laten staren om hun eigen agenda zo aantrekkelijker te maken.
Samen verdrinken is leuker dan een paar reddingsbootjes te bouwen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 17 december 2010, 23:13   #804
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Daar ben ik me wel degelijk van bewust, en het 'lef' (eigenlijk de lafheid) van de immobilisme-partijen vind ik beneden alle peil.

Nu moet ik ook toegeven dat ik 'de Europese agenda' niet bepaald een warm hart toedraag, al zie ik in de gegeven omstandigheden - op emigreren na - geen énkele mogelijkheid om daaraan te ontsnappen.

Natuurlijk is het ook wel zo de 'déconfiture' van het gedrocht "Heilig Land der Vaad'ren" mij niet echt ongelukkig maakt.
Volledig mee eens.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 17 december 2010, 23:16   #805
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samen verdrinken is leuker dan een paar reddingsbootjes te bouwen...
Het ziet er naar uit dat sommigen (hopelijk niet velen) daar inderdaad zo over denken.

Kan tegen die sommigen (hopelijk niet velen) niet pre emptive gestriked worden?

djimi is offline  
Oud 17 december 2010, 23:20   #806
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is net de kern van de hele discussie. Verandering is broodnodig, ook zonder de N-VA. Maar, sleutelen aan het huidige systeem, doet het helemaal als een kaartenhuisje in elkaar storten. Dat is de werkelijke inzet van de hele discussie nu en daarom is men zo kwaad op de VLD.
Wat de N-VA verweten wordt, is ook net dat die partij zo hamert op die broodnodige veranderingen. Echter, nog liever zal men Vlaanderen, Brussel en Wallonië in de val meesleuren dan deze entiteiten de kans te geven veranderingen door te voeren. Uiteindelijk is wat de N-VA voorstelt helemaal niet Vlaams-nationalistisch, dan wel een pure analyse, gevolgd door voorstellen vanuit de eigen visie. Een visie die weliswaar zo goed als volledig gebaseerd is op keiharde en droge analyses die hand in hand gaan met de Europese agenda. En dus met de VIA-strategie en dus met de IMF-analyses.

U bent het dus eens met de neoliberale visie van NVA en haar programma? Is Duitsland volgens u dan ook het te volgen voorbeeld (nadat het overigens eerst Ierland was?)

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 december 2010 om 23:22.
solidarnosc is offline  
Oud 17 december 2010, 23:54   #807
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
U bent het dus eens met de neoliberale visie van NVA en haar programma? Is Duitsland volgens u dan ook het te volgen voorbeeld (nadat het overigens eerst Ierland was?)
Ik ben het eigenlijk met geen énkele visie en geen énkel programma voor de volle honderd procent eens, maar dat betekent nog lang niet dat geen énkele visie/geen énkel programma géén waardevolle elementen (kan) bevat(ten).

Persoonlijk vind ik dat Duitsland 'ons' best wel wat kan leren, maar om daar dan onmiddellijk een 'te volgen voorbeeld' van te maken gaat mij ook te ver.

Ik vind pakweg Zwitserland en Finland minstens even goede 'leermeesters', maar ik vrees dat 'wij' zélf met oplossingen voor 'onze' problemen zullen moeten durven afkomen.
Omdat er niet altijd op 't Latijn of 't Engels moet worden teruggegrepen:

cesur insanlar cesur kararlar alırlar!

Nu, wat ik in elk geval wél weet, is dat ik - voorlopig althans - niet met België als 'te volgen voorbeeld' zou willen opdraven.

djimi is offline  
Oud 18 december 2010, 01:44   #808
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
voor Elio hoeft geen staatshervoming hoor. Alles houden zoals nu is dik oké.
Oh ja? Dus tegen 2015 geen geld meer in de federale kas omwille van de huidige financieringswet? Dus geen pensioenen en geen ambtenarenlonen en geen werklossheidsgeld meer! En geen extra geld voor het gefaalde Gewest Brussel? Wees maar gerust dat Elioke heel goed weet dat hij er niet onderuit kan een serieuze hervorming door te voeren om te blijven genieten van het Vlaamse manna.
fonne is offline  
Oud 18 december 2010, 06:18   #809
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Oh ja? Dus tegen 2015 geen geld meer in de federale kas omwille van de huidige financieringswet? Dus geen pensioenen en geen ambtenarenlonen en geen werklossheidsgeld meer! En geen extra geld voor het gefaalde Gewest Brussel? Wees maar gerust dat Elioke heel goed weet dat hij er niet onderuit kan een serieuze hervorming door te voeren om te blijven genieten van het Vlaamse manna.
Allemaal larie en apekool.
Ik betaal al belastingen sinds 1979 en ik heb nooit anders gehoord dat de kas dreigt zonder geld te zitten.
Kom dus aub niet met die dooddoener aan, hij werkt misschien voor jonge mensen maar niet meer voor mij.
Henri1 is offline  
Oud 18 december 2010, 07:34   #810
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat schrijf ik dus nergens, he.
Txiki is offline  
Oud 18 december 2010, 10:11   #811
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik betaal al belastingen sinds 1979 en ik heb nooit anders gehoord dat de kas dreigt zonder geld te zitten.
Kom dus aub niet met die dooddoener aan, hij werkt misschien voor jonge mensen maar niet meer voor mij.
Maar allee Henri, de kas is inderdaad LEEG. Een put van 100%. Allemaal door het sossengedoe van "het kan niet op" en doen alsof er voor eeuwig geld is. "Onze achterachterkleinkinderen zullen wel kreunen onder het IMF, maar wij toch niet". Wel, de tijd is gekomen dat we ongelooflijk gevoelig zijn.

Zelfs Elio tracht paniek te zaaien en het valselijk op Bart te steken. Waarom paniek als onze situatie toch "zo goed" is?? Van twee dingen één...

Als er niks verandert in de wereld, lijkt het ons redelijk goed te gaan. Komt er per ongeluk echter nog een crisiske aan, dan zullen we met zijn allen slachtoffer zijn.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 18 december 2010, 10:14   #812
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik ben het alvast eens met de meeste punten uit het programma om onze economie te stabiliseren.

En JA, als ik mag kiezen volg ik liever Duitsland dan Griekenland.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 18 december 2010, 10:55   #813
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

je zou ook BE geleidelijk aan kunnen hervormen tot een moderne staat.
Voor de n-va mag er echter niets meer hervormd worden in de federatie en mag BE zeker niet beter meer functioneren; alles moet naar de deelstaten.
Gevolg: nu al vele jaren +/_stilstand.
Gelukkig hebben bijv. Reynders zich niet laten doen en bijv. tax-on-web voor heel BE uitgebouwd tot een modern apparaat.

Laatst gewijzigd door azert : 18 december 2010 om 10:58.
azert is offline  
Oud 18 december 2010, 10:56   #814
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Maar allee Henri, de kas is inderdaad LEEG. Een put van 100%. Allemaal door het sossengedoe van "het kan niet op" en doen alsof er voor eeuwig geld is. "Onze achterachterkleinkinderen zullen wel kreunen onder het IMF, maar wij toch niet". Wel, de tijd is gekomen dat we ongelooflijk gevoelig zijn.

Zelfs Elio tracht paniek te zaaien en het valselijk op Bart te steken. Waarom paniek als onze situatie toch "zo goed" is?? Van twee dingen één...

Als er niks verandert in de wereld, lijkt het ons redelijk goed te gaan. Komt er per ongeluk echter nog een crisiske aan, dan zullen we met zijn allen slachtoffer zijn.
Die put was er in '79 ook al, niets nieuws dus.
Henri1 is offline  
Oud 18 december 2010, 10:57   #815
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben het eigenlijk met geen énkele visie en geen énkel programma voor de volle honderd procent eens, maar dat betekent nog lang niet dat geen énkele visie/geen énkel programma géén waardevolle elementen (kan) bevat(ten).

Persoonlijk vind ik dat Duitsland 'ons' best wel wat kan leren, maar om daar dan onmiddellijk een 'te volgen voorbeeld' van te maken gaat mij ook te ver.

Ik vind pakweg Zwitserland en Finland minstens even goede 'leermeesters', maar ik vrees dat 'wij' zélf met oplossingen voor 'onze' problemen zullen moeten durven afkomen.
Omdat er niet altijd op 't Latijn of 't Engels moet worden teruggegrepen:

cesur insanlar cesur kararlar alırlar!

Nu, wat ik in elk geval wél weet, is dat ik - voorlopig althans - niet met België als 'te volgen voorbeeld' zou willen opdraven.
alles koek en ei in Zwitserland:
http://www.dailymotion.com/video/x32...econ-de-g_news
azert is offline  
Oud 18 december 2010, 11:07   #816
EddyBal

Standaard

Citaat:
je zou ook BE geleidelijk aan kunnen hervormen tot een moderne staat.
Voor de n-va mag er echter niets meer hervormd worden in de federatie en mag BE zeker niet beter meer functioneren; alles moet naar de deelstaten.
Gelukkig hebben bijv. Reynders zich niet laten doen en bijv. tax-on-web voor heel BE uitgebouwd tot een modern apparaat.
Sinds wanneer zit de NVA al JAREN in de regering, dat ze voor die stilstand zorgt??

Een beetje realisme is aan jou ook niet besteed he. En eh, Reynders moet niet proberen met de pluimen van een ander te gaan lopen. Vooral niet met zijn beleid dat weinig of niks met tax-on-web te maken heeft.
EddyBal is offline  
Oud 18 december 2010, 11:10   #817
EddyBal

Standaard

Citaat:
Die put was er in '79 ook al, niets nieuws dus.
DeHaene was die nochtans goed aan het delven. En toen kwam de meester verspiller aan zet... samen met de grootste historische verspillers... De puinhopen van paars... we voelen ze nog steeds.
EddyBal is offline  
Oud 18 december 2010, 11:26   #818
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Den Henri heeft nog nooit gehoord dat die kas steeds moest gevuld worden door leningen af te sluiten.
Jonge mensen kunt ge wijsmaken dat ge dat eindeloos kunt blijven doen maar op uw ouderdom moest ge toch al beter weten.
Bobke is offline  
Oud 18 december 2010, 11:29   #819
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je zou ook BE geleidelijk aan kunnen hervormen tot een moderne staat.Voor de n-va mag er echter niets meer hervormd worden in de federatie en mag BE zeker niet beter meer functioneren; alles moet naar de deelstaten.
En eindeloos op een zucht van de oplossing blijven staan.
Bobke is offline  
Oud 18 december 2010, 11:35   #820
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor Elio hoeft geen staatshervoming hoor. Alles houden zoals nu is dik oké.
Men kan in Vlaanderen alleen maar blij zijn bij zoveel domme arrogantie.

Zonder de Walen zouden we Belgie niet eens kapot krijgen. Stel je voor dat het redelijke mensen zouden zijn, we zouden Belgie aan ons been hebben voor de volgende vijftig jaar.

Of, hoe blinde haat en domheid de bondgenoten zijn van Vlaanderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be